Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
De mijne verbruikt gemiddeld een dikke 6,5 liter /100 km.

Ik durf dus niet eens 300 km te rijden zonder tankbeurt.... zeker vermits ik een heel pessimistische benzinemeter heb.
Gisteren zakte die tot 1 streepje... bleek er nog 6 liter peut in te zitten...
 
Ik wacht meestal tot de indicator gaat knipperen, vanaf daar kun je nog zeker 50km rijden.
300km haal ik ook wel, en ik ben ook niet de rustigste rijder.
 
Zo gister ook lekker :] met vrouw lief , wat een zalig weertje was het , staan er weer 400 bij gister , bij 388 km gaan tanken , toen ik bij de pomp de werf op reed ging het reserve lampje knipperen , 18 litertjes tot aan de nok vol , dus neem aan 3 liter reserve , dit kon ik zo 1,2,3 nergens terug vinden hoe groot de reserve is van de brommer .
Nog 3 km en er staan er 6000 fijne km`s op *O*.

Gister avond op terras toen het zonnetje onderging
360.jpg
Berichtje van me uit 2018 .
 
Vandaag 16,1 liter getankt voor 333 km alles binnendoor. Had dus nog een kleine 5 liter over.
Als het laatste blokje begint te knipperen heb je nog zo'n 35 tot 50 km. te gaan. Afhankelijk van je rijstijl.

Succes Bertje
 
Ik rij gemiddeld zo 1:20 oftewel 5L/100km en ben gisteren gaan tanken bij 389km.
er ging dus een kleine 20 L (Euro 98) in.
Toen knipperde hij wel al iets van 20km of zo.
Het verbruik zit hem niet zozeer in de snelheid, maar de weg er naartoe.
Je kunt laag in de toeren best wel goed opschieten met de 1000, kwestie van op tijd door schakelen en op koppel rijden.
In de 3 een haakse langzame bocht => geen probleem
 
Ik zie dat mijn verbruik schommelt tussen de 1 op 19 en 19,3. Eens kijken of dat een beetje klopt met het echte verbruik. Volgende paar keer eens vergelijken aan de pomp.
 
Vandaag een USB-lader geïnstalleerd. De bedrading ligt al klaar, maar daarvoor moet wel de hele cockpit eraf. Geen probleem dankzij het goede fimpje van MotoAndy. Hartelijk dank Andy!

IMG_1410.JPGIMG_1419.JPG
 
Gelijk ook even ruitje aangepakt. De hoek en afstand tot de cockpit groter gemaakt, krijg je minder onderdruk en turbulentie. Stelmechanisme paste niet meer maar een paar borgmoeren werken ook. Ruitje zit klemvast en kan dus verschoven worden zonder bouten los te draaien. Eens kijken hoelang dit blijft zitten 8-) O-) IMG_1418.JPGIMG_1417.JPG
 
Gelijk ook even ruitje aangepakt. De hoek en afstand tot de cockpit groter gemaakt, krijg je minder onderdruk en turbulentie. Stelmechanisme paste niet meer maar een paar borgmoeren werken ook. Ruitje zit klemvast en kan dus verschoven worden zonder bouten los te draaien. Eens kijken hoelang dit blijft zitten 8-) O-) Bekijk bijlage 1509182Bekijk bijlage 1509183
Mooie constructie 👀
 
Merk je verschil?
Ja, merk duidelijk verschil. Minder turbulentie. Turbulentie en de ervaring erbij is natuurlijk voor iedereen anders maar voor mij werkt dit prima. Ruit had ik al afgezaagd en 12 cm. korter gemaakt. Winddruk neemt wel iets toe maar veel minder turbulentie: tot 100-110 niks, daarna beetje. Prima zo. (1,92 en lange rug voor wie het interesseert)
 
Terug
Bovenaan Onderaan