Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Dion & Ilse ijsje  vanderpoel.jpg




ben een trotse Papa ,, pittige meid , heerlijk slim en bijdehand , verbaal ook erg sterk ,
 
Voor een GS achtige motor met minder gewicht, Cc’s en cardan is de v85 TT een goed alternatief. De tieten hangen wat minder dus geen boxer wel een stuk voordeliger.
En om @motormaniac58 blij te maken is dat eigenlijk ook een Vespa tegenwoordig.
 
een F rijder is anders dan een R rijder , er zijn zat mensen die geswitcht hebben .


Ach, als jij dat denkt dat het puur om het motorblok is ... Volgens mij is het eerder om de prijs te doen geweest maar goed...




Als BMW een R1300GS verkoopt, een R850GS met cardan en een F850GS met ketting... en die laatste twee schelen niet veel in prijs... dan worden er weinig van die parallel twins verkocht, mijn gedacht.

Wordt die R850GS veel duurder dan de F850GS? Dan kopen ze toch die R1250GS, of de F850GS...

Dus zo'n middenklasse boxer met cardan? Overbodig in de huidige setting. ;)
 
Met die eerste zin ben ik het eens...

Maar dat laatste stukje lijkt mij een beetje overdreven... +150kg al zwaar noemen? :?
Lichter dan 150kg kan... maar dan ga je een crossmotor moeten gaan zoeken, ook de "middenklasse" allroads gaan over de 200kg, net als die KTM 890ADV rijklaar trouwens.




+250kg zou ik zwaar beginnen noemen. Maar ik ben dan ook dik 270kg gewend, en ondanks dat lichter wellicht makkelijker zal zijn, lukt met zo'n zware ook wel wat hoor. ;)

95pk als minimum kan ik volgen, zeker als je met duo gaat rijden.
Een allroad puur voor jezelf en puur voor de leuke wegen... dan mag het wel wat minder zijn ook. (Tenere 700 bv)


Maar ok, voor mij ook liefst ergens rond de 100-120pk, meer heb ik niet nodig. Hoop dat BMW niet richting die 150-160pk gaat gaan.



Voor mij blijft die cardan belangrijk. Ik rij haast dagelijks het hele jaar door... het gemak van die motor gewoon in de garage te plaatsen na een werkdag en er niet meer naar om te kijken is voor mij al genoeg om een ketting te bannen.

Was een inmiddels verbeterde tikfout... zoals uit de context blijkt , bedoelde ik 250 kg...

Mijn Versys 1000 is een prima, vlot rijdende motor met een voldoende 120 PK, maar hij weegt zonder de accessoires reeds 250 kg en dat is vééééééééééééééééééél ...
 
Ach, als jij dat denkt dat het puur om het motorblok is ... Volgens mij is het eerder om de prijs te doen geweest maar goed...




Als BMW een R1300GS verkoopt, een R850GS met cardan en een F850GS met ketting... en die laatste twee schelen niet veel in prijs... dan worden er weinig van die parallel twins verkocht, mijn gedacht.

Wordt die R850GS veel duurder dan de F850GS? Dan kopen ze toch die R1250GS, of de F850GS...

Dus zo'n middenklasse boxer met cardan? Overbodig in de huidige setting. ;)


een F is veel geschikter in serieus off road, door het veel lagere gewicht & smallere bouw,, door ketting en paralelle twin configuratie flink goedkoper ,, maar ook de veerweg is veel groter omdat je zit met de kruis koppelingen (hoek kan niet te groot worden) en je de wiel basis ook niet onbeperkt groot wil maken.

overlap is niet zo'n probleem, mensen kiezen toch wat ze het mooist/leukst/prettigst vinden.
 
Was een inmiddels verbeterde tikfout... zoals uit de context blijkt , bedoelde ik 250 kg...

Mijn Versys 1000 is een prima, vlot rijdende motor met een voldoende 120 PK, maar hij weegt zonder de accessoires reeds 250 kg en dat is vééééééééééééééééééél ...


:t

Die van mij zit losjes aan de 270kg, en da's zonder koffers...

En ook met zo'n gewicht rij je de steile kant omhoog naar fort Jafferau... waar een wil is... ;)
 
Een F is veel geschikter in serieus offroad, door het veel lagere gewicht & smallere bouw,, door ketting en paralelle twin configuratie flink goedkoper ,, maar ook de veerweg is veel groter omdat je zit met de kruis koppelingen (hoek kan niet te groot worden) en je de wielbasis ook niet onbeperkt groot wil maken.


Vergelijken met iets wat er niet is ... daar heb je niets aan...











overlap is niet zo'n probleem, mensen kiezen toch wat ze het mooist/leukst/prettigst vinden.

Overlap is geen probleem voor de klant...


Maar met zo'n opleiding en kennis had ik toch van jou verwacht dat teveel overlap voor de verkoper niet interessant is, integendeel.
 
Overlap is geen probleem voor de klant...


Maar met zo'n opleiding en kennis had ik toch van jou verwacht dat teveel overlap voor de verkoper niet interessant is, integendeel.

liefst verkopen ze 1 soort motor voor de hoogst mogelijke prijs en marge .

BMW had best kunnen bedenken dat de F en R in elkaars vaarwater kunnen komen .
 
liefst verkopen ze 1 soort motor voor de hoogst mogelijke prijs en marge .

BMW had best kunnen bedenken dat de F en R in elkaars vaarwater kunnen komen .



Ge moet weten wat je wil he... 8)7


Hierboven geef je het antwoord op je eigen vraag hieronder... Ge kunt misschien een eigen topic openen... Het Verhulst monoloog. :)


waarom komen ze niet met een lichtere boxer naast een een 1250 en mogelijke 1300 kunnen ze best een 800 a 900 c boxer uitbrengen , zoals bij de F lijn .
 
En ze willen niet meer de fout maken dat een bepaalt GS model slecht verkoopt zoals de R 850 GS destijds.


het prijs verschil was niet groot genoeg , weet nog wel dat de verschillen tussen de 850 R en RT groter was

Ge moet weten wat je wil he... 8)7


Hierboven geef je het antwoord op je eigen vraag hieronder... Ge kunt misschien een eigen topic openen... Het Verhulst monoloog. :)


nee , je gaat voorbij dat niet iedereen dat vermogen nodig heeft , en liever wat zuinig wil ,, wat gemoedelijker wil en als er wat van de prijs afkan ??

voor gewoon leuk motor rijden is 70 a 100 pk zat ., voor met het verkeer goed mee komen is 40 a 50 pk zat .

als ik zo'n R 1300 GSA zou krijgen bij een prijs vraag of zo,, met 160 pk geweldig , maar als je aan de helft genoeg heb wat heb je er dan aan, of als je hem koop betaal je voor iets wat je niet kan benutten,, heb niet de illusie dat we meer vrijheid krijgen op de weg..

de jacht op de motor rijder is bezig met het nodeloos afsluiten van wegen

Het leven in een woonboot op het water heeft men ook last ,, dit is echt aso....
 
Ik wil een GS die wel 160pk levert. Maar alleen op het moment dat ik het nodig heb. Druk op de knop of zo. Want meer vermogen is meer verbruik. Doorgaans is de 100 pk ruim voldoende. Of de motor nou 220 of 250kg weegt boeit me niet zo. Als ik serieus op dieet zou gaan bespaar ik meer gewicht...
 
Ik wil een GS die wel 160pk levert. Maar alleen op het moment dat ik het nodig heb. Druk op de knop of zo. Want meer vermogen is meer verbruik. Doorgaans is de 100 pk ruim voldoende. Of de motor nou 220 of 250kg weegt boeit me niet zo. Als ik serieus op dieet zou gaan bespaar ik meer gewicht...

je heb al de nodige machines met mappings voor de verschillende omstandigheden ,, daar zou een eco/cruise mapping aan toe gevoegd kunnen worden ,, .

heb wel eens een hyper sport gereden ,, met een hyper nerveuze gas reactie ,, ADHD met speed in de neus gaten zo reed die motor met zo'n aan/uit injectie ,, maar op de rain setting was het te doen en heb ik de rit afgerond , tot 6000 tmp geen vermogen van betekenis en dan 60001 tmp als of je door een TGV van achter aan gereden werd ,,, niet mijn type motor ,, doe mij maar zo'n relaxte R
 
Ik wil een GS die wel 160pk levert. Maar alleen op het moment dat ik het nodig heb. Druk op de knop of zo. Want meer vermogen is meer verbruik. Doorgaans is de 100 pk ruim voldoende. Of de motor nou 220 of 250kg weegt boeit me niet zo. Als ik serieus op dieet zou gaan bespaar ik meer gewicht...
Je wil er eentje met cilinderuitschakeling? :+
 
Dat loshalen lukt wel. Alleen terugstoppen als je net een haarspeldbocht uit wilt accelereren....
 
Terug
Bovenaan Onderaan