Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
NeeDank allen is het heel moeilijk om het stuur te vervangen? Met de handvatten enzo
Dat is prima mogelijk, ik heb het ook op m'n 600 uit '95 (hij staat alleen bij m'n vriendin in de schuur dus kan niet zo snel kijken of de kleurtjes overeenkomen..)Gisteren de carb inlaat rubbers vervangen en ik kwam onderweg deze plug tegen. Waar is die voor?
Carb heaters? Of waren die er nog niet in 1995?
Bekijk bijlage 1505583
Eerste wat ik zou controleren is het choke mechanisme. Gaan alle plungers wel open?Beste Leden,
Wie heeft er tips?
Eerste wat ik zou controleren is het choke mechanisme. Gaan alle plungers wel open?
Hoe start je normaal precies? Choke helemaal open en gas dicht?
Hoe heb je de pilot/mixture screw ingesteld?
Starten deed ik altijd met de choke half open, of iets daar rondom heen, afhankelijk van het weer. Dat al eens geprobeerd?
Het kan best zijn dat je pilot en/of je choke circuit ergens een verstopping heeft (tank coating en ethanol schijnen voor problemen te kunnen zorgen) en dat kun je niet altijd zomaar 'zien'.
Je hebt ook een open demper zie ik, dan mogen vaak de pilot screws wel iets verder open ook.
14V met motor uit en 15 volt tijdens laden is trouwens echt teveel. Maar dat ligt vast aan je meter.
Ik ga met alle tips aan de gang. Maar denk ook dat die er idd weer even af moeten...Zet je pilot screws eens een stuk extremer, 3x uit ofzo , om te kijken of het verschil maakt.
Al zal hij eigenlijk wel moeten starten met choke, en dan uitvallen/slecht lopen zonder choke als met je afstelling wat mis is.
Je kan ook eens proberen te starten zonder choke en dan een dot gas te geven, beetje zelfde effect als aan die schroef draaien.
Het kan zijn dat hij veel te rijk staat en daarom verzuipt als je ook nog eens de choke toepast. Je kan dus ook eens de pilot screws indraaien, maar dan betekent dat er dus iets anders mis is of je vlotterhoogte veel te hoog is.
Al met al even de carbs er weer af denk ik..
Tja zo kan ik het ookOver verbruik gesproken (van E10 slobberbenzine):
- 1:17 bij normaal touren
- 1:21 bij 110 @ teller op de snelweg
Niet gek voor een B12 dacht ik zo.
Waar heb je de aanbieding gevonden als ik vragen mag?Aangezien m'n B6 wat slap in de voorveren zakte dit weekend, jiffy raakte al bijna de grond toen ik erop ging zitten.. Hou dan nog maar iets van 2-3 cm veerweg over ofzo. Maar besloten om het zaakje te vernieuwen met hyperpro veren. Mooie aanbieding gevonden dus ook maar setje voor de 12 besteld samen met keerringenset incl stofkapjes (preventief/vooruitziende blik)
Alleen nog wat geduld tot het spul binnen is en bedenken hoe dat ik de 600 ga ondersteunen of ophangen. De 12 heeft een middenbok dus kan ik daar onder het frame wel met een krikje ter hoogte van motorsteunen liften, doe ik met voorbandenwissel ook al zo..
weet je nog dat ritje zuinig rijden op de snelweg in duitsland net over de grens? volgens mij had jij iets van 1:23 met je B12 en ik 1:25 met mn B7,5 ?Tja zo kan ik het ook
Iets serieuzer, ze kunnen een stuk zuiniger zijn dan we hier aanvankelijk dachten. Ik rijd niet toeristisch, maar wel op het koppel dus geen megahoge toeren. Mijn vorige B12 was afgesteld door iemand in Duitsland en die wist blijkbaar wel wat ie deed. Had 124pk en volgens een tuner in Nederland zat er nog wel een paar extra in als ik hem anders afstelde want hij was nu gericht op zuinig rijden, en voor zover ik kon zien was er niet wezenlijk aan versleuteld. Desalniettemin reed ik er de meeste tanks 1:19 mee, over alles heen dus. En dat is met stevig optrekken en een kruissnelheid van 140. Ik weet zeker dat ie beter had gekund dan 1:21 bij 100 km/u cruisen (meer is 110 op de teller niet echt) maar dat houd ik dus echt niet lang genoeg vol voor een goed meetresultaat
Oooh ja en dat was nog met de rooie of niet? Dat was in verhouding een zuipschuitweet je nog dat ritje zuinig rijden op de snelweg in duitsland net over de grens? volgens mij had jij iets van 1:23 met je B12 en ik 1:25 met mn B7,5 ?
Waar heb je de aanbieding gevonden als ik vragen mag?
Ik zie prijzen rond de 150€ voor een B12
Tja zo kan ik het ook
Iets serieuzer, ze kunnen een stuk zuiniger zijn dan we hier aanvankelijk dachten. Ik rijd niet toeristisch, maar wel op het koppel dus geen megahoge toeren. Mijn vorige B12 was afgesteld door iemand in Duitsland en die wist blijkbaar wel wat ie deed. Had 124pk en volgens een tuner in Nederland zat er nog wel een paar extra in als ik hem anders afstelde want hij was nu gericht op zuinig rijden, en voor zover ik kon zien was er niet wezenlijk aan versleuteld. Desalniettemin reed ik er de meeste tanks 1:19 mee, over alles heen dus. En dat is met stevig optrekken en een kruissnelheid van 140. Ik weet zeker dat ie beter had gekund dan 1:21 bij 100 km/u cruisen (meer is 110 op de teller niet echt) maar dat houd ik dus echt niet lang genoeg vol voor een goed meetresultaat
Hoi allen,
Een vervolgvraag op mijn eerdere vraag over de vervangende sturen voorde bandit. wat vinden jullie van de ABM stuurtjes? Hebben jullie hier ervaring mee?
ABM Stuur Superbike lijken mij mooie stuurtjes!