Het TET (TransEuroTrail) topic

Het is niet waarmee het niet kan , maar meer van: wat is überhaupt nog verstandig om te doen.
Paar kennissen van mij zijn er trots op dat ze met de harley en wat ander chopper en tourspul door de bossen trekken. Zij vinden het "lachu" ,ik vind het niet slim.
 
Ieder zijn ding toch. In de vroege dagen van de motor was elke weg TET-waardig en toen kwamen ze er ook.
 
Inderdaad!

Ik heb met een Royal Enfield classic 350 en een Honda Hornet 150 al dingen gedaan wat de meesten op hun all-road niet durven.
Nepal is geen TET achtig iets nodig zegmaar.
 
De kans op motorschade en olie lekkages zonder beschermingsplaat wordt wel groot.
Maar het is wel veel avontuurlijker :]
 
September / oktober staat dit stukje TET Spain op mijn planning.
Gaat zowat door de achtertuin vanwaar mijn motor staat.

IMG_3718.jpeg



We starten helemaal links op bovenstaand kaartje langs de grens van de Sierra Nevada.
In oktober kan je daar al een best koud zijn terwijl het beneden nog +20gr is.
IMG-20180416-WA0000.jpeg


Het rondje gaat boven Almeria langs, daar is de Tabernas woestijn.
Hopelijk blijft Spanje open voor toeristen.
 
Ik heb weleens een verhaal gelezen van iemand die op een Goldwing ook niets uit de weg ging (Oranje Tupperware noemde hij dat ding zelf). Kan het ff niet meer vinden helaas... maar ben met je eens dat het wel een uitdaging gaat worden met zo'n zwaar en log ding. :P
u bedoeld die argentijn die elk land van de wereld bezocht had met de goldwing?
 
September / oktober staat dit stukje TET Spain op mijn planning.
Gaat zowat door de achtertuin vanwaar mijn motor staat.

Bekijk bijlage 1507313


We starten helemaal links op bovenstaand kaartje langs de grens van de Sierra Nevada.
In oktober kan je daar al een best koud zijn terwijl het beneden nog +20gr is.
Bekijk bijlage 1507318

Het rondje gaat boven Almeria langs, daar is de Tabernas woestijn.
Hopelijk blijft Spanje open voor toeristen.
Wow dat lijkt me geweldig , super !
 
Met het terug open gaan van de Europesche grenzen ga ik denk ik half juli richting Italië.
Via de Fussen pas vanuit Oostenrijk de door steek naar de Dolomieten. Streek bij Bozen / Trente.
Kijken of ik daar wat stukken TET kan mee pakken met mijn Guzzi.
Paar dagen daar rond toeren en door steken naar het Como meer.
Vanuit daar verbindingsroute (snelweg) naar Turijn om het Sussa dal in te schieten.
Finestre en de Assietta mee pakken, en nog wat meer TET spul wat ik daar in de buurt kan vinden.

Eens kijken of de V85 een beetje geschikt is voor dit soort werk.

Nog even afwachten of alles werkelijk open gaat en hoe het gaat met campings, reserveren? of gewoon op de bonnefooi?
 
Geen TET maar toch wat stukjes onverhard gezocht en gevonden.
Er stond nergens een verbodsbord en we hebben héél langzaam gereden :Y

3 Juni Motor 1.jpg


Hier hebben we een stuk harder gereden :]

3 Juni Motor2 .jpg
3 Juni Landweggetje.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dgr
De kans op motorschade en olie lekkages zonder beschermingsplaat wordt wel groot.
Maar het is wel veel avontuurlijker :]

Mwa carters zijn ook niet van porselein hoor.

Op het tempo dat de meeste TET'ers hier in NL lijken rijden kun je zonder carterplaat nog wel off-road naar Marokko rijden!
 
  • Haha
Waarderingen: dgr
Mwa carters zijn ook niet van porselein hoor.

Op het tempo dat de meeste TET'ers hier in NL lijken rijden kun je zonder carterplaat nog wel off-road naar Marokko rijden!

😂 is ook zo.
Olie filter wil nog weleens op een spannende plek zitten.
 
Met de brommer (die zijn van flink mindere kwaliteit dan motoren) heb ik veel heftigere situaties gereden op snelheden tot ca 90 off-road dan de meesten hier lijken te durven.
Ik heb vanalles met het blok gehad, maar de carters waren nooit een zorg.
Beschermplaat bestond hooguit uit een graspol of overstekend stuk hout.
 
even wat anders dan TET, heeft er iemand offroad GPX routes voor Zuid-Limburg (omgeving Magraten)?

niks legaals op een enkel grindpad hier en daar na. Als je je iets minder van borden aantrekt wordt het anders maar verwacht geen kilometers aansluitend.. ga je nog meer overdrijven dan heb je weer kans dat je eindigt bij een of ander draaihekje voor voetgangers of van die doorgangen waar net een mtb doorheen past.
 
Met het terug open gaan van de Europesche grenzen ga ik denk ik half juli richting Italië.
Via de Fussen pas vanuit Oostenrijk de door steek naar de Dolomieten. Streek bij Bozen / Trente.
Kijken of ik daar wat stukken TET kan mee pakken met mijn Guzzi.
Paar dagen daar rond toeren en door steken naar het Como meer.
Vanuit daar verbindingsroute (snelweg) naar Turijn om het Sussa dal in te schieten.
Finestre en de Assietta mee pakken, en nog wat meer TET spul wat ik daar in de buurt kan vinden.

Eens kijken of de V85 een beetje geschikt is voor dit soort werk.

Nog even afwachten of alles werkelijk open gaat en hoe het gaat met campings, reserveren? of gewoon op de bonnefooi?
Bonnefooi, en anders naast je motor ergens op een plekte, zeiltje er over klaar....

Wel blogje schrijven hè hier...
 
Met het terug open gaan van de Europesche grenzen ga ik denk ik half juli richting Italië.
Via de Fussen pas vanuit Oostenrijk de door steek naar de Dolomieten. Streek bij Bozen / Trente.
Kijken of ik daar wat stukken TET kan mee pakken met mijn Guzzi.
Paar dagen daar rond toeren en door steken naar het Como meer.
Vanuit daar verbindingsroute (snelweg) naar Turijn om het Sussa dal in te schieten.
Finestre en de Assietta mee pakken, en nog wat meer TET spul wat ik daar in de buurt kan vinden.

Eens kijken of de V85 een beetje geschikt is voor dit soort werk.

Nog even afwachten of alles werkelijk open gaat en hoe het gaat met campings, reserveren? of gewoon op de bonnefooi?

Ja idd daar zie ik ook graag een verslag van, en de v85tt gaat dat goed af lijkt me.
 
Wie heeft er interesse in een nog in goede staat verkerende bodyprotector? Het gaat om een Thor Quadrant maat L. Ik gebruik hem niet meer omdat ik op de crossbaan met een neckbrace ben gaan rijden en deze niet samengaan.

Foto van het interwebz.


Verkocht
Img.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan