De GT750 van Dunsz

Inmiddels de cilinderkop en koelwater aansluiting ge-glaspareld en ff voor de show de nieuwe rvs kopbouten geplaatst................:9

P5261840.JPG
 
Door het gebrek aan koeling zal de middelste zuiger wel veel te heet geworden zijn,
die van mij was ook te heet geworden maar dan door te arm mengsel door de expansiepijpen,
gelukkig zijn die cilinderwanden keihard dus buiten de zuiger zelf gelukkig geen schade.
 
Door het gebrek aan koeling zal de middelste zuiger wel veel te heet geworden zijn.

:Y |( Maar ja "achteraf"= een koe in z'n kont kijken.................nu eerst maar eens alle electra van het blok los koppelen en verwijderen en eens uit vogelen hoe ik het blok uit het frame kan "lepelen" om verder te kunnen gaan.
 
Toch buurman ff vragen.
Zit een kruk in van gewapend beton.Denk om het ouwe ruggetje! (Been there, done that)
 
Ach ja een mensch moet zich ergens mee bezig houden he:Y,mijn vader kreeg ook de stoomkolder in
zijne kop toen hij met pensioen was en ging ook die stoommachientjes maken🤪,schijnt iets van oude menschen
te zijn.;)
 
Tijdens de demontage van de radiateur kwam ik allemaal vreemde oxidatie bloemkooltjes tegen en er zat bijna geen vloeistof meer in het koelsysteem :N
Tijdens het rijden en het moment dat de temperatuurmeter vanuit het niets in het rode gebied schoot en hierna de zuiger plofte .... bemerkte ik daarna een vreemde beige waas over de rest van het motorblok en de carburateurs. Er is in ieder geval een tekort geweest volgens mij van koelvloeistof en de rest is geschiedenis.

Voor alle zekerheid een replica radiateur gescoord via E-bay want de originele vertrouw ik niet (meer) en een nieuw old-stock is/was niet te vinden en nu waarschijnlijk zijn gewicht in goud waard................:XBekijk bijlage 1504950Bekijk bijlage 1504951
Als dit eentje uit China is dan wel even goed controleren of hij niet lek is. Komt soms voor bij radiateurs uit China.
 
Als dit eentje uit China is dan wel even goed controleren of hij niet lek is. Komt soms voor bij radiateurs uit China.

:N Australië.................klik maar op de verkoper................







40mm 2 core Aluminum Radiator For SUZUKI GT750 GT 750 1972-1977 73 74 75 76 77
Bestelnummer: 26-04892-45297
Objectnummer: 254406762619
Objectprijs: EUR 69,60
Verkoper: worley-cooling (1996)


Heb je vragen over je bestelling als bezoeker? Krijg antwoord op al je vragen.​
 
:N Australië.................klik maar op de verkoper................





40mm 2 core Aluminum Radiator For SUZUKI GT750 GT 750 1972-1977 73 74 75 76 77
Bestelnummer: 26-04892-45297
Objectnummer: 254406762619
Objectprijs: EUR 69,60
Verkoper: worley-cooling (1996)


Heb je vragen over je bestelling als bezoeker? Krijg antwoord op al je vragen.​
Dat zegt niks er zijn de wereld "doorverkopers" drukken er wat geld bij op en klaar is Clara....
 
Laatst bewerkt:
Bv deze in Nederland en die in Australië ook met grote waarschijnlijkheid.

Het is wel de zelfde. De firma uit Australië heeft al wel 3 keer gemaild of ik aub wil vertellen wat ik van de radiateur vind en ik heb er niet de getoonde NL-prijs voor betaald.
Zal hem binnenkort ff vol laten lopen met water.....................
 
De echte kaalslag voor het goede doel is begonnen.............. :Y

P6041844.JPG


Het vreemde is/was dat de carburateurs niet echt vervuild waren. Met deze zuigerschade was aanvankelijk mijn idee vervuilde sproeiers/te arm mengsel.
Nu ik toch bezig ben krijgen ze binnenkort een opknap/schoon maak beurtje en als alles weer is gemonteerd krijg ik hulp bij de afstelling.
De hele set wordt dan zonder dat hij aan het motorblok hangt, afgesteld met een zeer zuivere vacuüm installatie. Als de carburateurs dan daarna echt synchroon zijn........... hoef ik na de montage alleen nog het stationair toerental af te stellen.................. :Y

P6041845.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan