Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

130 en jakkeren.. klinkt voor mij als 2 tegenpolen.

Dode kids horen niet op de weg maar in het mortuarium btw ;)

OT : Gisteren werd ik al een 5 a 10 minuten achtervolgd door een nieuwe Mercedes a of b klasse, ik vertrouwde het niet helemaal en hield dus behoorlijk in. Bij het stoplicht even gevraagd wat zn bedoelingen waren en hij zat dus te wachten tot ik het gas open trok want hij vond het geluid geweldig etc etc.. Nou prima, klein stukje gas open en toen zag ik hem niet meer.
Max zou het jakkeren noemen... in de bebouwde kom
 
Beetje zeepsop op het gaatje, dan zie je snel genoeg of er bubbeltjes ontstaan.
Spugen mag ook, maar aangezien ik met klantenmotoren werk doe ik dat zelf niet......:+
Dat had ik inderdaad gedaan en dat liep er rustig af, zorgde niet voor bubbeltjes. Daarom ga ik er vanuit dat het wel goed komt.


130 en jakkeren.. klinkt voor mij als 2 tegenpolen.

Dode kids horen niet op de weg maar in het mortuarium btw ;)

OT : Gisteren werd ik al een 5 a 10 minuten achtervolgd door een nieuwe Mercedes a of b klasse, ik vertrouwde het niet helemaal en hield dus behoorlijk in. Bij het stoplicht even gevraagd wat zn bedoelingen waren en hij zat dus te wachten tot ik het gas open trok want hij vond het geluid geweldig etc etc.. Nou prima, klein stukje gas open en toen zag ik hem niet meer.
Max zou het jakkeren noemen... in de bebouwde kom
Die bestuurder die het vroeg had geen donkerblauw/fluo geel polo aan? :+
 
Mag strikt genomen niet, want die racefietsjes voldoen voor geen centimeter aan de toelatingseisen voor op de openbare weg. Als zij er mogen rijden, dan wil ik ook met een volbloed MotoGP-motor de weg op mogen.
Mwah, de toelatingseisen voor een fiets zijn niet zo heel hoog hoor...
 
130 en jakkeren.. klinkt voor mij als 2 tegenpolen.
Dat hangt ervan af. Met een Suzuki Alto of een 125 cc-motorfietske is 130 km/u jakkeren. Met een BMW K1600 natuurlijk niet, dan is het rustig ontspannen rijden, dat dan weer wel. En met een R850 valt het ook nog best mee :Y
Dode kids horen niet op de weg maar in het mortuarium btw ;)
Mee eens, maar soms zijn de dingen anders dan ze horen te zijn '(
 
Fietsbel, verlichting, reflector, spatborden, en op het achterspatbord een 30 cm wit reflecterend vlak ...
Verlichting niet geheel, je mag ook losse lampjes hebben, hoeft dan dus niet op je fiets te zitten.

Reflectors heb je wel gelijk in. Hoewel een achterspatbord niet verplicht is en het hoeft ook niet wit te zijn, maar rood. En geen 30 cm.

Ik heb thuis 4 fietsen. Alleen mijn vouwfiets voldoet aan deze regels.


Bel is ook wel degelijk verplicht. Ik reed eerst ook zonder, want mooier. Maar tegenwoordig hebben de meeste van mijn fietsen een bel. Alleen mijn mountainbike niet. Ik heb er nog geen gevonden die geen herrie maakt als je het niet wilt. Misschien een keer een toeter bevestigen.
 
Niet op de motor; was vandaag ff van plan om te forenzen met de Aygo, omdat die alweer even stilstaat. Bleek dus dat 'ie iets te lang stil heeft gestaan -zo'n 3 weken, denk ik?- ... lege accu. En ik heb geen startkabels. F*ck.

Kon gelukkig de auto van vriendinlief lenen... terwijl de Aygo nu thuis aan de optimate hangt. 🥴
Aygo kan je wel aanduwen weet ik uit ervaring :P Weegt maar 800 kilo
 
Vandaag op de afrit van de snelweg, 2 baans afrit, schuift er een MPV naast me in eens vol naar links terwijl ik naast hem reed. Wilde toch last minute niet de afslag nemen... Ik moest met een goede ruk aan m'n stuur ruim een meter opzij.
Blij dat ik in t koekblik zat, weet niet wat het resultaat was geweest met de motorfiets in de regen...

Pannenkoek...

Wel grappig, zijn bijrijder had zo te zien wel de koffie beker leeg gekiept in d'r schoot... Denk dat die wel soortgelijke vervloekingen heeft uitgesproken als ik... :p
 
Zo dom zo'n actie. Je kan, als je denkt dat je de afslag niet hebben moet, toch gewoon aan het einde ervan weer de snelweg oprijden? Of ff een u-bocht maken? Onnadenkende kloothommels zijn het.
 
Niet helemaal onderweg, maar ik moest vanmorgen de oplegger aankoppelen en omdat de luchtvering niet altijd even makkelijk omhoog gaat op de handrem en de oplegger toch altijd tegen de parkeerblokken aanstaat doe ik dat dus altijd zonder de parkeerrem erop. Klim tussen de cabine en oplegger, sluit de slang aan waardoor de oplegger van de rem gaat, stond de oplegger blijkbaar toch niet tegen het parkeerblok. Reden we een cm of 20/30 achteruit terwijl ik niet in de cabine zat.

Blijft spannend en vermakelijk tegelijk.
 
Blij dat ie niet gaat scharen dan...
Verbazingwekkend hoe lang een vrachtwagen met oplegger recht achteruit kan rijden. Jaren geleden 1 over de vluchtstrook in een tunnel zien gaan. Deze was de tunnel uitgereden, vrachtwagen op de vluchtstrook gezet en daarna op zwaartekracht weer achteruit de tunnelbuis in zonder besturing van de chauffeur (deze bleek onwel te zijn geworden). Pas 300 meter verder kwam ie van de vluchtstrook af. Gelukkig op wat blik en tunnelwand schade na goed afgelopen.
 
Zo dom zo'n actie. Je kan, als je denkt dat je de afslag niet hebben moet, toch gewoon aan het einde ervan weer de snelweg oprijden? Of ff een u-bocht maken? Onnadenkende kloothommels zijn het.

Dit is Nederland, waar mensen te beroerd zijn om 2 meter "verder" te moeten dan strikt noodzakelijk...
Willekeurig ergens oversteken, terwijl 2 meter verderop een zebrapad ligt voor ze om met voorrang over te steken.
Op een fietspad gaan lopen, want 2 meter naar links/rechts op het voetpad is te veel moeite...
Noodstop maken en eventueel een paar meter achteruit op de snelweg, want die afslag moesten we hebben....
Tegen de richting in rijden in een 1 richting straat, want daar aan het begin is een parkeerplaats....
Tegen de richting in rijden in een parkeergarage... want die rij-richting pijlen staan er maar voor de sier.

Och wat zou ik graag die 1 richting "messen" hier in NL willen zien...
Rij je de juiste richting op, geen probleem, rij je tegen de richting in, 2 lekke banden en als je door rijd 4.
 
Och wat zou ik graag die 1 richting "messen" hier in NL willen zien...
Rij je de juiste richting op, geen probleem, rij je tegen de richting in, 2 lekke banden en als je door rijd 4.
En wat nou als er een ambulance of zo tegen de richting in doorheen moet omdat er aan de andere kant van de straat een ongeluk is gebeurd of een brand is of ze er daar anderszins niet doorheen kunnen? En zou de straat niet veel langer dicht staan als daar steeds mensen met lekke banden staan? Daarbij moet zo'n mechaniek moet ook tegen roest en vandalisme kunnen en regelmatig onderhouden worden. Ook lijkt het me gevaarlijk voor fietsers en brommerrijders. Ik weet niet hoor... Mij lijkt het niks.
 
Minder haast, meer rust en vooral meer nadenken en verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
Daarvoor zou een voorbeeld wel nuttig zijn ... alleen hoef je van de huidige politici op dat vlak helaas niet zo heel veel te verwachten '(
 
En wat nou als er een ambulance of zo tegen de richting in doorheen moet omdat er aan de andere kant van de straat een ongeluk is gebeurd of een brand is of ze er daar anderszins niet doorheen kunnen? En zou de straat niet veel langer dicht staan als daar steeds mensen met lekke banden staan? Daarbij moet zo'n mechaniek moet ook tegen roest en vandalisme kunnen en regelmatig onderhouden worden. Ook lijkt het me gevaarlijk voor fietsers en brommerrijders. Ik weet niet hoor... Mij lijkt het niks.

Tweels / Runflat tires....of met zender om ze omlaag te houden.
En mensen leren het heel snel af als ze zien dat men er lekke banden van krijgt.
Flits-camera & zeg 230 euro boete vind ik ook prima.

Waarom hebben mensen nog steeds hun mobieltje vast? omdat de pakkans te klein is....
zou dat aanzienlijk hoger zijn dan zullen er meer mensen zich aan de regels houden.

Met je BSN&vingerafdruk inloggen op een voertuig voordat je kan rijden.
(Vracht)Auto's, motoren, (brom)fietsen etc, allemaal standaard (verplicht) uitgerust met een Dashcam (met gps) en onboard camera, die de beelden upload naar een centrale locatie waar de beelden gecontroleerd worden. en er op BSN beboet kan worden voor geconstateerde verkeersovertredingen.
Zou echt ideaal zijn... zullen nog maar weinig mensen zijn die de verkeersregels overtreden.
 
Tweels / Runflat tires....of met zender om ze omlaag te houden.
En mensen leren het heel snel af als ze zien dat men er lekke banden van krijgt.
Flits-camera & zeg 230 euro boete vind ik ook prima.

Waarom hebben mensen nog steeds hun mobieltje vast? omdat de pakkans te klein is....
zou dat aanzienlijk hoger zijn dan zullen er meer mensen zich aan de regels houden.

Met je BSN&vingerafdruk inloggen op een voertuig voordat je kan rijden.
(Vracht)Auto's, motoren, (brom)fietsen etc, allemaal standaard (verplicht) uitgerust met een Dashcam (met gps) en onboard camera, die de beelden upload naar een centrale locatie waar de beelden gecontroleerd worden. en er op BSN beboet kan worden voor geconstateerde verkeersovertredingen.
Zou echt ideaal zijn... zullen nog maar weinig mensen zijn die de verkeersregels overtreden.

dba5eb24ac2b480ba399fa867b86db01.jpg
 
Laat ik het makkelijk voor je maken....

Ik heb meerdere malen met vrienden de Lichtjesroute in Eindhoven gefietst, en iedere keer weer wanneer we omkeerden of stopten...
Ging een deel van de groep, tegen de verkeersrichting in op het fietspad terug... en ik stapte af, liep over de stoep met fiets in de hand naar oversteekplaats, wacht tot het groen werd om over te steken om vervolgens aan de juiste kant van de weg m'n weg te vervolgen.
Ik stop voor een rood verkeerslicht en wacht tot het groen word. Ook als ik op de fiets ben en het 3 uur 's nachts is en ik geen ander verkeer zie.

-edit:
Maar goed, ik erger me ook aan mensen die een tijd afspreken en vervolgens te laat komen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan