Honda Hornet Forum Deel 21

Bedankt! En dat klopt. We zijn eerst naar Boxtel gereden voor die eerste maar daar aangekomen bleek hij niet in de staat te zijn die ons was verteld. Hij had buiten gestaan zonder hoes, al ruim een half jaar, dat was duidelijk aan de motor te zien. Eigenlijk was ik toen al klaar maar na een motorische check wist ik het zeker. Hij wilde niet aan, liep nadat hij eindelijk aan ging echt voor geen meter (waarschijnlijk oude brandstof) en volgens de kennis die mee was en er een rondje op heeft gereden reed hij ook voor geen meter. De tank was overgespoten net als het voorspatbord. Eigenlijk nadat we alles bij elkaar op telde hebben we besloten het niet te doen.

Die kennis stelde voor om toch naar die in Raalte te rijden en alhoewel deze ook niet perfect is (wat beschadigingen aan de buitenkant) is hij motorisch wel super. Liep als een zonnetje. Vanwege de beschadigingen ook nog best wat van de prijs af kunnen halen en hij mocht uiteindelijk voor 2000 euro mee.

Nu ben ik op zoek naar (originele) spiegels en een originele uitlaat. De aftermarket spiegels die er nu op zitten zien er misschien leuk uit, maar je ziet echt amper wat. Niks voor mij. Er hangt nu een arrow uitlaat onder, maar ook die mag plaatsmaken voor het origineel. Dus mochten jullie nog wat weten 😁
 
Ja, die ervaring heb ik helaas ook met motoren die te koop staan. Op foto's en aan de hand van het verhaal zou het super zijn maar eenmaal bij de bezichtiging blijkt het niks. Voordat ik destijds mijn fazer kocht had ik er al 5 laten staan, zelfs eentje die super onderhouden zou zijn maar bij bezichtiging half verroest was en een doorgerotte uitlaat.

Originele uitlaat moet je ff op MP kijken, staan er voor een tientje of 5 wel op. Let op dat je wel de juiste pakt, jij hebt model pc36. De PC34 is van 1998 tot 2003 geleverd (alleen de S variant). En om het ingewikkeld te maken is vanaf 2003 de PC36 al geleverd maar in 2004 kreeg die pas de usd voorvork. Je ziet overigens het verschil tussen beide uitlaten wel
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Deze is bijvoorbeeld voor de PC34:

Honda Hornet CB600F uitlaat
€ 75,00

En deze voor de PC36 die jij hebt:

Uitlaat demper Honda Hornet 600 2003
Bieden

Verschil zie je vooral aan het uiteinde, die van de PC34 heeft nog een tuutje er aan zitten
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Volgens mij heb je wel een goede deal gesloten voor die prijs! 👍
Weet je zeker dat je weer de originele uitlaat er op wilt hebben? Ik heb die van mij vorige week zelf vervangen en het staat en klinkt zoveel mooier. Maar ieder zn eigen smaak natuurlijk :Y
Snap wel dat je de spiegels wilt vervangen, beetje zicht hebben tijdens het rijden is wel fijn :+
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Dankjewel! Ik denk het ook hoor. Ben er in elk geval echt heel blij mee! Haha ja ik weet het zeker, ik voel me een beetje asociaal met deze uitlaat. Alhoewel dat misschien ook wel tussen mijn oren zit. 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Evy
Er hangt nu een arrow uitlaat onder, maar ook die mag plaatsmaken voor het origineel. Dus mochten jullie nog wat weten 😁

Voor de geïnteresseerden, ik heb op m'n Hornet uit 2002 een Arrow uitlaat van het 2003- model gemonteerd.
Het past niet 1 op 1. Aan de overgang vraagt het een kleine aanpassing en een klein beetje laswerk, maar de uitlaat pakt wel perfect uit op de motor (gebleken na testrun bij Tovami). Gegokt en gewonnen in dit geval.
Doe er je voordeel mee. Kwalitatieve dempers voor de verouderde Hornets zijn nog moeilijk te vinden ;-).
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Heeft iemand ervaring met het opnieuw laten bekleden van een Hornet zadel (PC41)? Ik krijg vrij snel (nou ja na 2 uur) redelijk wat last van mijn achterwerk waardoor rustig zitten steeds ongemakkelijker word. Nu vraag ik mij af of het herbekleden door een bagster of topsellerie naast een veel mooier zadel ook een flink effect heeft op het zit gemak. Of moet je daarvoor echt naar een custom zadelmaker toe die alles afstelt op persoonlijk gemak?
 
Ik zou Tijger Leathers adviseren, zij kunnen voor € 90 de zitting aanpassen aan jouw wensen. Vaak zie je dat de vulling te zacht is en dat je daardoor last krijgt van je achterwerk.
Je krijgt vervolgens het advies om het zadel uit te proberen voor een x aantal weken en flink wat kilometers te gaan maken. Mocht je niet tevreden zijn dan passen ze het kosteloos voor je aan.
 
Goede avond, ik wil de cb600 uit 2004 van mijn vrouw gaan verlagen. Daarvoor laat ik op mijn werk een vervangingsdeel frezen dat onder op de achterveer wordt geschroefd.
Het enige dat ik niet direct kan meten is de schroefdraad waarmee dit vastgezet wordt (zie foto).


Weet iemand hier toevallig zo welke draad dit is? Ik vermoed M12x1,5 of M16x2
IMG_6701a.jpg
 
Ik zou Tijger Leathers adviseren, zij kunnen voor € 90 de zitting aanpassen aan jouw wensen. Vaak zie je dat de vulling te zacht is en dat je daardoor last krijgt van je achterwerk.
Je krijgt vervolgens het advies om het zadel uit te proberen voor een x aantal weken en flink wat kilometers te gaan maken. Mocht je niet tevreden zijn dan passen ze het kosteloos voor je aan.
Ik heb al vaker van ze gehoord. Heb een mailtje gestuurd voor wat meer informatie, en anders een keer langs rijden, maar ze zitten niet perse om de hoek helaas.

Weet iemand hier toevallig zo welke draad dit is? Ik vermoed M12x1,5 of M16x2
Heb gekeken in mijn werkplaats handboek, kan dergelijke informatie niet zo snel vinden. Was ook voor de verkeerde jaargang trouwens, maar alsnog de draadmaten nergens gevonden.
 
Ik heb al vaker van ze gehoord. Heb een mailtje gestuurd voor wat meer informatie, en anders een keer langs rijden, maar ze zitten niet perse om de hoek helaas
Ik woon boven Alkmaar en het was idd een lange rit om erheen te rijden. Maar dan heb je weer een goed excuus om lekker je motor te pakken en te toeren 🙌🏻 (over de snelweg, dat wel..)
 
Bagsterstore.nl in het t zand, mooi zadels voor schappelijke prijzen, veel keuze in opbouw, bijv gel of schuim of beide, kijk online wat mogelijk is,
 
Ik heb al vaker van ze gehoord. Heb een mailtje gestuurd voor wat meer informatie, en anders een keer langs rijden, maar ze zitten niet perse om de hoek helaas.


Heb gekeken in mijn werkplaats handboek, kan dergelijke informatie niet zo snel vinden. Was ook voor de verkeerde jaargang trouwens, maar alsnog de draadmaten nergens gevonden.

Het is M14x1,5 :)
 
Hey Goeiemiddag,

Ik ben nieuw hier op t forum en nieuw in 't rijden, na flink oriënteren ben ik toch uitgekomen bij een hornet. Morgen ga ik kijken voor een hornet 600 uit 2006 met 12k op de teller. Zijn er specifieke kwaaltjes waar ik op moet letten waarin jullie me advies kunnen geven?

Cheers!
 
Hoi

Heb op internet gezocht maar bij cb 600f niet concreet kunnen achterhalen.

Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen hornet vanaf 2007 en suzuki gsr 600.

Wat zijn de aandachtspunten bij hornet aankoop. Om de hoeveel km moeten de kleppen worden gesteld en zijn er specifieke dingen bij deze type.

Is bv 60.000 km te hoog?
 
Hoi

Heb op internet gezocht maar bij cb 600f niet concreet kunnen achterhalen.

Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen hornet vanaf 2007 en suzuki gsr 600.

Wat zijn de aandachtspunten bij hornet aankoop. Om de hoeveel km moeten de kleppen worden gesteld en zijn er specifieke dingen bij deze type.

Is bv 60.000 km te hoog?
Ik weet de intervallen e.d. niet zo 123. Voor wat ik weet van de pc41 (2007 TM 20??) Is het motorblok erg betrouwbaar en geen bekende problemen die veel voorkomen. Voel/ hoor of hij goed loopt, green rare trillingen of geluiden etc. En neem iemand mee die op meerdere motoren heeft gereden, wie weet vind de 2e persoon iets wat jou niet opvalt. Bij mijn aanschaf heb ik vooral op de bekende punten gelet die je overal vind over motoren.
 
Hallo,

Vraag voor de Hornet 600 FA uit 2009 van mijn vrouw.
Zei heeft enkele eisen en hoop dat jullie weten of dit kan en waar dit mogelijk te halen is.

Ze heeft een witte ( Pearl Wit ) Hornet. wat wil ze veranderen.

- Tail Tidy ( maar dan ook als mogelijk is het laatste stuk ( zwart waar je achterlicht zit in te korter dus net als model hierna ).
- Zij kappen langs je zadel naar achter zijn deze los te krijgen in het pearl WIt.
- Val blokken ( denk aan rizoma ) maar misschien hebben jullie een beter idee.
- Andere spiegels zoasl de normale dus met goed zicht maar dan wat sportiever.
- Andere voetsteunen van metaal . ( zwart of misschien goud/geel zoals haar voorvork ).
- Knipperlichten andere niet te klein maar kleiner dan standaard.
- En mogelijk een belly pan .
-Radiateur kap

heeft iemand een van dit al gedaan en zo ja kan je hier info oner delen liefst met foto . ( visueel ingesteld ).


Dank allemaal alvast.

Be safe.

Roy
 
Hallo,

Vraag voor de Hornet 600 FA uit 2009 van mijn vrouw.
Zei heeft enkele eisen en hoop dat jullie weten of dit kan en waar dit mogelijk te halen is.

Ze heeft een witte ( Pearl Wit ) Hornet. wat wil ze veranderen.

- Tail Tidy ( maar dan ook als mogelijk is het laatste stuk ( zwart waar je achterlicht zit in te korter dus net als model hierna ).
- Zij kappen langs je zadel naar achter zijn deze los te krijgen in het pearl WIt.
- Val blokken ( denk aan rizoma ) maar misschien hebben jullie een beter idee.
- Andere spiegels zoasl de normale dus met goed zicht maar dan wat sportiever.
- Andere voetsteunen van metaal . ( zwart of misschien goud/geel zoals haar voorvork ).
- Knipperlichten andere niet te klein maar kleiner dan standaard.
- En mogelijk een belly pan .
-Radiateur kap

heeft iemand een van dit al gedaan en zo ja kan je hier info oner delen liefst met foto . ( visueel ingesteld ).


Dank allemaal alvast.

Be safe.

Roy
En aantal zaken zijn al in dit topic terug te vinden volgen mij. Zoals de spiegels. Heb je al terug gebladerd of gezocht binnen het topic?
Spiegel is wel heel persoonlijk waar je mooi vind. Ik had weer op zitten waarmee je niets zag een dus vervangen door setje dat vooral betaalbaar was. Misstaat niet maar grote kans dat veel mensen ze wel lomp vinden.
 
Heb eentje gevonden maar helaas aan beide kanten ligte omval schade, is dit makkelijk te herstellen dmv kap eraf en nieuwe erop.

Iemand enig idee en ervaring wat het kost?
Aan beide kanten.

Screenshot_20200523-111906_Gallery.jpg
20200523_111937.jpg
 
Zo op de foto te zien is het schade van stilstaand omvallen, als het echt schuifschade is zou je ook even verder moeten kijken of het geen glijder is geweest maar zo op de foto's lijkt van niet.

Persoonlijk zou ik het niet eens vervangen, kans bestaat dat je hem zelf ook ooit laat vallen en anders even kleurcode opzoeken en met lakstift op kleur bijwerken.

Waarschijnlijk kun je ze wel vervangen maar Joost mag weten wat het kost en misschien moet dan de olie eruit en ook weer nieuwe pakkingen tussen.
 
Zo op de foto te zien is het schade van stilstaand omvallen, als het echt schuifschade is zou je ook even verder moeten kijken of het geen glijder is geweest maar zo op de foto's lijkt van niet.

Persoonlijk zou ik het niet eens vervangen, kans bestaat dat je hem zelf ook ooit laat vallen en anders even kleurcode opzoeken en met lakstift op kleur bijwerken.

Waarschijnlijk kun je ze wel vervangen maar Joost mag weten wat het kost en misschien moet dan de olie eruit en ook weer nieuwe pakkingen tussen.

Dus aan beide kanten val schade, klein beetje op de uitlaat ook. 38000km gelopen achterband binnenkort aan de beurt.

Staat bij een bedrijf te koop, 3999,zonder garanti en afleverbeurt, 3500.
 
Hoi,

Heb de eerste 46 pagina's gelezen, er stonden interessante informatie tussen :

Ketting:
De speling op de ketting test je door bij het achtertandwiel proberen de ketting van het tandwiel af te halen. Als daar veel speling op zit, dan is de ketting uitgerekt. Tandwielen kun je checken door naar de tanden te kijken. Die horen nog netjes recht te zijn. Zodra ze op haaientanden gaan lijken moet je die ook vervangen. Voorwiel maakt meer rondjes en slijt dus sneller. Edit: het beste is om je tandwielen EN ketting in 1 keer te vervangen.

Je kunt gewoon kant en klare sets kopen voor de Hornet. Inkorten is eigenlijk nooit nodig, eerder langer maken als je voor een andere tandwielverhouding gaat. Je kunt er dan een klink schakel tussen doen. Hiervoor heb je wel een speciale tool nodig. Je hebt ook "visjes", maar die zijn voor 525 kettingen niet echt aan te raden meen ik. Eigenlijke alle kettingsets die je gaat vinden zullen klink schakels hebben.



Olie:
Putoline
Sport 4
Semi-snthetic 4-strike motorcycle oil
1L
10W-40

10W40 is prima maar let op dat je er geen auto olie in gooit. Synthetische olie gebruiken en een nieuw filter is ook verstandig.

Vervangen bougies:
De bougies kun je relatief goed bij komen, maar ja, er zitten inderdaad wel slangen en draden waar je omheen moet werken. Als je grote handen hebt of niet het juiste gereedschap hebt kost het wat meer tijd maar in principe kan iedereen dat doen met wat geduld.

Kleppen :
Klepspeling controleren is elke 24.000km. Het klopt inderdaad dat stellen niet vaak nodig is bij dergelijke KM stand. Kleppen die verkeerd staan kun je niet altijd voelen, horen of merken aan het rijgedracht, dus controleren is de enige manier. Het enige juiste antwoord is: als je het wilt weten moet je het controleren. lekker doorrijden tot de 48.000 en dan een grote beurt laten doen.

 
Dus ondanks de eerste 46 pagina's toch paar vragen :

Welke onderhoud is bij aankoop van een occasion meestal handig?

Wanneer onderhoud voor of bij het eind van de seizoen

Na einde vd seizoen beste manier om hem te stallen in de schuur? Achterpaddock stand voldoende?

Welke materialen moet ieder seizoen vervangen worden? Bv olie oliefilter, luchtfilter brandstoffilter etc..

Hoe maken jullie de motor schoon? Hoge druk(waarschijnlijk niet), tuinslang, hoe uitlaten glanzend krijgen, onderhoud voorvork?

Welke middelen ivm schoonmaken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan