Suzuki GT 550 uit '73

Thanks allemaal,
Heb Marcel gesproken over de mail.
De kraan werkt niet op mijn carbs, kan hem wel laten reviseren.
Heb nu van twee kranen één gemaakt, hij zweet nu alleen een beetje, maar is nu nog acceptabel.
Het volgende probleem, door ouderdom van het luchfilterhuis wil het allemaal niet lekker op de carburateurs.
Kan hem natuurlijk verwarmen( helpt ook ) maar doordat je nog wel eens wat moet afstellen/schoonmaken lijkt het me makkelijke om er drie
losse luchtfilters op de carbs te zetten is wat vriendelijker qua onderhoud/sleutelen.
Vandaag was tijdens de rit ook de middelste los geschoten, wat ik best wel listig vind want dan gaat die armer lopen.
Ik weet dat het er allemaal niet origineel uit ziet, dus ik was benieuwd naar jullie ervaringen met losse luchtfiltes op de carbs.
 
Ik heb ze ooit op mijn RD gehad,heb ze er gauw weer af gehaald,liep er niet goed op,maar in principe zou het
moeten werken,maar dan moet je de motor er wel op afstellen en de juiste grote filters weten,want zijn ze
te klein krijg je de motor nooit goed lopend.
 
Ik heb 3 losse K&N luchtfilters op mijn GT750 en dat werkt prima, of hij qua afstelling is aangepast weet ik niet, ik heb hem zo gekocht. Inmiddels zitten ze er 33 jaar op zonder problemen.
 
Vandaag even naar Goes gereden, wat een verschil....
22 paardjes op het achterwiel extra erbij, was nog iets hoger maar wilde graag dat het heel bleef

uitdraai.jpgkl.jpg
 
Wheelie time :Y
Overigens best heel goed,een standaard 750 zal niet zoveel meer hebben.

Ben er ook heel blij mee, hij vertelde als ik iets andere expansie uitlaten zou nemen die nog beter zou lopen.
( maar melde ook even dat de kans dat die stuk loopt vele malen groter is )
Bij de 7.000 houd het langzaam op terwijl het rode bij de 8.000 begint.
 
Het oude beestje maar niet te veel uitknijpen,vele zijn er vroeger voortijdig gesneuved door modificaties
waar de rest van het blok niet op berekent is.
 
En toen had ik geen licht voor meer, iemand een idee waar ik een nieuwe kan halen?
Ik zie ze niet op de site van Erik Potze staan, E-bay ook gekeken maar zal het wel weer niet goed gedaan hebben.
 

Bijlagen

  • bolletje.jpg kl.jpg
    bolletje.jpg kl.jpg
    57,2 KB · Weergaven: 26
  • Bolletje2.jpgkl.jpg
    Bolletje2.jpgkl.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 26
En toen had ik geen licht voor meer, iemand een idee waar ik een nieuwe kan halen?
Ik zie ze niet op de site van Erik Potze staan, E-bay ook gekeken maar zal het wel weer niet goed gedaan hebben.

Dacht dat ik nog ergens zo'n ding heb liggen.... Zal zo ff zoeken.
Wat zijn de waardes?

edit: heb hem. 45/40 W
En..hij doet ut ook nog.
 
Laatst bewerkt:
En toen had ik geen licht voor meer, iemand een idee waar ik een nieuwe kan halen?
Ik zie ze niet op de site van Erik Potze staan, E-bay ook gekeken maar zal het wel weer niet goed gedaan hebben.

Dat is toch een gewone ouderwetse Bi-Lux of DUPLO met P45t fitting?
En wat @Gijs Vijs al zegt 45/40 Watt.
Trouwens ook te verkrijgen in Halogeen uitvoering; Osram H4 Halogeen Lamp (64193) kopen? | Dé online autolampen webshop



En als je echt een bak licht wil; Osram H4 BiLux halogeen lamp helder 64193 P43t 80/100 Watt Long Life - Original Car Parts
 
Laatst bewerkt:
Oeps , hij liep al niet lekker .
Even de kop eraf.
Nu kon ik gelijk zien wat CH Classics gedaan had aan de cilinders.
Alles nu schoon gemaakt en nieuwe pakkingen besteld,
maar eerst op vakantie.
 

Bijlagen

  • pakking.jpgkl.jpg
    pakking.jpgkl.jpg
    120,7 KB · Weergaven: 38
  • kop eraf.jpgkl.jpg
    kop eraf.jpgkl.jpg
    92,1 KB · Weergaven: 39
  • poort.jpgkl.jpg
    poort.jpgkl.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 39
Zo dan 2 jaar geleden,
Tussentijd nieuw huis gekocht, kids etc etc .
Maar even terug te komen op de kop, er was een tapend losgekomen, raar maar waar.
Nieuwe erin, nieuwe koppakkingen en rij dus alweer 2 jaar rond zo.
 
Maar het volgende ,
Elke keer klapt me zekering eruit, altijd als die stionair draait bij bijvoorbeeld het stoplicht :(.
Nieuwe erin en hij gaat weer verder.
Spanning gemeten 13,5 volt , zou goed moeten zijn ...
Toch een andere spanningsregelaar erop, zo'n nieuwe versie, dus een regelaar ingegoten in een koelblok
Maar nu komt die niet boven de 12,5 volt en bij licht aan zakt die naar 12,3 .
Zekering blijf wel heel, das dan weer een meevaller.
Ga dus maar op zoek naar een nieuwe/vervanger, want deze kan ik niet bijstellen.
De oude kun je handmatig instellen en het voltage verhogen.
Maar het kan ook wat anders zijn, iemand suggesties ?
 
Zo dan 2 jaar geleden,
Tussentijd nieuw huis gekocht, kids etc etc .
Maar even terug te komen op de kop, er was een tapend losgekomen, raar maar waar.
Nieuwe erin, nieuwe koppakkingen en rij dus alweer 2 jaar rond zo.
Foto's van het complete resultaat is wat mij betreft erg wenselijk. Ik heb ooit een GT 550 gehad als eerste motor. Mega funnop gehad, net als m'n GT 750 nooit moeten verkopen.
 
Maar het volgende ,
Elke keer klapt me zekering eruit, altijd als die stionair draait bij bijvoorbeeld het stoplicht :(.
Nieuwe erin en hij gaat weer verder.
Spanning gemeten 13,5 volt , zou goed moeten zijn ...
Toch een andere spanningsregelaar erop, zo'n nieuwe versie, dus een regelaar ingegoten in een koelblok
Maar nu komt die niet boven de 12,5 volt en bij licht aan zakt die naar 12,3 .
Zekering blijf wel heel, das dan weer een meevaller.
Ga dus maar op zoek naar een nieuwe/vervanger, want deze kan ik niet bijstellen.
De oude kun je handmatig instellen en het voltage verhogen.
Maar het kan ook wat anders zijn, iemand suggesties ?
Lesje zekeringen;),
 
Foto's van het complete resultaat is wat mij betreft erg wenselijk. Ik heb ooit een GT 550 gehad als eerste motor. Mega funnop gehad, net als m'n GT 750 nooit moeten verkopen.
Als je terug scrolt staan er genoeg *D
Maar deze hieronder is pas gemaakt
 

Bijlagen

  • gtma.jpg
    gtma.jpg
    230,1 KB · Weergaven: 56
Terug
Bovenaan Onderaan