Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

Maar wat is het probleem? Je kunt elke motor een stuk stiller krijgen en als 95 dB de grens is, dan heb je andere dempers nodig, maar het is niet onmogelijk.
Je zult wat vermogen moeten inleveren, is niet het einde van de wereld.
Als je er een paar stuiver in hebt gestoken om het ding echt netjes op de weg te krijgen qua vermogen (pk s), is t wel wat jammer geld ,maar zolang t goed gaat ,gaat t goed, je zult mij ook niet horen als ik er voor aan de kant gezet wordt,dat is mijn stijl dan ook weer niet.
 
Italiaanse motoren krijgen ze nog met 200db door de keuring,alles wat
Italiaans is en wielen heeft is daar heilig.

zelfs m’n oude Italiaanse caravannetje vinden ze daar mooi, was ik koffie aan het maken met zo’n Italiaans ding, werd er in de verte geschreeuwd “café italiano!” En een duim omhoog.
En ze zijn motor-minded, in Nederland kunnen we nog wel wat van de Italianen leren op dat gebied.
 
Maar wat is het probleem? Je kunt elke motor een stuk stiller krijgen en als 95 dB de grens is, dan heb je andere dempers nodig, maar het is niet onmogelijk.
Je zult wat vermogen moeten inleveren, is niet het einde van de wereld.

Soms moet je wat vermogen inleveren, soms krijg je er zelfs wat vermogen voor terug. Meer herrie is niet automatisch meer vermogen.
 
Maar wat is het probleem? Je kunt elke motor een stuk stiller krijgen en als 95 dB de grens is, dan heb je andere dempers nodig, maar het is niet onmogelijk.
Je zult wat vermogen moeten inleveren, is niet het einde van de wereld.
Wat moet je met 200pk op een dijkje....50pk om vooruit te komen is ook zat.
 
Wat moet je met 200pk op een dijkje....50pk om vooruit te komen is ook zat.
Dat is waar 👍alleen de leuk vindt ik wat minder,met de funduro ben ik sneller in t korte werk dan met de ZRX ,alleen t is zo "liefjes"nix geen beuk in je rug oid als je gas geeft.
 
Dat is waar 👍alleen de leuk vindt ik wat minder,met de funduro ben ik sneller in t korte werk dan met de ZRX ,alleen t is zo "liefjes"nix geen beuk in je rug oid als je gas geeft.
Maar ook minder kans op breuk als je er af dondert ;)
 
Maar wat is het probleem? Je kunt elke motor een stuk stiller krijgen en als 95 dB de grens is, dan heb je andere dempers nodig, maar het is niet onmogelijk.
Je zult wat vermogen moeten inleveren, is niet het einde van de wereld.

Ja maar daar komt bij dat de huidige uitlaatsystemen ook al aan het infuus van emissie eisen liggen.
Het is gewoon lachwekkend wat er allemaal in en aangebouwd moet worden voor euro 5 (of is het al 6 🤔 )
 
Dat is waar 👍alleen de leuk vindt ik wat minder,met de funduro ben ik sneller in t korte werk dan met de ZRX ,alleen t is zo "liefjes"nix geen beuk in je rug oid als je gas geeft.

Zijn ze net speciaal voor Jan een EV aan het ontwerpen :+ mag je Tirol niet in


Zeker die 2-takt niet selecteren.
Maar misschien zit er een volume regeling op _O-_O-

met dank aan @HighKing voor het vinden van deze bijzondere machine :+
 
Als je zo redeneert is 10 pk ook zat om vooruit te komen. Overigens kun je daarmee inderdaad net zoveel plezier hebben, zeker op een dijkje. Maar wat motorrijden vaak leuk maakt is de overmaat aan vermogen per kg.
Is dat zo 🤔
En dan met zijn allen aan de drive by wire/hele riedel electro hulpmiddelen,omdat Jan Doedel zijn hok,vooral in de bochten, niet meer kan beheersen/handelen.
Nou,da's nog echt motorrijden 👍
 
Het riekt naar discriminatie..... ook als jouw motorfiets volledig aan de wettelijke eisen voldoet mag je ergens niet komen. Terwijl je geen wet overtreedt wordt je al veroordeeld....
Is het afsluiten van wegen voor àlle motoren (zoals ze dat in Duitsland doen) dan een beter idee?
 
Het riekt naar discriminatie..... ook als jouw motorfiets volledig aan de wettelijke eisen voldoet mag je ergens niet komen. Terwijl je geen wet overtreedt wordt je al veroordeeld....

Precies, en aangezien je motor gewoon EU toegelaten is en goedgekeurd is en Oostenrijk lid is van de EU kan ik me niet voorstellen dat dit stand kan houden.
 
Natuurlijk wel, is toch vergelijkbaar met milieuzones waar je met een wat ouder voertuig niet in meer in komt?

Omdat die naar huidige maatstaven teveel uitstoot. Een moderne motor is al compleet verkracht en gecastreerd met 2 katalysatoren (euro5) en onnodig veel demping in de uitlaat om toch die door de EU vastgestelde eisen te halen. En dus niet teveel uitstoot en voldoende geluidsgedempt is om toegelaten te worden op de Europese openbare weg. En ze dan nu alsnog weigeren? Vind het belachelijk.

Het mooie in Oostenrijk is ook dat op de passen de ene na de andere Ferrari/Porsche/Lambo whatever met een bult kabaal ongestoord de berg omhoog klapt en de motoren worden constant van de weg geplukt.

"Aber es gilt nur für Motorradfahrer. Autos und Lkw dürfen auch weiterhin unbeschränkt laut durchs Lechtal dröhnen."

Wel degelijk discriminatie dus.
 
Er rijden wel veel, maar lang niet zoveel Lambo's als motoren daar natuurlijk. 'Lastige' vervoermiddelen in kleine aantallen wordt vaak wel toegestaan. Neem oldtimers, quads, legerjeeps etc. In grote aantallen zouden die ook allemaal veel meer beperkt worden om redenen van milieu, veiligheid etc.
 
Er rijden wel veel, maar lang niet zoveel Lambo's als motoren daar natuurlijk. 'Lastige' vervoermiddelen in kleine aantallen wordt vaak wel toegestaan. Neem oldtimers, quads, legerjeeps etc. In grote aantallen zouden die ook allemaal veel meer beperkt worden om redenen van milieu, veiligheid etc.

Er staat dat de regel alleen voor motoren geldt. Letterlijk staat er dat auto's, vrachtwagens etc ongestoord luiddoor kunnen "brullen" over de passen. De Lambo's waren een voorbeeld wat mijzelf vorig jaar opgevallen was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan