Er zitten wel een paar inkoppers tussen... Maar mijn poging tot antwoorden.Dus ondanks de eerste 46 pagina's toch paar vragen :
Welke onderhoud is bij aankoop van een occasion meestal handig?
Wanneer onderhoud voor of bij het eind van de seizoen
Na einde vd seizoen beste manier om hem te stallen in de schuur? Achterpaddock stand voldoende?
Welke materialen moet ieder seizoen vervangen worden? Bv olie oliefilter, luchtfilter brandstoffilter etc..
Hoe maken jullie de motor schoon? Hoge druk(waarschijnlijk niet), tuinslang, hoe uitlaten glanzend krijgen, onderhoud voorvork?
Welke middelen ivm schoonmaken?
1 Bij een occasion via een garage/dealer is hij meestal nagekeken of het geen gevaar op de weg is, ofwel de afleverbeurt. Let op, dan kan de zekering van de koplamp dus nog wel constant doorbranden door kortsluiting (eigen ervaring). Ofwel heb je er vertrouwen in of niet. Ik zelf heb hem het volgende seizoen (2 weken terug) laten nakijken met een grote beurt omdat er geen onderhoudsgeschiedenis was. Deze keuze is vooral gebaseerd op stabiel gedrag, geen geluidjes etc.
2 Persoonlijke voorkeur, ik doe het nu voor, zodat je een zomer zorgeloos kan rijden.
3 gewoon regelmatig blijven rijden, een klein stukje doet al genoeg. Staat verder altijd op de standaard.
4 afhankelijk van je motor, zoek het ff op op het internet zou ik zeggen Sowieso na elke rit een beetje ketting olie achterop de ketting (grote tandwiel)
5 Ik gebruik s100 total reiniger+ bij een wasstraat hok ding bij gebrek aan tuin en tuinslang. Inderdaad uitkijken met hogedruk, maar je hoeft met een hogedrukspuit er niet op 10 cm vanaf te spuiten.
6. de s100 dus, spons, evt een zeem/droogdoek. Het is niet anders dan bij een auto al met al.
Veel van deze zaken zijn gewoon op youtube te vinden, kijk eens een filmpje over motor wassen of de eerste motor kopen etc. Dan kom je veel verder dan dit forum.