Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Onlangs presenteerde Benelli een motor voor de Chinese politie, de driecilinder BJ1200J.
Aan de basis van deze motor ligt het Benelli 1130cc driecilinder blok zoals dat werd gebruikt in de Tornado, TnT en TRE.
In de politiemotor is de driecilinder vergroot tot 1209 cc. De motor weegt een forse 340 kilo.
gisteren ook een rondje op een TNT geredenHeerlijk rijden en genieten hier jongens..... Bekijk bijlage 1506802Bekijk bijlage 1506803
Ook wel heel fraai helemaal in het zwart
Hij is op zijn werk o.i.d. en wil NU stuureindjes bestellen. Heb ik vaak.Uit mijn hoofd 21-22mm.
Maar je kunt het gewichtje er zo uitdraaien.
Hij is op zijn werk o.i.d. en wil NU stuureindjes bestellen. Heb ik vaak.
Meestal is het 22 mm inderdaad, en ze hebben ook vaak een klembereik tot 25 mm.
De mijne staat te koop he wel geschiedenis en nu 13k km op de klok.
Zie hem alweer staan
Wel even €2000 erbij op gegooid maar dan krijg je natuurlijk wel garantie neem ik aan
Ik vind die TNT een prachtig en compleet ding, maar voor 8k kun je zoveel ander (en moderner / nieuwer) spul kopen, dat het mij sterk lijkt dat 'ie de TNT daarvoor weet te slijten.
De TNT stuurt echt heerlijk in de bochten!
Ga naar je eigen topic kale batsNiets van gemerkt
Goedemiddag mannen,
Al enige tijd ben ik voor een Benelli cafe racer aan het kijken en vandaag ben ik naar Hapert afgerezen om deze eens te bekijken. Na deze in real life te hebben gezien wellicht 1 van de mooiste motoren die ik ken. De proefrit verliep tadeloos maar na de proefrit heb ik de motor drie gestart (om eventuele start problemen te peilen).
De eerste 2 keren verliepen met enige moeite maar de motor startte wel. De derde maal startte de motor niet. Deze ging ook niet langzaam rond maar de startknop deed helemaal niets. Na controle bleek de accu aan het einde van zijn latijn en na een andere accu gemonteerd te hebben startte deze wel zij het met moeite. Met de flux bleek het bijladen op 13.8 v te staan bij 4k tpm.
De controle apparatuur ter plaatste toonde aan dat ook de andere accu (uit een andere Benelli) niet best was. Nu was de service en hulpvaardigheid bij de betreffende zaak top want ze bestellen een nieuwe accu en willen de motor dan langsbrengen.
Vraag aan de ervaringsexperts hier: is de Benelli een moeilijke starter of moet dit volledig weg zijn met een nieuwe accu?
Eveneens is dit model van 2008, dan mag ik er vanuit gaan dat de benodigde modificaties zijn doorgevoerd?
Zijn er bekende meer diepgewortelde problemen die zoiets kunnen veroorzaken?
Alvast bedankt voor jullie input!
Ik ben ook wel benieuwd naar de reactie van de ervaring experts. Toevallig was ik ook in deze Benelli Café Racert geïnteresseerd, maar ik hoor & zie overal dezelfde eigenaardigheden opduiken: Slecht starten als de motor warm is, afslaan als de koelfans aan gaan, bokkig lopen bij lage toeren. Zijn dat kleine euveltjes die af en toe voorkomen maar op het interweb worden uitvergroot, of is het echt zo dat nagenoeg alle Benelli TNT's hier last van hebben?
Met andere woorden, kunnen Dr. Andus Endo of ik met een gerust hart deze Benelli TNT kopen, of moeten we bereid zijn om er eerst een hoop tijd & geld in te steken om het ding goed rijdbaar te maken?
Een duidelijk antwoord van de ervaringsdeskundigen hier zou me zeer helpen bij mijn keuze, dus dank alvast voor uw reacties!
Ik wil mijzelf geen deskundige noemen maar wil wel mijn ervaring delen.
TNT 1130 gekocht midden april dit jaar en heb er inmiddels iets meer als 3000 km mee gereden.
Motor gekocht puur op basis van de looks/prestaties/3 cil. Voor de maand april had ik uberhaupt nog nooit van dit model gehoord of gezien.
Bij het kijken naar de motor bleek dat er al veel aan kinderziektes is verholpen door de vorige eigenaar, hotstart was verholpen, andere demper, geen vlinderkleppen, opnieuw afgesteld. Daarnaast heb ik de volledige historie van eerste eigenaar tot aan de 2e eigenaar.
De facturen liegen er in iedergeval niet om, het heeft heel wat gekost om de kinderziektes in het begin te verhelpen.
Het bokkig lopen moet ik terugnemen, afgelopen weekend 500km gereden door Duitsland en de TNT loopt zo soepel als een naaimachine. Ik kom van een te soepele 4 cil af en heb ook nog een 2 cil maar een 3 cil was voor mij compleet nieuw en even wennen.
Mijn TNT heeft iig geen startproblemen.
Pluspunten tot nu toe:
- Echt een eyecatcher, bij elk benzinestation heb ik wel aanspraak. Rijden er ook niet veel van rond hier in NL heb ik het idee.
- Looks voor een bike uit 2005 ziet het er uit alsof deze vorig jaar nog is uitgekomen.
- koppel, vanaf 3k toeren trek je hem al op zijn achterwiel.
- houding, voor een naked een sportieve zit maar wel fijn.
- geluid
- een motor met karakter
Minpunten:
- Niet zuinig, ik rij 1:10 + kleine tank van 15 liter schiet ook niet op.
- Italiaanse koppigheid. Sleutelen is kut als je japanse motoren gewend bent, alles is anders. dagteller instellen ben ik dagen mee bezig geweest.
- Vreet achterbanden ivm koppel
- Vallen is geen optie, onderdelen wel te verkrijgen maar niet in overvloed.
- Warmte: opzicht blijft de motor redelijk koel maar met te lang stilstaan of door de stad rijden schiet de temp omhoog. Opzich niet ernstig maar bij de 90 graden gaan de fans aan. Tot nu toe 3x meegemaakt dat als de fans aanslaan de motor afslaat.
- Duokapje heb ik niet, wel een duo zadel. Maar dat is persoonlijke smaak.
Op basis van wat ik nu over de motor weet en hoe ik er in stapte voordat ik de motor had, durf ik een TNT 1130 zeker wel aan te raden aan iemand die interesse heeft.