Circuitbanden-Topic

Ben nu die S20 achterband van jouw aan het slijten.. dat is trouwens even een beste stap terug vanaf de R11 waar ik vorig seizoen mee reed ;) Had ik ook wel verwacht hoor en mag er alsnog niet over klagen.
Ja vind ik ook niet zo gek..
De R11 is toch de tegenhanger van de SC...
Op de baan zou de S20evo het ook niet gek moeten doen. Ben ook wel eens zoek gereden door iemand op die banden :)

Maar mooi dat je hem nog gebruikt :)
Toch beter dan een prima rijdbare band weggooien...
 
R11 is idd tegenhanger van de sc.. heb goede ervaringen met bridgestone en daarom besloten de r11 te kopen ipv de pirelli

Die s20 is helemaal niet verkeerd mits de spanning drastisch verlaagd is, alleen voelt het moment dat je het gas er op zet gewoon heel anders en bereik je eerder de grens ( logica )
 
Sc2 zat er op toen ik hem kocht en ik rijd op straat ook met rossa corsa II, fijne band en met mijn (gebrek aan) talent denk ik daar prima mee uit de voeten te kunnen. Vandaar ook de gewenste overstap, maar nu dus even de juiste keuze maken...
 
Sc2 zat er op toen ik hem kocht en ik rijd op straat ook met rossa corsa II, fijne band en met mijn (gebrek aan) talent denk ik daar prima mee uit de voeten te kunnen. Vandaar ook de gewenste overstap, maar nu dus even de juiste keuze maken...
Qua grip gaat het voor jou echt geen drol uitmaken, of je nou de RC2 of SC2 neemt... Allebij zijn voor jou dikke prima :Y :)
 
Sc2 zat er op toen ik hem kocht en ik rijd op straat ook met rossa corsa II, fijne band en met mijn (gebrek aan) talent denk ik daar prima mee uit de voeten te kunnen. Vandaar ook de gewenste overstap, maar nu dus even de juiste keuze maken...
Gewoon oprijden en bij voorkeur dus met bandenwarmer.
 
Luitjes even een praktische vraag.
ik heb een setje super Corsa sc2 ik redelijke staat. En een set superbikes.

is het nu slim om in de ochtend sessies de supercorsa’s te monteren en in de middag de superbikes
 
Wat ik persoonlijk zou doen...
Ervan uitgaande dat de banden op zich een dag mee zouden gaan is als het iets frisser is gewoon de hele dag met SC's rijden en als het echt een toplekkerwarme dag wordt de hele dag met de Superbikes (als de asfalt temperatuur in de ochtend al 15 graden is, maar dat is het al snel in de zomer)
Zit je ook niet met gehannes halverwege de dag om te wisselen.
 
Eens met hierboven, in ieder geval niet met zo'n tempo en lage baantemperaturen op een superbike sc starten, dan krijg je bijna gegarandeerd cold-tear en zijn ze na een paar sessies op. Misschien dat het met een SC3 nog net gaat, maar met de zachtere compounds ben je gewoond geld aan het verbranden.
 
Wat zijn de verbeteringen tov de CompK?
Geen idee, maar zal ongetwijfeld zijn meer grip en minder slijtage, zoals bij alle banden die een upgrade krijgen :+ .
Er is nog heel weinig te vinden over deze band. Als hij 2 dagen grip weet te behouden dan ben ik al blij.

Volgens Metzeler website vooral de focus op snel warm worden en minder last hebben van heatcycles, ze promoten deze dat je ook zonder bandenwarmers kunt. Maar goed, dat deed de Compk ook. Op de website staat tevens dat je de band kan omdraaien. Dus na een dagje Zolder-slijtage op rechts, kan je hem omdraaien om de andere kant op te rijden.
 
Kan het kwaad om een 190/55 R17 achterband te steken i.p.v. een 180/55 R17?

Verder nog een vraag; zelf ben ik best vertrouwd op de Pirelli Rosso Corsa 2. In hoeverre verschil deze ten op zichte van de Supercorsa SP1?
 
Kan het kwaad om een 190/55 R17 achterband te steken i.p.v. een 180/55 R17?

Verder nog een vraag; zelf ben ik best vertrouwd op de Pirelli Rosso Corsa 2. In hoeverre verschil deze ten op zichte van de Supercorsa SP1?
Bedoel je dan een SC1 of een SP (V1/versie 1)?

Rosso Corsa is in het midden iets harder voor meer kilometers. Zijkant heeft Supercorsa SP compound.

Als het past zou het geen kwaad kunnen, maar het zal ook geen voordeel bieden.
 
Laatst bewerkt:
Kan het kwaad om een 190/55 R17 achterband te steken i.p.v. een 180/55 R17?

Dat ligt eraan wat voor motor je hebt/hoeveel speling je nog hebt in je achterbrug... Je hebt kans dat een 190/55 gaat aanlopen langs je ketting of zelfs tegen de voorkant van je achterbrug (of dat je bandenwarmer er niet meer tussendoor past of dat je achterwiel met een nieuwe ketting verder naar voren staat waardoor het niet meer past (ja, uiteraard op te lossen met een extra schakeltje in je nieuwe ketting, maar het is kut om daar achter te komen als je de ketting+band al hebt). Voor de rest gaat de motor iets meer "op de neus" met een 190/55 (want hogere achterband), dat stuurt in potentie makkelijker is, maar gaat ten koste van stabiliteit etc etc. Afhankelijk van hoe ver je vorkpoten nu doorsteken kan je dat weer compenseren, desgewenst...
 
Geen idee, maar zal ongetwijfeld zijn meer grip en minder slijtage, zoals bij alle banden die een upgrade krijgen :+ .
Er is nog heel weinig te vinden over deze band. Als hij 2 dagen grip weet te behouden dan ben ik al blij.

Volgens Metzeler website vooral de focus op snel warm worden en minder last hebben van heatcycles, ze promoten deze dat je ook zonder bandenwarmers kunt. Maar goed, dat deed de Compk ook. Op de website staat tevens dat je de band kan omdraaien. Dus na een dagje Zolder-slijtage op rechts, kan je hem omdraaien om de andere kant op te rijden.
Ik heb zelf maar een setje v02's besteld omdat de compK 20% duurder is geworden en er nog niets duidelijk is over de TD (en die was ook ongeveer net zo duur als een compK). Is eigenlijk wel veel te goed rubber voor mijn tempo, maar dat was die compK ook al natuurlijk :+. Als ik er 2 dagen mee kan doen ipv 3 met de compk valt het qua extra investering ook wel mee.
 
Bedoel je dan een SC1 of een SP (V1/versie 1)?

Rosso Corsa is in het midden iets harder voor meer kilometers. Zijkant heeft Supercorsa SP compound.

Als het past zou het geen kwaad kunnen, maar het zal ook geen voordeel bieden.

Ik bedoel de SP versie 1/V1 variant :). Maar gezien het feit dat de band breder is denk ik dat ik toch voor een ander setje moet gaan als ik Elsjiepo zijn reactie lees.
 
Ik bedoel de SP versie 1/V1 variant :). Maar gezien het feit dat de band breder is denk ik dat ik toch voor een ander setje moet gaan als ik Elsjiepo zijn reactie lees.
Als je er ook mee op straat rijdt lijkt me de Corsa II meest voor hand liggend. Is toch een stuk nieuwere band dan de V1. Compound op zijkant zou dus vergelijkbaar moeten zijn alleen is de Corsa in het midden wat harder + meer profiel.
 
Kan het kwaad om een 190/55 R17 achterband te steken i.p.v. een 180/55 R17?

Verder nog een vraag; zelf ben ik best vertrouwd op de Pirelli Rosso Corsa 2. In hoeverre verschil deze ten op zichte van de Supercorsa SP1?
Dat ligt eraan wat voor motor je hebt/hoeveel speling je nog hebt in je achterbrug... Je hebt kans dat een 190/55 gaat aanlopen langs je ketting of zelfs tegen de voorkant van je achterbrug (of dat je bandenwarmer er niet meer tussendoor past of dat je achterwiel met een nieuwe ketting verder naar voren staat waardoor het niet meer past (ja, uiteraard op te lossen met een extra schakeltje in je nieuwe ketting, maar het is kut om daar achter te komen als je de ketting+band al hebt). Voor de rest gaat de motor iets meer "op de neus" met een 190/55 (want hogere achterband), dat stuurt in potentie makkelijker is, maar gaat ten koste van stabiliteit etc etc. Afhankelijk van hoe ver je vorkpoten nu doorsteken kan je dat weer compenseren, desgewenst...

Kan je beter voor 180/60 gaan. Geen garantie dat het past, maar de kans is wel groter. Die band is ook hoger/puntiger.
 
Kan je beter voor 180/60 gaan. Geen garantie dat het past, maar de kans is wel groter. Die band is ook hoger/puntiger.
Waar ik hier niets over lees is de velg maat. Is die 5" of 5,5" breed, maakt wel een verschil in breedte van de band.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik hier niets over lees is de velgen maat. Is die 5" of 5,5" breed, maakt wel een verschil in breedte van de band.
Klopt, gezien hij ipv 180/55 een 190/55 overdenkt, lijkt me dat hij een 5,5'' heeft (aanname) - dan is de 180/60 een (prima) optie, toch?
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om een oude honda cbr600f uit 2000 :) standaard is de achterband maat 180/55 x 17. Maar toevallig heeft een kennis nog een band over die dus een andere maat heeft. Het is geen moeten maar vroeg mij af of het wel handig is als je het circuit op ga
 
Terug
Bovenaan Onderaan