Wie kwam daar ook alweer vandaan?Oostenrijk he´
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wie kwam daar ook alweer vandaan?Oostenrijk he´
1 die buksen zijn luchtbuksen dus geen vuurwapens
2 die Norton is al zo oud dat bij de RDW niks staat opgegeven qua geluidseisen, dus daar mag je gewoon mee rijden, zelfs in Tirol!
Kijk nu doe je het weer, hoe kan je nu iets ontkennen wat je steeds WEL doet ?
Je ben sociaal in je je eigen hoofd maar naar mij toe ben je gewoon minder sociaal.
Je gunt mij mijn mening over herrie uitlaten niet, je pakt mij dat nooit af nooit.
De motorfabrikanten zullen deze "onrust" over lawaai toch ook goed volgen.
Als er meer landen en routes ontoegankelijk worden voor motoren die fabriek af in gebieden of routes niet meer worden toegelaten dan zullen ze daar iets mee doen.
Er zijn genoeg motorrijders die niet het risico willen lopen dat ze ergens tijdens hun trip of reis niet meer mogen rijden omdat ze teveel geluid produceren terwijl ze daar niks aan kunnen doen!
Die zullen op zoek gaan naar een andere motor waar ze dat gezeur niet mee hebben.
Nog los vh feit dat je dan bekeurd wordt.
Dit zorgt er geheid voor de fabrikanten hun DB normen met nieuwe modellen naar beneden gaan bijstellen want ze willen niet het risico lopen dat iemand voor een andere motor gaat kiezen omdat die wel overal voldoet aan de "lawaai eisen".
De EU kan hier niks aan doen, dat blijkt wel want ieder land gaat zijn eigen normen en eisen stellen.
Nee hoor.
Iedere nieuwe motor voldoet aan de geluidseisen, anders word ie niet tot de markt toegelaten.
Iedere motor die teveel geluid maakt is aan gesleuteld.
De fabrikanten gaan dus niets aanpassen.
De EU.... ?
De EU landen hebben zo hier en daar wel wat verdragen afgesloten. Zo laat ieder EU land motorvoertuigen uit de andere EU landen toe, als die aan de eisen van het eigen land voldoen. Je hebt dus geen last van landen die andere normen hanteren.
De regels in Duitsland verschillen op gebied van motoruitlaten eigenlijk helemaal niets van NL, alleen is de handhaving anders geregeld.
Ik vind het geluid van die Norton heerlijk en als ik gewoon langs kom rijden is er niemand die daar last van kan hebben, al hebben sommige mensen natuurlijk overal last van.
Maar als hij stationair draaiend al 95dBA haalt, dan is het met volgas wegscheuren echt hard hoor. En dat met nieuwe originele uitlaten en ik kan me nog goed herinneren dat hij 54 jaar geleden, ook met de originele uitlaten niet echt stil was.
De vraag is of oom agent dat gaat snappen. Maar als er geëist wordt dat hij minder luidruchtig wordt, dan stamp ik een stuk of zes pannensponzen in de dempers en dan is hij gegarandeerd een stuk stiller. Alleen maken die barrels mechanisch al veel lawaai en het heeft geen luchtfilter, dus dat geslobber blijft.
Cilinderinhoud t/m | Maximum toegestane waarde |
---|---|
80 cm3 | 91 dB(A) |
125 cm3 | 92 dB(A) |
350 cm3 | 95 dB(A) |
500 cm3 | 97 dB(A) |
750 cm3 | 100 dB(A) |
1000 cm3 | 103 dB(A) |
>1000 cm3 | 106 dB(A) |
Ik ga er bewust tegen in, juist omdat ze steeds mij wegzetten als verrot en dat pik ik niet.
@MeanBlueMan
Ik zal nu stoppen.
Het begint uit de hand te lopen, trol kan ik nog hebben maar kleuter in het lijf van een 60 jarige gaat een beetje ver.
Begrijp wat je schrijft maar helaas gaat die vlieger niet op.
Als een land een bepaald gebied niet meer toegankelijk maakt voor motoren die meer dan bv 90db produceren dan is dat leidend en niet of de motor "standaard" is dus voldoet aan EU eisen of wat dan ook.
In Tirol is de grens nu 95 db en ze kijken niet of de motor nog aan dezelfde geluidsnormen voldoet als opgegeven door de fabrikant.
Te luid dan pech gehad !
Luidruchtige motoren verboden op bergwegen in Tirol
De maatregel is bedoeld om de natuur, bewoners en toeristen te ontzien.nos.nl
Ik ben blij dat het weer open is! Buiten dat, ben ik blij dat mijn ZRX die 106 dBa, in dat tabelletje wat je eerder postte, niet haalt.Topic weer open. Wees lief voor elkaar .....want anders ben ik het niet !!
Ja, dat kunnen ze idd wel doen, maar dan alleen voor een bepaald aantal weggetjes. Net als nu in NL.
Daar hebben ze net zoveel recht op als beslissen dat een bepaalde weg eenrichtingsverkeer is.
Er gaat geen motorfabrikant zijn die op grond van die paar 100 km in een paar landen in Europa zijn geluidsproductie gaat aanpassen hoor
Die tabel is voor (hele oude) motoren waar het niet op het kenteken staat.Nou, als ik je tabel zie , zit ik goed want m'n ZRX haalt die 106 dBa niet.
Ik ben blij dat het weer open is! Buiten dat, ben ik blij dat mijn ZRX die 106 dBa, in dat tabelletje wat je eerder postte, niet haalt.
Die heeft wel een Akra, maar is redelijk stil.
Verder hoop ik ook, dat het modder gooien over is, niemand heeft er iets aan, en het word er niet vrolijker op ook.
Ik zal dat morgen even checken. Nu even niet want ik moet morgen weer vroeg op..maar ik kijk het na.Die tabel is voor (hele oude) motoren waar het niet op het kenteken staat.
Tik je kenteken in op ovi.nl en kijk wat er bij de specificaties staat.
Topic weer open. Wees lief voor elkaar .....want anders ben ik het niet !!
Ja, dat kunnen ze idd wel doen, maar dan alleen voor een bepaald aantal weggetjes. Net als nu in NL.
Daar hebben ze net zoveel recht op als beslissen dat een bepaalde weg eenrichtingsverkeer is.
Er gaat geen motorfabrikant zijn die op grond van die paar 100 km in een paar landen in Europa zijn geluidsproductie gaat aanpassen hoor
Hoe nobel van je.... dat je als eerste aangeeft te stoppen nadat je zelf deze teringzooi veroorzaakt hebt
.....
Ja, dat kunnen ze idd wel doen, maar dan alleen voor een bepaald aantal weggetjes. Net als nu in NL.
Daar hebben ze net zoveel recht op als beslissen dat een bepaalde weg eenrichtingsverkeer is.
Er gaat geen motorfabrikant zijn die op grond van die paar 100 km in een paar landen in Europa zijn geluidsproductie gaat aanpassen hoor
Daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Het zijn vaak de mooiste en leukste wegen die ze nu als eerste afsluiten.
De meeste motorrijders willen daar juist graag rijden, als hun motor daar niet mag rijden zullen ze een andere motor overwegen.
Je hebt de looks en het motor geluid, als je dezelfde looks kan kopen zonder de herrie zodat je wel die bochtenweg kunt rijden dan lijkt mij de keuze simpel en zo zullen de fabrikanten ook denken want ze moeten wel verkopen
Ik zie die persoon, ik kan niet zien wat het precies is, vaker gepost zien worden met dat rare bekkie maar ik heb geen idee wat die daar nou precies aan het doen is. Ze is vast ergens niet mee eens maar met wat niet? Met alles in het algemeen of is het toch specifiek?
Tirol sluit nu een aantal wegen af voor een bepaalde grens aan geluid.
Dat is bijzonder sneu wanneer je bv een Ducati Multistrada hebt en volledig origineel rijd.
Is toch te triest voorwoorden dat mensen hier vuurwapens gaan posten! Zelfs al is dat ironisch bedoeld.
Nee,wel aan gedacht maar ikzelf heb de ruimte niet dus weinig nut ervoor,liggen 99 % van de tijd onder mijn bed
Maar 1 van de gamo's heeft 45 joule,kracht genoeg om daar een deur te schieten en dan heb ik het niet over een binnendeurtje
Menig PCP is nog krachtiger,raar dat dit in nederland legaal verkocht mag worden,45 joule en plus is gewoon dodelijk
Het is off topic maar ik wil toch even antwoord geven, er bestaan ook 16 joules (of minder) pcp buksen.
Die worden gebruikt bij Field Target of Hunter Field Target en bv. natuurlijk gaatjes maken op 10 meter.
Voordeel is bv. 12 schots magazijntjes, grendelen en schieten, of een semi automaat.
Modbreak:
Nee dat kan niet. Offtopic
Fraai hoor Willem, iedereen die hier een discussie over het originele onderwerp probeert te houden, worden door jou en je meelopers steeds aangevallen op de persoon zelf. Heb nog geen enkel zinnige bijdrage van jou of je one-liner laafjes gezien. En als je een koekje van eigen deeg krijgt, ga je meteen helemaal los. Alleen maar persoonlijke aanvallen, mensen afzeiken, verder weet je niets.Ach joh, je leest één berichtje en meent nu een ferme en stoere uitspraak gedaan te hebben? Zo loop je dus wijs te doen met dingetjes die wij allang weten. Dat ik een dikke schedel heb dat wist ik allang, klein piemeltje ook maar ondanks dat mijn motor niet tegen modder kan heb ik tenminste geen poep in de oogjes. Weer zo’n kopkantelende vingerschuddende slecht geïnformeerde meepratend wijsneusje.
Ga nu maar verder met berichtjes citeren en die uit context trekken.
Of je bent nu ernstig beledigd en op je vermeende echte dikke grote en lange mannenlul getrapt en komt stampvoetend terug met nog meer boze wijsheden. Begrijp wel dat als je niet eerst terugleest jezelf gewoon verder voor schut zet.
doei doei
Toch denk ik dat fabrikanten niet zo snel de boel gaan aanpassen.
Tirol sluit nu een aantal wegen af voor een bepaalde grens aan geluid.
Dat is bijzonder sneu wanneer je bv een Ducati Multistrada hebt en volledig origineel rijd.
Maar kom je met dezelfde Duc op een dijk in de NL dan mag je daar ook niet rijden, maar ik met mijn Energica ook niet en die staat zelfs met 0 db op kenteken.
Met zoveel willekeur en lokaal gedoe zou ik als fabrikant ook rustig de kat uit de boom kijken en afwachten wat er gaat komen.
Ze hebben denk ik al genoeg werk met de emissie eisen die wel eenduidig zijn voor heel Europa.