Het kleine Kawasaki Versys-X 300 topic

Als je nog een gewone relais hebt kun je die er tijdelijk (of permanent) op aansluiten. In ieder geval heb je nu ook stroom.. werkt prima zo maar zal mogelijk iets lekken, zo rechtstreeks van de accu. Succes met de ZRX, dat zijn geen grappen..

Voor de mensen die een ander ruitje overwegen, ik heb de puig-touring ruit aangeschaft en gemonteerd.
Screenshot_20200520-221055_Chrome.jpg

Ben er erg tevreden over. Buffetting rond de helm is weg. Windgeruis nog wel redelijk aanwezig maar tot acceptabel niveau gereduceerd.. Vrij stug maar toch erg licht en dun materiaal. Mooi helder, geen vervorming van het beeld of schittering..
 
Het is al een tijdje geleden maar volgens mij kun je hem er zo insteken. Alleen is het Kawasaki relais uitgerust met een mechanisme waarmee het vast blijft zitten. En je moet nog de andere verbindingen trekken (aarde en +) uit mijn hoofd.

Functioneert toch al een tijdje zo..
 
Best een werkje voordat je dat dopje los hebt.
20200521_150239.jpg

20200521_150247.jpg

Uiteindelijk zou de rechterkant ook helemaal los moeten. Maar ik heb het maar gedaan met dit spleetje.

20200521_153908.jpg

En ook nog prik erop. (De hogere spanning is vanwege de lader aan de accu)
20200521_160349.jpg
 
Gewoon, draad vanaf de andere kant door het gat. Aansluiten en ding erin duwen.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik de plastic 'moer' er niet op kreeg zo op de tast maar hij zit al vrij stevig. Die draai ik er wel op als de kappen wat moeten om het relais te plaatsen.

Oplossing werkte vandaag uitstekend trouwens. :t
 
De jouwe is ook heel anders trouwens, dus kan me voorstellen dat je die er niet zo gemakkelijk in duwt.
 
Trouwens, kun je ff een howto 'kappen demonteren'. Maken? Scheelt mij zoeken straks. :+
 
Wat je vooral moet weten is dat alle kleur kappen maar een paar boutjes hebben en de rest klikt. Alle klikkers zijn aardig fragiel dus pas op.
 
Trouwens, kun je ff een howto 'kappen demonteren'. Maken? Scheelt mij zoeken straks. :+
Ik zat er eerlijk gezegd nog aan te denken. Ik wil dat de volgende keer best doen. Als je eenmaal de volgorde hebt en de bevestigingen kent is het niet meer moeilijk. Voor die tijd inderdaad wat gezoek, gepriegel en kans om iets te breken. :o
 
Trouwens goed dat ik op de Versys was, anders was onze rit gehalveerd waarschijnlijk. Halverwege ben ik verder gedaan op de Tiger van m'n vrouw omdat zij last van haar pols kreeg van de zware koppeling van dat ding.

Op de Versys vervolgens geen centje pijn meer. :t
 
Vandaag heeft de Versys mij voor het eerst echt in de steek gelaten..

Ik reed op de snelweg en was bezig met een inhaalactie toen alles ermee kapte. Motorvermogen weg, verlichting uit, dashboard zwart, alsof iemand de contactsleutel eruit had getrokken! Helemaal dood.. Dus koppeling in, afzakken en uitrollen richting de vluchtstrook. Natuurlijk stond ik precies op een k*t plek dus eerst maar eens een veilige plek opgezocht.

Na een snelle inspectie bleek de zekering van het dashboard geknapt. Nieuwe erin maar nog steeds geen teken van leven. Accu zat goed aangesloten en verder was er optisch niks geks te zien. Veel meer kun je op de vluchtstrook niet dus de ANWB gebeld.

Motor op transport naar de dichtstbijzijnde garage ergens in de buurt van Sliedrecht. Daar hadden ze het erg druk en na een korte inspectie bleek de 30A hoofdzekering ook kapot. Een nieuw geplaatste ging ook direct kapot. Ergens is dus kortsluiting ontstaan. De accu had nog goed spanning.

Morgen breng ik de motor op een trailer naar een Kawa dealer bij ons in de buurt. Die gaan er dan mee aan de slag. Ik houd mijn hart vast en hoop dat het bij een "simpele" kabelbreuk blijft..
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet zo mooi nee. Fijn dat je het kon oplossen zonder gekke dingen. (op de snelweg bedoel ik)
Ook maar hopen dat het snel opgespoord kan worden. Vanwege uurloon bedoel ik. :)
 
Oh da's ruk zeg! Hopelijk is het iets simpels en is het redelijk goed afgelopen.
 
Succes, ik hoop voor je dat het snel en low-budget kan worden opgelost!
Vreemde situatie hoor met twee doorgebrande zekeringen..
 
Mijn theorie is dat er bij het stellen van de kleppen een paar 1000 km geleden iets niet helemaal juist terug gebouwd is, waardoor het is gaan schuren en nu uiteindelijk is kortgesloten met het frame o.i.d.

Ik hoop dat de Kawa dealer morgen meer kan vertellen. :?
 
Mijn theorie is dat er bij het stellen van de kleppen een paar 1000 km geleden iets niet helemaal juist terug gebouwd is, waardoor het is gaan schuren en nu uiteindelijk is kortgesloten met het frame o.i.d.

Ik hoop dat de Kawa dealer morgen meer kan vertellen. :?

Dat lijkt me een hele plausibele verklaring, als je dat tenminste kunt aantonen.. hopelijk vinden ze allereerst het euvel.. de oorzaak is minder van belang, dat wordt pas interessant als het gaat om aansprakelijkheid.. heel veel succes i.i.g., mogelijk is het eenvoudig op te lossen...
 
Leuk stukje. Hij gaat goed los op dat ding.. Ben niet van plan er een voorbeeld aan te nemen maar hij heeft wel een paar interessante mods aangebracht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan