Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

40.000km op 4 jaar tijd vind ik niet heel hoog. Ik koop eigelijk ook liever een tweedehands waar deftig wat mee gereden is in tegenstelling tot een motor waar bijna niet mee gereden is.

Lage prijs was ook te danken het feit dat de motor te koop stond bij een zaak die van die Can-am reversed trikes verkopen en ze enkel af en toe motors verkopen die ze bij inruil verkrijgen. Ik heb ook de gegevens van de eerste eigenaar meegekregen.

Wanneer ik ging kijken voor een testrit zag ik dat de ketting bijna op zijn einde was en toen ik dat aanhaalde zeiden ze zonder twijfelen dat ze de ketting + tandwiel zouden vervangen. Omdat er in 1 zijkoffer een barst was (heb ik al gelijmd met epoxylijm en verborgen met stickers) en ze dit niet hadden verteld heb ik in ruil een onderhoud gevraagd. Dit hebben ze wel heel erg uitvoerig gedaan, ze hebben zelfs voor en achter nieuwe remblokken geplaatst, dit is toch niet standaard aan een onderhoud.
Al bij al dus heel tevreden van de service die ik heb aangeboden gekregen en met de motor die hier nu staat!
Ohja, ook 1 jaar garantie erbij!

Gisteren tweede klein ritje gemaakt van 80km en wat is dat fijn rijden met de DCT. Nog wat zoeken welke instelling ik nu het fijnste vind, en op zandweggetjes wat met de traction en “G” knop spelen om te zien wat dat doet met het achterwiel.
Google maar eens op Varahannes, Oostenrijkse motorjournalist, die heeft al een ton of 3 met de AT DCT gereden.
 
  • Geweldig
Waarderingen: OSJ
Ik houd mijn ogen ook nog altijd open omdat een AT me erg interesseert... Kan alleen niet beslissen tussen een AT, een Versys 650 of BMW 750GS ;(. Hetgene me op de AT afschrikt zijn de roest/occidatie verhalen op frame, bouten en wielen die je over al leest. Mensen hier die daar last van hebben, of wordt dit op het internet opgeblazen? Ben laatst een AT gaan bekijken en de gouden wielen hadden ook duidelijke tekenen van occidatie, idem bv de bouten voor de remcalipers..Ik rijd niet enkel in de zomer als het mooi weer is, maar ook in de winter zolang het niet regent haal ik mijn motor uit.
Enige wijze raad?
 
Voorlopig geen idee maar ik zal het snel weten wanneer de regenachtige dagen er weer zijn. Ik rijd zelf ook zomer en winter dus ben benieuwd.
Of het op forums word opgeblazen weet ik niet maar meestal komen er meer slechte punten/kritiek/opmerkingen online dan positieve.
Mensen starten geen topic als hun motor na 1 jaar nog perfect is, wel starten ze een topic als er na 1 jaar al problemen of minpunten zijn. Ergens logisch ook.
 
Aangezien mijn budget (oorspronkelijk nc750x in gedachte) toch op was na de aankoop van mijn Africa Twin was ik maar beginnen kijken naar tweedehands topkoffers. Omdat ik elke dag files rij, rij ik liever met enkel een topkoffer en zonder zijkoffers. Deze oude givi vanop een oude Africa Twin kwam voorbij en ik vind em prima staan! :9
4B483930-7E65-4EF9-8DD5-5ED12ABEDFEE.jpeg
58C733A3-4F53-403A-994B-AEE8F6D006AB.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Iemand die een nederlandstalig instructieboekje heeft? Ik zou de voorvork wat zachter willen stellen maar wil dat wel correct doen...
 
Deel zeker je ervaring hier, ik ben erg benieuwd!
Vandaag een stuk gereden. Het is geen elektronisch cc dus met heuvel op/af zal je snelheid variëren maar op 80 en 100km wegen werkt het prima. Heerlijk om ook rechts af en toe te kunnen ontspannen.

Blijkbaar was de aanname dat als de Belgen weer mogen motorrijden dat wij ook België weer in mogen niet de juiste. Politie staat er nog steeds.
 
Vandaag een stuk gereden. Het is geen elektronisch cc dus met heuvel op/af zal je snelheid variëren maar op 80 en 100km wegen werkt het prima. Heerlijk om ook rechts af en toe te kunnen ontspannen.

Blijkbaar was de aanname dat als de Belgen weer mogen motorrijden dat wij ook België weer in mogen niet de juiste. Politie staat er nog steeds.

Voorlopig zijn de grenzen nog gesloten jammer genoeg ja!
Ik ga mss in de nabije toekomst ook wel zo’n ATLAS kopen, fijn voor op onze vlakke snelwegen!
 
Versteviging is inderdaad hoogst nodig als je iets aan die stang gaat monteren. De brace van Vlad (Facebook) of Camel zijn wel iets subtieler.

Ik vin die van Camel bijvoorbeeld heel groot uitzien? Het ziet er wel professioneler uit, maar of ik het geld er voor over heb weet ik niet...
Eventueel die van adventure-bike.be gewoon ff zwart spuiten...
 
Versteviging is inderdaad hoogst nodig als je iets aan die stang gaat monteren. De brace van Vlad (Facebook) of Camel zijn wel iets subtieler.

Die van Vlad intussen ook gezien en die vind ik dan weer veel beter dan die van Camel. Even prijs vragen!

Kan iemand me die zijn facebook pagina bezorgen?
 
Die van Vlad was niet snel beschikbaar dus toch maar de eerste optie besteld. Ik vind het er prima uitzien, is cheap en doet wat het moet doen!

(geen idee waarom de foto steeds draait)


5C7D4A06-04C8-4AF1-B4BB-465943DA4B5F.jpegCB6668D8-CEF8-46E4-AD3D-C5278AB8F33E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
30A2494E-13B3-43B7-9E2F-2D3C7A086E84.jpeg
Zo dat zit er ook weer op. 2dehands gekocht, en het deeltje uit rvs zat er ook bij (wist ik niet) zo staat de x grip hoog genoeg boven het dash.👌
 
Fijne rit van het werk naar huis na de laatste schooldag met mijn leerlingen. De eindproef hebben ze netjes afgewerkt, wat gaan skateboarden vlakbij de school en daarna afscheid genomen en ik weer de motor op! Was me al wat te warm vandaag op de motor dus maar wat rustige wegjes opgezocht met bomen aan de kant, ook wat bospaadjes. En voor de eerste keer de Africa Twin te slapen gelegd in een modderpoel ... zonder erg, weer terug rechtgekregen en doorgereden. Wel goed om te weten dat ik de motor vrij goed alleen rechtkrijg.
210F987A-AB80-4039-9D32-8D24DE86C7CF.jpeg
91F43E7C-1401-45C9-B7D7-A63670028EDB.jpeg
 
Zaterdag nacht van in Brugge naar huis gereden, bij een temperatuur van 16° echt een aangename rit, ondanks dat het gewoon snelweg was.
Opnieuw verbaasd van de verlichting van de AT, dit is echt een enorm verschil met mijn oude Transalp!
 
Dit ga ik bestellen komende dagen, gaat de 12mm stang waar ik men navi aan wil hangen volgens mij toch echt wat minder doen trillen!
Scherm kuip versteviging
Bekijk bijlage 1503477
[/Q
Dit ga ik bestellen komende dagen, gaat de 12mm stang waar ik men navi aan wil hangen volgens mij toch echt wat minder doen trillen!
Scherm kuip versteviging
Bekijk bijlage 1503477
Is deze niet veel mooier?

https://ebutik.nccr.se/nccr-hard-parts-3/africa-twin-verstarkung-scheibenhalter
 
Terug
Bovenaan Onderaan