TomTom Rider 550

Dat klopt dat de rider dat vraagt ik kies voor dichtbijzijnde punt en wat zie ik vervolgens dat hij gewoon naar het startpunt navigeert.

Ja je moet op de 3 puntjes kunnen klikken en dan het dichtstbijzijnde punt.
Maar als de route dan de verkeerde kant op navigeert:
In Mydrive de route openen en op Bewerken klikken en dan de route Omkeren ( de 2 pijltjes die naar boven en naar beneden wijzen, die staan dus achter het eerste adres )
 
Welke telefoon heb je?

iPhone ben ik bang dat je beter op de volgende update kunt wachten.

Android de telefoon moet met de app gekoppeld worden via de QR code op de Rider.
Eerst de BT instellingen wissen van de telefoon in de Rider en de Rider in de telefoon.
MyDrive app verwijderen. Beide een Reboot en de Rider een Drum Reset.
MyDrive app weer installeren. Daarna pas opnieuw pairen.
Ik heb idd een IPhone XR

addendum: ook bleek buitenshuis geen verbinding meer omdat dit alleen via WiFi ging, ook als mijn telefoon via Bluetooth gekoppeld was. 4g werd niet doorgegeven, dus geen traffic en andere verbindingen en zo. Inmiddels dus WiFi via hotspot van telefoon ook aangesloten zodat ook onderweg verbinding is met internet. de instructievideo laat zien dat er via de app een lijst komt die je kan selecteren. Die verschijnt bij mij niet, waardoor telefoneren via de Rider niet lukt. dit is dus een kwestie van afwachten op protocol van Iphone? Wel jammer dat ik geld uitgeef van een 400 naar 550, en er vervolgens minder mee kan dan de 400. Maar het zij zo. Iemand nog een idee hoelang het wachten is op een verbetering van Apple?
 
Laatst bewerkt:
Je bent niet de enige Apple heeft BT in iOS 13 aangepast.
TomTom moet nog een update uitbrengen die de verbinding met de iPhone weer stabiel maakt. (De vorige van oktober geeft nog niet het gewenste effect)
Waarschijnlijk moet ook de MyDrive app nog een update krijgen.
 
Eigenlijk is het meer andersom: Apple moet in iOS14 de verandering aan de BT stack in iOS13 terug draaien. Niet alleen de TomTom heeft er moeite mee. BT is een open standaard, maar Apple heeft (net als Microsoft) nog wel eens de neiging om die standaard wat afwijkend te interpreteren met dit soort gedoe tot gevolg.
 
Ik heb met mijn Sony headsetje sinds een tijdje ook steeds gedoe met koppelen met mijn iPhone. Gisteren kon ik mijn muziek wel bedienen vanaf het headsetje, maar speelde hij het op het toestel zelf af... En laatst ook gedoe met een VW carkit op de zaak. Had ik voorheen niet, dus ik ben ook geneigd te denken dat het aan Apple ligt.
 
Garmin vond iOS 13 ook niet leuk;

De Zumo heeft er inderdaad geen last van daar deze geen Bluetooth Low Energy (of Bluetooth Smart) gebruikt.
Dat heeft niets te maken met BT low energy (toevallig heb ik apparaten die gewone BT en BT LE gebruiken), en Garmin hoefde de firmware van zijn toestellen niet ervoor te updaten. Het issue is dat je voortaan per BT-verbinding de permissies moet inschakelen op je iPhone, dat ging eerst automatisch. Eenmaal goed ingesteld, dan is er niets aan de hand.
 
Toevallig waren er veer BLE apparaten met connectie problemen in iOS 13.

TomTom moet nu eindelijk eens komen met de nieuwe firmware. Ik ben bang dat het probleem dieper zit in b.v. De BlueTooth driver van de chipset met een fabrikant die mogelijk niet optimaal meewerkt.
Anders hadden ze met een met een BlueTooth analyzer het probleem allang opgelost moeten hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hoi luitjes, ik kom ff niet uit een ander probleempje.
Heb een nieuwe TT 550 met Cardo headset. Ik blue tooth ingesteld voor zowel de TomTom als mijn telefoon.
Op de TomTom staan ze ook netjes als verbonden. De TomTom komt duidelijk over.
Ik hoef niet te bellen of gebeld te worden maar muziek onderweg is wel fijn.
Echter als ik mijn playlist op telefoon afspeel hoor ik niets. Nu is de stem van navi voor mij het belangrijkst, maar toch, het moet kunnen. Zo speel ik van mijn telefoon muziek in de auto ook middels blue tooth.
De gebruiksaanwijzing van de Cardo is heel summier eigenlijk alleen hoe de apparaten te koppelen. Dat is dus wel gelukt.
 
Je hebt de TT wel via de navigatie modus gepaired... ?
Als je bedoelt of ik de TomTom aanwijzing wel hoor, dan is dat wel het geval.
Heb er nog niet meegereden maar als ik een adres invoer hoor ik duidelijk hoe laat ik daar aankom. Dus de TomTom doet het over de headset.
Op de TT zie ik bij blue tooth beide toestellen verbonden Rider en Telefoon Huawei.
 
De pairing tussen TT en telefoon is puur voor je dataverbinding op de TT en om berichten te kunnen tonen etc.

Deze doet niets met je telefoon qua muziek op de Cardo...

Ofwel je telefoon moet ook gepaired zijn met je Cardo.

Normaal gaat dat als volgt:
Houdt de telefoon knop op de Cardo ingedrukt totdat die in pairing modes springt.
Dan kijk je bij bluetooth devices op je mobiel en koppel je.

Als dat is gelukt... koppel je ook de gps via de gps koppel modes.

Houdt hiervoor wederom de telefoon toets op de Cardo ingedrukt totdat de Cardo in pairing modus springt... druk nu tweemaal op de telefoon toets op de Cardo om over te schakelen naar het 2de apparaat te pairen....
MAAR voor een GPS draai je het wieltje ook nog naar voren, dit activeert de pairing voor je GPS.

Zoek nu met de TT naar bluetooth devices en koppel met Freecom

Ik denk dat je op dit moment de GPS als primair apparaat hebt gepaired.
 
Hoi, de beschrijving zoals jij die zegt had ik reeds gevolgd. Dit staat ook zo in de summiere gebruiksaanwijzing die ook nog eens niet in het Nederlands is.... maar alles weer even opnieuw gedaan. Bleef klooien. Uiteindelijk gelukt. Komt ook door gebruik van wieltje wat je in moet drukken om te activeren zeg maar aan en uitzetten. En zie daar het werkt. Ontzettend bedankt voor het meedenken en je reacties. Top!
 
Hoi, de beschrijving zoals jij die zegt had ik reeds gevolgd. Dit staat ook zo in de summiere gebruiksaanwijzing die ook nog eens niet in het Nederlands is.... maar alles weer even opnieuw gedaan. Bleef klooien. Uiteindelijk gelukt. Komt ook door gebruik van wieltje wat je in moet drukken om te activeren zeg maar aan en uitzetten. En zie daar het werkt. Ontzettend bedankt voor het meedenken en je reacties. Top!
Mooi dat het gelukt is... één geluk... wanneer het eenmaal werkt, hoef je normaal gesproken niet weer opnieuw te koppelen ;)
 
Nou, ik heb inmiddels spijt van mijn aankoop van de Rider 550. Ook via WiFi hotspot via de telefoon wordt regelmatig het contact onderweg verbroken. Ook als ik DHCP op passief zet zodat de verbinding stabiel zou moeten zijn. Ook al heeft De Rider verder afgezien van de WiFi met de telefoon bluetooth 4g verbinding met de Rider, hij geeft de info niet door wat betreft traffic en flitsers.. Dus afgezien van het feit dat smartphone berichten door de disconnectie met de app van TT in combi met de IOS 13 Bluetooth problemen geeft( die functie vind ik gevaarlijk en hoeft ook niet van mij) is normaal gebruik ook niet mogelijk.

addendum, als ik de MyDrive app open, ook al doe ik daar niets mee, lijkt de verbinding wel stand te houden. Of het is toeval. Als dit zo blijft functioneren trek ik mijn spijt in. Wie weerwoord het ooit nog mogelijk om een iPhone en Rider wel te koppelen. Apple weet iig niets van problemen met Bluetooth en iOS 14 voorziet niet in veranderingen.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb inmiddels spijt van mijn aankoop van de Rider 550. Ook via WiFi hotspot via de telefoon wordt regelmatig het contact onderweg verbroken. Ook als ik DHCP op passief zet zodat de verbinding stabiel zou moeten zijn. Ook al heeft De Rider verder afgezien van de WiFi met de telefoon bluetooth 4g verbinding met de Rider, hij geeft de info niet door wat betreft traffic en flitsers.. Dus afgezien van het feit dat smartphone berichten door de disconnectie met de app van TT in combi met de IOS 13 Bluetooth problemen geeft( die functie vind ik gevaarlijk en hoeft ook niet van mij) is normaal gebruik ook niet mogelijk.

Dan nog de €50,- cash back. Alles ingedient maar wordt geweigerd omdat de factuur van MR GPS niet duidelijk zou zijn, terwijl die prima in orde is. De vraag van TT is alles opnieuw in te dienen. Maarrrr opnieuw inloggen op aangewezen site onmogelijk, ook met paswoord opsturen niet. Helpdesk onbereikbaar vanwege Corona. ( heel gevaarlijk aan de telefoon) receptie hoofdkantoor gebeld, deze zou een helpdesk medewerker laten terugbellen. Dit gebeurt dus niet. Een link aangeklikt om te mailen, krijg ik een antwoord via een vertaal app uit een ver land die werkelijk waar de plank volledig misslaat als ik het probleem uitleg.
Dus resumerend, veel geld uitgegeven, een werking die slechter is dan de Rider 400 die ik had, geen cash back, dat lijkt een lokkertje, en geen contact mogelijk met TT. Ik overweeg te wisselen voor een Garmin. Hij is fijn...
Ik weet niet welke instellingen iOS allemaal heeft. Maar in Android kan ik bluetooth tethering aanzetten. Puur met bluetooth tussen TT550 en Android waarop bluetooth teterhing aanstaat heb ik traffic en flitser info zonder de app.

Qua support ... jammer...
 
Nou, ik heb inmiddels spijt van mijn aankoop van de Rider 550. Ook via WiFi hotspot via de telefoon wordt regelmatig het contact onderweg verbroken. Ook als ik DHCP op passief zet zodat de verbinding stabiel zou moeten zijn. Ook al heeft De Rider verder afgezien van de WiFi met de telefoon bluetooth 4g verbinding met de Rider, hij geeft de info niet door wat betreft traffic en flitsers.. Dus afgezien van het feit dat smartphone berichten door de disconnectie met de app van TT in combi met de IOS 13 Bluetooth problemen geeft( die functie vind ik gevaarlijk en hoeft ook niet van mij) is normaal gebruik ook niet mogelijk.

Dan nog de €50,- cash back. Alles ingedient maar wordt geweigerd omdat de factuur van MR GPS niet duidelijk zou zijn, terwijl die prima in orde is. De vraag van TT is alles opnieuw in te dienen. Maarrrr opnieuw inloggen op aangewezen site onmogelijk, ook met paswoord opsturen niet. Helpdesk onbereikbaar vanwege Corona. ( heel gevaarlijk aan de telefoon) receptie hoofdkantoor gebeld, deze zou een helpdesk medewerker laten terugbellen. Dit gebeurt dus niet. Een link aangeklikt om te mailen, krijg ik een antwoord via een vertaal app uit een ver land die werkelijk waar de plank volledig misslaat als ik het probleem uitleg.
Dus resumerend, veel geld uitgegeven, een werking die slechter is dan de Rider 400 die ik had, geen cash back, dat lijkt een lokkertje, en geen contact mogelijk met TT. Ik overweeg te wisselen voor een Garmin. Hij is fijn...
Snel een Garmin aanschaffen....

Misschien saai maar alles werkend hier gekregen....of dat ik er wat aan heb is iets anders zoals file meldingen of whatsapp onderweg en andere internet flits genuil....ding heb ik puur voor af en toe spannende route en naar huis als ik er genoeg van heb... _O-
 
Snel een Garmin aanschaffen....

Misschien saai maar alles werkend hier gekregen....of dat ik er wat aan heb is iets anders zoals file meldingen of whatsapp onderweg en andere internet flits genuil....ding heb ik puur voor af en toe spannende route en naar huis als ik er genoeg van heb... _O-
Alles werkend met welke telefoon?
 
Ik weet niet welke instellingen iOS allemaal heeft. Maar in Android kan ik bluetooth tethering aanzetten. Puur met bluetooth tussen TT550 en Android waarop bluetooth teterhing aanstaat heb ik traffic en flitser info zonder de app.

Qua support ... jammer...
Tethering is het zelfde als hotspot van IOS. Dit werkt bij mij ook, maar na verloop van tijd verbreekt deze toch de verbinding.
 
Nou, ik heb inmiddels spijt van mijn aankoop van de Rider 550. Ook via WiFi hotspot via de telefoon wordt regelmatig het contact onderweg verbroken. Ook als ik DHCP op passief zet zodat de verbinding stabiel zou moeten zijn. Ook al heeft De Rider verder afgezien van de WiFi met de telefoon bluetooth 4g verbinding met de Rider, hij geeft de info niet door wat betreft traffic en flitsers.. Dus afgezien van het feit dat smartphone berichten door de disconnectie met de app van TT in combi met de IOS 13 Bluetooth problemen geeft( die functie vind ik gevaarlijk en hoeft ook niet van mij) is normaal gebruik ook niet mogelijk.

Dan nog de €50,- cash back. Alles ingedient maar wordt geweigerd omdat de factuur van MR GPS niet duidelijk zou zijn, terwijl die prima in orde is. De vraag van TT is alles opnieuw in te dienen. Maarrrr opnieuw inloggen op aangewezen site onmogelijk, ook met paswoord opsturen niet. Helpdesk onbereikbaar vanwege Corona. ( heel gevaarlijk aan de telefoon) receptie hoofdkantoor gebeld, deze zou een helpdesk medewerker laten terugbellen. Dit gebeurt dus niet. Een link aangeklikt om te mailen, krijg ik een antwoord via een vertaal app uit een ver land die werkelijk waar de plank volledig misslaat als ik het probleem uitleg.
Dus resumerend, veel geld uitgegeven, een werking die slechter is dan de Rider 400 die ik had, geen cash back, dat lijkt een lokkertje, en geen contact mogelijk met TT. Ik overweeg te wisselen voor een Garmin. Hij is fijn...
Voordat je de TomTom afschrijft op de bluetooth werking met de iPhone, zou ik even een update van Apple afwachten. Zoals hier vorige week geschreven, zijn er meer mensen met Bluetooth issues in de huidige iOS versie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan