Het TET (TransEuroTrail) topic

Vandaag was het heerlijk tet weer. Van bad Nieuweschans naar Emmen en toen weer omhoog naar haren. Heerlijk en niemand had last van me door de regen. Hooguit 4 mensen met een hond gezien. En 1 op een paard. Door een beetje vocht zijn de Pasen zomaar weer wat harder en ik word al iets beter in het zand. Stuk verbinding van Duitsland is wel lang en recht en redelijk wat verhard.
 
Ik zou deze weg met de motor, nee ... zo ie zo overslaan maar hier zitten ze gewoon gezellig met elkaar te keuvelen 😅

 
Dubbel post vanuit het V85tt topic. Maar ik dacht zo maar dat jullie daar niet echt lezen.. :$ :o

1591906751-600-x-338px-IMG_20200611_194534622.jpg


Heerlijk stukje over de TET gereden vanavond.
Uurtje of 8 draaide ik net ten zuiden oosten van Deurne op "de route".

Gelukkig heeft het wat geregend de afgelopen dagen. Dat maakte de zanderige stukken iets beter te doen op deze weg bandjes.

1591906751-600-x-338px-IMG_20200611_201419517.jpg


Toch echt wel een fijne motor, zelfs op deze bandjes. Offroad modus schakelt abs achter uit. Dan even in het menu de tractie controle uit ze zetten en gaan. :+ *O*

1591906751-600-x-338px-IMG_20200611_203213509.jpg


Ik heb de fiets natuurlijk wel laten vallen, met mij zelf er nog op. Leuke koprol door het zand, moet er vast grappig hebben uitgezien voor het meisje dat haar puppy aan het uitlaten was een stukje verderop.
Zand was echt te los en het pad zo breed dat ik niet bij de hardere zijkant kon komen.
Maar natuurlijk geen foto's daarvan.
Veel te druk om niet te vallen, en toen ik eenmaal in lag veel te hard aan het tillen om het ding weet terug rechtop te krijgen.
Toch best zwaar.. :o

Maar afgezien van flink wat zand overal en nergens niets aan de hand.
 
Vandaag voor het eerst echt off road gereden, heb een cursus gevolgd bij Actionplanet Spaarnwoude. Erg tof! Veel modder op het terrein door afgelopen dagen, daar hadden m'n Metzeler Tourance bandjes het wel even lastig mee. Veel opgestoken en wil dat van de week in de praktijk gaan brengen.

Mijn idee is om woensdag het 'rondje Assen' te doen, zoals ik dat voor mezelf noem. Even 2 uur doorbijten om in Noordwolde te komen, en dan linksom of rechtsom die cirkel te rijden. Is dat een goed idee voor iemand zonder ervaring, of raden jullie dan een ander stuk aan?

Mijn probleem blijft een beetje dat ik sowieso 2 uur nodig heb om op élk stuk van de TET terecht te komen, dus het wordt sowieso een lange dag.
 
Ja, 's middags inderdaad! Haha met volle wegbanden was het niet meer te doen joh. Op een gegeven moment stond ik dwars in het pad, kwam er zelf met geen mogelijkheid uit. Toch geleerd hoe je dat voor elkaar krijgt dan :)
 
Inderdaad. Ik heb een paar keer de motor met m'n voeten vooruit moeten duwen omdat het achterwiel geen grip kreeg.
Leuke tip ook: niet in sporen gaan rijden maar ernaast... ja, met grof profiel misschien. Mijn achterwiel gleed dan vrolijk het spoor in waardoor ik scheef kwam te staan inderdaad. Keer of 3 gebeurd en toen toch maar door spoortjes blijven rijden. Ging eigenlijk de hele ochtend goed. Het duurde tot 12:00 en rond 11:45 ging ik om. Rempedaal krom... flinke bult op m'n been... maar verder alles heel. Met een geleende tang is het rempedaal weer iets terug gebogen zodat ik door kon maar toen we aan het einde van dat rondje kwamen vond ik 't wel ff mooi geweest haha. ;)
 
Inderdaad. Ik heb een paar keer de motor met m'n voeten vooruit moeten duwen omdat het achterwiel geen grip kreeg.
Leuke tip ook: niet in sporen gaan rijden maar ernaast... ja, met grof profiel misschien. Mijn achterwiel gleed dan vrolijk het spoor in waardoor ik scheef kwam te staan inderdaad. Keer of 3 gebeurd en toen toch maar door spoortjes blijven rijden. Ging eigenlijk de hele ochtend goed. Het duurde tot 12:00 en rond 11:45 ging ik om. Rempedaal krom... flinke bult op m'n been... maar verder alles heel. Met een geleende tang is het rempedaal weer iets terug gebogen zodat ik door kon maar toen we aan het einde van dat rondje kwamen vond ik 't wel ff mooi geweest haha. ;)

Voeten juist op de stepjes. Flink naar achter leunen. In de grond drukken dat achterwiel.

Wij hebben vandaag met de Versys 300 over de crossbaan een paar rondjes gedaan. Snel gaat t niet maar doet t wel.
Op 3/4 versleten K60's.
 
Is dat terrein in Spaarnwoude nog een beetje uitdagend? Twee jaar geleden eens geweest tijdens een van de eerste vrij-rijden weekenden. Vond er eigenlijk weinig aan, niet echt de 20 euro waard. Begreep dat er inmiddels wel wat veranderd is.

Ik kreeg een paar dagen terug wel een mailtje dat ik me had aangemeld, maar die hadden ze blijkbaar aan de hele mailinglijst gestuurd :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vond van wel... nou heb ik weinig offroad ervaring maar sommige stukken waren toch best zwaar. Kwam ook wel omdat het veel geregend heeft de laatste tijd waardoor er veel diepe moddersporen lagen.
 
Op t filmpje zag t er geinig uit. Denk wel dat ik daar na t eerste rondje wel ga knallen, weet niet of dat de bedoeling is.
Mij alleen niet de moeite naar t westen te rijden.
 
Denk wel dat ik daar na t eerste rondje wel ga knallen, weet niet of dat de bedoeling is.
Werd door sommigen nu ook gedaan. Er reden enduro'tjes mee die letterlijk over het terrein heen vlogen. Prima, zolang je maar een beetje rekening houd met anderen. En dat gebeurde. Wij waren veruit de sloomste op het parkour en werden dus regelmatig ingehaald. Dat ging steeds netjes met voldoende afstand.

Volgende keer maar niet meer op m'n kissies denk ik. :P
IMG_20200614_122140858.jpg


Sowieso was m'n normale motorpak veel te warm. Het was al niet koud, maar je krijgt 't er toch behoorlijk warm van. Ik heb m'n pak meteen gistermiddag in de wasmachine gegooid want ik heb me kapot lopen zweten (en er zat modder op, maar daarvan heb ik het ergste eerst maar even met de tuinslang weggespoeld).

Vraag ik me wel af: als ik dit soort dagen vaker ga doen (dat denk ik wel!), is een doorwaai-pak dan net zo prima als een crosspak? Of beter eens gaan kijken naar een crosspak? We waren gisterochtend ook zo ongeveer de enige die géén crosspak aan hadden. :P

Ook qua helm... ik heb nu met m'n eigen helm gereden... maar is toch wel een risico. Niet zozeer voor mij maar voor het snel af kunnen schrijven van een dure helm haha. Ik heb na een eerste pauze, op advies van de man die de eerste ronde voorreed, het vizier eraf gehaald zodat die iig niet kan beschadigen. Nu heb ik mijn oude helm nog liggen, pakweg 6 jaar oud, veel mee gereden maar nooit mee gevallen. Puur vervangen vanwege leeftijd. Zouden jullie die op je kop zetten voor zoiets? Of misschien beter een goedkope crosshelm scoren?
 
Ga voor een crosshelm, eventueel met opklapvizier, die ventileren goed. Nadeel is dat het nogal agressief oogt.

Verder heb je op zo'n baantje alleen kniekappen en een bodyprotector nodig, die kun je over een oude trui en spijkerbroek dragen. De glijbescherming van een motorpak is daar niet nodig.
 
Inderdaad. Ik heb een paar keer de motor met m'n voeten vooruit moeten duwen omdat het achterwiel geen grip kreeg.
Leuke tip ook: niet in sporen gaan rijden maar ernaast... ja, met grof profiel misschien. Mijn achterwiel gleed dan vrolijk het spoor in waardoor ik scheef kwam te staan inderdaad. Keer of 3 gebeurd en toen toch maar door spoortjes blijven rijden. Ging eigenlijk de hele ochtend goed. Het duurde tot 12:00 en rond 11:45 ging ik om. Rempedaal krom... flinke bult op m'n been... maar verder alles heel. Met een geleende tang is het rempedaal weer iets terug gebogen zodat ik door kon maar toen we aan het einde van dat rondje kwamen vond ik 't wel ff mooi geweest haha. ;)

Oei, hopelijk heb je er niet teveel last van. Zelf niet op mn plaat gegaan, zag er toch wel wat vallen om mij heen, waaronder een medecursist op een veel te zware Transalp.
Spoortjes werd me juist verteld om erin te rijden, zeker als er alleen maar sporen naast elkaar lagen. Rustig in rijden en de motor het spoor laten volgen, werkte prima.


Op t filmpje zag t er geinig uit. Denk wel dat ik daar na t eerste rondje wel ga knallen, weet niet of dat de bedoeling is.
Mij alleen niet de moeite naar t westen te rijden.

Je mag prima gas geven hoor, je wordt dan wel geacht rekening te houden met de langzameren. Er werd hard gereden, dus als je dat wil kan dat.

Werd door sommigen nu ook gedaan. Er reden enduro'tjes mee die letterlijk over het terrein heen vlogen. Prima, zolang je maar een beetje rekening houd met anderen. En dat gebeurde. Wij waren veruit de sloomste op het parkour en werden dus regelmatig ingehaald. Dat ging steeds netjes met voldoende afstand.

Volgende keer maar niet meer op m'n kissies denk ik. :P
Bekijk bijlage 1512641

Sowieso was m'n normale motorpak veel te warm. Het was al niet koud, maar je krijgt 't er toch behoorlijk warm van. Ik heb m'n pak meteen gistermiddag in de wasmachine gegooid want ik heb me kapot lopen zweten (en er zat modder op, maar daarvan heb ik het ergste eerst maar even met de tuinslang weggespoeld).

Vraag ik me wel af: als ik dit soort dagen vaker ga doen (dat denk ik wel!), is een doorwaai-pak dan net zo prima als een crosspak? Of beter eens gaan kijken naar een crosspak? We waren gisterochtend ook zo ongeveer de enige die géén crosspak aan hadden. :P

Ook qua helm... ik heb nu met m'n eigen helm gereden... maar is toch wel een risico. Niet zozeer voor mij maar voor het snel af kunnen schrijven van een dure helm haha. Ik heb na een eerste pauze, op advies van de man die de eerste ronde voorreed, het vizier eraf gehaald zodat die iig niet kan beschadigen. Nu heb ik mijn oude helm nog liggen, pakweg 6 jaar oud, veel mee gereden maar nooit mee gevallen. Puur vervangen vanwege leeftijd. Zouden jullie die op je kop zetten voor zoiets? Of misschien beter een goedkope crosshelm scoren?

Haha, ik reed met spijkerbroek en hoodie. Was toch blij dat ik niet met volledig pak reed :+ Erg warm inderdaad. Denk dat ik zelf eerst voor een cross helm met bril wil, dan laarzen. Volledig crosspak vind ik toch wat prijzig voor het moment.
 
Oei, hopelijk heb je er niet teveel last van. Zelf niet op mn plaat gegaan, zag er toch wel wat vallen om mij heen, waaronder een medecursist op een veel te zware Transalp.
Valt mee, de bult is al kleiner dan gisteren. :P
Pedaaltje verder op z'n plek buigen gaat ook wel goedkomen denk ik. Na schoonspoelen zag alles er nog prima uit verder.

Het stomme was: er was een strook met diepe modder en daarnaast een strookje stevig gras. En ik probeerder ieder rondje op dat gras uit te komen. De keer dat ik viel lukte me dat even niet, en precies op het moment dat ik dacht: shit, ik had dáár willen rijden, schoof 'ie onder me vandaan. Had dus waarschijnlijk wel iets met die gedachte te maken. ;)

We hadden overigens veel heftiger stukken 'overleefd'. Nadat Erik een paar keer voor was geweest zij hij tegen me: ga jij nu maar voor. Ik zag rechts een pad met 2 rode pijlen, maar daar waren we in mijn beleving eerder ook overheen geweest. Dus ik dat pad in... oh, oeps. En dan kan je niet meer terug, dus dat hele zware stuk gewoon gedaan... met onze wegbanden. _O-

Spoortjes werd me juist verteld om erin te rijden, zeker als er alleen maar sporen naast elkaar lagen. Rustig in rijden en de motor het spoor laten volgen, werkte prima.
Hmm, ja wij hebben niet echt training gehad maar de man die de eerste ronde voorreed had vroeger veel gecrost en hij vertelde dat hij juist niet door de sporen ging. Was dus niet zozeer een advies. :P
 
Valt mee, de bult is al kleiner dan gisteren. :P
Pedaaltje verder op z'n plek buigen gaat ook wel goedkomen denk ik. Na schoonspoelen zag alles er nog prima uit verder.

Het stomme was: er was een strook met diepe modder en daarnaast een strookje stevig gras. En ik probeerder ieder rondje op dat gras uit te komen. De keer dat ik viel lukte me dat even niet, en precies op het moment dat ik dacht: shit, ik had dáár willen rijden, schoof 'ie onder me vandaan. Had dus waarschijnlijk wel iets met die gedachte te maken. ;)

We hadden overigens veel heftiger stukken 'overleefd'. Nadat Erik een paar keer voor was geweest zij hij tegen me: ga jij nu maar voor. Ik zag rechts een pad met 2 rode pijlen, maar daar waren we in mijn beleving eerder ook overheen geweest. Dus ik dat pad in... oh, oeps. En dan kan je niet meer terug, dus dat hele zware stuk gewoon gedaan... met onze wegbanden. _O-
Wij begone op dat oefenterreintje vlak naast de start en gingen op het eind even de 'berg' op, want die was het best te doen. Helemaal mee eens, mooie paden zonder sporen. Toen met een andere cursist nog een rondje over het hele terrein, dat was inderdaad aanpoten.

Hmm, ja wij hebben niet echt training gehad maar de man die de eerste ronde voorreed had vroeger veel gecrost en hij vertelde dat hij juist niet door de sporen ging. Was dus niet zozeer een advies. :P
Haha, misschien een andere stijl van rijden. Advies bij ons was ook niet zo zeer pak elk spoor wat je vind, maar kies het beste spoor als er geen andere weg is.
 
Mijn idee is om woensdag het 'rondje Assen' te doen, zoals ik dat voor mezelf noem. Even 2 uur doorbijten om in Noordwolde te komen, en dan linksom of rechtsom die cirkel te rijden. Is dat een goed idee voor iemand zonder ervaring, of raden jullie dan een ander stuk aan?

Even terugkomend op dit, is dat rondje leuk om mee te beginnen? Voor de duidelijkheid gaat om dit stuk. Of is bijvoorbeeld Brabant meer aan te raden?
Schermafbeelding 2020-06-16 om 09.16.20.png


Plan is nog steeds morgen, hoewel ik wel zie dat het wat gaat regenen. Als er iemand zin heeft in een stuk... Ik ben flexibel qua tijden en locatie :)
 
Even terugkomend op dit, is dat rondje leuk om mee te beginnen? Voor de duidelijkheid gaat om dit stuk. Of is bijvoorbeeld Brabant meer aan te raden?
...
Plan is nog steeds morgen, hoewel ik wel zie dat het wat gaat regenen. Als er iemand zin heeft in een stuk... Ik ben flexibel qua tijden en locatie :)

Morgen/deze week kan ik niet, maar volgende week wil ik best samen een rondje rijden.

Ben zelf ook niet heel ervaren en heb het noordelijke deel niet gereden. Het zuidelijke/middendeel is goed te doen, tenzij het heel droog geweest is en al het zand heel mul is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan