MotoBatt ervaringen?

Nu, na ongeveer 10 jaar na m'n 1e post maar even een 'duurtest' update 😁.

Ik heb een goede 6 jaar met de accu gedaan. Ik rijd 12 maanden per jaar en de Motobatt heeft het prima gedaan maar om eerlijk te zijn weet ik niet meer hoe hij aan z'n einde is gekomen.
Destijds heb ik er weer een Motobatt ingestopt.
Deze heeft tot minimaal April 2019 z'n werk goed gedaan.
De SV650N (Canadese import) is toen via m'n buurman naar Suriname geëxporteerd. Er is dus een mogelijkheid dat de motor daar nu nog rondrijdt met een Motobatt accu.

In 2014 heb ik ook een Motobatt accu in m'n Z750 gedaan.
Ook deze heeft tot de inruil van de motor in 2018 z'n werk naar behoren uitgevoerd.

Wat mij betreft is de Motobatt in alle opzichten een meer dan prima accu en zal ook m'n 1e keus zijn bij toekomstig aan te schaffen accu's.
 
Ik ben er wel tevreden over,ze kunnen ook nog tegen een stootje.Was bezig met een projectmotor en wilde hem in het kontje inbouwen.Tig keer erin en eruit,en toen viel ie uit de houder.Eerst op de heftafel en dan op de betonnen vloer,precies op een hoek,iets van 95cm hoog.Accu mankeerde niets,en heb er inmiddels 2000km mee gereden :)
 
In mijn Pan European 1100 zat een motobatt, in mijn Suzuki T500 zit een motobatt en nu de accu van mijn Suzuki GS550 vervangen moet worden hen ik daar voor ook een Motobatt besteld. Wat mij betreft prima spul.
 
Onder aan de vorige pagina (februari 2019) schreef ik dat hij het nog steeds prima deed.
We zijn nu in mei 2020 en still going strong (even afkloppen op hout). Ruim 8 jaar oud. *O*
 
Heb er nu ook 1 in mn SV zitten, maar dat is omdat ik hem uit de gesloopte SRAD heb geplukt..
volgens mijn digitale made in china tester was ie in een betere conditie dan mijn yuasa.

die staat nu als reserve op de werkbank
 
Haha, ook even teruggezocht.....2015.

Al 5 jaar mijn motobatt in een dikke 2-cilinder duc en geen enkel probleem. Hangt altijd aan de ctek druppellader omdat er vrij weinig mee gereden wordt; maar tis naar buiten duwen en starten/lopen..... :]

Kortom, ik ben er tevreden mee.

Ps. Een eerdere aangeschafte Yuasa accu heeft het slechts 2 jaar uitgehouden.
 
Na twee zomers is de accu bij mij dood. Terwijl mijn eerste originele accu het 7 jaar heeft uitgehouden. Overigens heeft een vriend van mij is zijn R1 big bang racer ook matige ervaring met de motobatt.
 
Na 5 jaar is mn motobatt overleden. Normaal haal ik de accu uit de motor na de zomer alleen was ik dit afgelopen keer vergeten. Hierdoor zat de accu de gehele winter op mn gsxr750 ui '07 zonder druppellader. Kennelijk trekt de elektronica de accu leeg, toch wel bijzonder voor een motor zonder alarm. Nu krijg ik geen leven meer in de accu. Helaas
 
Laatst bewerkt:
Motobatt nu 2 jaar oud, wegens omstandigheden bijna niet gereden.
Ook eigenlijk zelf slecht bij geladen in die 2 jaar.

Nu deze week 100 km gereden aantal koude en warme starts, hij doet het prima motor gaat als een malle rond.

Vfr 750 uit 1986
 
Haha, ook even teruggezocht.....2015.

Al 5 jaar mijn motobatt in een dikke 2-cilinder duc en geen enkel probleem. Hangt altijd aan de ctek druppellader omdat er vrij weinig mee gereden wordt; maar tis naar buiten duwen en starten/lopen..... :]

Kortom, ik ben er tevreden mee.

Ps. Een eerdere aangeschafte Yuasa accu heeft het slechts 2 jaar uitgehouden.
Ruim een jaar verder, en: starten en rijden….motor loopt ook perfect dus ik hoef niet te duwen voor bij de handjes… :+
 
Sinds 2015 een motobatt in de Guzzi. Daar rij ik alleen in de zomer mee. In de winter één keertje opladen, meestal zo rond de kerst, en dan is het in feb/mrt starten en lopen.

Nou is de Goes wel een hele gemakkelijke betrouwbare starter zoals iedereen weet maar toch chapeau voor de accu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan