YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga het eens proberen, thanks!

Over welk Tracer forum hebben we het dan?

Zoals gezegd de neutraalschakelaar. Kijk wel uit met slijpsel van het schuren, dat moet je echt goed verwijderen. Je wilt geen slijpsel in je blok!
 
Iemand ervaring met storing van het nieuwe TFT display op een Zumo die er direct boven is gemonteerd? Zag dit in apart topic TFT scherm stoort satelliet ontvangst Zumo 396
Ik wilde het hier ook nog vragen,maar had het maar al bij techniek gezet omdat ik er op hoop dat meer mensen het daar lezen en het elektronica betreft.
Maar ik ben benieuwd of er hier eigenaars van een Tracer GT en Zumo 396 zijn die eens willen proberen of het bij hun effect heeft.
Mijn Zumo 350 stond namelijk op dezelfde plaats en had er geen last van.
 
Ik kwam DIT filmpje tegen op het Tracer forum. Wellicht kan je hier wat mee. Schijnt dus wel vaker voor te komen.

Vanmiddag gedaan. Er zat mij mij flink wat olie in. Dit weggepoetst en toen leek het goed te gaan. Alleen na het vastdraaien verdween de eerste versnelling weer (de zesde was er wel weer). Klein beetje wd40 tussen en toen werkte het (ook aangedraaid).
Super bedankt voor de tip 👍
 
Laat wel even weten of het de oplossing gebracht heeft.

Tja,eigenlijk is het kinderlijjk eenvoudig.
Schakelpootje los aan de bovenkant (boutje er wel helemaal uit,anders krijg je hem er niet af :+)
(kijk wel even hoe/waar de inkerving op de schakelas zt,ivm de afstelling schakelvork. Dat je die weer hetzelfde terug zet)
Kunststof kapje weg met drie bouten. (let even op hoe de twee slangetjes en twee kabeltjes daar lopen, niet moeilijk)
Rubberen ketting-gelijder geval zit los op twee pootjes geschoven, trek je er zo af.
En je hebt het betreffende object eigenlijk al lang in beeld.
Twee boutjes er uit, beetje wrikken/trekken en je hebt hem in handen.
Oppervlak even schoon geveegd, en echt heeeel licht met korrel 600 er over, goed schoonvegen weer.
Even de dikke vinger, met poetsdoekje daar om, door het 'huisje' waar de sensor in zit.
Heel de boel weer terug .......

EEEeeeeennnnnn, yep! weer een werkende 5e versnellings-indicatie op het dash.

Benodigde tijd ongeveer 15-20 minuten.
Benodigde sleutel-skills: 2 sterren uit 5 (misschien eigenlijk wel maar 1)

Ik heb nog het eea aan tijd gespendeerd om een beetje schoon te maken rond het voorste kettingwiel,dan duurt het uiteraard allemaal iets langer.

DSC_2261.JPGDSC_2263.JPGDSC_2264.JPGDSC_2266.JPGDSC_2268.JPGDSC_2267.JPGDSC_2270.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik ga vandaag een nieuw tandwielen/kettingset op de mijne zetten.
Heeft iemand voor mij de aandraaimomenten voor de volgende bouten en moeren?

- Bouten achtertandwiel
- Moer voortandwiel
- Moer achteras
 
Ik kan mij van mijn Fazer 600 herinneren dat die ook op een behoorlijk moment stond, dacht dat die 140 was ofzo.
 

Bijlagen

  • IMG_0978.JPG
    IMG_0978.JPG
    88,7 KB · Weergaven: 4
Ketting en tandwielen vervangen vandaag.
Nu komt er een jankend geluid onder de motor vandaan boven de 50km/u.
Heb er een DID ketting opgezet met de juiste tandwielen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of dat het zo hoort?
 
Ketting en tandwielen vervangen vandaag.
Nu komt er een jankend geluid onder de motor vandaan boven de 50km/u.
Heb er een DID ketting opgezet met de juiste tandwielen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of dat het zo hoort?
1 : Ketting te strak... Niet de 15 mm. speling uit het handboek aanhouden! Moet zeker 25mm zijn
2: scheefstand achterwiel
3: schijfrem niet tussen de remblokken gestoken maar erlangs
4: spacers achterwiel verwisseld, maar dan kun je ook wel een nieuwe rem kopen.
5: lager van de primaire as om zeep geholpen ( of heel toevallig precies nu kapot)
 
Ketting en tandwielen vervangen vandaag.
Nu komt er een jankend geluid onder de motor vandaan boven de 50km/u.
Heb er een DID ketting opgezet met de juiste tandwielen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn of dat het zo hoort?
Het zal wel meevallen. Was het oude tandwiel voorzien van een rubber demper en het nieuwe niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
1 : Ketting te strak... Niet de 15 mm. speling uit het handboek aanhouden! Moet zeker 25mm zijn
2: scheefstand achterwiel
3: schijfrem niet tussen de remblokken gestoken maar erlangs
4: spacers achterwiel verwisseld, maar dan kun je ook wel een nieuwe rem kopen.
5: lager van de primaire as om zeep geholpen ( of heel toevallig precies nu kapot)

1. 25mm op middenbok aangehouden, bedenk me net dat dat op sidestand had moeten zijn (is waarschijnlijk ook het probleem)
2. Staat recht, met schuifmaat gemeten.
3. schijfrem zit tussen de blokken
4. Spacers niet verwisseld
5. Lager lijkt me niet om zeep geholpen, netjes op 95 nm gezet.
 
Het zal wel meevallen. Was het oude tandwiel voorzien van een rubber demper en het nieuwe niet?
Er zat wel een borst net onder het diepste punt van de tand aan beide zijden van het tandwiel. Weet even niet of dat dat rubber was.
 
Zal denk wel te strak staan als de ketting zingt. Even op de motor gaan zitten en zal dan weinig rek meer in de ketting zitten. Ging het voor tandwiel makkelijk los?
 
Misschien ben je er nu expres op gaan letten? De versnellingsbak maakt ook een jankend geluid in de 3e versnelling, dat is een Yamaha kwaaltje.

Dubbelcheck wel alles 😉
 
Tja,eigenlijk is het kinderlijjk eenvoudig.
Schakelpootje los aan de bovenkant (boutje er wel helemaal uit,anders krijg je hem er niet af :+)
(kijk wel even hoe/waar de inkerving op de schakelas zt,ivm de afstelling schakelvork. Dat je die weer hetzelfde terug zet)
Kunststof kapje weg met drie bouten. (let even op hoe de twee slangetjes en twee kabeltjes daar lopen, niet moeilijk)
Rubberen ketting-gelijder geval zit los op twee pootjes geschoven, trek je er zo af.
En je hebt het betreffende object eigenlijk al lang in beeld.
Twee boutjes er uit, beetje wrikken/trekken en je hebt hem in handen.
Oppervlak even schoon geveegd, en echt heeeel licht met korrel 600 er over, goed schoonvegen weer.
Even de dikke vinger, met poetsdoekje daar om, door het 'huisje' waar de sensor in zit.
Heel de boel weer terug .......

EEEeeeeennnnnn, yep! weer een werkende 5e versnellings-indicatie op het dash.

Benodigde tijd ongeveer 15-20 minuten.
Benodigde sleutel-skills: 2 sterren uit 5 (misschien eigenlijk wel maar 1)

Ik heb nog het eea aan tijd gespendeerd om een beetje schoon te maken rond het voorste kettingwiel,dan duurt het uiteraard allemaal iets langer.

Bekijk bijlage 1510764Bekijk bijlage 1510765Bekijk bijlage 1510766Bekijk bijlage 1510767Bekijk bijlage 1510768Bekijk bijlage 1510769Bekijk bijlage 1510770

Nou de pret was van korte duur,want de 5 is al weer foetsie.....'(
 
Er zat wel een borst net onder het diepste punt van de tand aan beide zijden van het tandwiel. Weet even niet of dat dat rubber was.
Op een origineel tandwiel zit een rubber borst voor geluiddemping,de meeste aftermarket tandwielen hebben die niet,dat kan een ander geluid veroorzaken.
Als alles verder weer goed gemonteerd is denk ik dat je je geen zorgen moet maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan