Racen op een ZX6R (alle jaren)

Als je op Zandvoort de pech hebt dat de wind verkeerd staat, dan waait al het geluid de microfoon in.

Dan worden er ontzettend veel zwarte vlaggen uitgedeeld.

Normaal gesproken hebben de meeste mensen geen problemen op Zandvoort met betrekking tot het geluid.
 
Als je op Zandvoort de pech hebt dat de wind verkeerd staat, dan waait al het geluid de microfoon in.

Dan worden er ontzettend veel zwarte vlaggen uitgedeeld.

Normaal gesproken hebben de meeste mensen geen problemen op Zandvoort met betrekking tot het geluid.
Was oostenwind....dus richting de zee. Had nog 98 db.....met db killer
 
Vul ook het stuk achter het zitje (holle ruimte, dus die resoneert) en plak op de wandjes aan de binnenzijde van de luchtinlaat klittenband. Dat vermindert het aanzuiggeluid.
 
Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met aftermarket rearsets op een 2019-2020 model?
Het betreft een straatmotor maar aangezien veel circuitrijders wisselen van rearsets heb ik hier misschien wat meer kans :)

Ik heb wat last met de slappe veren van de originele voetsteunen, door die slappe veren hebben ze de neiging om aan mijn laarzen te "kleven" als ik mijn voeten verplaats. Iets wat mij dan ook afleid en (zeker naar de toekomst toe) enorm zal gaan ergeren.

En als we dan toch meteen aan het wijzigen zijn wil ik de motor ook ombouwen naar omgekeerd schakelen (analoog aan mijn CBR circuit motor). Echter blijkt dit enkel mogelijk met Sato en Woodcraft rearsets voor zover ik kan vinden. Andere merken passen ook wel aangezien de motor amper gewijzigd is tegenover het vorig model, enkel de originele quickshifter kan dan niet meer gebruikt worden.

Iemand ervaring met goede rearsets (vaste voetsteunen) en omgekeerd schakelen met behoud van de qs sensor?

Thanks!

20200516_200028.jpg
 
Ik heb zelf goede ervaring met valtermoto, Sato PP tuning.

Bij mijn motoren kon ik gewoon het schakelpatroon wisselen.
Hooguit een stukje uit je kuip of voortandwielkapje dremelen.
 
Net even langs hyperpro geweest om de vering af te laten stellen, deze veren nu weer goed, maar bij het weer in laden van de motor viel pas op dat de rechterpoot wat vochtig is B| Gelijk ter plekke maar even laten kijken naar de poot, de conclusie was wel dat deze niet helemaal 100 meer was.
Ik ben bang dat ik de keerring met olie dus toch moet gaan wisselen voor de 12e juni (Mettet).
Nu heb ik een heel mooi wph gekregen van de vorige eigenaar gekregen. Helaas ontbreekt het laatste hoofdstuk(vering)... hoe kan het ook anders:+

Heeft iemand dit stuk digitaal voor mij? En ik denk dat ik deze vraag haast zelf wel kan beantwoorden maar het wisselen van de olie en de keering kan zeker niet zonder daarbij de instellingen aan te passen?
 
Net even langs hyperpro geweest om de vering af te laten stellen, deze veren nu weer goed, maar bij het weer in laden van de motor viel pas op dat de rechterpoot wat vochtig is B| Gelijk ter plekke maar even laten kijken naar de poot, de conclusie was wel dat deze niet helemaal 100 meer was.
Ik ben bang dat ik de keerring met olie dus toch moet gaan wisselen voor de 12e juni (Mettet).
Nu heb ik een heel mooi wph gekregen van de vorige eigenaar gekregen. Helaas ontbreekt het laatste hoofdstuk(vering)... hoe kan het ook anders:+

Heeft iemand dit stuk digitaal voor mij? En ik denk dat ik deze vraag haast zelf wel kan beantwoorden maar het wisselen van de olie en de keering kan zeker niet zonder daarbij de instellingen aan te passen?

Voordat je de veerpoot los haalt moet je verstelling dicht draaien.

En voor de rest goed kijken, het lastigste zal zijn om de veer naar beneden te houden zodat je de kop eraf kan draaien.
 
Voordat je de veerpoot los haalt moet je verstelling dicht draaien.

En voor de rest goed kijken, het lastigste zal zijn om de veer naar beneden te houden zodat je de kop eraf kan draaien.
Oke ik ga me best doen :t , maar heb je toevallig het stukje wph van de voorvorken nog ergens beschikbaar? Ik meen me te herinneren dat je ook het 2000 type hebt gehad toch? Ik weet namelijk niet hoeveel olie erin gaat?
 
Ik zal eens voor je kijken.
Ik heb meerdere handboeken. :t
Dat zou super zijn! Verder welke olie kunnen jullie aanraden? Ik zie ook dat er een hoop verschillende zwaartes zijn(denk dan dichtheid). Lijkt mij dat als de motor alleen op het circuit wordt gebruikt je een zwaardere nodig hebt? of klink dit niet logisch:p
 
Dat zou super zijn! Verder welke olie kunnen jullie aanraden? Ik zie ook dat er een hoop verschillende zwaartes zijn(denk dan dichtheid). Lijkt mij dat als de motor alleen op het circuit wordt gebruikt je een zwaardere nodig hebt? of klink dit niet logisch:p

Nee is niet logisch.

Maar om welk model gaat het ook alweer 2000?

Het 2000 model heedt een vrij zachte voorvork, dus dan zou ik dikkere olie inderdaad.

Nog beter zou het zijn om hem te laten reshimmen.
Maar dat is een stuk duurder.
 
Het is inderdaad een 2000 model. Er zitten al progressieve veren in van Hyperpro.
En met stellen bij hyperpro van de week zat de verstelling al aan zijn eind. Ik weet alleen niet met welke olie ze hem destijds hebben afgemonteerd.
Misschien ook handig om erbij te vermelden dat ik zelf ook niet heel licht ben met 90 kg
 
Het is inderdaad een 2000 model. Er zitten al progressieve veren in van Hyperpro.
En met stellen bij hyperpro van de week zat de verstelling al aan zijn eind. Ik weet alleen niet met welke olie ze hem destijds hebben afgemonteerd.
Misschien ook handig om erbij te vermelden dat ik zelf ook niet heel licht ben met 90 kg

Uit mijn hoofd is het 5w.

Maar je zou hun even op kunnen bellen om te vragen.

En dan ietje dikker nemen.

Her standaard shim pakket van het 2000 model is erg zacht.
Ik heb mijn vork toen laten reshimmen.
 
Zo de eerste circuitdag is nu toch echt een feit. Was supertof en de organisatie(inter-track) was, ondanks het vlaams, ook goed voor elkaar.
Volgende datum wordt 12 juli Assen, en voor deze datum wil ik nog graag snelgas monteren, het viel me namelijk op de hendel een behoorlijk lange gas slag heeft.
Nou had ik mijn oog laten vallen op domino's xm-2 alleen lees ik hierover verschillende dingen zowel positief als negatief. Kan iemand mij vertellen of dit goede hendels zijn of zijn er andere die beter zijn voor hetzelfde geld? :)
 
Afgelopen maandag ook mijn eerste circuitdag van het jaar gehad. Voor de eerste keer rijden met nieuwe voorvering, QS en omgekeerd schakelen. En dat ook nog op Assen waar ik ooit in 2006 2 sessies heb gereden en er tijdens die 2e erg hard vanaf ben gegaan. Was best zenuwachtig, kon me het eerste stuk tot aan de Ruskenhoek niet eens meer herinneren!
Kan je vertellen dat het rijden met een QS wel even wennen was. Pas in de laatste sessie ging het continu goed, daarvoor regelmatig niet. Denk dat ik gewoon iets meer moet "stampen". Vind het wel een aanrader overigens. Uiteindelijk een niet officiële 2.01,35 gereden wat niet slecht is denk ik voor een "eerste" keer op Assen.

Nu nog een stuurdemper, snelgas en misschien een slipperclutch monteren en dan istie wel compleet. Is toch wel een beestje van 17 jaar oud :]
 
Afgelopen maandag ook mijn eerste circuitdag van het jaar gehad. Voor de eerste keer rijden met nieuwe voorvering, QS en omgekeerd schakelen. En dat ook nog op Assen waar ik ooit in 2006 2 sessies heb gereden en er tijdens die 2e erg hard vanaf ben gegaan. Was best zenuwachtig, kon me het eerste stuk tot aan de Ruskenhoek niet eens meer herinneren!
Kan je vertellen dat het rijden met een QS wel even wennen was. Pas in de laatste sessie ging het continu goed, daarvoor regelmatig niet. Denk dat ik gewoon iets meer moet "stampen". Vind het wel een aanrader overigens. Uiteindelijk een niet officiële 2.01,35 gereden wat niet slecht is denk ik voor een "eerste" keer op Assen.

Nu nog een stuurdemper, snelgas en misschien een slipperclutch monteren en dan istie wel compleet. Is toch wel een beestje van 17 jaar oud :]
Misschien dat de koppeling van een '05 ZX6 er in past, dat is volgens mij een slipper. Maar Racekip #1 weet er volgens mij meer van.

Zelf maandag ook met mijn 03 ZX6 gereden en weer veel plezier aan beleefd. Reed ivm een lekke keerring met een andere set voorpoten die ik nog had liggen met onbekende afstelling, maar ging eigenlijk wel prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan