Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Ik zei het al: totaal gebrek aan realiteitszin 8)7

Ga je serieus zeggen dat een motor met 40000km duizenden euro's meer waard is dan een vergelijkbare met 10000 km?
 
Soms zit een mens met wat vragen hè...

- heeft BMW (net als KTM) ergens achter de kuip of koplamp een voorbereiding liggen om een elektrische accessoire aan te sluiten?
Een snoertje van TomTom bijvoorbeeld.

- zijn spaakwielen nog steeds zo’n issue? Of is dat probleem inmiddels al getackeld?


Heb je de originele navigatievoorbereiding op de motor zitten? Zo nee is er een stekker beschikbaar om te gebruiken, deze is geschakeld en afgezekerd, alleen afhankelijk van het product wat je er aan knoopt kan dit voor een lekstroom zorgen.. Stuur maar even een privé bericht als je meer info behoeft.

De spaakwielen issue is van een bepaalde productieperiode, als jouw motor er onder valt dan weet de dealer dat en kan het geïnspecteerd, en verholpen worden.
 
Heb je de originele navigatievoorbereiding op de motor zitten? Zo nee is er een stekker beschikbaar om te gebruiken, deze is geschakeld en afgezekerd, alleen afhankelijk van het product wat je er aan knoopt kan dit voor een lekstroom zorgen.. Stuur maar even een privé bericht als je meer info behoeft.

De spaakwielen issue is van een bepaalde productieperiode, als jouw motor er onder valt dan weet de dealer dat en kan het geïnspecteerd, en verholpen worden.

Voor de goede orde; ik heb op dit moment nog geen GS hoor, maar zoals ik hem zal samenstellen komt er geen Garmin cradle op maar mijn Rider 550..
Bedankt voor je aangeboden hulp, wellicht komt het later nog van pas :t
 
Ik zei het al: totaal gebrek aan realiteitszin 8)7

Ga je serieus zeggen dat een motor met 40000km duizenden euro's meer waard is dan een vergelijkbare met 10000 km?


denk dat jij onderschat dat zo'n machine zeer waarschijnlijk overjarige banden heeft, profiel zat , maar droogte scheurtjes en oude banden origineel af fabriek met die km stand ,, heb je wel eens op een oude banden gereden ga dan eens op een natte onder grond rijden kijken wat je er van vind :') , als ze ze van bakkeleit zijn ,,,, als de accu niet plat is, dan is de kans zeer groot dat ie dat binnen enkele maanden dat als nog doet... je moet zo'n ding een soort nul beurt geven, en dan een 1000 km rijden en dan weer alle vloeistoffen verversen om alle sludge en vuil er goed uit te krijgen, dikke kans dat je in de tank ook wel de nodige verrassingen gaat aantreffen ,, oude benzine en de daar bij behorende narigheid , wat je ook vaak ziet dat er na een paar maanden allerlei keerringen gaan lekken ,, omdat ze hard geworden zijn door de stilstand en de verzuurde olie ,, nou is een keerring van de cardan klok nog wel te doen, maar als je de krukas keerring bij de koppeling lek heb of van de prise as versnellingsbak praat je echt wel over bedragen als je dat laat doen,, die kosten en risico's in mindering brengen dat is pas realiteits zin.

maar deze jongen kijkt wel uit om een hoofd prijs neer te tellen en vervolgens nog eens een 1,5 a 2 K aan kosten maken omdat er nog wat mis kan gaan ,, zou me verbazen als je er een dik jaar volledige garantie op krijgt, dat zou ook het nodige moeten zeggen.
Wat gaat als het er op zit het ESA doen ? weet van motoren die een tijd amper gereden de schokdempers verkleven en dan niet geweldig rijden , met ESA is dat een duur geintje....

heb genoeg motoren voorbij zien komen ,, en daar zaten ook een aantal slapers tussen die ik dan technisch gewekt heb, en gezien mijn opleidingen en vroegere werk weet ik dat heel goed weet waar over ik het heb.

maar ik hou je niet tegen om die GS te kopen en dan misschien heb je heeeeeel veel geluk en hebben ze in Almere echt de boel goed aangepakt, maar kan ook zijn dat je toch nog wel de nodige kosten moet maken .
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen, een paar weken geleden stelde ik hier al wat vragen over een eventuele overstap naar een GS, en 't is hem geworden 😎 Full option 1200 GS uit 2019 (!) dus met TFT scherm. Inmiddels alweer een kilometer of 1500 op zitten in de afgelopen week, en ik had me echt geen betere motor kunnen wensen. Fluorgele helm is ook al geregeld 😂

20200525_182106.jpg
 
Voor de goede orde; ik heb op dit moment nog geen GS hoor, maar zoals ik hem zal samenstellen komt er geen Garmin cradle op maar mijn Rider 550..
Bedankt voor je aangeboden hulp, wellicht komt het later nog van pas :t

Ik heb ook TT550 houder op de GS. Aangesloten via de speciale accesoire stekker 'achter' kapje rechts langs TFT scherm. Dat is zo'n witte stekker, moet je zelf de voeding wel even vermaken of speciale stekker kopen.
 
denk dat jij onderschat dat zo'n machine zeer waarschijnlijk overjarige banden heeft, profiel zat , maar droogte scheurtjes en oude banden origineel af fabriek met die km stand ,, heb je wel eens op een oude banden gereden ga dan eens op een natte onder grond rijden kijken wat je er van vind :')

maar deze jongen kijkt wel uit om een hoofd prijs neer te tellen en vervolgens nog eens een 1,5 a 2 K aan kosten maken omdat er nog wat mis kan gaan


Iets in mij zegt dat jij niet veel last gaat hebben als je met zo'n oude banden gaat rijden, maar goed, met een DOT code van voor 2010 zou ik ook aan het wisselen gaan. Dus je hebt zeker wel een punt.
Al zie ik niet meteen waarom dat dat tussen de 1.5 en 2K zou moeten gaan kosten, zelfs niet wanneer je ook nog eens alle oliën erbij gaat vervangen.












heb genoeg motoren voorbij zien komen ,, en daar zaten ook een aantal slapers tussen die ik dan technisch gewekt heb, en gezien mijn opleidingen en vroegere werk weet ik dat heel goed weet waar over ik het heb.


top voor jou,, man... dat je zo goed weet waar je het over hebt ,,, waren we allemaal maar zo goed op geleidt ,, jij laat je niet in doeken doen laat anderen maar die mis koop van een schuur vondst kopen
 
Laatst bewerkt:
Iets in mij zegt dat jij niet veel last gaat hebben als je met zo'n oude banden gaat rijden, maar goed, met een DOT code van voor 2010 zou ik ook aan het wisselen gaan.
Al zie ik niet meteen waarom dat dat tussen de 1.5 en 2K zou moeten gaan kosten, zelfs wanneer je ook nog eens alle oliën erbij gaat vervangen.















top,, voor jou,, man... dat je zo goed weet waar je het,, ,, over hebt ,,, waren we allemaal maa r,, zo goed,,, opgeleidt. Jij laat je niet,, in doekendoen laat anderen maar die mis koop van een schuur vondst kopen


ja dat merk ik wel , bij m'n R850R ,, 7 jaar oude banden , rustig op droog viel mee, maar op nat en op tempo niet leuk ,,, heb ik snel vervangen. een set banden via zo'n dealer doen snel 300 a 325 incl montage.
reken erop dat de remmen mogelijk vast zitten of dat je ze toch moet inspecteren , en natuurlijk de remvloeistof verversen en extra spoelen is een aanrader ,, denk dat je dan toch wel een 1,5 uur verder ben zit er een zuiger vast mag je een revisie kit kopen en die monteren weet niet wat die nu voor een R 1200 GS doen maar een aantal tientjes kost dat zeker wel en zeker nog een uur a ander half voor erbij, dan een grote beurt in materialen ben je snel een 150 kwijt, maar die mag je wel verwachten dat ze dat doen , . grote kans dat de accu de lading niet goed vast houd , dus weer een 80 voor een goede incl montage ben je wel kwijt, en wat word er verder gevonden , aan de vering ,, brandstof systeem zou met zo'n ding niet gelijk een alpen weekend boeken maar eerst eens een 3 maanden rond rijden en zien wat er is.

veel hangt af wat gaan ze vragen ( denk te veel ) en wat doen ze, is ie echt picobello of mag je nog wel een aantal dingen zelf gaan doen of regelen omdat men vind dat het wel kan ,, en dan ruimte voor reparaties
 
ja dat merk ik wel , bij m'n R850R ,, 7 jaar oude banden , rustig op droog viel mee, maar op nat en op tempo niet leuk ,,, heb ik snel vervangen. een set banden via zo'n dealer doen snel 300 a 325 incl montage.


rij jij op tem po bij nat weer ,, filmpjes van?





300-325€ valt toch best mee? Dat zal zeker geen BMW dealer zijn, want daar heb ik al andere prijzen gehoord.
En al die oliën, dat doe jij toch zelf, met zo'n opleiding?

Ik vond het toch wel een mooi ding hoor, een echte barnfind.

Zou 'm zo snel niet afschrijven.
 
Voor de goede orde; ik heb op dit moment nog geen GS hoor, maar zoals ik hem zal samenstellen komt er geen Garmin cradle op maar mijn Rider 550..
Bedankt voor je aangeboden hulp, wellicht komt het later nog van pas :t
Tomtom 550 kan zonder problemen worden aangesloten op het boordnet via de accessoire aansluiting. Even vragen of ze dat willen maken voor je voor het afleveren :) (tomtom wel even compleet aanleveren bij de zaak)
 
rij jij op tem po bij nat weer ,, filmpjes van?





300-325€ valt toch best mee? Dat zal zeker geen BMW dealer zijn, want daar heb ik al andere prijzen gehoord.
En al die oliën, dat doe jij toch zelf, met zo'n opleiding?

Ik vond het toch wel een mooi ding hoor, een echte barnfind.

Zou 'm zo snel niet afschrijven.


BMW dealer vragen rustig meer, het is afhankelijk hoe krijg je hem mee en voor welke prijs. maar met een beetje zoeken kan je makkelijk die banden voor aanzienlijk minder kopen

en waarom zou ik niks voor mijn voordeel mogen hebben voor mijn tijd ? natuurlijk kan ik dit zelf goedkoper , en mogelijk nauwgezetter dan zo'n dealer.
maar waarom zou ik niks voor terug willen in de vorm van een hele scherpe prijs.

ik ben toch niet goed bij m'n hoofd als ik alle risico's neem en de kosten , en de volle mep moet betalen ,, dan koop ik toch liever een machine waar ik niks of weinig aan hoef te doen ,, die prijs die hier rond ging van 9,5 K ,, dan wens ik ze heel veel succes :W met de verkoop.
voor die 9,5 K kan ik een jongere machines met DOHC kopen , zag een hele mooie op het GS forum voor 7,5 K ,, maar moet eerst m'n R850R voor een goede prijs verkopen voor ik die aanbieding kan kopen.

dan ga ik toch geen 2009 kopen met zoveel mogelijke kosten en werk voor meer ????

die 2009 is alleen een optie als ie heel scherp word weg gezet en ik een redelijke inruil krijg, maar ik reken er niet op ,, zolang mensen zonder echt na te denken hier een hoofdprijs voor denken te krijgen.
 
ja dat merk ik wel , bij m'n R850R ,, 7 jaar oude banden , rustig op droog viel mee, maar op nat en op tempo niet leuk ,,, heb ik snel vervangen. een set banden via zo'n dealer doen snel 300 a 325 incl montage.
reken erop dat de remmen mogelijk vast zitten of dat je ze toch moet inspecteren , en natuurlijk de remvloeistof verversen en extra spoelen is een aanrader ,, denk dat je dan toch wel een 1,5 uur verder ben zit er een zuiger vast mag je een revisie kit kopen en die monteren weet niet wat die nu voor een R 1200 GS doen maar een aantal tientjes kost dat zeker wel en zeker nog een uur a ander half voor erbij, dan een grote beurt in materialen ben je snel een 150 kwijt, maar die mag je wel verwachten dat ze dat doen , . grote kans dat de accu de lading niet goed vast houd , dus weer een 80 voor een goede incl montage ben je wel kwijt, en wat word er verder gevonden , aan de vering ,, brandstof systeem zou met zo'n ding niet gelijk een alpen weekend boeken maar eerst eens een 3 maanden rond rijden en zien wat er is.

veel hangt af wat gaan ze vragen ( denk te veel ) en wat doen ze, is ie echt picobello of mag je nog wel een aantal dingen zelf gaan doen of regelen omdat men vind dat het wel kan ,, en dan ruimte voor reparaties
Hij is tien jaar oud man. Je doet of het een oerboxer is van dertig jaar oud, die twintig jaar stilgestaan. Echt... Ik trek dit slecht, wat een gewauwel zeg. _O-|(8)78)7|(
 
Hij is tien jaar oud man. Je doet of het een oerboxer is van dertig jaar oud, die twintig jaar stilgestaan. Echt... Ik trek dit slecht _O-|(8)78)7|(

11 jaar ,, en als ie 6,4 K km heeft gelopen dan heeft ie alle slijtage delen nog af fabriek.

ga jij rijden met 11 jaar oude banden ??
denk je echt dat met wat olie en wat wd40 je zo weg rijd ??
heel vaak gaat er van alles stuk of geeft storingen na een paar weken na weer regelmatig te gaan rijden en dat ie dan weer goed warm word.
dingen gaan lekken of zitten vast, of zijn gewoon stuk

3 a 5 jaar is al genoeg voor allerlei defecten , oude benzine, zure olie , condens, benzine die vergumd is
 
  • Leuk
Waarderingen: GRRG
3 a 5 jaar is al genoeg voor allerlei defecten , oude benzine, zure olie , condens, benzine die vergumd is

Benzine? Hou je je daar mee bezig?

Hoeveel gaat benzine in Nederland? €1.80 ofzo? En hoeveel li ter,, gaat er in zo'n tank? Da's de kost niet he.




Ik denk dat er niet veel dealers op jouw bezoek zitten te wachten eerlijk gezegd.. volgens mij wil jij goud voor je R850 (die er trouwens best wel netjes uit ziet) en wil je brons betalen voor een GS.
Hoe zegt Marco Borsato het ook alweer? "De meeste dromen zijn bedrog"
 
Maar dat is toch allemaal geen probleem voor jou, Verhulst? Anders moetje wellicht wat filmpjes van jezelf terugkijken. 😉

En tijd die je er zelf insteekt moet je niet naar geld omrekenen.
 
Benzine? Hou je je daar mee bezig?

Hoeveel gaat benzine in Nederland? €1.80 ofzo? En hoeveel li ter,, gaat er in zo'n tank? Da's de kost niet he.




Ik denk dat er niet veel dealers op jouw bezoek zitten te wachten eerlijk gezegd.. volgens mij wil jij goud voor je R850 (die er trouwens best wel netjes uit ziet) en wil je brons betalen voor een GS.
Hoe zegt Marco Borsato het ook alweer? "De meeste dromen zijn bedrog"


Dat valt reuze mee, er zijn zaken die me mailen of ik ergens op wil rijden, omdat als zo'n filmpje van de walk around of review op de diverse motor forums en FB verschijnt , ze snel verkocht hebben.
heb echt niet met allerlei motorzaken ruzie ,, soms denk ik anders over dingen , maar heb ik nog wel normaal contact.

valt mee wat ik voor m'n R850R wil hebben , heb wat inruil voorstellen gehad die me wel bevallen , een aantal waren ook te belachelijk voor woorden . als ik genoegen neem met een gemiddelde van de beste inruil voorstellen dan zit ik toch niet met mijn hoofd in de wolken?

snap niet dat een aantal niet zien dat zo'n slaper best wel wat werk aan zit en dus kosten en een risico , dan wil ik een goede marge om het op te vangen ,, ik hoef toch niet te gaan werken voor zo'n zaak aan mijn eigen motor zodat zij het vrucht gebruik hebben ,, die zou mal zijn 8)7


de tijd en kosten die ik er in zou steken verdien ik niet terug als content op youtube ,, dan moet ik echt 10 x zoveel views hebben .
dan knap ik liever iemand pc of server op dan verdien ik eens wat.
 
Voor een dubbeltje op de eerste rij, liefst het dubbeltje nog terug. En dan een jaar garantie op een euro.... Maar ja, als je vele opleidingen hebt gehad, dan weet je dat het zo werkt _O-
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen, een paar weken geleden stelde ik hier al wat vragen over een eventuele overstap naar een GS, en 't is hem geworden 😎 Full option 1200 GS uit 2019 (!) dus met TFT scherm. Inmiddels alweer een kilometer of 1500 op zitten in de afgelopen week, en ik had me echt geen betere motor kunnen wensen. Fluorgele helm is ook al geregeld 😂

Bekijk bijlage 1506228

Proficiat en vele leuke kilometers ermee !!
 
snap niet dat een aantal niet zien dat zo'n slaper best wel wat werk aan zit en dus kosten en een risico , dan wil ik een goede marge om het op te vangen


Tja,,, niet iedereen denkt in zo'n gevallen goed na he en ze zien dan vooral die lage kilometer stand en zijn dan wel verkocht,, terwijl jij natuurlijk verder nadenkt en de addertjes onder het gras erbij rekent.



Maar goed, blijft een leuke GS. Zal niet lang zonder baasje zitten.
Misschien kan je best een nieuwe kopen? Is nog het veiligst wellicht, met de garantie enzo.
 
Hey iedereen, een paar weken geleden stelde ik hier al wat vragen over een eventuele overstap naar een GS, en 't is hem geworden 😎 Full option 1200 GS uit 2019 (!) dus met TFT scherm. Inmiddels alweer een kilometer of 1500 op zitten in de afgelopen week, en ik had me echt geen betere motor kunnen wensen. Fluorgele helm is ook al geregeld 😂

Bekijk bijlage 1506228
Mooi Ding! En lekker weer de komende tijd, dus goede gelegenheid om hem lekker in te rijden en je eigen te maken 👌👍
 
Voor een dubbeltje op de eerste rij, liefst het dubbeltje nog terug. En dan een jaar garantie op een euro.... Maar ja, als je vele opleiding heb hebt gehad, dan weet je dat het zo werkt _O-

zaken proberen het wel zo te laten werken, waarom zou ik dan geen tegenwerpingen mogen doen, als een zaak dergelijke motor voor een hoge prijs denkt weg te zetten , en vele risico's op het bordje van de klant , kunnen ze vast wel bedenken dat de klant niet content zal zijn .
en dat dit hun naam zal schaden als een klant na 3 maanden garantie voor hoge kosten komt te staan , een beetje zaak weet dat ,, en die zal er of veel van de prijs af en zo mee, of ze kijken hem echt goed na en laten niks onbenut .

maar men heeft gelijk dat er wel sukkels zijn die er in trappen,, nou deze jongen niet

ik ga achter de klap :Z
 
Als je zo'n motor ku 't kopen voor 8 of 9k, nieuwe motorolie, remolie, filters en banden aange uld met 3 maanden garantie, dan heb je wat mij betreft een goede koop gedaan. En verkoop dan je eigen motor vooral zelf.
Verhulst zoekt een gebruikte motor, waarbij alles wat iets versleten kan zijn vervangen wordt. Dat met een jaar garantie, de laagst mogelijke prijs en met een hoge inruil voor de eigen motor.
Marco Borsato had daar een liedje over geloof ik 😬
 
  • Leuk
Waarderingen: RISL
Terug
Bovenaan Onderaan