Garmin Zumo deel 7


Was het maar zo simpel, hard reset brengt niets.
Via express talen weer installeren brengt niets (die zet alleen de gesproken talen terug)
Terugzetten backup file brengt niets.
Verwijderen van de taalbestanden, en deze later weer terug zetten brengt ook niets.

Kan nog steeds alleen american english selecteren bij text language,.

Zeer vreemd.
 
Was het maar zo simpel, hard reset brengt niets.
Via express talen weer installeren brengt niets (die zet alleen de gesproken talen terug)
Terugzetten backup file brengt niets.
Verwijderen van de taalbestanden, en deze later weer terug zetten brengt ook niets.

Kan nog steeds alleen american english selecteren bij text language,.

Zeer vreemd.

Op welke manier heb je een reset uitgevoerd?
 
Op welke manier heb je een reset uitgevoerd?

opstarten met de vinger in de rechter onder hoek. en dan gaat hij resetten.

Maar het is gelukt!

Via JaVaWa device manger kun je nog de Garmin web updater benaderen.
Hier even in zoeken bij extra opties kwam ik de taalbestanden tegen.
Deze terug gezet, apparaat gaf aan "gedownloade bestanden verwerken" en nu werk het weer!

Nog geen idee van de oorzaak, maar ik ben allang blij dat het weer werkt.
 
Ik ga mijn oude vertrouwde Zumo 550 vervangen voor de XT. Ik verwacht dat ik de voedingskabel van de 550 niet kan gebruiken voor de XT, maar zou ik hier in wel een plug van een sigaretten aansteker op aan kunnen sluiten? Zou dit werken? Of zou de XT op één of andere manier toch op oude voedingskabel kunnen?
Iemand een idee?
 
Je kunt de Zumo XT toch gewoon op hetzelfde punt aansluiten als de huidige TomTom kabel is aangesloten.
Een sigaretten aansteker plug kan ook maar lijkt mij niet handig met dat blokje (spanningsregelaar) in de kabel. Ook niet echt handig is het mogelijk lostrillen van die plug tijdens het rijden. (Of wil je dezelfde houder op twee motoren)
 
Je kunt de Zumo XT toch gewoon op hetzelfde punt aansluiten als de huidige TomTom kabel is aangesloten.
Een sigaretten aansteker plug kan ook maar lijkt mij niet handig met dat blokje (spanningsregelaar) in de kabel. Ook niet echt handig is het mogelijk lostrillen van die plug tijdens het rijden. (Of wil je dezelfde houder op twee motoren)
Je hebt gelijk die sigaretten aanstekerplug laat ik maar vervallen. Kabel op zelfde punt aansluiten is wellicht beste optie, of doorknippen en nieuwe soldering maken met XT kabel.
 
Je hebt gelijk die sigaretten aanstekerplug laat ik maar vervallen. Kabel op zelfde punt aansluiten is wellicht beste optie, of doorknippen en nieuwe soldering maken met XT kabel.
Dat moet je gewoon doen. Je doet blijkbaar nogal ff met die apparaten (aangezien je nog een garmin 550 hebt), dan ga je toch niet lopen kutten met een sigarettenaansteker... Soldeer dat ding er gewoon ff netjes in :)
 
Dat moet je gewoon doen. Je doet blijkbaar nogal ff met die apparaten (aangezien je nog een garmin 550 hebt), dan ga je toch niet lopen kutten met een sigarettenaansteker... Soldeer dat ding er gewoon ff netjes in :)

Haha ja dat klopt, maar die 550 is nog steeds oke. Echter één van de eerste dus geen lifetime updates. Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Maar dan ook zelden zelf update gedaan. Moet maar eens wat nieuws voor komen.
 
De zumo 550 werkt op 12V, de omvormer zit in de houder (of in het toestel). De zumo XT echter werkt op 5V, de omvormer daarvan zit in de kabel. De omvormer moet dus wel blijven zitten, dus doorknippen en solderen aan de oude 550 kabel is beslist een slecht idee...
 
Hallo mede Zumo gebruikers!
Even vraagje!
Mijn Zumo lijkt prima te werken echter heb ik om de zoveel tijd dat het scherm gewoon zwart word en hij met geen mogelijkheid snel weer aan te krijgen is !
Erg vervelend als je net in een onbekende grote stad rijd!
De liefde Voor mijn Zumo is daardoor ver te zoeken inmiddels!
Heeft iemand tips ?
Thanks
Gek word je ervan
 
Hallo mede Zumo gebruikers!
Even vraagje!
Mijn Zumo lijkt prima te werken echter heb ik om de zoveel tijd dat het scherm gewoon zwart word en hij met geen mogelijkheid snel weer aan te krijgen is !
Erg vervelend als je net in een onbekende grote stad rijd!
De liefde Voor mijn Zumo is daardoor ver te zoeken inmiddels!
Heeft iemand tips ?
Thanks
Gek word je ervan
Lang (10sec) aanknop ingedrukt houden, gaat ie weer aan. Ik had dit op vakantie (rondrit van 5.000km), is inderdaad een beetje irritant.
 
Ik heb al een aantal jaren een 350 en heb nu een 396 gekocht.
Op de 350 was er een knop "waar ben ik" ,je kon daarmee je positie opslaan en daar een naam aan geven.
Ik gebruikte die vooral om slechte of hele mooie plaatsen/stukken weg op te slaan,zodat ik de route dan thuis kon aanpassen om later nog eens te doen.
Op de 396 is die knop niet meer te vinden volgens mij.
Is er een andere manier om je positie op te slaan op een 396?
 
Ik heb al een aantal jaren een 350 en heb nu een 396 gekocht.
Op de 350 was er een knop "waar ben ik" ,je kon daarmee je positie opslaan en daar een naam aan geven.
Ik gebruikte die vooral om slechte of hele mooie plaatsen/stukken weg op te slaan,zodat ik de route dan thuis kon aanpassen om later nog eens te doen.
Op de 396 is die knop niet meer te vinden volgens mij.
Is er een andere manier om je positie op te slaan op een 396?
Even op het motoricoontje (of auto, afhankelijk van wat je gebruikt) drukken en je kunt de positie opslaan en benamen.
 
Dat is bij mij toch niet het geval.
Net als bij de 350 kies je daar de auto of motor stand mee,en moet je op "sla op "drukken als bevestiging.
Meer doet dat echt niet.
 
Ik heb inderdaad het verkeerde icoontje gebruikt,namelijk hetgeen links bovenaan staat op het startscherm.
Nu heb ik het gevonden.:t
 
Hallo,

Ik nam recent een Zumo 660 over en ging vandaag aan de slag met de installatie. 12V getrokken van m'n batterij en deze 12V krijg ik mooi tot aan mijn DIN connector. Als ik de Zumo in z'n basis zet op de motor, de motor laat draaien en alles aan sluit (connector in de DIN connector waar ik 12V op meet). Blijft het batterij icoontje gewoon een batterij icoontje. Ik zou verwachten dat bij een correcte aansluiting of lading via de motor een bliksemschicht (of iets in die aard) over de batterij zou moeten gaan.
Klopt het dat dit niet op de Zumo 660 aanwezig is? Ik vond op het internet 2 artikels die vaag bevestigen dat het laden van de 660 niet aangeduid wordt door een dergelijk icoon. Bedankt voor de info.
 
Ik weet het niet zeker hoor, maar is het niet zo dat het batterij icoon alleen wordt weergegeven als hij op de batterij draait, en dus geen externe spanning krijgt?
 
Bij de eerste poging (ik stond in volle zon) bleeft het accu icoontje staan. Ik las dat bij de Zumo het batterij icoontje weg gaat als hij niet op batterij draait en het uur weergegeven wordt. Ik las ook wel dat hij bij een temperatuur van boven de 40° niet "laadt". En alle factoren samen kon dat laatste wel eens.
Ik ben daarjuist iets anders gaan testen, een andere Zumo rijder zei me dat je ook kan weten of hij laadt als je hem uitgeschakeld in z'n docking klikt en als hij in die situatie van zichzelf opstart. Dat deed hij. En het batterij icoontje was er niet meer en was vervangen door de klok. Opgelost en duidelijk dus.
 
Heb een onroute kaart van iemand overgenomen die een Garmin 660 had. Ik heb de garmin zumo 390 en deze leest hem niet.
Voorheen had ik er al 1 maar die is verdwenen (geen idee waarheen of wat er gebeurdt is).
Nu lees ik (te laat uiteraard) dat ik de select versie van onroute moet hebben.
Is er iemand die wil ruilen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan