Tweecilinder
MF'er
- 4 nov 2019
- 98
- 27
Als je beter oppaken wilt kan je ook alleen de fuel dongles plaatsen. Sscheelt 450 euro
Zitten er al in!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je beter oppaken wilt kan je ook alleen de fuel dongles plaatsen. Sscheelt 450 euro
Zitten er al in!
Daar ben ik weer met de hitte reeks deel 999
Na flink wat lange ritjes met de cool cover bevalt hij me nog erg goed, al is het bij een graad of 15-18 gewoon fris (lees: koud) aan de kont.
Het is geen oplossing om de cover alleen bij 25 graden of meer te gebruiken, want dan wordt het zadel bij 15-25 graden nog steeds erg warm, zeker bij slomere ritjes om de kerk.
Dus toch maar besloten om het hitte folie dat ik nog had liggen, te gebruiken om een soort hitteschild te maken direct achter de tank. Ik kwam op het idee door het volgende Italiaanse forum, waar men het standaard geleverde plastic hitteschild vanaf de Super Adventure 1290 bouwjaar 2017 besprak:
www.MyKTM.it » KTM Forum Italia • Leggi argomento - Protezione sottosella KTM. Dit hitteschild is niet leverbaar voor de 1190, maar men heeft er goede ervaringen mee. Zie het topic.
EDIT:
2016 1290SA(T) seat heatshield upgrade
Betere link met beschrijving van waar de warmte moet worden afgeschermd, deze heb ik nagemaakt.
/EDIT
Hieronder mijn geknutselde variant met serieus folie eronder. Aan de zijkanten kan het folie mooi achter de air deflectors worden vastgezet.
Ik ga eerst een uur rijden in deze opstelling, dus zonder het folie direct op het zadel geplakt. Kijken of dit al afdoende is. Het belangrijkste schijnt te zijn dat ook de twee middelste steunen waar het zadel op rust goed geïsoleerd worden, want het metaal van die steunen geeft de meeste warmte door aan het zadel. Ik zal mijn ervaringen delen.
Welke ruiten heb je geprobeerd? Ook een opstelling met combinatie van brede ruit, gat onder (ter voorkoming vacuüm) en spoiler?
Bij mij werkt een lage brede ruit met gat onder en spoiler om vrijwel alle turbulentie weg te krijgen. Dat was op mijn 800GS ook al zo, dat concept werkt volgens mij op een allroad gewoon goed.Ik durf de types zo niet uit m'n hoofd te benoemen maar ik zou het later op kunnen zoeken. Een brede (en hoge) variant heb ik ook geprobeerd, en versteld op de hoogste stand had je dan ook inderdaad een mooi gat eronder. Nog steeds wat lichte turbulentie, maar alleszins vol te houden. Alleen: de ruit was te hoog om overheen te kijken en dat is voor mij wel een dealbreaker.
Bij mij werkt een lage brede ruit met gat onder en spoiler om vrijwel alle turbulentie weg te krijgen. Dat was op mijn 800GS ook al zo, dat concept werkt volgens mij op een allroad gewoon goed.
Als je over de combi niet heen kunt kijken is ie gewoon te hoog.
De Touratech in de lage versie die ik in de hoge stand zet (voor het gat onderin) en de Puig spoiler van 33 cm breed.Welke ruit heb jij erop zitten? Laag en breed is een combinatie die ik nog niet geprobeerd heb.
Turbulentie kan je rijplezier volledig vergallen. Het gaat er niet om dat je niets wilt horen of voelen, maar van constant gebulder word je gek en het is ondanks oordoppen niet weg te krijgen.Als je helemaal nergens last van wil hebben moet je in de auto stappen of een schuurdeur als windscherm monteren.
Welke ruit heb jij erop zitten? Laag en breed is een combinatie die ik nog niet geprobeerd heb.
Ik vind Touratech ook niet een heel fijn bedrijf maar ze hebben wel vaak goede spullen. Laatst heb ik de gps-beugel gekocht, moet je ook nog € 10 verzendkosten betalen. Maar de kwaliteit inclusief de juiste bevestigingsmaterialen en goede laklaag maken het dan wel weer waard.
Iedereen heeft wel eens een miskoop of een slechte klantervaring. Mijn laatste was 2 jaar geleden met Horizon leds. Krijg nog steeds € 140 van ze. Leds die in 99% van de canbusvoertuigen moet werken. Niet in de KTM dus. Eerst je aan het lijntje houden, extra ballastjes kopen etc. Als alles dan niet werkt en je wilt het retourneren dan ben je zogezegd te laat.
Touratech die wie heer in Nederland hebben is een Belgisch bedrijf wat helemaal kut is en schandalig te werk gaat.Hier ging het ook over een part dat volgens hun op mijn motor zou passen. Vandaar besteld, afspraak bij officiele dealer gemaakt om te laten monteren en deze kwam tot de conclusie dat het toch niet past. Vervolgens zet je dit door naar Touratech en krijg je te horen dat de monteurs van de motorzaak (erkende dealer) maar eens op cursus moeten, hoe te sleutelen. Ze konden er daar niks van. Vervolgens het onderdeel nieuw in verpakking, dus nooit gemonteerd geweest want het paste niet, teruggestuurd naar Touratech. Aangetekend ook nog. Wat denk je? Sturen ze het gewoon terug met de opmerking: Het is gebruikt...Heb het toen met 50,- euro verlies verkocht particulier...Wat een Bagger!
Vind ik altijd zo'n kortzichtig antwoord.Als je helemaal nergens last van wil hebben moet je in de auto stappen of een schuurdeur als windscherm monteren.
En de Duitse site stuurt je automatisch naar de Belgische door, op grond van je IP-adres....