Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er zit naar mijn mening 30 jaar technologie verschil in, meer niet.Ik snap sowieso niet helemaal waarom je moet vergelijken, naar mijn idee is het gewoon een nieuwe motor. De 1200 is geen vergelijk, de 750 is al10031 jaar oud, en de 660 heeft een totaal ander blok. Hoewel de 660 (als je dan toch wil vergelijken), wat rijgedrag betreft naar mijn mening nog het meeste in de richting komt.
Ik heb geen probleem met topkoffer, die hoort er sowieso bij.
De ktm heeft twee zijkoffers die rond een helm ontworpen zijn, en wat stroomlijn hebben. Geen zeecontainers zoals op adventure motoren...Nu stel ik mij even de plaats in die twee boots innemen en de plaats die een helm nodig heeft...
Heb jij hele korte koffertjes op die KTM? Want breed moeten ze niet zijn om boots in te krijgen...
Volgens mij in 99.99% van de normale koffers, type alu bakken voor zo'n allroad, ga je volgens mij je boots in kwijt kunnen. Een motorpak ook trouwens.
Een helm wordt moeilijk, maar dat lukt dan weer prima in een topkoffer.
Als ik het goed zie zijn de "originele" koffers gewoon de Givi Outback's... en die heb ik op mijn Tenere en m'n vrouw op haar Tiger.
Boots passen daar met gemak in, je hebt nog plaats over. En de helm lukt ook prima in de topkoffer. In mijn 56L topkoffer gaan er zelfs twee.
De ktm heeft twee zijkoffers die rond een helm ontworpen zijn, en wat stroomlijn hebben. Geen zeecontainers zoals op adventure motoren...
Die beauty cases hebben het bijkomende (naast, ze blijven smal) voordeel dat je je motor niet half in de steigers moet zetten om ze eraan te hangen...
[
Mee eens, ik rij ook veel in zijn drie waar ik met een andere motor snellen in zijn twee zou rijden. Voordeel is dat met trager offroad-werk de twee dan weer bruikbaarder is. Snel een rotonde pakken doe ik in zijn drie.Voor mezelf viel het me op dat ik vaak in 3 reed, waar ik normaal meer in zn 2 rijd binnendoor. Kan ook, want hij trekt ook bij lage toeren. Je kunt zelfs zonder hikken in zn 3 optrekken vanuit stilstand (ongepland testje). Chapeau!
Is Inderdaad een optie, ik heb hem bijbesteld maar er niet opgezet, want ik vind de smalle achterkant wel mooi staan eigenlijkIk miste wel een rekje achter op de T7. verwacht ik eigenlijk wel standaard op een fiets als de T7, maar kun je ongetwijfeld als accessoire kopen. De losse tankdop is wel onhandig.
Onzin, dat ding is zowel fraai als stoerLooks moet iedereen voor zich bepalen. Ik vind hem niet heel fraai of stoer. Zowel de oude XRV als de nieuwe AT komt wat ruiger over dan de T7. Voor de liefhebber zijn er genoeg stickersets te krijgen die de T7 wat opleuken.
Eerder gevraagd of mensen van een oude Africa Twin waren overgestapt, maar dat was niemand. Daarom zelf de vergelijking georganiseerd...
Waarom...?
Naar mijn idee richten de XRV 750 en de T7 zich op dezelfde doelgroep. Veel meer dan de nieuwe AT, die zich veel meer op de groottoerist richt. Zo ervaar ik de nieuwe (2019) AT tenminste.
Eerlijk...?
Nee, natuurlijk niet. De XRV is inmiddels zo'n 25 jaar oud. Een eerlijke vergelijking is het dus niet. Het gebrek aan vergelijkingsmateriaal geeft wel aan hoe weinig aandacht de motormerken aan dit segment hebben besteed.
Referentie
De vergelijkingsXRV was niet van mij, dus naast de AT heb ik mijn eigen KTM SMR950 nog als referentie.
Indruk
Super fijne en makkelijk te rijden motor. Ik moest even wennen aan het stuurgedrag. De voorkant valt wat makkelijker in de bocht dan mijn SMR en de XRV. De XRV stond op dezelfde banden, dus wrsch geen effect van de banden, maar van de fiets. Went snel.
De T7 is in alles licht: Niet alleen in totaalgewicht, maar ook in hoe alles licht en soepel loopt, inclusief het blok. Veel sneller dan dat van de XRV en doet weinig onder voor het SMR blok. Het is super soepel, trillingsvrij en stil. Prettig maar ook wel een beetje steriel. Door de hogere bouw tov mijn SMR voelt hij wel wat zwaarder bij manouvreren naast de motor. Mijn eigen vedergewicht van 68 kg helpt mij dan niet.
Tov de XRV helpen de 4000 toeren die hij extra mag lopen ook. Waar de meeste twins snel afbouwen in power bij hogere toeren, kun je de T7 echt lekker doortrekken in toeren, wat het een lekker flexibel blok maakt. Je hebt veel keuze wanneer je schakelt en of je liever laag of hoog in toeren rijdt.
Voor mezelf viel het me op dat ik vaak in 3 reed, waar ik normaal meer in zn 2 rijd binnendoor. Kan ook, want hij trekt ook bij lage toeren. Je kunt zelfs zonder hikken in zn 3 optrekken vanuit stilstand (ongepland testje). Chapeau!
Vering was prima. Heb niet met de settings gespeeld, maar voelde die behoefte ook niet. Kon net met mijn voeten bij de grond (ik ben 1.80m). Met duo ging ook prima zonder noodzaak tot bijstellen. Voor zou voor mij wat steviger mogen aan de voorkant zodat hij wat minder inveert bij remmen.
Qua remmen ben ik wat verpest door de super remmen van de SMR. Geen vergelijking en ik zou meteen stalen remleidingen monteren. In vergelijking tot de XRV een flinke verbetering, ook met de stalen leidingen op de XRV.
Ik miste wel een rekje achter op de T7. verwacht ik eigenlijk wel standaard op een fiets als de T7, maar kun je ongetwijfeld als accessoire kopen. De losse tankdop is wel onhandig.
Looks moet iedereen voor zich bepalen. Ik vind hem niet heel fraai of stoer. Zowel de oude XRV als de nieuwe AT komt wat ruiger over dan de T7. Voor de liefhebber zijn er genoeg stickersets te krijgen die de T7 wat opleuken.
Al met al dus een hele positieve indruk. De AT die Honda had moeten maken toen ze de naam nieuw leven in bliezen. Fijn dat Yamaha nu eindelijk in het gat is gedoken dat achter bleef in de markt toen Honda stopte met de XRV...
Hoezo geen rood?Wil je het uiterlijk veranderen dan is dit misschien een leuke optie ?
Ook een Zadel cover beschikbaar.!
Alleen jammer dat er geen rood is
"The stickers have a protective laminate and are maximum weather resistant. The motorcycle can be cleaned in the car wash or by hand without hesitation."
Yes! Zoiets zocht ik! Ik heb 'm direct besteld@lcul8r, dank voor het delen! Vrij unieke test zo, met beide motoren op een identieke set banden, dat maakt het vergelijk heel eerlijk
Hoezo geen rood?
Ik vind deze stickerset prachtig
@lcul8r, dank voor het delen! Vrij unieke test zo, met beide motoren op een identieke set banden, dat maakt het vergelijk heel eerlijk
Hoezo geen rood?
Ik vind deze stickerset prachtig
Ohja, ik zou zelf nog heel graag een keer een XTZ750 en een XRV750 met elkaar vergelijken, maar die XTZ750 is echt zeldzaam volgens mij. Zeker in vergelijking met een XRV750....Ik snap echt niet waarom je een jonagold neemt voor het vergelijk terwijl er een heerlijke elstar voorhanden is?
Ofwel, de Yamaha XTZ750 is (m.i.) de voorganger van de T7, waarom dan een motor uit een ander kratje nemen?
Ben dus niet de enige die hem standaard redelijk saai vind wat graphics betreft.Super nice zeg!!! Zo hadden ze hem moeten maken. Was hij wel een paar honderd euro duurder geworden waarschijnlijk :-)
Ben dus niet de enige die hem standaard redelijk saai vind wat graphics betreft.
@lcul8r, dank voor het delen! Vrij unieke test zo, met beide motoren op een identieke set banden, dat maakt het vergelijk heel eerlijk
Hoezo geen rood?
Ik vind deze stickerset prachtig