KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Morgen worden mijn voorvorkkeeringen vervangen. Tenminste, neem aan dat ze allebei vervangen..Wel even een doekje boven de remklauw vastgezet met tie wraps om eventuele olie bij mijn remmerij vandaan te houden! Moet wel dik 200km sturen daar naar toe. Gewoon rustig rijden maar..
 
Ik vind de quadlock wel mooi.

Of de KTM touratech versie.
 
Ik vraag me wel af of de iPhone tegen dat geweld kan, als je offroad gaat... een mijner action camera's (een Sony) hield het op den duur voor bekeken op mijn 690 ENDURO R en de beeldstabilisator kon het evenmin aan van in den beginne ...

Klopt juist bij de iPhone gaat de camera snel stuk Off-Road. Maar Apple repareert het schijnbaar wel gewoon binnen de garantieperiode.
De goedkope Chinese rugged telefoons blijken ook niet zo stevig en goedkoop meer.
Maar een Zumo XT is natuurlijk ook verre van gratis.
 
Morgen proberen om met My Ride te navigeren naar de dealer..Hij geeft de tijd en afstand in ieder geval goed aan, haha!
 
Er staan beduidend meer punten op de lijst om te controleren.
Bij mij duurde de 1000 beurt ongeveer anderhalf uur.
Bij de 15000 beurt slechts een paar punten extra te controleren. De kans dat een slijtage deel vervangen moet worden in natuurlijk wel groter.
Je kunt de lijst zien in het instructieboekje.

30K is de dure groot beurt met controle van de klepspeling.
Nog 9k te gaan en dan moet ik mijn portomonee trekken ;(. Waarschijnlijk iets van 1000€ had ik eens gelezen dacht ik.
 
Vergis je niet in onderhoud bij BMW. Als je het door dealer laat doen tenminste! Duurder dan bij KTM hoor...
 
Vergis je niet in onderhoud bij BMW. Als je het door dealer laat doen tenminste! Duurder dan bij KTM hoor...

Jij hebt een GS gehad dus je zal het wel weten.
Ik heb bij verschillende dealers geïnformeerd en allen hadden het over +- €400 grote beurt incl kleppen. Dat scheelt meer dan de helft met KTM.
 
Jij hebt een GS gehad dus je zal het wel weten.
Ik heb bij verschillende dealers geïnformeerd en allen hadden het over +- €400 grote beurt incl kleppen. Dat scheelt meer dan de helft met KTM.

Zo hey! Niet bij BMW dealers dan denk? Alleen olie en remvloeistof koste mij tussen de 200-250 euro..Dan wel bij de BMW dealer...
 
Zal idd weinig tussen zitten. Kleppen stellen is wel makkelijker met de boxer, in ieder geval de oudere types

ik hoorde iets van 6-700 voor de 30k beurt
 
Ik was vorig jaar €700 kwijt voor een grote beurt bij de 1290 SAS. Slijtagedelen doe ik zelf dus reken alleen een beurt af altijd. Kleine beurt €225 2 maanden geleden. Kleppen waren binnen marge overigens.
 
Zo hey! Niet bij BMW dealers dan denk? Alleen olie en remvloeistof koste mij tussen de 200-250 euro..Dan wel bij de BMW dealer...

Jazeker, bij Molenaar bijvoorbeeld
De kleppendeksels liggen er met 10 minuten naast lijkt me? Laten er 2 of 3 niet goed staan, dan zit het hele zooitje met 1,5 uur wel weer in elkaar toch?
Tel dat arbeidsloon op bij de €200-250 voor een kleine beurt en dan zit je wel rond de €400-450?

Sorry hoor heel erg off-topic dit....

Bij KTM zijn dan de beurten wel duurder, ze hoeven ook weer minder vaak. Om de 15.000, en bij de blauw/witte om de 10.000.
 
Maar moet ook bij KTM elk jaar als je minder rijdt...een der techniekers van mijn Franse KTM-dealer werkte vorig jaar nog bij BMW... hij stond zeer verbaasd over hoeveel méér tijd elke beurt bij een gelijkaardige KTM vergde dan bij zijn BMW evenknie...

Hij weet natuurlijk niet wat zijn baas per tijdseenheid aan de klant aanrekent, maar dat het bij de Oostenrijkers allemaal meer tijd vergt dan bij de Beiers kan hij uiteraard wél goed vergelijken...
 
Maar als je aanmerkelijk minder rijdt dan passend bij de voorgeschreven service-intervallen en zodra hij uit de garantie is breng ik hem echt niet elk jaar voor onderhoud. Is echt niet nodig en verwacht de dealer ook niet. Ook nog nooit met een andere motor gedaan en daar nog nooit een probleem mee gehad.

De gemiddelde motor in Nederland rijdt geloof ik 4000 km/jaar, dan is eens in de twee jaar voor een beurtje prima.
 
Met zo weinig kilometers op jaarbasis ben je beter af om voor de enkele paar keer een motor te huren... 4000 km dat is toch echt niks? Rij zelf 25.000 km per jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan