KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Originele bouten zijn best prijzig, ik heb bij rvspaleis.nl vervangingsbouten besteld en scheelde een vijfde van de prijs. Moet je wel handmatig alles opmeten en bestellen.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je een overzicht van wat je allemaal besteld hebt? 😂
 
Ik heb op mijn SMT wat last van roestige boutkoppen van carosserie, remklauwen, motorblok etc. Geen porem :P.

heeft iemand ervaring met RVS/Aluminium vervangingssets?

mij lijkt aluminium erg zwak materiaal eerlijk gezegd.

Ha Benjamin,

Zelf ook last van, inmiddels ligt mijn motor uit elkaar om alles te gaan poedercoaten.
Qua bouten en moeren, dan moet je inderdaad alles los gaan opzoeken (kost ongeveer een half uurtje) ben je trouwens 170 euro armer.
Als je een bouten/schroeven set wil in het motorblok is dit ongeveer 70 euro.

Als mijn KTM 990 SMT klaar is, laat ik het resultaat wel zien op motorforum, kan je zelf de afweging maken.
Overigens is mijn achterframe wel zwart gepoedercoat in plaats van grijs en worden de uitlaten gepolijst :D
 
Er worden op ebay ook 1001 bolt kits aangeboden voor KTM's voor niet heel veel geld. Qua kwaliteit moet je even opletten wat je koopt denk ik, maar het leuke is dat er soms ook gewoon bij staat welke maten je krijgt ;)
 
Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je een overzicht van wat je allemaal besteld hebt? 😂

Dit lijstje is voor de 6 grote bouten (torx) achter/naast het zadel voor de zijkappen en kont. Iets groter dan originele 'hout'schroeven om het 'handschoenenkastje' vast te zetten. 2 boutjes om zekeringhouder vast te zetten en vier boutjes om het zwarte bakje onder het handschoenenkastje vast te zetten :)

Ter beeldvorming, die 19cent schroeven zijn origineel 97 cent zo uit mijn hoofd. De rest zou ik even op moeten zoeken.

2020-06-02 12_54_54-Factuur 2020-17996 - meisnermark@gmail.com - Gmail.png
 
Ha Benjamin,

Zelf ook last van, inmiddels ligt mijn motor uit elkaar om alles te gaan poedercoaten.
Qua bouten en moeren, dan moet je inderdaad alles los gaan opzoeken (kost ongeveer een half uurtje) ben je trouwens 170 euro armer.
Als je een bouten/schroeven set wil in het motorblok is dit ongeveer 70 euro.

Als mijn KTM 990 SMT klaar is, laat ik het resultaat wel zien op motorforum, kan je zelf de afweging maken.
Overigens is mijn achterframe wel zwart gepoedercoat in plaats van grijs en worden de uitlaten gepolijst :D

Heb jij hiervoor van die modelspecifieke sets voor gebruikt? Of ook alles los besteld?
Ik ben bout sets tegengekomen van Pro Bolt. Deze zijn behoorlijk prijzig.

Dit lijstje is voor de 6 grote bouten (torx) achter/naast het zadel voor de zijkappen en kont. Iets groter dan originele 'hout'schroeven om het 'handschoenenkastje' vast te zetten. 2 boutjes om zekeringhouder vast te zetten en vier boutjes om het zwarte bakje onder het handschoenenkastje vast te zetten :)

Ter beeldvorming, die 19cent schroeven zijn origineel 97 cent zo uit mijn hoofd. De rest zou ik even op moeten zoeken.

Bekijk bijlage 1507812

Topper! Alvast de belangrijkste bouten waar ik me het meest aan stoor.
Kost echt geen reet trouwens. :P
 
Nog even een andere vraag.
Ik heb een set Mivv Suono op het oog voor. Ze worden evt aangeboden met katalysators, en anders alleen met DB killers. Waarom zou ik katalysators willen gebruiken?
 
Voor jou niet inderdaad. Mensen met een groener hart wel.

Mijn GPR uitlaat zit ong 3 dB tussen met of zonder katalysator. Zelfs met dB killer.
 
Maar dan volstaan de DB killers ook prima lijkt me toch?

sorry maar ik snap de meerwaarde nog niet helemaal. :P
Je weet wat een katalysator doet toch zeker? :?

De uitlaatgassen na een katalysator zijn simpelweg schoner. Er zijn mensen die daar het belang van inzien, en het kan ook relevant worden mocht een eventuele motor-apk er nog eens een keer doorkomen.


Niet lullig bedoeld, ik rijd ook met een straight pipe naar achteren.
 
Je weet wat een katalysator doet toch zeker? :?

De uitlaatgassen na een katalysator zijn simpelweg schoner. Er zijn mensen die daar het belang van inzien, en het kan ook relevant worden mocht een eventuele motor-apk er nog eens een keer doorkomen.


Niet lullig bedoeld, ik rijd ook met een straight pipe naar achteren.

Zeker dat ik dat weet! Maar ik vroeg me meer af of er nog meer voordelen waren aangezien de kats 250 euro gekost hebben.
 
Kleine bout, groot frame, mag geen kwaad kunnen.

Behalve dat het na een paar seizoenen buiten, vooral als er een keer zout bij betrokken is alles zo vast rot als wat.
Vooral in aluminium ophanging delen met RVS bouten trek je soms het draad met de bout mee er uit.
 
Behalve dat het na een paar seizoenen buiten, vooral als er een keer zout bij betrokken is alles zo vast rot als wat.
Vooral in aluminium ophanging delen met RVS bouten trek je soms het draad met de bout mee er uit.
Daar hebben ze anti seize pasta voor uitgevonden
 
En het feit dat RVS een veel taaier materiaal is. Vooral in een constructie waar telkens opnieuw rek en krimp in zit toch echt minder geschikt. Denk bijvoorbeeld aan motorblokken, wielophangingen, feames etc zijn geen goede toepassing daarvoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan