Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Wrm zou in vredesnaam een zekering van de ontsteking kapot gaan?
En wat heeft dat met onderhoud te maken?

Die raakte met zijn hand de kill switch zo te zien
 
En dan nog, van een kapotte zekering ga je niet op je bek.
Als je op je knieën op je zadel gaat zitten en een poging tot een wheelie doet, dan kan dat wel eens mis gaan....
 
Ik ben gewoon even nieuwsgierig waarom dan? Als jij op je plaat gaat met 30 - 40 waarbij je over het asfalt schuift en je komt tot op het bot, daar wordt je niet vrolijk van en dat is zacht uitgedrukt. Denk je dan dat je jou niets overkomt of neem je weloverwogen het risico? Met die hitte van afgelopen zomer heb ik een dun jack gekocht, beter iets dan niets en het pakt in ieder geval de eerste impact. Daarnaast altijd broek, laarzen, handschoenen en helm. Liever iets te warm dan op mijn plaat en dergelijke verwondingen hebben.

Ik ben in ieder geval al blij dat je nieuwsgierig bent in plaats van gelijk destructief te antwoorden. Hulde daarvoor, want direct negatief antwoorden kunnen ze op alle fora altijd heel goed.

Ik neem heel weloverwogen het risico. De snelheden die ik behaal op de motor als ik zonder armbescherming rijd, zijn vergelijkbaar met de snelheden die ik behaal als ik een flinke training doe op mijn racefiets. Laat staan als ik achter de scooter train of met een groep weg ben, dan schiet ik vaak genoeg met sprintjes of berg af over de 50km/h met enkel een valhelm en wat lycra kleding.

Dat het gevaar met zich meebrengt realiseer ik me al te goed! Sterker nog, wanneer ik weet dat ik ofwel buiten de bebouwde kom zal raken, ofwel mijn snelheid omhoog gaat, draag ik altijd beschermende kleding. Echter, hieronder versta ik: Hoge schoenen met enkelpads, maar géén specifieke laarzen. Een spijkerbroek, veelal gevoerd met kevlar. Een Motorsweater met complete padding, of mijn speciale motorjas, en zomerhandschoenen/helm uiteraard.

Mijn filosofie: Is het geen weer voor zomerhandschoenen, ga ik met de auto.
De stukken die ik rijd met puur een shirt aan, zijn maximaal 10 minuten, meestal 2-3 minuten heen, en 2-3 minuten terug als ik even geld moet pinnen, even een brief moet posten, boodschapje halen etc.

TLDR; Ik draag dus vaak wél specifieke kledij, echter bij hele korte stukken met vooraf bekend lage snelheid en bebouwde kom, laat ik de wind wel eens in het shirt waaien.

Daarnaast, als ik een normaal jack aan zou doen, gaat dat geen verschil geven, dus vandaar de keuze.

Dank voor je interesse, liever dit dan een haatbericht nogmaals haha
 
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Er is hier maar zelden iemand die toegeeft in een shirtje te rijden, dus nu er zo iemand is hoop ik dat we de gedachte erachter te weten komen.

Dochter met een tot op het bot versleten pa door diens eigen schuld lijkt me ook onvergeeflijk '(

Ook dit weten we allemaal, is heilig doen maar stout zijn.
Genoeg mensen die motor rijden rijden wel eens zonder jas. Ik praat het niet goed, maar zie mijn vorige post voor mijn beredenering.
Ik geloof wel dat merendeel van de mensen die constant met alleen shirt rijden, niet in staat zijn op fora te overleven :+.
Gekheid natuurlijk. Maar mensen doen het maar geven het niet toe, omdat het taboe is, omdat het "frowned upon" is.

Ik doe niet alsof ik het dagelijks doe, maar ik geef toe dat ik een paar momenten per jaar heb (die op 1 hand te tellen zijn overigens), dat ik even stout ben en dit gewoon durf toe te geven.

Tevens, ik waarschuwde dochterlief op dag 1 dat papa z'n motor heel warm was, dus ze mocht onder geen beding de uitlaat aanraken, want dan heb je heel veel pijn.
Ongeveer 3 seconden later loopt ze om de fiets heen, hoor ik een biefstuk op een grillplaat vallen, (zo klonk het), en had kindjelief een mooi Power Rangers Logo op haar bovenarm.
 
En dan nog, van een kapotte zekering ga je niet op je bek.
Als je op je knieën op je zadel gaat zitten en een poging tot een wheelie doet, dan kan dat wel eens mis gaan....

Wat in mijn ogen dus vaak nog erger is dan een jasje niet aandoen, is stoer doen en op 1 wiel rijden, stoppies maken etc. Dan kies je er voor om een keer op je bek te gaan. Als een motor bedoeld was op 1 wiel te rijden, hadden ze de Unicycle wel wat betere marketing meegegeven.
 
De stukken die ik rijd met puur een shirt aan, zijn maximaal 10 minuten, meestal 2-3 minuten heen, en 2-3 minuten terug als ik even geld moet pinnen, even een brief moet posten, boodschapje halen etc.

TLDR; Ik draag dus vaak wél specifieke kledij, echter bij hele korte stukken met vooraf bekend lage snelheid en bebouwde kom, laat ik de wind wel eens in het shirt waaien.

Daarnaast, als ik een normaal jack aan zou doen, gaat dat geen verschil geven, dus vandaar de keuze.

Ik houd er een soortgelijke filosofie op na.

Af en toe pak ik de motor om snel een boodschapje te halen, of om even bij iemand op bezoek te gaan aan de andere kant van ons stadje. Daarvoor ga ik niet per sé een volledig pak aantrekken. Overigens zorg ik wel dat mijn huid dan bedekt is... dus een normale jas en jeans heb ik dan altijd aan.

Vroegah op de scootah reed ik in een zwembroekje (maar wel met helm op) ook 65-70 per uur overal heen...


Maar goed, zodra ik weet dat de rit boven de 50 km/u uit komt en verder is dan vijf minuten gaat het pak gewoon aan.
 
Ik ben in ieder geval al blij dat je nieuwsgierig bent in plaats van gelijk destructief te antwoorden. Hulde daarvoor, want direct negatief antwoorden kunnen ze op alle fora altijd heel goed.

Ik neem heel weloverwogen het risico. De snelheden die ik behaal op de motor als ik zonder armbescherming rijd, zijn vergelijkbaar met de snelheden die ik behaal als ik een flinke training doe op mijn racefiets. Laat staan als ik achter de scooter train of met een groep weg ben, dan schiet ik vaak genoeg met sprintjes of berg af over de 50km/h met enkel een valhelm en wat lycra kleding.

Dat het gevaar met zich meebrengt realiseer ik me al te goed! Sterker nog, wanneer ik weet dat ik ofwel buiten de bebouwde kom zal raken, ofwel mijn snelheid omhoog gaat, draag ik altijd beschermende kleding. Echter, hieronder versta ik: Hoge schoenen met enkelpads, maar géén specifieke laarzen. Een spijkerbroek, veelal gevoerd met kevlar. Een Motorsweater met complete padding, of mijn speciale motorjas, en zomerhandschoenen/helm uiteraard.

Mijn filosofie: Is het geen weer voor zomerhandschoenen, ga ik met de auto.
De stukken die ik rijd met puur een shirt aan, zijn maximaal 10 minuten, meestal 2-3 minuten heen, en 2-3 minuten terug als ik even geld moet pinnen, even een brief moet posten, boodschapje halen etc.

TLDR; Ik draag dus vaak wél specifieke kledij, echter bij hele korte stukken met vooraf bekend lage snelheid en bebouwde kom, laat ik de wind wel eens in het shirt waaien.

Daarnaast, als ik een normaal jack aan zou doen, gaat dat geen verschil geven, dus vandaar de keuze.

Dank voor je interesse, liever dit dan een haatbericht nogmaals haha

Ik weet wel dat áls je nog ooit gaat vallen in de toekomst, dat dat net die keer is dat je alleen in een shirt rijd.
Ik nam het 10 jaar geleden ook niet zo nauw met de bescherming, maar sinds ik een paar keer gevallen ben doe ik toch altijd mijn volledige pak aan.
En dat is elke dag naar het werk en naar huis,
Die keren dat ik gevallen ben was niet met hoge snelheid, maar je hebt snel een hoop schade.

Voor een rit van 3 minuten start ik de motor niet eens, dan pak ik wel een fiets.
 
Vroegah op de scootah reed ik in een zwembroekje (maar wel met helm op) ook 65-70 per uur overal heen...

110 op de brommer met een sportjackje en een zwembroek...
Met een gewicht van 80 kilo brommer, was dat kamikazewerk.

Dan voel ik me nu verantwoordelijker. Degelijke helm (geen meuk), betrouwbare motor (geen afgetrapte brommer), ontwikkelde hersencellen (die laat ik in het midden)
 
Ik wil het niet goed praten maar tot op het bot schaven met 50 km per uur is ook nogal overdreven.
Wielrenners met bijna niets aan klappen er ook vaak af met hogere snelheid en de volgende dag weer op de fiets.
 
Ik wil het niet goed praten maar tot op het bot schaven met 50 km per uur is ook nogal overdreven.
Wielrenners met bijna niets aan klappen er ook vaak af met hogere snelheid en de volgende dag weer op de fiets.
tot de motor op je been valt en je dan over het asfalt schuurt, die weegt iets zwaarder als een fiets.
Ik kan je vertellen dat dat niet fraai is als ze 1,5 uur lang kiezeltjes uit je vlees moeten peuteren.
 
Wrm zou in vredesnaam een zekering van de ontsteking kapot gaan?
En wat heeft dat met onderhoud te maken?

Die raakte met zijn hand de kill switch zo te zien

Mee eens dat het niet met onderhoud te maken heeft (tenzij je met je elektronica hebt lopen kutten en daardoor kortsluiting ontstaat).

Maar op een blok met een grote individuele cylinderinhoud (dus een sterke motorrem) kan plotseling uitvallen van de ontsteking, icm een lage versnelling omdat je wheelies aan het doen bent, wel leiden tot een praktisch geblokkeerd achterwiel.

Op zich geen probleem, tenzij je op dat moment als een debiel op je fiets staat, en dus over je eigen stuur gelanceerd wordt.
 
Mijn dochter werkt op de operatiekamer van een ziekenhuis in Nijmegen. Zelf rijdt ze motor en weet hoe het hoort m.b.t. kleding. Al was het alleen maar de gedachte van motor en ook brommer/scooter rijders die onderuit zijn gegaan en de straat hebben gekrijt...
 
15905140405107901608789559771569.png

moet kunnen toch, wel een lange broek en max snelheid 30 km/u
 
Als ik op de Monkey door de stad rij, ook vaak zat een gewone jas, of zelfs t-shirt.
Een rit die ik ook met de (bezorg)brommer zou rijden, rij ik rustig ook op de Monkey zonder bescherming.

Met de brommer vaak zat geoeffend, en schade na de val, valt tot nu toe erg mee.

En nee, je hoort mij niet klagen mocht het in de praktijk is iets tegen vallen :+
 
Ik weet wel dat áls je nog ooit gaat vallen in de toekomst, dat dat net die keer is dat je alleen in een shirt rijd.

Mijn pa die reed één keer in zijn leven zonder handschoenen, wel met de rest van zijn pak. Hij wilde ff snel de sproei installatie op zijn werk uit zetten. Reed in een woonwijk waar je 50 mocht en schrok van wild. Beiden handen volledig open geschaafd op het asfalt. Sindsdien rijdt hij nooit meer zonder bescherming haha...
 
Terug
Bovenaan Onderaan