Oliefilter Suzuki intruder VS 700GLE /H

Road365

Die hard MF'er
21 jan 2009
625
18
Hoi allemaal,

Na een aantal jaar niet gereden te hebben, toch weer een motor aangeschaft. Zal me later even opnieuw voorstellen met een foto van de aanwinst.

Nu wil ik de olie van mijn intruder VS 700GLE /H vervangen, maar kan nergens vinden welk oliefilter ik zou moeten kopen. Motor is geproduceerd in 1/87, maar ga er vanuit dat ik een filter moet hebben van bouwjaar 1986. Nu zit ik te denken aan een Hiflo filter en dan zou het artikel HF134 moeten zijn. Iemand die me kan helpen of het artikel kan bevestigen.

Daarnaast vervang ik de olie voor Castrol Power RS 4T 10W40. Iemand ervaring in combinatie met deze motor of aanbeveling?

Hoor het graag en alvast bedankt voor de hulp!
 
Klopt ,filter is HF134,en de olie is prima, eventueel een goed alternatief is Motul 5100.

Dit weet je zeker, aangezien deze voor bouwjaar 86 is en de HF138 is voor bouwjaar 87. De reden dat ik twijfel is dat mijn motor net uit eerste maand 87 is. Sorry, dat ik twijfel, maar moet het wel 100% zeker weten. Hoor het graag.
 
Dit weet je zeker, aangezien deze voor bouwjaar 86 is en de HF138 is voor bouwjaar 87. De reden dat ik twijfel is dat mijn motor net uit eerste maand 87 is. Sorry, dat ik twijfel, maar moet het wel 100% zeker weten. Hoor het graag.
Suzuki filters zijn voor alle bouwjaren gelijk volgens CMSNL,kijk anders zelf maar op CMSNL
Ik zie in de catalogus van HF dat ze inderdaad verschillende opgeven,maar wat op CMSNL staat is de originele Suzuki tekening en onderdelenlijst,
dus dat zou moeten kloppen,en anders ff opmeten hoe hoog en breed je oude filter is,de maten staan in de HF catalogus,
de 138 is een stuk breder dan de 134.
 
Laatst bewerkt:
Suzuki filters zijn voor alle bouwjaren gelijk volgens CMSNL,kijk anders zelf maar op CMSNL
Ik zie in de catalogus van HF dat ze inderdaad verschillende opgeven,maar wat op CMSNL staat is de originele Suzuki tekening en onderdelenlijst,
dus dat zou moeten kloppen,en anders ff opmeten hoe hoog en breed je oude filter is,de maten staan in de HF catalogus,
de 138 is een stuk breder dan de 134.

Ik denk dat ik het originele blok er dan niet meer onder heb liggen. Heb de omtrek van het huidige filter gemeten en dan kom ik op 21,6 cm. En de Hf 134 is 80mm breed en de HF 138 is 68mm wat strookt met de straal. Weet je hoe ik kan zien wat voor blok het is qua CC?

De sie van CMSNL is een mooi site trouwens, bedankt voor de tip
 
Ik denk dat ik het originele blok er dan niet meer onder heb liggen. Heb de omtrek van het huidige filter gemeten en dan kom ik op 21,6 cm. En de Hf 134 is 80mm breed en de HF 138 is 68mm wat strookt met de straal. Weet je hoe ik kan zien wat voor blok het is qua CC?

De sie van CMSNL is een mooi site trouwens, bedankt voor de tip
Staat ergens op de cilinders.
 
Zal hem morgen even uit de garage halen, want kan niet beide kanten zien. Op het blok staat P502-121898, maar daar vind ik niets op via google
P is 600-699cc dat klopt dus.
Engine code

Suzuki uses generally a three-digit engine code starting with a letter and ending with two numbers that reveal the cylinder displacement and type of the engine.

Piston displacement Engine type Design sequence
A —49cc
B 50—69cc
C 70—79cc
D 80—89cc
E 90—99cc
F 100—124cc
G 125—149cc
H 150—199cc
J 200—249cc
K 250—399cc
M 400—499cc
N 500—599cc
P 600—699cc
R 700—749cc
S 750—849cc
T 850—999cc
U 1000—1099cc
V 1100—1199cc
W 1200—1299cc
X 1300—1399cc
Y 1400—1499cc
Z 1500—
 
Altijd leuk die overgangsdata.
Staat er niets op je huidige filter waar je aan af kan leiden welke het moet zijn?
Nou, dat is het hem juist. Dat staat precies bovenop het filter wat ik niet gelezen krijg. Het is inderdaad lastig met een overgangs jaar. Maar heb de straal van het huidige filter is berekend en dan kom ik toch uit bij de HF138. Dus die ga ik maar bestellen.
 
Nou, dat is het hem juist. Dat staat precies bovenop het filter wat ik niet gelezen krijg. Het is inderdaad lastig met een overgangs jaar. Maar heb de straal van het huidige filter is berekend en dan kom ik toch uit bij de HF138. Dus die ga ik maar bestellen.

Dan draai je hem een kwartslag :)
Olie loopt er echt nog niet uit dan
 
Terug
Bovenaan Onderaan