Het Grote Hypermotard Topic deel 6!

Blij ben ik zeker!

wel een vraagje, ik zag bij terugkomst van een ritje vandaag dat de linker kap, naast de tank. Aan de binnenkant los zit. En het lijkt alsof er een onderdeel heeft gezeten. Er zit ook een steuntje aan het frame aan de binnenkant, waar nu niks aan/op zit
kan iemand mij vertellen wat voor onderdeel er normaal zit?

Bekijk bijlage 1486556Bekijk bijlage 1486557

Ik heb er stekkers zitten als wij dezelfde bedoelen
 

Bijlagen

  • 20200423_065435.jpg
    20200423_065435.jpg
    380,2 KB · Weergaven: 19
Hey mensen. Weet niet of iemand mij nog weet te herinneren, maar ik leef nog en de Hyper is nog steeds in mijn bezit.

Ondertussen woon ik in Duitsland, maar mijn Hyper staat nog in Nederland. Heeft nu ongeveer een jaar of anderhalf stilgestaan, riemen zijn 4~5 jaar oud (qua KM goed maar ja, niet te vertrouwen). Heeft denk ik wel weer een grote beurt nodig afgezien van remblokken en banden. Ik vroeg me af of er goede adressen zijn waar ik ergens in Noord-Brabant hiermee terecht kan? Voorvork olie en keerringen waren 1,5 jaar geleden vervangen omdat ze lekten.

Ik wil waarschijnlijk een lichter vliegwiel erin laten zetten want ik heb de orginele altijd maar te zwaar gevonden.

Daarnaast heb ik ook problemen met een uitgezette tank (bekend probleem bij deze modellen) die bij een van mijn kappen het ophangpunt heeft afgebroken. Ik weet niet of dat weer vast te lijmen is of te plastic lassen?

Daarnaast vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met het invoeren van een motor uit Nederland naar Duitsland. Hier hebben ze de TüV en die zijn best strict over wat er op een motor mag zitten. Ik heb bijv een katvervanger, mijn db dempers zijn uitgeboord (kan ik er wel weer inzetten met schroeven), wielen hebben niet meer de orginele kleur, remhendels met china hendels vervangen, rearsets zijn aftermarket van een Italiaan die ze in z'n schuur bouwt, aftermarket drukplaat en carbon koppeling cover. Orginele spul heb ik al een tijdje niet meer en ik ben bang dat het me een hoop gaat kosten om dat weer goed te krijgen, maar ik ben zo aan deze motor gehecht dat ik 'm niet wil verkopen om in Duitsland weer een soortgelijke te bouwen. Dan moet ik namelijk ook weer met vering, mapping en een hoop andere zooi lopen kloten. Advies is welkom :)
 
Ik zou als je die nog niet hebt een lidmaatschapverzoek indienen op FB bij de Dutch Ducati Hypermotard & Hyperstrada Group. Dit is een actieve (privé) groep die snel reageert op je vragen.

Helaas is de kans dat je hier reactie krijgt ongeveer net zo groot als het winnen van de jackpot in de staatsloterij -O-
 
Hey mensen. Weet niet of iemand mij nog weet te herinneren, maar ik leef nog en de Hyper is nog steeds in mijn bezit.

Ondertussen woon ik in Duitsland, maar mijn Hyper staat nog in Nederland. Heeft nu ongeveer een jaar of anderhalf stilgestaan, riemen zijn 4~5 jaar oud (qua KM goed maar ja, niet te vertrouwen). Heeft denk ik wel weer een grote beurt nodig afgezien van remblokken en banden. Ik vroeg me af of er goede adressen zijn waar ik ergens in Noord-Brabant hiermee terecht kan? Voorvork olie en keerringen waren 1,5 jaar geleden vervangen omdat ze lekten.

Ik wil waarschijnlijk een lichter vliegwiel erin laten zetten want ik heb de orginele altijd maar te zwaar gevonden.

Daarnaast heb ik ook problemen met een uitgezette tank (bekend probleem bij deze modellen) die bij een van mijn kappen het ophangpunt heeft afgebroken. Ik weet niet of dat weer vast te lijmen is of te plastic lassen?

Daarnaast vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met het invoeren van een motor uit Nederland naar Duitsland. Hier hebben ze de TüV en die zijn best strict over wat er op een motor mag zitten. Ik heb bijv een katvervanger, mijn db dempers zijn uitgeboord (kan ik er wel weer inzetten met schroeven), wielen hebben niet meer de orginele kleur, remhendels met china hendels vervangen, rearsets zijn aftermarket van een Italiaan die ze in z'n schuur bouwt, aftermarket drukplaat en carbon koppeling cover. Orginele spul heb ik al een tijdje niet meer en ik ben bang dat het me een hoop gaat kosten om dat weer goed te krijgen, maar ik ben zo aan deze motor gehecht dat ik 'm niet wil verkopen om in Duitsland weer een soortgelijke te bouwen. Dan moet ik namelijk ook weer met vering, mapping en een hoop andere zooi lopen kloten. Advies is welkom :)
Hi DrinkYoghurt,

Zou de hyper bij Biggelaar brengen, kan ie gelijk je vliegwiel doen, zou eerst je tandriemen visueel inspecteren, deze kunnen lang mee, zit kevlar in. Mij riemen zijn van 2016, maar rij wel regelmatig, komt ook geen kracht op hé. Ik ook niet echt veel km's erop sinds ze nieuw erop zijn gegaan, zo een 7-8k, ik inspecteer ze regelmatig, onderhoud destijds bij Biggelaar laten doen, ivm koppen flowen. Zelf volgende week op toer 1 1/2 week naar buitenland, maak me over de riemen totaal geen zorgen.
Voor je keuring zou ik het niet weten, TUV kan je meer daarover informeren wat wel en niet mag.
Tank weet ik niet, plastic kan gelast worden, worden ook niet wel eens tanks aangeboden op MP, misschien optie om gelijk 22ltr erin te zetten ?

Succes daar

Btw, riemen, vliegwiel, kan jezelf doen, alsmede tank e.d. maar die keuring tja, dat is een breker.
Je weet ik heb digitaal WPHB ter beschikking hé.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een italiaanse ZX10r ingevoerd, uiteraard via RDW. Ik had daarvoor al twee autos ingevoerd en was er dus al niet zo bang meer voor.

Enige waar ze naar keken was of de motor rijdbaar is cq veilig voor de openbare weg, maar dit was bij mij niet meer dan een visuele inspectie door de keurmeester. Er moet een teller op zitten of je moet anderzins de kilometerstand kunnen bewijzen. Verder is het niets meer dan chassisnummertje controleren met de voertuigbrief en het voornaamste... geld betalen aan het rijk :)

Heb zelf inmiddels twee BMW's, die Kawa en een Porsche ingevoerd en het was eigenlijk nooit meer dan nummers checken, en een visueel rondje om het object. Voornaamste is zorgen dat je de juiste papieren bij hebt anders kun je een ander keer terugkomen.
 
Ik zou als je die nog niet hebt een lidmaatschapverzoek indienen op FB bij de Dutch Ducati Hypermotard & Hyperstrada Group. Dit is een actieve (privé) groep die snel reageert op je vragen.

Helaas is de kans dat je hier reactie krijgt ongeveer net zo groot als het winnen van de jackpot in de staatsloterij -O-
Top! Zal het daar even proberen.
Hi DrinkYoghurt,

Zou de hyper bij Biggelaar brengen, kan ie gelijk je vliegwiel doen, zou eerst je tandriemen visueel inspecteren, deze kunnen lang mee, zit kevlar in. Mij riemen zijn van 2016, maar rij wel regelmatig, komt ook geen kracht op hé. Ik ook niet echt veel km's erop sinds ze nieuw erop zijn gegaan, zo een 7-8k, ik inspecteer ze regelmatig, onderhoud destijds bij Biggelaar laten doen, ivm koppen flowen. Zelf volgende week op toer 1 1/2 week naar buitenland, maak me over de riemen totaal geen zorgen.
Voor je keuring zou ik het niet weten, TUV kan je meer daarover informeren wat wel en niet mag.
Tank weet ik niet, plastic kan gelast worden, worden ook niet wel eens tanks aangeboden op MP, misschien optie om gelijk 22ltr erin te zetten ?

Succes daar

Btw, riemen, vliegwiel, kan jezelf doen, alsmede tank e.d. maar die keuring tja, dat is een breker.
Je weet ik heb digitaal WPHB ter beschikking hé.

Hey Rob,

Biggelaar kom ik niet graag eerlijk gezegd en de prijzen voor een grote beurt zijn wat mij betreft buitensporig (900 euro voor een 2-klepper zonder reparaties). Het enige wat er moet gebeuren is de riemen, olie en rem/koppelingsvloeistof vervangen. Banden en al het andere zijn nog in goede staat. Hoe makkelijk is het om de riemen van een Hyper te vervangen? Ik heb namelijk geen momentsleutels e.d. en dan kan het denk ik redelijk lastig worden of niet? Vliegwiel zou ik willen afdraaien ipv vervangen want ik denk dat een 848 vliegwiel iets te licht zal zijn.
Ik heb een italiaanse ZX10r ingevoerd, uiteraard via RDW. Ik had daarvoor al twee autos ingevoerd en was er dus al niet zo bang meer voor.

Enige waar ze naar keken was of de motor rijdbaar is cq veilig voor de openbare weg, maar dit was bij mij niet meer dan een visuele inspectie door de keurmeester. Er moet een teller op zitten of je moet anderzins de kilometerstand kunnen bewijzen. Verder is het niets meer dan chassisnummertje controleren met de voertuigbrief en het voornaamste... geld betalen aan het rijk :)

Heb zelf inmiddels twee BMW's, die Kawa en een Porsche ingevoerd en het was eigenlijk nooit meer dan nummers checken, en een visueel rondje om het object. Voornaamste is zorgen dat je de juiste papieren bij hebt anders kun je een ander keer terugkomen.

Yup ervaring met RDW heb ik genoeg, heb vele motoren uit Engeland ingevoerd in het verleden. Helaas heeft Duitsland strengere wetgeving wat invoering van motoren betreft. Daar moet alles CE gekeurd zijn en zelfs je banden moeten aan het typenummer voldoen (dus je kan bijv. geen nieuwere banden monteren..)
 
Weet niet uit welke contreien je precies komt, maar een maatje van me heeft een garage en doet voormelijk Duc's.
En hij rekent eerlijke prijzen, soms zelf aan de goedkope kant als je het mij vraagt. Maar dat komt omdat het tegelijk ook een uit de hand gelopen hobby is.
Hij zit in Nieuwendijk (zo'n 15km onder Gorinchem)
 
Weet niet uit welke contreien je precies komt, maar een maatje van me heeft een garage en doet voormelijk Duc's.
En hij rekent eerlijke prijzen, soms zelf aan de goedkope kant als je het mij vraagt. Maar dat komt omdat het tegelijk ook een uit de hand gelopen hobby is.
Hij zit in Nieuwendijk (zo'n 15km onder Gorinchem)

Jeroen zeker ? zo ja goede tip
 
Nee die ken ik niet Rob, ik ga altijd naar G.Bax Auto's En Motoren in Nieuwendijk.

Hij fixt alles voor me, van regulier onderhoud aan de hypermotard tot het compleet demonteren en weer monteren van het motorblok van mijn Porsche twee jaar geleden. *D
 
Top! Zal het daar even proberen.


Hey Rob,

Biggelaar kom ik niet graag eerlijk gezegd en de prijzen voor een grote beurt zijn wat mij betreft buitensporig (900 euro voor een 2-klepper zonder reparaties). Het enige wat er moet gebeuren is de riemen, olie en rem/koppelingsvloeistof vervangen. Banden en al het andere zijn nog in goede staat. Hoe makkelijk is het om de riemen van een Hyper te vervangen? Ik heb namelijk geen momentsleutels e.d. en dan kan het denk ik redelijk lastig worden of niet? Vliegwiel zou ik willen afdraaien ipv vervangen want ik denk dat een 848 vliegwiel iets te licht zal zijn.


Yup ervaring met RDW heb ik genoeg, heb vele motoren uit Engeland ingevoerd in het verleden. Helaas heeft Duitsland strengere wetgeving wat invoering van motoren betreft. Daar moet alles CE gekeurd zijn en zelfs je banden moeten aan het typenummer voldoen (dus je kan bijv. geen nieuwere banden monteren..)

-Bij beurt Biggelaar, kun je zoals Biggelaar zelf stelt op website een volgende beurt overslaan. je zou Moto Puro ook kunnen proberen, of anders zeggen, ik wil dat je alleen de riemen, olie, filter en rem/kopp. vloeistof doet meer niet. Bij mijn beurt Biggelaar welke tegelijkertijd met tuning is gedaan heb ik zelf de filter en olie, riemen toegeleverd, en was geen probleem.
-Riemen kan jezelf doen, klusje van niets, zie instructie op youtube, geen momentsleutel voor nodig, wel logisch verstand, riemen Product no.: 412806104F bij Stein Dinse te koop voor goede prijs bij Stein-Dinse GmbH Online Shop
-Remvloeistof kan jezelf ook wel doen
-Olie en filter kan jezelf ook doen, zie onderstaand mijn eerder post over olie, ik gebruik filters van Fram art. no. PH2839 of HiFlo HI-153
-Vliegwiel zou je kunnen informeren bij Biggelaar, ja inderdaad afdraaien, misschien heeft hij ruilsysteem.
Ik meen dat vliegwiel nu 1 kg is, maar weet het niet zeker meer, zou je ook zelf kunnen laten afdraaien en je laten informeren op het internet.
-Keuring TUV, misschien heb je nog Hyper maatje hier in Nederland die je de originele onderdelen kan lenen voor je keuring, en na keuring weer terugbouwen, dat zou ik doen, als je dat na het seizoen doet zou het geen probleem zijn.
-WPHB Digitaal heb ik hier voor je, stuur ik dan via "we transfer" mail adres via PM aub.
-mocht je nog mondelinge toelicht of support nodig hebben, bel mij dan even, nummer via PM dan.

succes, gaat je vast allemaal lukken ! :]

==================================
*olie*
-het begint bij je IOM van Ducati, wat schrijven ze voor?
tegenwoordig zet Ducati er niet meer bij welke API grade er nodig is, althans in mijn Hypermotard boekje niet, wel zeggen ze SAE 10W-40
voor mijn 748R van destijds schregen ze API "SG" (kwaliteit) voor.

-belangrijk is
A/API grade = kwaliteit van olie
B/SAE norm = vloeibaarheid van olie bij bepaalde temp.
C/ JASO norm = wel of geen droge koppeling
D/ wat zit er nu in je fiets...goed om te weten namelijk.
E/ kwaliteits olie kan duur en goedkoop zijn...het is net als bij je aankoop van Jeans(spijkerbroeken) dus per definitie is olie van de Aldi/Action/Lidl/Hema die redelijk goedkoop zijn niet per definitie slechter als merken als Motul/Shell/enz. Enz. Als je weet waarop je moet letten...weet je wat je koopt...en de verkoper van een dure olie zal altijd zeggen dat zijn olie de beste is en dat je ook het beste elk seizoen het moet vervangen...want dan verdient hij het meeste...het gaat om de kwaliteit die is aangeven op de verpakking en niet hoe mooi de fles eruit ziet.

Olie gebruik ik van Metropa, goede API norm, vanaf SG of hoger, ik gebruik full syntheet, 10W50 of 10W60, koop meestal doos van 12 x 1ltr.
op dit moment gebruik ik ook voor de Circuit Panigale 899, Midland® "Swiss Quality Oil" - Midland® Racing - motoreļļas / transmisijas eļļas / smērvielas / motor oils / lubricants / gear oils / моторные масла / трансмисионные масла / смазки

Olie = een full syntheet als 10W40 volstaat, olie Hypermotard 2V wordt niet heel heet..let op API norm (dat bepaalt de kwaliteit)(SM is momenteel op hoogste, kijk wat ducati voorschrijft) dat is is enige, ik koop mijn olie bij Metropa en filters op ebay.de

"merk en prijs" olie bepaalt niet niet kwaliteit...dus olie van de Action, als de API norm goed is kan dat er ook in. uitleg API ---> Er zijn twee categorieën: benzine en diesel. Category "S" staat voor "Spark Ignition", voor benzine en categorie C staat voor "Compression Ignition", voor diesel. Voor beide, wordt de letter S of C gevolgd door een andere letter. Bijvoorbeeld SM of CF. Hoe hoger de letter, des te recenter is de technologie van de olie. Voor recente olie zal de hoge specificatie de lage letter grade vervangen. Bijvoorbeeld, wanneer we een olie hebben met de specificatie SN, kan deze ook gebruikt worden voor voertuigen die API, SM, SL en SJ vragen, het is achterstevoren verenigbaar.
bron: API specificatie? Zo werkt het! - Rymax Lubricants

===================================================
 
Laatst bewerkt:
Nee die ken ik niet Rob, ik ga altijd naar G.Bax Auto's En Motoren in Nieuwendijk.

Hij fixt alles voor me, van regulier onderhoud aan de hypermotard tot het compleet demonteren en weer monteren van het motorblok van mijn Porsche twee jaar geleden. *D
nou top ! goed en vertrouwt onderhoud is fijn !
 
Hey mensen. Weet niet of iemand mij nog weet te herinneren, maar ik leef nog en de Hyper is nog steeds in mijn bezit.

Ondertussen woon ik in Duitsland, maar mijn Hyper staat nog in Nederland. Heeft nu ongeveer een jaar of anderhalf stilgestaan, riemen zijn 4~5 jaar oud (qua KM goed maar ja, niet te vertrouwen). Heeft denk ik wel weer een grote beurt nodig afgezien van remblokken en banden. Ik vroeg me af of er goede adressen zijn waar ik ergens in Noord-Brabant hiermee terecht kan? Voorvork olie en keerringen waren 1,5 jaar geleden vervangen omdat ze lekten.

Ik wil waarschijnlijk een lichter vliegwiel erin laten zetten want ik heb de orginele altijd maar te zwaar gevonden.

Daarnaast heb ik ook problemen met een uitgezette tank (bekend probleem bij deze modellen) die bij een van mijn kappen het ophangpunt heeft afgebroken. Ik weet niet of dat weer vast te lijmen is of te plastic lassen?

Daarnaast vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met het invoeren van een motor uit Nederland naar Duitsland. Hier hebben ze de TüV en die zijn best strict over wat er op een motor mag zitten. Ik heb bijv een katvervanger, mijn db dempers zijn uitgeboord (kan ik er wel weer inzetten met schroeven), wielen hebben niet meer de orginele kleur, remhendels met china hendels vervangen, rearsets zijn aftermarket van een Italiaan die ze in z'n schuur bouwt, aftermarket drukplaat en carbon koppeling cover. Orginele spul heb ik al een tijdje niet meer en ik ben bang dat het me een hoop gaat kosten om dat weer goed te krijgen, maar ik ben zo aan deze motor gehecht dat ik 'm niet wil verkopen om in Duitsland weer een soortgelijke te bouwen. Dan moet ik namelijk ook weer met vering, mapping en een hoop andere zooi lopen kloten. Advies is welkom :)

Tank Ducati Hypermotard 1100 2007 2008 2009
€ 79,00
 
Aangezien ik op zoek was naar een nieuwe naked 2 cilinder stond een Streetfighter 848 bovenaan mijn lijst, maar deze is toch te sportief qua zithouding voor mij. Vanmiddag een proefrit gemaakt maar ervaar toch teveel druk op mijn polsen dus dan gaat de lol er snel van af '(

Daarna ook nog een proefrit gemaakt op een Hypermotard 1100 want dat was nummer 2 op de lijst. Dat is dikke schik en dus een kanshebber maar daar vond ik de droge koppeling veel te zwaar van. Dus daar twijfel ik over.
Op aandringen van de dealer ook gereden op een Monster 821, om het motorblok te ervaren om te zien of een Hypermotard 821 met een natte koppeling wat zou zijn. Maar vind het blok van de Monster 821 onderin wat missen vergeleken met de Hypermotard 1100, de 821 moet je voor mijn beleving veel meer op toeren rijden. Dus daar over de Hypermotard 821 heb ik mijn bedenkingen.
Een Hypermotard 939 of 950 zou wellicht wat zijn, de ideale combinatie van vermogen onderin en snufjes als ABS en DTC maar die zijn vaak boven mijn budget.
Keuzestress nu dus :+

Hoort een droge koppeling zwaar te gaan? Of zijn er oplossingen voor om een droge koppeling wat soepeler te laten gaan?
 
Aangezien ik op zoek was naar een nieuwe naked 2 cilinder stond een Streetfighter 848 bovenaan mijn lijst, maar deze is toch te sportief qua zithouding voor mij. Vanmiddag een proefrit gemaakt maar ervaar toch teveel druk op mijn polsen dus dan gaat de lol er snel van af '(

Daarna ook nog een proefrit gemaakt op een Hypermotard 1100 want dat was nummer 2 op de lijst. Dat is dikke schik en dus een kanshebber maar daar vond ik de droge koppeling veel te zwaar van. Dus daar twijfel ik over.
Op aandringen van de dealer ook gereden op een Monster 821, om het motorblok te ervaren om te zien of een Hypermotard 821 met een natte koppeling wat zou zijn. Maar vind het blok van de Monster 821 onderin wat missen vergeleken met de Hypermotard 1100, de 821 moet je voor mijn beleving veel meer op toeren rijden. Dus daar over de Hypermotard 821 heb ik mijn bedenkingen.
Een Hypermotard 939 of 950 zou wellicht wat zijn, de ideale combinatie van vermogen onderin en snufjes als ABS en DTC maar die zijn vaak boven mijn budget.
Keuzestress nu dus :+

Hoort een droge koppeling zwaar te gaan? Of zijn er oplossingen voor om een droge koppeling wat soepeler te laten gaan?

Top verslag van je ervaringen. Goed dat je meerdere ervaringen op doet ! Belangrijk.

Juist kiezen voor de 1100, kies voor het karakter, deze 2V zijn de laatste de mohanikanen, het echte Ducati gevoel. Je zult er genoeg plezier aan beleven.
Je kunt 2 dingen doen aan de clutch.
1/*2 veren wegnemen aan clutch cover.
2/*je kunt een lichter bedienbare slave cylinder monteren, daardoor wordt koppeling bedienen lichter.
3/*gewoon een 2V kopen, and ride that bike.
4/*choose the 821 en be a pussy.

Have fun with the 2V, like i have for allready 34K.

Be wise choose the right 2V

ciao Rob
 
Laatst bewerkt:
Top verslag van je ervaringen. Goed dat je meerdere ervaringen op doet ! Belangrijk.

Juist kiezen voor de 1100, kies voor het karakter, deze 2V zijn de laatste de mohanikanen, het echte Ducati gevoel. Je zult er genoeg plezier aan beleven.
Je kunt 2 dingen doen aan de clutch.
1/*2 veren wegnemen aan clutch cover.
2/*je kunt een lichter bedienbare slave cylinder monteren, daardoor wordt koppeling bedienen lichter.
3/*gewoon een 2V kopen, and ride that bike.
4/*choose the 821 en be a a pussy.

Have fun with the 2V, like i have for allready 34K.

Be wise choose the right 2V

ciao Rob

4 _O- _O- Een 821 word em ook niet was mijn eerste ingeving. Maakt het verwijderen van 2 van de 4 veren het bedienen van de koppeling lichter?
 
4 _O- _O- Een 821 word em ook niet was mijn eerste ingeving. Maakt het verwijderen van 2 van de 4 veren het bedienen van de koppeling lichter?
2 van de 4 ?
Eerder 2 van de 6 als ik het goed geteld heb ? Indien geen 6 dan 5.
Mijn 1100S schakelt op als een quickshifter, geen koppeling, mes door boter, terug schakelen wel, maar met míjn 56ste lukt me dat nog wel 😎

Kies nu maar voor de 2V, je zal er happy van worden, lekker rauw en goed geluid.

Ciao Rob
 
Top verslag van je ervaringen. Goed dat je meerdere ervaringen op doet ! Belangrijk.

Juist kiezen voor de 1100, kies voor het karakter, deze 2V zijn de laatste de mohanikanen, het echte Ducati gevoel. Je zult er genoeg plezier aan beleven.
Je kunt 2 dingen doen aan de clutch.
1/*2 veren wegnemen aan clutch cover.
2/*je kunt een lichter bedienbare slave cylinder monteren, daardoor wordt koppeling bedienen lichter.
3/*gewoon een 2V kopen, and ride that bike.
4/*choose the 821 en be a pussy.

Have fun with the 2V, like i have for allready 34K.

Be wise choose the right 2V

ciao Rob

top antwoord :t
 
Oh ja..nog een leuke tip:

facebook: Dutch Ducati Hypermotard & Hyperstrada Group.
veel info, snel antwoorden op je vragen, actieve leden, etc.

En een lidmaatschap van DCN kun je ook overwegen.
wordt veel georganiseerd en maandelijkse meetings in het regi café en een aantal keren per jaar het club in de bus.

:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan