Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Op zich een valide vraag.
Ik heb een goedgekeurde motor in Nederland.
Kenteken met een eu vakje.

Loop ik dan risico om in een ander eu land ineens niet aan de lokale voorwaarden te voldoen?

Volgens mij niet. Ooit eens opgezocht nav die Xenon discussie.

Wanneer een motorfiets voldoet aan de in het land van herkomst geldende eisen kun je in een ander Europees lang geen bekeuring krijgen.
Let op:
Dan moet hij wel aan de eisen voldoen, dus met db-killer of in geval van Xenon een originele koplamp met desbetreffende goedkeuring voor die lamp.
 
...

IK denk ook dat die Duitsers er wel in zullen slagen om meetpalen te maken waar je als lawaaimaker echt mee in de problemen komt, ook juridisch.

Volgems mij kun je met geluid idd perfecte metingen doen ook de hoek vanwaar het geluid komt.
Zal technisch geen probleem zijn.
Geluid leent zich uitstekend voor metingen enz. denk maar aan een sonar bv.

Juridisch zul je wel e.e.a. moeten vastleggen uiteraard.
 
Waarom zouden ze luidere motoren gaan maken,er zijn er zat die zo,n fluisterstille bmw willen,kijk maar om je heen
En de gene die een karakter fiets willen kopen een ducati aprilla of ktm
Dukati of ktm rijders kopen echt geen bmw hoor ( die is voor de oude garde)

Was een voorbeeld. Ik rijd zelf een 790 duke. Maar dat is oftopic.

Ben toch benieuwd hoe alles zich gaat ontwikkelen dan wel apk dan wel strengere controles dan wel strengere db eisen.
 
Strengere regels gaan er of die zijn er al, alleen handhaven is nog een ‘puntje’...maar we krijgen er mee te maken.

Van de andere kant rij ik al tientallen jaren in DL en ben nog nooit aangehouden of problemen mee gehad. Mijn duc met dB-killers is kennelijk , voor mij ook acceptabel.
 
*knip* irrelevant.

IK denk ook dat die Duitsers er wel in zullen slagen om meetpalen te maken waar je als lawaaimaker echt mee in de problemen komt, ook juridisch.
Je hoeft alleen maar een wet (zus en zo herrie mag niet.) te verzinnen daar wat regeltjes omheen te verzinnen (Wij vinden dat omdat bla bla) en dan dat handhaven, kassa.
lekker makkelijk, lekker trumpiaanse manier van handelen.
 
Ik lees weer een hoop onwaarheden, zoals geld alleen voor Duitsers, geld alleen voor motoren, "GAAT ... verbieden" .

Het is al strafbaar om in Duitsland teveel herrie te maken, ik heb in Duitsland, zal 3 jaar terug zijn al een bon gehad voor geluid (Aprilia twin met originele dempers waaruit de dB-killer was verwijderd). En bij die controle werdt er ook gecontroleerd op Auto's.
Dus NU al verboden.
Dus nu al verboden voor ALLE verkeersdeelnemers, Duits of van buiten Duitsland, motor EN auto.

Aanvulling:
Het is in Nederland ook al verboden met een uitlaat te rijden zonder E-keur, alleen wordt er in Nederland BIJNA niet op gecontroleerd. Maar ook hier ken ik gevallen van bestuurders die een behoorlijke boete gekregen hebben....
 
Laatst bewerkt:
Zoals je weet heb ik die Norton (links op de foto) weer terug gevonden en gerestaureerd en hij heeft nu standaard uitlaten en eigenlijk klinkt dat het mooist.
Maar 80dB haal ik niet hoor, gaat eerder over de 90.

Dat is geen probleem Han:

Wetten overheid

Indien bij een motorfiets in het kentekenregister geen dB(A)-waarde... enz dan geld deze tabel

Schermafbeelding 2020-05-18 om 19.09.19.png


Anders uiteraard het kenteken register, staat netjes allemaal beschreven in het linkje.
 
Ik heb me afgemeld op motor.nl dan zie ik dit soort zeikartikelen ook niet, wetende dat het hier ook wel tevoorschijn gaat komen. Gaan we weer, akoestische kameraas...
Ik ben al helemaal niet benieuwd of het gaat werken. Er hoeft maar één ding te veranderen en de meting is fout.
Gaat er zo’n moraalrakkertje met een luchthoorn naast staan en dan toeteren bij de camera zodra er een motor langskomt, veel te gevoelig voor naaierij.
Dan zullen ze de geluiden moeten vastleggen en als bewijslast moeten bewaren voor het geval dat ik bezwaar wil maken.
Weer iets bedacht om geld weg te flikkeren, lijken wel Hollanders.
Daarbij het enige wat een Duitser hoeft te doen om stilte te krijgen is z’n mond houden.
 
Ik lees weer een hoop onwaarheden, zoals geld alleen voor Duitsers, geld alleen voor motoren, "GAAT ... verbieden" .

Het is al strafbaar om in Duitsland teveel herrie te maken, ik heb in Duitsland, zal 3 jaar terug zijn al een bon gehad voor geluid (Aprilia twin met originele dempers waaruit de dB-killer was verwijderd). En bij die controle werdt er ook gecontroleerd op Auto's.
Dus NU al verboden.
Dus nu al verboden voor ALLE verkeersdeelnemers, Duits of van buiten Duitsland, motor EN auto.

Het is NU ook verboden in Nederland, alleen schijnen wij niet te handhaven dus boeit het niemand.
En wanneer je motor aan de Nederlandse wetgeving voldoet, krijg je in Duitsland ook geen bekeuring hoor. (maar dan maakt hij ook geen lawaai :+ )

Jou Aprilla Twin voldeed zonder db-killer ook niet aan de NL-wetgeving dus boete in Duitsland terecht, ook in Nederland zou dat het geval zijn
 
Hoe kom je er eigenlijk achter hoeveel en jouw motor voortbrengt?
Want een appjuh heb ik geen vertrouwen in en zal het eigenlijk niet weten hoe wel ergens een betrouwbaar meting gedaan kan worden.
Ik heb nl wel een aftermarket systeem maar geen idee hoeveel die db die uitkraamt.
Op de website van de leverancier ook niks te vinden.
En heb geen e keur maar wel een db killer,enige verschil is dat het geluid wat donkerder word na het uitnemen van de db killer.

Een geluidsdrukmetertje heb ja al voor weinig en ook veel smartphones kunnen dat. Het zal best wel wat afwijken, maar je krijgt best wel een goed beeld van wat hij ongeveer aan geluid produceert.
 
Je hoeft alleen maar een wet (zus en zo herrie mag niet.) te verzinnen daar wat regeltjes omheen te verzinnen (Wij vinden dat omdat bla bla) en dan dat handhaven, kassa.
lekker makkelijk, lekker trumpiaanse manier van handelen.
Nee Willem, zo simpel is het niet en dat heeft MBM al in het vorige topic uitgelegd: het moet juridisch wel waterdicht zijn en dat is verre van simpel.
Maar de Duitsers zijn op dat gebied (microfoontechniek) al heel lang de besten van de planeet.
 
Mooi, is het hier ook afgelopen met dat apk gezeur. In Duitsland hebben ze immers de tuv keuring en daar hebben ze blijkbaar nog steeds last van geluid. Die keuring helpt daar dus niks tegen *D
 
Nee Willem, zo simpel is het niet en dat heeft MBM al in het vorige topic uitgelegd: het moet juridisch wel waterdicht zijn en dat is verre van simpel.
Maar de Duitsers zijn op dat gebied (microfoontechniek) al heel lang de besten van de planeet.
En toch zie ik geen betrouwbare meting gebeuren vanaf een paal aangezien de paal niet weet onder welke hoek mijn uitlaat staat, waar de wind vandaan komt en hoe de invloed van de omgeving op het geluid en dus de meting zal zijn. De enige manier om dat juridisch dicht te timmeren is om te zeggen dat er voor die invloeden een rekenmarge ingebouwd gaat worden waar je een definitie aan gaat hangen die voor de gemiddelde mens als volslagen koeterwaals gaat klinken. Dan kun je zeggen dat het juridisch dichtgemept is maar klopt het van geen kant. De gutmensch kan weer handenwrijvend de toekomst in. Arme Duitsers, arme wij.
 
Mooi, is het hier ook afgelopen met dat apk gezeur. In Duitsland hebben ze immers de tuv keuring en daar hebben ze blijkbaar nog steeds last van geluid. Die keuring helpt daar dus niks tegen *D
Ze willen de restricties zo wurgend maken dat motorfiets rijden straks niet meer te doen is, wegpesterij.
 
Dat zal wel meevallen. Euro 4 en Euro 5 motoren lopen mooier dan ooit. Zelfs het uitlaatgeluid klinkt beter.
Nou daar vergis je je in ,mijn Ducati was EU4 en liep voor geen meter bij lage toeren,ook zijn er modellen van de Europese markt gehaald omdat die niet meer zo goed te krijgen waren dat ze aan de EU5 voldeden ,oa de Hayabusa.
 
ik ga wel naar t noorden van Duitsland, daar speelt t minder en zijn ook mooie wegen zat :t
Ergens begrijp ik het wel, er zijn er bij die welhaast versterkers in plaats van dempers onder de brommer hebben en horen en zien vergaan je zodra zo een langs komt. Nu zijn de mensen zo “fijngevoelig” dat het gewoon zielig te noemen is. Dat ze daarbovenop ook nog eens teveel vrije tijd hebben helpt daar ook niet aan mee. Dat zag je in dat vorige topic ook.

Het is betreurenswaardig hoe mieterig de mensheid is geworden. Wet van de sterkste is wet van de meest klagende geworden.
Misschien zou een hele dikke vette Wereldoorlog met een miljoenmiljard slachtoffers de oplossing zijn want no way dat dat volk dat nu om alles de klaagzang in mineur aanzet ook maar enige vorm van overlevingskans heeft. Die gaan er al aan zodra de vijfdaags page pamperplepapier op is. Kun je wel een mondkapje opzetten maar dat gaat je niet redden, ook geen handgel of klappen voor de zorg.
 
Zo,n geluidsnuffelpaal gaat ook niet helpen,zie je zo,n ding ga je gewoon ff van het gas af,eenmaal er voorbij
kan je weer verder brullen.
 
Vulcaanrider te hard geluid is zeker geen milieu delict,dat is het pas als je de kat er onder vandaan haalt.
Je krijgt ook geen schonere lucht als je er een killer in doet
 
Zo,n geluidsnuffelpaal gaat ook niet helpen,zie je zo,n ding ga je gewoon ff van het gas af,eenmaal er voorbij
kan je weer verder brullen.
Dat geldt ook voor flitspalen, maar ook die genereren heel wat inkomen voor de schatkist en wat dacht je van de A2 met zijn trajectcontrole, brengt of bracht per dag twee ton op aan bekeuringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan