of jij
jammer dat m'n dochter niks met motoren heeft, dan kon je pas echt lachen
POIDH
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
of jij
jammer dat m'n dochter niks met motoren heeft, dan kon je pas echt lachen
POIDH
Bekijk bijlage 1508603
ben een trotse Papa ,, pittige meid , heerlijk slim en bijdehand , verbaal ook erg sterk ,
een F rijder is anders dan een R rijder , er zijn zat mensen die geswitcht hebben .
Met die eerste zin ben ik het eens...
Maar dat laatste stukje lijkt mij een beetje overdreven... +150kg al zwaar noemen?
Lichter dan 150kg kan... maar dan ga je een crossmotor moeten gaan zoeken, ook de "middenklasse" allroads gaan over de 200kg, net als die KTM 890ADV rijklaar trouwens.
+250kg zou ik zwaar beginnen noemen. Maar ik ben dan ook dik 270kg gewend, en ondanks dat lichter wellicht makkelijker zal zijn, lukt met zo'n zware ook wel wat hoor.
95pk als minimum kan ik volgen, zeker als je met duo gaat rijden.
Een allroad puur voor jezelf en puur voor de leuke wegen... dan mag het wel wat minder zijn ook. (Tenere 700 bv)
Maar ok, voor mij ook liefst ergens rond de 100-120pk, meer heb ik niet nodig. Hoop dat BMW niet richting die 150-160pk gaat gaan.
Voor mij blijft die cardan belangrijk. Ik rij haast dagelijks het hele jaar door... het gemak van die motor gewoon in de garage te plaatsen na een werkdag en er niet meer naar om te kijken is voor mij al genoeg om een ketting te bannen.
Ach, als jij dat denkt dat het puur om het motorblok is ... Volgens mij is het eerder om de prijs te doen geweest maar goed...
Als BMW een R1300GS verkoopt, een R850GS met cardan en een F850GS met ketting... en die laatste twee schelen niet veel in prijs... dan worden er weinig van die parallel twins verkocht, mijn gedacht.
Wordt die R850GS veel duurder dan de F850GS? Dan kopen ze toch die R1250GS, of de F850GS...
Dus zo'n middenklasse boxer met cardan? Overbodig in de huidige setting.
Was een inmiddels verbeterde tikfout... zoals uit de context blijkt , bedoelde ik 250 kg...
Mijn Versys 1000 is een prima, vlot rijdende motor met een voldoende 120 PK, maar hij weegt zonder de accessoires reeds 250 kg en dat is vééééééééééééééééééél ...
Een F is veel geschikter in serieus offroad, door het veel lagere gewicht & smallere bouw,, door ketting en paralelle twin configuratie flink goedkoper ,, maar ook de veerweg is veel groter omdat je zit met de kruis koppelingen (hoek kan niet te groot worden) en je de wielbasis ook niet onbeperkt groot wil maken.
overlap is niet zo'n probleem, mensen kiezen toch wat ze het mooist/leukst/prettigst vinden.
Overlap is geen probleem voor de klant...
Maar met zo'n opleiding en kennis had ik toch van jou verwacht dat teveel overlap voor de verkoper niet interessant is, integendeel.
liefst verkopen ze 1 soort motor voor de hoogst mogelijke prijs en marge .
BMW had best kunnen bedenken dat de F en R in elkaars vaarwater kunnen komen .
waarom komen ze niet met een lichtere boxer naast een een 1250 en mogelijke 1300 kunnen ze best een 800 a 900 c boxer uitbrengen , zoals bij de F lijn .
En ze willen niet meer de fout maken dat een bepaalt GS model slecht verkoopt zoals de R 850 GS destijds.
Ge moet weten wat je wil he...
Hierboven geef je het antwoord op je eigen vraag hieronder... Ge kunt misschien een eigen topic openen... Het Verhulst monoloog.
Ik wil een GS die wel 160pk levert. Maar alleen op het moment dat ik het nodig heb. Druk op de knop of zo. Want meer vermogen is meer verbruik. Doorgaans is de 100 pk ruim voldoende. Of de motor nou 220 of 250kg weegt boeit me niet zo. Als ik serieus op dieet zou gaan bespaar ik meer gewicht...
Je wil er eentje met cilinderuitschakeling?Ik wil een GS die wel 160pk levert. Maar alleen op het moment dat ik het nodig heb. Druk op de knop of zo. Want meer vermogen is meer verbruik. Doorgaans is de 100 pk ruim voldoende. Of de motor nou 220 of 250kg weegt boeit me niet zo. Als ik serieus op dieet zou gaan bespaar ik meer gewicht...
Je wil er eentje met cilinderuitschakeling?
nee , je gaat voorbij dat niet iedereen dat vermogen nodig heeft
Dat loshalen lukt wel. Alleen terugstoppen als je net een haarspeldbocht uit wilt accelereren....
Wat een goed idee
Loopt een boxer een beetje lekker op 1 cilinder? +:
Zelfs met 1 van de 2 bobines stuk draait ie stationair al als een knikkerbak.
De LC's hebben er maar 2 totaalZelfs met 1 van de 2 bobines stuk draait ie stationair al als een knikkerbak.