Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Hoi.

Je weet hoe dat gaat, he?

Tol op z'n plek, touwtje knopen, gaatje boren, tol verplaatsen en het ritueel herhalen.
Wordt snel vervelend..................🙄

Is alweer even geleden, bijna 40 jaar alweer, blij dat ik uit die staalbouw weg ben.
Hard voor weinig.

Groeten, Paul.
 
Hahahaha, iets schoon houden is wel een dingetje. M’n vrouw kan daar na 17 jaar nog steeds over mopperen

Keertje je ( klein ) gereedschap in de afwas machine een rondje laten meedraaien.

Zijn ze er erg snel vanaf van het klagen.


Als je d'r daarna een keer op de kast wilt krijgen, "schat... m'n gereedschap is vuil.. heb even de machine nodig" ...



Oh wat was ze boos ...
 
Hoi.

Kleeftollen, niks waard.

Sta je in een nieuwbouw project, hoog boven de fundering wat gaten te boren, loopt er een lolbroek langs die zelf wat spanning nodig heeft.
De rest laat zich raden.

Groeten, Paul.
Daarvoor zit die ketting in de koffer. Dan breekt enkel je boor, gat in je kop, wat gewrichten ontzet en een vlek in je boxer
 
Kleeftol is onmisbaar voor de legale kluiskraker. Een keer zo'n vent ingehuurd om een bankkluis zonder sleutel te openen, mooi werk. Kost nog wel wat, maar hij draaide er ook aardig wat hele dure boren doorheen. Het merk- en typeplaatje van de kluis werd meegenomen als trofee.
 
Ik had laatst een blunder in dezelfde categorie. Netjes olie en oliefilter gehaald, olie eruit laten lopen, plug er weer in en vullen met olie. Starten en even aftoppen

Hmm ging wel erg weinig in... F*^k filter vergeten te vervangen.
Toen kon ik weer opnieuw beginnen
 
Ik had wel even willen meeluisteren met het telefoontje van de werkplaats chef naar het transport bedrijf.


.. hoe .. de .. fuck ... ga je dat vertellen ...

En hoe gaat daarna de werkplaats chef aan de vestiging baas uitleggen dat er even met spoed een krat motor moet komen zonder
rekening naar de klant ..


Volgens het verhaal , had de monteur de motor gestart vanaf de grond om lucht te draaien..
Dus ook de waarschuwing niet gezien..
Kwam er achter dat het blok met een smerig geluid vast sloeg nog boven de smeerput .



( en daarna weer terug naar de motoren )

Bij mijn baas is t ook een keer gebeurd, alleen kwam de chauffeur er achter dat ie t ding van de parking wegreed.
De olie was wel gevuld, maar de filters waren niet terug gezet..
Woepsie ..
 
Wil eigenlijk nog een keer een plasma snijder(tje)
Maar .. ook nog m'n las apparaat op gas zetten ( nu vul draad )
En een freesbank ..
En nog een paar mooie hulpstukken voor de draaibank
Een elektrische takel ( klein modelletje ) om zelf een kraantje te bouwen

en .. en .. en ... en .. en .. en ... :)
Een vlak-vandiktebank.. een lintzaag....
Een plasma snijder is ook leuk en een TIG machine en ...en ... en
Een loods waar ik dat allemaal kan neerzetten.

* Is inmiddels wel bekwaam in Schuur-Tetris *


Idee voor een nieuw topic : droom hier over gereedschap dat je (ooit) nog eens wilt hebben
 
Ben de dupe geworden van een sleutelblunder....
Heb een paar jaar geleden een gestrand project overgenomen van een collega.
Het enige wat volgens hem helemaal klaar was, was de motor.

Alles opgebouwd de afgelopen jaren, vorig jaar voor het eerst gestart: enorme olielekkage uit de cilinderkop, ergens tussen de koelribben vandaan.
Door wat omstandigheden het ding een jaar aan de kant gezet en afgelopen weken gaan kijken waar het vandaan komt.

Bleek na de laatste keer klepstellen het borgmoertje niet te zijn vastgezet. Dus bij de eerste keer starten, is dat moertje los gelopen en bewerkt door de nokkenas.

Het moertje heb ik niet meer op foto, maar dat was aardig plat.
Dit was de schade in de cilinderkop, mooie zeskantige afdrukken met scheuren ertussen.Nieuwe kop, die oplassen en vlakken, koppakking, klepseals, alles bij elkaar kost me deze blunder aardig wat geld.

2020-05-15 Yamaha Virago 750 cn#4X7-221795 bj1983 (3).jpg
 
Kennen jullie die grap al van die gast die een injectiespuit (in losse delen) in zijn brandstof tank liet vallen?


Had een beetje brandstof nodig om in de carbs te doen die ik verdenk van wat lekkage. Ik denk dat zuig ik met een injectiespuit wel even uit de tank.
Schiet dat hele ding met een schok helemaal uit elkaar, waardoor ik hem dus gewoon laat vallen, precies in delen in de tank...
 
Dacht ff tussen het (thuis)werken door de olie en filter te wisselen. Dus motor opgebokt, olie-opvanger er onder, aftap-plug los en leeglopen maar. Terug aan het werk gegaan, zodat de olie rustig kan leeg lopen intussen. Kom een uur later terug, o'n 2 liter olie op m'n garagevloer -O- Vergeten het stopje los te maken van de olie-opvanger :N
 
Spanningsregelaar vervangen, kleine schroeven draaier gebruikt om wat connectoren los te wippen. Alles weer in elkaar, fuck waar is die kleine schroevendraaier. (Zal nog wel ergens onder het luchtfilter liggen......) Alles maar weer los, tank er weer af. Loop met de tank naar de werkband, schop tegen een poetsdoek. Ja hoor, daar rolt het schroevendraaiertje uit. Alles maar weer in elkaar knutselen....
 
Ik heb een hekel aan sleutelen aan auto’s. Krap, onhandig en vaak sloop ik meer dan dat er uiteindelijk gemaakt is. Rond 2012 had ik de stuurbekrachtigingspomp van m’n Patrol stuk. En die zou ik zelf wel effe vervangen. Flink olie over de vloer met wisselen en toen kwam het vullen...... Tot 3 keer toe niet genoeg geduld om hem te laten draaien tot de belletjes uit de olie verdwenen was. Ja, als je de auto uit zet zet de door de pomp gecomprimeerde lucht weer uit. Ik heb een trekker gepakt om de olie bij elkaar te vegen
 
Terug
Bovenaan Onderaan