Ducati Deel #121 Xmas edition

De carburatuers van de duc lijken te worden verwarmd door de olie? Kan iemand vertellen waarom men dit heeft bedacht?
 
De carburatuers van de duc lijken te worden verwarmd door de olie? Kan iemand vertellen waarom men dit heeft bedacht?
Onder koude en vochtige omstandigheden bevroren de carburateurs nogal snel, vandaar olieverwarming. Mijn 750 begon te sputteren en af te slaan.
 
vanaf 1995 zo'n beetje, als mijn geheugen me niet in de steek laat. Er zijn zelfs nog gemodificeerde vlotterbakken voor geleverd (onder garantie).
Met de komst van de iE behoorde het probleem van de bevriezende carbs tot het verleden.
 
Okay.. rijd dat nu ook echt anders in gasrespons? Ik heb nog nooit op een injectiefiets gezeten..
 
Okay.. rijd dat nu ook echt anders in gasrespons? Ik heb nog nooit op een injectiefiets gezeten..
Geen idee eigenlijk tov injectie, flatsides carbs reageren wel vlotter dan CV carbs. Injectie is gewoon veel preciezer af te regelen, en daardoor zuiniger.

Maarja, komt ook meer electronica zooi erbij..

Bij carbs heb je last van versleten naalden, zittingen die ook weer problemen vooroorzaken.
 
Is er bij ducati- mensen ook een soort tweespalt tussen de carb- en injectiemensen? ik kan me voorstellen/heb het idee gekregen dat onder de sportmotorrijders de ducatisten meer affiniteit- en kennis- hebben van de techniek en misschien derhalve meer naar de carbfietsen neigen?
 
Er zijn altijd puristen. Voor sommige houdt het op bij carbs, voor sommige bij trellis frames. Mij maakt het niks uit
 
Laatst bewerkt:
Is er bij ducati- mensen ook een soort tweespalt tussen de carb- en injectiemensen? ik kan me voorstellen/heb het idee gekregen dat onder de sportmotorrijders de ducatisten meer affiniteit- en kennis- hebben van de techniek en misschien derhalve meer naar de carbfietsen neigen?

Je vergeet nog een groep: de koningsasserrijders (ja, ook carb, maar wel weer een onderscheid) :+

Voor mij houdt het op bij de Panigale. De 1098 en aanverwanten zijn al niet helemaal mijn smaak, maar daarna is echt niet meer mijn ding :r
Hoewel ik weer geen nee zou zeggen tegen een nieuwe scrambler desert sled oid :9
 
Uiteraard afhankelijk van rijstijl maar met touren/vlotjes moet je toch richting 1:20 kunnen halen. Tenminste dat haal ik met gemak op mijn 888 injectie fiets. En dat is zeker niet met een ouwe wijven tempo, maar vlotjes over de achteraf wegen hier in oost Nederland danwel Duitsland.

En Ik ben los mbt moderne duc’s, behalve een multistrada die ik wel kan waarderen....en verder geen behoefte meer aan een andere motor.

@kuncing ik was afgelopen maandag door Recke gereden en zag het verkeersbord Mettingen .... :]
 
Uiteraard afhankelijk van rijstijl maar met touren/vlotjes moet je toch richting 1:20 kunnen halen. Tenminste dat haal ik met gemak op mijn 888 injectie fiets. En dat is zeker niet met een ouwe wijven tempo, maar vlotjes over de achteraf wegen hier in oost Nederland danwel Duitsland.

En Ik ben los mbt moderne duc’s, behalve een multistrada die ik wel kan waarderen....en verder geen behoefte meer aan een andere motor.

@kuncing ik was afgelopen maandag door Recke gereden en zag het verkeersbord Mettingen .... :]

En toch doorgereden? Met mooi weer is de tuin groot genoeg om op 1,5 meter een bakkie koffie te komen drinken ;)
 
We waren een beetje aan pionieren en op doorreis naar Bramsche, en uiteindelijk Bad Essen......geen zin om te dichtbij Osnabrück te komen. Uiteindelijk tussendoor goed gelukt en gelunched in Ostercappeln....



EFD906C5-600B-4CCA-A1E2-3E0D9428E8C7.jpeg
 
Op de 750 ss zitten bos-dempers (is niet origineel?)
en er komt een serieuze bak herrie uit.. niet leuk voor de omgeving of als je er langere tijd op zit.
Misschien zijn er dB-killers die er in passen(vaker worden ingefrut?) het het ergste er af halen..
Kan iemand vertellen of het grote invloed op de carburatie heeft?
 
Op de 750 ss zitten bos-dempers (is niet origineel?)
en er komt een serieuze bak herrie uit.. niet leuk voor de omgeving of als je er langere tijd op zit.
Misschien zijn er dB-killers die er in passen(vaker worden ingefrut?) het het ergste er af halen..
Kan iemand vertellen of het grote invloed op de carburatie heeft?
Nee natuurlijk is Bos niet standaard,bij Pajic kan je er DB killers in laten maken,of op zoek gaan naar standaard dempers,
of een andere set met db killers,wat de afstelling betreft ligt het er maar net aan of die nu standaard is of al veranderd,met
een standaard afstelling zal de motor waarschijnlijk beter lopen.
Boonstra heeft een aantal originele dempers liggen, kosten 60,- per kant.
 
Laatst bewerkt:
De sproeiers heb ik destijds nagemeten en zijn origineel. Hoe het met rest(naaldpositie etc) va de afstelling zit weet ik niet (meer).
De standaard dempers zijn stiller? Nou ja, ik heb dan weer wat om op MP te gaan zoeken...
Dank voor je repliek!
 
Standaard dempers waren nieuw zeker stiller dan Bos-jes. Of versleten originele dempers nog steeds stiller zijn, is de vraag. Mooier gaan ze er over het algemeen niet op klinken, naarmate ze ouder worden. Beetje rammelig/blikkerig.
 
Even wat posten hier, naar een regio bijeenkomst geweest, Heino in dit geval. Toch meer oudere motoren ipv spiksplinternieuwe... :+

Terug naar huis een korte en hevige bui op de kop maar ik was gelukkig op tijd thuis voordat de sluisdeuren open gingen.
2F6395FC-2F5C-4A42-AFF1-E8F3560AA7F2.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan