tantoespang
MF'er
zo, na een aantal jaar zonder GS500 gezeten te hebben ga ik zaterdag er een bekijken. Hopelijk is het iets.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wow, dan is de klepgeleider ook te ruim vermoed ik, als het zo erg lekt.... zal lekker roken als ie looptHij lekt inderdaad langs de klepsteel naar buiten. Ik had de uitlaat er niet echt strak op zitten dus zag het voordat mn hele uitslaat vol stond met olie. Als je de motor uitzet en de uitlaat eraf haalt zie je het langs de klepsteel op lopen
Even wel drie aantekeningen op dit anders kloppend en uitgebreid verhaal:Remschijf mag tot 0,5mm onder de limiet komen die op de schijf staat. Heeft geen negatieve gevolgen in jouw geval. Jouw schijf is vast niet gescheurd en met jouw rijstijl kom je ook niet aan de maximale 'heatsoak' van je schijf.
Ik zelf heb allerlei blokken gereden en vind TRW Lucas volledig gesinterd het beste remmen. Veel bite vanaf het begin. Brembos hebben minder bite, wat voor sommigen prettiger is. Dom gezegd; voor stoppies; TRW
Remvloeistof dot 4 en 5.1 zijn mengbaar. Dot 5.1 heeft een kookpunt dat 50+ graden hoger ligt dan dat van dot 4. Ideaal voor op circuit, ik gebruik het ook wegens het hogere kookpunt. Kwa 'rem eigenschappen' exact gelijk aan dot 4.
Officieel moet je de orginele rubberen leidingen iedere 4 jaar vervangen. Niemand doet dat natuurlijk, terwijl rubber wel degradeerd. Stalen remleiding lost dit probleem permanent op. Hierdoor raak je het 'spons' gevoel van een oude remleiding kwijt en heb je een veel 'directer' gevoel.
Tip. Ga gelijk je remklauw reviseren als je toch bezig gaat. Die krengen zijn doorgaans smerig en verwaarloosd aan de binnenkant.
Vloeistof vervangen tussentijds heeft vrij weinig zin, alleen van toepassing als je remvloeistof echt bruin is. Dan zou ik je überhaupt adviseren om niet meer te rijden voor je eigen veiligheid...
Nou... Om af te sluiten; oefen met regelmaat een noodstop. Je weet maar nooit wanneer je het nodig zult hebben.
Even wel drie aantekeningen op dit anders kloppend en uitgebreid verhaal:
1. Ook staalomvlochten remleidingen moet je op den duur vervangen. Daar zit ook een zachte binnenkant in die ouder wordt. Een permanente oplossing is het niet, net zo min als dat een cardanaandrijving onderhoudsvrij is.
2. Remvloeistof tussentijds vervangen (na 2 jaar) heeft wel degelijk zin. Remvloeistof trekt water aan en daardoor wordt dat kookpunt verlaagd. Ook zorgt dat water voor roest in je klauw / leidingen.
3. Hoewel net gereviseerde klauwen fijn rijdt, zolang ze nog fatsoenlijk los komen van je schijf zou ik het lekker laten zitten zoals het zit. Zolang het niet stuk is, ga het ook niet repareren.
Dan wil ik graag weten wat jij ziet als helemaal verrot.Ik heb genoeg klauwen gezien die wel loskomen maar helemaal verrot van binnen waren.
Preventief onderhoud kan het verschil zijn tussen de auto wel of niet raken hè Zeker als je maar 1 klauw hebt moet je daar geen risico mee nemen.
Dan wil ik graag weten wat jij ziet als helemaal verrot.
Zolang je seals goed afsluiten en het spul niet vast zit en er natuurlijk goede remvloeistof in zit, heeft het geen invloed op je remvermogen is mijn stelling.
Mijn auto is ondertussen ook 16 jaar oud, en daar zijn de klauwen ook nog nooit uit elkaar geweest (zover ik weet dan).
Ik heb ook van mijn dagelijkse motor na 11 jaar stilstand de remklauwen voor uit elkaar gehaald, en ook daar zag het er prima uit. Alleen de seals waren hard geworden.
Dit is gewoon oude remvloeistof en vuil aan de buitenkant. Remvloestof wisselen en een doekje over de buitenkant had deze klauw er al heel anders uit laten zien. Dan had je hem gewoon even goed remmend kunnen krijgen als dat je nu hebt.Bekijk bijlage 1505814
Liep prima vrij. Remt toch niet goed hoor.
Remklauwen uit elkaar halen heeft gewoon nut. Zeker als je de historie van een motor niet kent. In het geval van de gs heb je ook nog maar eens 1 klauw.
Mijn klauwen gaan vaker uit elkaar dan gemiddeld, maar mijn remmen zijn beter dan gemiddeld.
Ik weet graag zeker dat ik ten alle tijde stil kan staan. Zal wel onzin zijn
Dit is gewoon oude remvloeistof en vuil aan de buitenkant. Remvloestof wisselen en een doekje over de buitenkant had deze klauw er al heel anders uit laten zien. Dan had je hem gewoon even goed remmend kunnen krijgen als dat je nu hebt.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor preventief onderhoud en een middagje klooien aan remklauwen vind ik ook leuk om te doen, maar om nou te zeggen dat het echt nodig is, nee.
Naar mijn ervaring lost dit spul ook op in je nieuwe remvloeistof, waardoor je het er makkelijk uit kan spoelen.Nee, dat zijn klonten remvloeistof derrie. Die derrie spoel je er niet uit.
Prima als jij daar mee akkoord gaat, maar ga nou niet advies geven wat andermans leven kan kosten Hydrolock is een levensgevaarlijk spelletje.
Voor jouw beeldvorming nog maar even een klauw en een master cilinder toegevoegd die ik uit elkaar heb gehaald, ondanks dat de remmen prima vrij liepen en de remvloeistof ververst was... Ook zwaar onnodig natuurlijk
Bekijk bijlage 1506009 Bekijk bijlage 1506010 Bekijk bijlage 1506011
Naar mijn ervaring lost dit spul ook op in je nieuwe remvloeistof, waardoor je het er makkelijk uit kan spoelen.
En dan nog geloof ik niet dat dit er voor kan zorgen dat je remmen ineens besluiten het niet meer te doen. Het kan er wel voor zorgen dat je seals wat eerder naar de maan gaan, waardoor je die eerder moet vervangen.
Hydrolock heeft trouwens niets met remmen te maken. Maar ik neem aan dat je bedoelt wat er kan gebeuren als er te veel water in je remvloeistof gaat zitten. Dat is inderdaad niet al te best.
Er wordt hier alleen soms gereageerd alsof je een GS500 eerst in z'n volledigheid uit elkaar moet halen. Ik heb hier ook ooit iemand horen praten over balhoofdlager die preventief maar uit elkaar moeten, motorblokken die je moet flushen enzovoort.
Het spul is wat ouder, dus ja, je gaat wat meer zooi tegenkomen als je het allemaal uit elkaar haalt. Dat is normaal, maar het betekend niet dat het dan ineens onveilig is ofzo. Gewoon doen wat de fabrikant voorschrijft. En zover ik weet heeft een fabrikant nog nooit voorgeschreven dat je dit soort dingen preventief moet gaan doen.
Er wordt hier alleen soms gereageerd alsof je een GS500 eerst in z'n volledigheid uit elkaar moet halen. Ik heb hier ook ooit iemand horen praten over balhoofdlager die preventief maar uit elkaar moeten, motorblokken die je moet flushen enzovoort.
Het spul is wat ouder, dus ja, je gaat wat meer zooi tegenkomen als je het allemaal uit elkaar haalt. Dat is normaal, maar het betekend niet dat het dan ineens onveilig is ofzo. Gewoon doen wat de fabrikant voorschrijft. En zover ik weet heeft een fabrikant nog nooit voorgeschreven dat je dit soort dingen preventief moet gaan doen.
Hydrolock heeft alles met je remmen te maken. Volgens mij geef je het zelf al aan. Water in je remvloeistof. Dat zit toch echt in de leiding tussen je master en je klauwen.
Ja, klopt. Check het. Dat kun je doen zonder alles eraf te halen.En over de "Suzuki heeft het zo bedoeld kaart" die je nu speelt
Bekijk bijlage 1506028
Volgens mij staat hier van alles in over.
*Balhoofd checken
*Remmen checken op correcte werking
Nouja ga hem niet volledig citeren. Denk dat het plaatje genoeg zegt.
Hiermee zeg ik niet dat je een gs eerst volledig uit elkaar gaat trekken voordat hij goed is. Maar wel dat als je een motor koopt, dat dit logische dingen zijn om te checken. Je weet namelijk niet hoe de vorige eigenaren ermee omgegaan zijn.
Hydrolock - Wikipedia
en.wikipedia.org
Ja, klopt. Check het. Dat kun je doen zonder alles eraf te halen.
Als bij mij het balhoofd nog prima loopt en de remmen het nog goed doen, ga ik niet preventief vanalles uit elkaar halen.
Maar je moet vooral doen waar je je prettig bij voelt, maar volgens mij begonnen we hier met advies richting @reivax die net er veel geld in gestoken had en alleen nog een remschijf nodig heeft. Als dan alles werkt, dan zou ik niet alles uit elkaar gaan trekken om maar gewoon te gaan reviseren. Als we dat wel preventief moeten gaan doen, moet ik mijn auto ook maar eens weg gaan brengen denk ik
Ik zei dat ik het wel leuk vind. Voor uurloon wil ik er best mee aan de slagAls iemand nog wel oefenen heb ik nog wel een setje voor en achter remklauwen in de schuur liggen die de nodige aandacht kunnen gebruiken
Als ik een uurloon moet gokken en met één oog kijk naar die remklauwen zal ik wel snel op de nieuwprijs zittenIk zei dat ik het wel leuk vind. Voor uurloon wil ik er best mee aan de slag
Als ik een uurloon moet gokken en met één oog kijk naar die remklauwen zal ik wel snel op de nieuwprijs zitten
Er wordt hier alleen soms gereageerd alsof je een GS500 eerst in z'n volledigheid uit elkaar moet halen. Ik heb hier ook ooit iemand horen praten over balhoofdlager die preventief maar uit elkaar
Dan is nog mijn stelling:Bekijk bijlage 1506223
[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]
Volgens cmsnl is dit geen apart onderdeel. Vermoed dus van niet. https://www.cmsnl.com/suzuki-gs500e-2000-y_model13475/partslist/FIG14.html#.XZ4RLe5NfCU Hmm oké, helaas. Bedankt voor jouw antwoord!www.motor-forum.nl
Mijn post van toen zegt het eigenlijk al wel.
Gok eens?Als ik een uurloon moet gokken en met één oog kijk naar die remklauwen zal ik wel snel op de nieuwprijs zitten
80 euro vragen ze op mn werk aan klanten. Maar dat is niet als motormonteur haha3 uur a 20 euro per uur.
Ik geloof het niet. Bewijs eensAfgelopen week schreef ik dat ik voor een gs ging kijken.
Hij staat nu achter op de aanhanger
Ik geloof het niet. Bewijs eens