Duitsland gaat herriemotoren verbieden.

1 die buksen zijn luchtbuksen dus geen vuurwapens
2 die Norton is al zo oud dat bij de RDW niks staat opgegeven qua geluidseisen, dus daar mag je gewoon mee rijden, zelfs in Tirol!

@HaagseRay ... je weet dat ook voor de motoren die zo oud zijn dat er geen gegevens op het kenteken zijn opgenomen toch geluidseisen bestaan waar ze aan moeten voldoen ?

Je mag dus idd met zo'n oudje rijden, maar ook die zal aan de eisen moeten voldoen.
 
Kijk nu doe je het weer, hoe kan je nu iets ontkennen wat je steeds WEL doet ?
Je ben sociaal in je je eigen hoofd maar naar mij toe ben je gewoon minder sociaal.
Je gunt mij mijn mening over herrie uitlaten niet, je pakt mij dat nooit af nooit.
😁 😍 🤣 😘

Welk gelijk probeer jij eigenlijk te halen ?

Laat je eigen en andermans leesplezier aub niet zo verpesten met discussies die nergens over gaan.

Jullie discussiëren niet over feiten, maar over persoonlijke meningen.
 
De motorfabrikanten zullen deze "onrust" over lawaai toch ook goed volgen.
Als er meer landen en routes ontoegankelijk worden voor motoren die fabriek af in gebieden of routes niet meer worden toegelaten dan zullen ze daar iets mee doen.
Er zijn genoeg motorrijders die niet het risico willen lopen dat ze ergens tijdens hun trip of reis niet meer mogen rijden omdat ze teveel geluid produceren terwijl ze daar niks aan kunnen doen!
Die zullen op zoek gaan naar een andere motor waar ze dat gezeur niet mee hebben.
Nog los vh feit dat je dan bekeurd wordt.

Dit zorgt er geheid voor de fabrikanten hun DB normen met nieuwe modellen naar beneden gaan bijstellen want ze willen niet het risico lopen dat iemand voor een andere motor gaat kiezen omdat die wel overal voldoet aan de "lawaai eisen".

De EU kan hier niks aan doen, dat blijkt wel want ieder land gaat zijn eigen normen en eisen stellen.

Nee hoor.

Iedere nieuwe motor voldoet aan de geluidseisen, anders word ie niet tot de markt toegelaten.
Iedere motor die teveel geluid maakt is aan gesleuteld.
De fabrikanten gaan dus niets aanpassen.

De EU.... ?
De EU landen hebben zo hier en daar wel wat verdragen afgesloten. Zo laat ieder EU land motorvoertuigen uit de andere EU landen toe, als die aan de eisen van het eigen land voldoen. Je hebt dus geen last van landen die andere normen hanteren.

De regels in Duitsland verschillen op gebied van motoruitlaten eigenlijk helemaal niets van NL, alleen is de handhaving anders geregeld.
 
Nee hoor.

Iedere nieuwe motor voldoet aan de geluidseisen, anders word ie niet tot de markt toegelaten.
Iedere motor die teveel geluid maakt is aan gesleuteld.
De fabrikanten gaan dus niets aanpassen.

De EU.... ?
De EU landen hebben zo hier en daar wel wat verdragen afgesloten. Zo laat ieder EU land motorvoertuigen uit de andere EU landen toe, als die aan de eisen van het eigen land voldoen. Je hebt dus geen last van landen die andere normen hanteren.

De regels in Duitsland verschillen op gebied van motoruitlaten eigenlijk helemaal niets van NL, alleen is de handhaving anders geregeld.

Begrijp wat je schrijft maar helaas gaat die vlieger niet op.
Als een land een bepaald gebied niet meer toegankelijk maakt voor motoren die meer dan bv 90db produceren dan is dat leidend en niet of de motor "standaard" is dus voldoet aan EU eisen of wat dan ook.

In Tirol is de grens nu 95 db en ze kijken niet of de motor nog aan dezelfde geluidsnormen voldoet als opgegeven door de fabrikant.
Te luid dan pech gehad !

 
Ik vind het geluid van die Norton heerlijk en als ik gewoon langs kom rijden is er niemand die daar last van kan hebben, al hebben sommige mensen natuurlijk overal last van.

Maar als hij stationair draaiend al 95dBA haalt, dan is het met volgas wegscheuren echt hard hoor. En dat met nieuwe originele uitlaten en ik kan me nog goed herinneren dat hij 54 jaar geleden, ook met de originele uitlaten niet echt stil was.

De vraag is of oom agent dat gaat snappen.
Maar als er geëist wordt dat hij minder luidruchtig wordt, dan stamp ik een stuk of zes pannensponzen in de dempers en dan is hij gegarandeerd een stuk stiller. Alleen maken die barrels mechanisch al veel lawaai en het heeft geen luchtfilter, dus dat geslobber blijft.

Die zoekt het op in de wetgeving.
En dan vind hij deze tabel waarin weergegeven word wat jouw motor aan geluid mag produceren als er geen gegevens op het kenteken zijn vermeld:



Cilinderinhoud t/mMaximum toegestane waarde
80 cm391 dB(A)
125 cm392 dB(A)
350 cm395 dB(A)
500 cm397 dB(A)
750 cm3100 dB(A)
1000 cm3103 dB(A)
>1000 cm3106 dB(A)


Voor degene die echte informatie willen ipv aanname's en veronderstellingen, hoe vaak ook herhaald op FB en fora......

https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2016-03-02#BijlageVIII en dan even scrollen naar art 33, 34 en 35.
 
Ik ga er bewust tegen in, juist omdat ze steeds mij wegzetten als verrot en dat pik ik niet.

[modbreak]

Da's fijn voor je maar ik ben jullie gezeik een beetje zat.

Er staat "jullie gezeik" dus het is niet persoonlijk bedoeld.

Kap ermee, een ieder.


[/modbreak]



@MeanBlueMan

Ik zal nu stoppen.
Het begint uit de hand te lopen, trol kan ik nog hebben maar kleuter in het lijf van een 60 jarige gaat een beetje ver._O-*O*

Hoe nobel van je.... dat je als eerste aangeeft te stoppen nadat je zelf deze teringzooi veroorzaakt hebt :} |(
 
Laatst bewerkt:
Topic weer open. Wees lief voor elkaar .....want anders ben ik het niet !! ;)









Begrijp wat je schrijft maar helaas gaat die vlieger niet op.
Als een land een bepaald gebied niet meer toegankelijk maakt voor motoren die meer dan bv 90db produceren dan is dat leidend en niet of de motor "standaard" is dus voldoet aan EU eisen of wat dan ook.

In Tirol is de grens nu 95 db en ze kijken niet of de motor nog aan dezelfde geluidsnormen voldoet als opgegeven door de fabrikant.
Te luid dan pech gehad !


Ja, dat kunnen ze idd wel doen, maar dan alleen voor een bepaald aantal weggetjes. Net als nu in NL.
Daar hebben ze net zoveel recht op als beslissen dat een bepaalde weg eenrichtingsverkeer is.

Er gaat geen motorfabrikant zijn die op grond van die paar 100 km in een paar landen in Europa zijn geluidsproductie gaat aanpassen hoor :+
 
Nou, als ik je tabel zie , zit ik goed want m'n ZRX haalt die 106 dBa niet. *O*
Topic weer open. Wees lief voor elkaar .....want anders ben ik het niet !! ;)











Ja, dat kunnen ze idd wel doen, maar dan alleen voor een bepaald aantal weggetjes. Net als nu in NL.
Daar hebben ze net zoveel recht op als beslissen dat een bepaalde weg eenrichtingsverkeer is.

Er gaat geen motorfabrikant zijn die op grond van die paar 100 km in een paar landen in Europa zijn geluidsproductie gaat aanpassen hoor :+
Ik ben blij dat het weer open is! Buiten dat, ben ik blij dat mijn ZRX die 106 dBa, in dat tabelletje wat je eerder postte, niet haalt.
Die heeft wel een Akra, maar is redelijk stil.
Verder hoop ik ook, dat het modder gooien over is, niemand heeft er iets aan, en het word er niet vrolijker op ook.
 
Nou, als ik je tabel zie , zit ik goed want m'n ZRX haalt die 106 dBa niet. *O*

Ik ben blij dat het weer open is! Buiten dat, ben ik blij dat mijn ZRX die 106 dBa, in dat tabelletje wat je eerder postte, niet haalt.
Die heeft wel een Akra, maar is redelijk stil.
Verder hoop ik ook, dat het modder gooien over is, niemand heeft er iets aan, en het word er niet vrolijker op ook.
Die tabel is voor (hele oude) motoren waar het niet op het kenteken staat.
Tik je kenteken in op ovi.nl en kijk wat er bij de specificaties staat.
 
Topic weer open. Wees lief voor elkaar .....want anders ben ik het niet !! ;)











Ja, dat kunnen ze idd wel doen, maar dan alleen voor een bepaald aantal weggetjes. Net als nu in NL.
Daar hebben ze net zoveel recht op als beslissen dat een bepaalde weg eenrichtingsverkeer is.

Er gaat geen motorfabrikant zijn die op grond van die paar 100 km in een paar landen in Europa zijn geluidsproductie gaat aanpassen hoor :+

Daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Het zijn vaak de mooiste en leukste wegen die ze nu als eerste afsluiten.
De meeste motorrijders willen daar juist graag rijden, als hun motor daar niet mag rijden zullen ze een andere motor overwegen.

Je hebt de looks en het motor geluid, als je dezelfde looks kan kopen zonder de herrie zodat je wel die bochtenweg kunt rijden dan lijkt mij de keuze simpel en zo zullen de fabrikanten ook denken want ze moeten wel verkopen
 
Zie je @frank_b dat niets in mijn antwoord door de geciteerde weerlegd word?
Ook deze is een waarheid als een koe en zo gaan ze wel geschoten en toch gemist door. Het zijn niet de “likes” van de medestanders maar de stilte van de tegenstanders die het bevestigen...

Tja, de discussie ontspoort daar eigenlijk weer, wanneer je er met gestrekt been ingaat en daarnaast je tegenstander gaat beledigen is het geen discussie meer.
Er wordt inderdaad niets weerlegd maar volgens mij wil hij dat ook niet ;) Gewoon klaar en luisteren, tja dat gaat het sowieso niet oplossen.

Er moet iets van overbrugging gevonden worden.

Ik moet altijd denken aan die uitleg van Maurice de Hond tijdens de verkiezingsuitslag in 2019
Niet zo'n fan van de man maar de uitleg met als vb Ajax & Feyenoord is eigenlijk overal toepasbaar.

Wederzijds respect, naar elkaar luisteren en probeer ook eens in de gedachtegang van een ander te gaan staan.

Even verkiezingen vervangen door geluid en Ajax en Feyenoord door voor en tegenstanders en dan heb je een aardig filmpje.


Gaat weer hard hier, moest een heel eind lezen, wel mooi heb ik toch iets van een leven :+
 
Wij werden gisteren netjes ontvangen in Ostercappln...dus gewoon en rustig de motor parkeren zonder gejengel aan het gas...

75F0741C-81C5-49AC-BBDD-D246F250CEDA.jpeg
 
.....
Ja, dat kunnen ze idd wel doen, maar dan alleen voor een bepaald aantal weggetjes. Net als nu in NL.
Daar hebben ze net zoveel recht op als beslissen dat een bepaalde weg eenrichtingsverkeer is.

Er gaat geen motorfabrikant zijn die op grond van die paar 100 km in een paar landen in Europa zijn geluidsproductie gaat aanpassen hoor :+



Daar zou ik niet zo zeker van zijn.
Het zijn vaak de mooiste en leukste wegen die ze nu als eerste afsluiten.
De meeste motorrijders willen daar juist graag rijden, als hun motor daar niet mag rijden zullen ze een andere motor overwegen.

Je hebt de looks en het motor geluid, als je dezelfde looks kan kopen zonder de herrie zodat je wel die bochtenweg kunt rijden dan lijkt mij de keuze simpel en zo zullen de fabrikanten ook denken want ze moeten wel verkopen

Toch denk ik dat fabrikanten niet zo snel de boel gaan aanpassen.
Tirol sluit nu een aantal wegen af voor een bepaalde grens aan geluid.

Dat is bijzonder sneu wanneer je bv een Ducati Multistrada hebt en volledig origineel rijd.
Maar kom je met dezelfde Duc op een dijk in de NL dan mag je daar ook niet rijden, maar ik met mijn Energica ook niet en die staat zelfs met 0 db op kenteken.

Met zoveel willekeur en lokaal gedoe zou ik als fabrikant ook rustig de kat uit de boom kijken en afwachten wat er gaat komen.
Ze hebben denk ik al genoeg werk met de emissie eisen die wel eenduidig zijn voor heel Europa.
 
Ik zie die persoon, ik kan niet zien wat het precies is, vaker gepost zien worden met dat rare bekkie maar ik heb geen idee wat die daar nou precies aan het doen is. Ze is vast ergens niet mee eens maar met wat niet? Met alles in het algemeen of is het toch specifiek?

Wil hem wel duiden ;)

Demonstratie tegen Trump en ze is nogal fanatiek.

De foto is wel precies mooi uitgesneden en geeft een behoorlijk eenzijdig beeld uiteraard. (Dat zal de bedoeling ook zijn)

Mocht je zin hebben: (vanaf 3:18)

Eerlijk is eerlijk ze overdrijft nogal ( 1 op de 3 vrouwen in Amerika is verkracht) maar iedereen maakt schreeuwt daar en luistert slecht.
Dan krijg je deze situaties, wanneer je verder kijkt blijft ze nog redelijk rustig.

Trump lijkt wel geluid :+ Of tegen Of voor er is eigenlijk geen middenweg meer.
 
Gamo luchtbuksen, heb je geen PCP ?

Bekijk bijlage 1507497

Nee,wel aan gedacht maar ikzelf heb de ruimte niet dus weinig nut ervoor,liggen 99 % van de tijd onder mijn bed
Maar 1 van de gamo's heeft 45 joule,kracht genoeg om daar een deur te schieten en dan heb ik het niet over een binnendeurtje 🤗
Menig PCP is nog krachtiger,raar dat dit in nederland legaal verkocht mag worden,45 joule en plus is gewoon dodelijk🤔
 
Tirol sluit nu een aantal wegen af voor een bepaalde grens aan geluid.

Dat is bijzonder sneu wanneer je bv een Ducati Multistrada hebt en volledig origineel rijd.

Dat dus. Het gaat gewoon op kenteken, er wordt niet eens gemeten.
De vergelijking met de milieuzones die hier eerder werd gemaakt [tussen alle bagger] vind ik wel 'n goede.
 
Nee,wel aan gedacht maar ikzelf heb de ruimte niet dus weinig nut ervoor,liggen 99 % van de tijd onder mijn bed
Maar 1 van de gamo's heeft 45 joule,kracht genoeg om daar een deur te schieten en dan heb ik het niet over een binnendeurtje 🤗
Menig PCP is nog krachtiger,raar dat dit in nederland legaal verkocht mag worden,45 joule en plus is gewoon dodelijk🤔

Het is off topic maar ik wil toch even antwoord geven, er bestaan ook 16 joules (of minder) pcp buksen.
Die worden gebruikt bij Field Target of Hunter Field Target en bv. natuurlijk gaatjes maken op 10 meter.
Voordeel is bv. 12 schots magazijntjes, grendelen en schieten, of een semi automaat.
 
Het is off topic maar ik wil toch even antwoord geven, er bestaan ook 16 joules (of minder) pcp buksen.
Die worden gebruikt bij Field Target of Hunter Field Target en bv. natuurlijk gaatjes maken op 10 meter.
Voordeel is bv. 12 schots magazijntjes, grendelen en schieten, of een semi automaat.

Ach moet toch even kunnen.

Modbreak:

Nee dat kan niet. Offtopic

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach joh, je leest één berichtje en meent nu een ferme en stoere uitspraak gedaan te hebben? Zo loop je dus wijs te doen met dingetjes die wij allang weten. Dat ik een dikke schedel heb dat wist ik allang, klein piemeltje ook maar ondanks dat mijn motor niet tegen modder kan heb ik tenminste geen poep in de oogjes. Weer zo’n kopkantelende vingerschuddende slecht geïnformeerde meepratend wijsneusje.
Ga nu maar verder met berichtjes citeren en die uit context trekken.
Of je bent nu ernstig beledigd en op je vermeende echte dikke grote en lange mannenlul getrapt en komt stampvoetend terug met nog meer boze wijsheden. Begrijp wel dat als je niet eerst terugleest jezelf gewoon verder voor schut zet.

doei doei:W*O*
Fraai hoor Willem, iedereen die hier een discussie over het originele onderwerp probeert te houden, worden door jou en je meelopers steeds aangevallen op de persoon zelf. Heb nog geen enkel zinnige bijdrage van jou of je one-liner laafjes gezien. En als je een koekje van eigen deeg krijgt, ga je meteen helemaal los. Alleen maar persoonlijke aanvallen, mensen afzeiken, verder weet je niets.
 
Toch denk ik dat fabrikanten niet zo snel de boel gaan aanpassen.
Tirol sluit nu een aantal wegen af voor een bepaalde grens aan geluid.

Dat is bijzonder sneu wanneer je bv een Ducati Multistrada hebt en volledig origineel rijd.
Maar kom je met dezelfde Duc op een dijk in de NL dan mag je daar ook niet rijden, maar ik met mijn Energica ook niet en die staat zelfs met 0 db op kenteken.

Met zoveel willekeur en lokaal gedoe zou ik als fabrikant ook rustig de kat uit de boom kijken en afwachten wat er gaat komen.
Ze hebben denk ik al genoeg werk met de emissie eisen die wel eenduidig zijn voor heel Europa.

Tuurlijk, fabrikanten zullen nu niet onmiddellijk alles aanpassen vanwege een paar wegen.
Maar als je met een paar vrienden 1 of 2 weken een motortrip gaat doen door Europa en er zit een motor bij die bepaalde wegen niet in mag die je graag wilt rijden vanwege zijn motor ( lawaai ) dan is dat vervelend voor de persoon zelf maar ook voor de groep.
Je gaat/moet het er dan toch over hebben..

Er is een groep die zich in zijn/haar vrijheid beperkt voelt en die wordt boos en verzet zich en er is ook een groep die eieren voor hun geld kiezen en iets anders gaan rijden zodat ze toch "overal" kunnen blijven rijden.

Dit zal je de komende jaren ook in de verkoop van bepaalde modellen gaan terug zien denk ik.
En ja daar zullen de fabrikanten iets mee gaan doen dat lijkt me logisch, Harley past zich ook aan anders waren ze allang failliet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan