BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Zit al jaren zo bij de luchtgekoelden, niet ver weggestopt, alleen om die twee lusjes terug te duwen en naar voren te halen, dat is altijd een dingetje..

Twee kleine schroeverdraaieRTs

Eén om het haakje naar beneden te drukken
De andere om het haakje naar buiten te schuiven.
 
Eh, net filmpje gekeken.

Beugel over tank moet er af.
Deksel van opbergvak moet er af.
Dan zijpaneel er af.
Daarna de snorkel.

Dan ben je bij het filter.
En na vervanging alles weer in elkaar zetten.

Dus wel iets meer dan 2 schroefjes...
 
Eh, net filmpje gekeken.

Beugel over tank moet er af.
Deksel van opbergvak moet er af.
Dan zijpaneel er af.
Daarna de snorkel.

Dan ben je bij het filter.
En na vervanging alles weer in elkaar zetten.

Dus wel iets meer dan 2 schroefjes...
'Tis voor voor de R1200RT-LC en R1250RT inderdaad aardig wat geschroef en heel wat tupperware dat je los moet zien te klikken.
Bij de oer R1200RT en DOHC zit het iets bereikbaarder.
 
Bij mijn MK1 RT1200, kan het zijpaneel eraf zonder de beugel en opbegvakdeksel te demonteren.
Is dat bij latere versies anders ?
 
Gisteren heerlijk ritje gemaakt in Wesr Brabant. We kwamen opeens in Belgie uit. Via een kleine weg geen grens gezien. Alleen werdde weg slechter en hadden de auto’s een ander kenteken. Na een paar bochten weer terug Nederland in. Dat was lastiger want de weg was compleet geblokkeerd mer beton blokken en corona borden. Via een omweg toch weer een doorgang gevonden. Ik moet zeggen dat de terrasjes wel gemist werden. Maar met een broodje bij een bakker en een koffie to go werd dat simpel opgelost.
 
Ik heb op mijn r1200rt lc 2015 verleden week een gear shift assist pro laten plaatsen die ik goedkoop op ebay had gevonden .
Dinsdag de motor opgehaald , mijn mecano heeft het spul geplaast en is bij bmw langs geweest voor het uitlezen en de sleutel er laten inzetten .
Bij bmw waar hij de sleutel heeft laten inlezen doen ze geen testrit met de motor omdat het gewoon plug en play is en sleutel in het systeem .
Wel , die van mij gaat niet goed ! gistern bij die bmw zaak langs geweest en daar hebben ze mij verteld dat ik dat moet aanleren ...
Heb nu met vandaag bij dik 300 km op de teller gezet en het gaat niet goed , bij het opschakelen zou het gas open gedraaid moeten worden of stil houden en bij afschakelen gas dicht , dus neen , het beste bij mij is gas lossen bij opschakelen ( maar dan zie ik het nut er niet van in ) en bij afkomen lichtjes gas houden , zeker niet dicht
Wie heeft dit nog en wie heeft hier de oplossing voor ?
Dank
 
inleren gebeurt als volgt: motor starten, 10 seconden in neutraal laten draaien en vervolgens in elke versnelling 10seconden rijden terwijl je de koppeling op de normale manier gebruikt om van versnelling te veranderen. Hier na even contact uit, en weer aan, en dan zou de schakelassistent het moeten doen. Werkt het dan als nog niet vermoed ik dat de schakelassistent defect is.
 
inleren gebeurt als volgt: motor starten, 10 seconden in neutraal laten draaien en vervolgens in elke versnelling 10seconden rijden terwijl je de koppeling op de normale manier gebruikt om van versnelling te veranderen. Hier na even contact uit, en weer aan, en dan zou de schakelassistent het moeten doen. Werkt het dan als nog niet vermoed ik dat de schakelassistent defect is.

hier kan ik wat mee , dank je
Het 10s laten draaien in elke versnelling is op de middenbok , niet op de straat vermoed ik ?
 
Mag beide, op de bok geeft het wel een kabaal uit de aandrijflijn. Oordopjes in en helm op 😇

ja heb ik net gedaan lol , was al bang voor het lawaai ook , dacht dat daar ook al iets aan scheelde hahah
Ben benieuwd voor morgen , morgen gaat het getest worden .... en mocht hij naar de filisteinen zijn word er gewoon terug met de koppeling geschakeld :-)
 
In elk geval werkt de Shift Assist Pro op mijn R1250RT van km 0 zoals in het boekje staat. Nu 12.500 km op de telleRT lijkt het wel soepeler te gaan dan in het begin. Kennelijk moeten mijn brein en linkervoet ook inleren. DuuRT iets langer dan 6x 10 secondes.
 
Ik heb het niet voor niets vanaf het begin over de schakelassistente gehad: je moet er mee leren omgaan om er het beste uit te halen.
Maar ook al denk je dan te weten hoe je met haar om moet gaan, dan gaat het nog af en toe mis en is ze gewoon nukkig of je was even een regeltje vergeten.
 
inleren gebeurt als volgt: motor starten, 10 seconden in neutraal laten draaien en vervolgens in elke versnelling 10seconden rijden terwijl je de koppeling op de normale manier gebruikt om van versnelling te veranderen. Hier na even contact uit, en weer aan, en dan zou de schakelassistent het moeten doen. Werkt het dan als nog niet vermoed ik dat de schakelassistent defect is.

Had ook nog iets ander gelezen en dank zij dat een nieuwe "hik " ondervonden , de procedure zou zijn , koppeling in en eerste versnelling - motor op contact zetten , starten , en vertrekken als uw 10 sec regel , door alle versnellingen , na de 6 koppeling in , afkomen tot 1 zonder koppeling te lossen en motor afzetten , 2 min wachten en herstarten .... zou moeten opgelost zijn !!
De " hik" hier was dat mijn motor niet start als hij in versnelling stond ( microswitch ) dus gauw naar mijn mecano , switch uit een andere motor en bij mij ingebouwd en lopen lol
Daarna procedure opgestart en wat is mijn verdikt : ik denk dat de shifter wel functioneerd maar dat ik te " plat " ben met het systeem , ik ben bang om hem pijn te doen , dus we doen gewoon verder zoals we bezig zijn en wie weet , met tijd komt het misschien allemaal wel goed .

Bedankt hoor :t
 
In elk geval werkt de Shift Assist Pro op mijn R1250RT van km 0 zoals in het boekje staat. Nu 12.500 km op de telleRT lijkt het wel soepeler te gaan dan in het begin. Kennelijk moeten mijn brein en linkervoet ook inleren. DuuRT iets langer dan 6x 10 secondes.

Dat hebben ze aan mij ook verteld , is wennen dat je hem er moet intrappen en vooral dat je zeker tot 5-6000 t/min moet draaien eer het wat word lol
 
Mag beide, op de bok geeft het wel een kabaal uit de aandrijflijn. Oordopjes in en helm op 😇

nog een klein vraagje , ik heb ook nog een k1200gt - 2007 , nu ik volledig in het " shifter " spul vertoef , heb je al "Heal shifters " op deze motoren geplaatst , en
gaat dat even goed/slecht als de GSAP ? die gaan enkel bij up shiften denk ik ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan