Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Heb een enorm zwak voor GS'en in deze trim. Maar zo onwaarschijnlijk veel geld:

Betere boxer geloof ik niet , imo scoren 850/1100/1150 als beter omdat BMW ze toen zelf bouwde en vanaf de 1200
onderdelen uit China of Korea uitbesteed...
Vergelijk de kwaliteit van bouten en moeren maar , of vraag een monteur die dagelijks BMW onderhoud/repareert
 
Heb een enorm zwak voor GS'en in deze trim. Maar zo onwaarschijnlijk veel geld:



die is zeker mooi ,, en duur ........
 
Ik heb nog een src kraag te koop,overbodig geworden i.v.m. nieuwe helm.
 
Allemaal eerst een cursus en een praktijk test voordat je met je speciale tankpas bij (toen) 3 LNG stations in NL kunt tanken. Maar niet eerder dan dat je je in je complete PBM hebt gehesen... Sta je in Pijnacker met een tank die echt leeg is, ligt de pomp er uit en geen ander tankpunt bereikbaar met die laatste KG's in je tank. Leuk joh, LNG in zijn kinderschoenen destijds ;)

Het is nu vast beter :+
 
snap niet dat men met LNG experimenteerd, LPG is veel eenvoudiger, een LPG set is goedkoper, , en er is al een infrastructuur en kennis , en als men een benzine motor puur voor LPG ontwikkeld kan men er meer uit halen , door de hogere klopvastheid meer rendement omdat een hogere compressie mogelijk is, de olie vervuild lang niet zo erg , word wel warmer maar word niet afgebroken zoals benzine resten dat kan, de uitstoot is lager , en je kan weer met flinke full size motoren gaan rijden en daar de voordelen van pakken
 
Maar LPG is bij ons in België zo goed als dood gewurgd,
Ik heb meer dan 20 jaar tevreden op LPG gereden, maar door de (onterecht) strenge eisen aan de pomphouders sloten die bijna allemaal de LPG pomp,
Ik zou nu enkele kilometers moeten omrijden om nog LPG te tanken.
(En ik doe niet meer voldoende km's om er rendement uit te halen)
 
Maar LPG is bij ons in België zo goed als dood gewurgd,
Ik heb meer dan 20 jaar tevreden op LPG gereden, maar door de (onterecht) strenge eisen aan de pomphouders sloten die bijna allemaal de LPG pomp,
Ik zou nu enkele kilometers moeten omrijden om nog LPG te tanken.
(En ik doe niet meer voldoende km's om er rendement uit te halen)

hier in NL het zelfde ,, je betaald ook het dubbele aan Mrb, terwijl de tarieven van benzine al onredelijk hoog zijn.
ze hebben hele strenge eisen aan LPG station gesteld ze mogen niet meer in een bepaalde straal van bebouwing staan .
toen is iedereen diesel gaan rijden , die tarieven gaan helemaal door het dak ,, heb mijn diesel ook weg gedaan omdat ik niet meer uit kwam.

LPG is een geweldige brandstof, zeer schoon ,, veel voordelen, en de nadelen daar is wel wat aan te doen.
 
Maar LPG is bij ons in België zo goed als dood gewurgd,

In de jaren 90 twee keer een poging gedaan om een Toyota netjes op LPG bollend te krijgen, maar telkens op een sisser uitgedraaid.
Als 'm op LPG netjes draaide deed 'm het niet op benzine, en in de CarinaE die ik had is zelfs twee keer mijn luchtfilterdeksel opengesprongen om weetikveelwelkereden.

De Celica bolde netjes op LPG, maar omschakelen op benzine zorgde telkens voor een minder aangenamen motor.


Nope.. geef mij maar benzine, en dan niet zo'n klein geblazen driecylindertje want daar heb ik ook niet al te veel vertrouwen in. Mazda doet het nog goed op dat vlak. 8-)
Moest ik nu een andere kopen zou het een hybride worden, zo'n Corolla hybrid met 180pk lijkt mij wel wat.

CNG en LPG mogen ze houden.
 
Zou er qua vormgeving iets veranderen aan de nieuwe GS? Want uiteindelijk is hij optisch exact aan de laatste R1200GS dacht ik?

Ik ben gewoon écht benieuwd wat eraan zit te komen :P
 
Maar LPG is bij ons in België zo goed als dood gewurgd,
Ik heb meer dan 20 jaar tevreden op LPG gereden, maar door de (onterecht) strenge eisen aan de pomphouders sloten die bijna allemaal de LPG pomp,
Ik zou nu enkele kilometers moeten omrijden om nog LPG te tanken.
(En ik doe niet meer voldoende km's om er rendement uit te halen)

Als het in België (al) niet rendabel is om diesel te rijden ... MRB voor diesel in België is niet zo gek veel duurder dan voor benzine toch? In tegenstelling tot de MRB voor een (personenwagen op) diesel in NL ... B|
 
Zou er qua vormgeving iets veranderen aan de nieuwe GS? Want uiteindelijk is hij optisch exact aan de laatste R1200GS dacht ik?

Al sinds de LC is uitgebracht is er telkens niet zo heel veel veranderd aan de GS, zal in 2021 niet anders zijn...
Telkens kleine, onopvallende wijzigingen. Niks mis mee trouwens.

Een ander kleurtje, wellicht weer een paar met meerprijs. :N
 
Al sinds de LC is uitgebracht is er telkens niet zo heel veel veranderd aan de GS, zal in 2021 niet anders zijn...
Telkens kleine, onopvallende wijzigingen. Niks mis mee trouwens.

Een ander kleurtje, wellicht weer een paar met meerprijs. :N
Als je terugkijkt zit er een cyclus in van 7/8 jaar volgens mij. Dat zou dus betekenen dat we komend jaar of het jaar erop wel weer eens een grotere designwijziging zouden kunnen verwachten.
 
Als je terugkijkt zit er een cyclus in van 7/8 jaar volgens mij. Dat zou dus betekenen dat we komend jaar of het jaar erop wel weer eens een grotere designwijziging zouden kunnen verwachten.


In grote lijnen vind ik 'm nog wel lijken op het pre 2013 model ook hoor...
Maar idd, van 2012-2013 was het een iets opvallendere wijziging, wie weet...
 
In grote lijnen vind ik 'm nog wel lijken op het pre 2013 model ook hoor...
Maar idd, van 2012-2013 was het een iets opvallendere wijziging, wie weet...
heb even snel gekeken:
1993: 1100GS
1999: 1150GS
2004: 1200GS
2010: 1200 DOHC GS
2013: 1200 LC
2019: 1250GS

Hmmz. Als je deze lijn bekijkt zouden we nog drie tot vijf jaar moeten wachten
 
Voor mij zelf hoeft het niet snel te veranderen (pas een 2020 model in de garage) en het wordt tijd dat de huidige batch GS-en eens uit de kinderziekten geraakt, alvorens er weer een heel nieuw model , half uitontwikkeld , op de koopzieke meute wordt losgelaten .
 
Terug
Bovenaan Onderaan