#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Is die mod ook uitvoerbaar op een 750 of 800 model specifiek?

Antwoord: Is niet voor de 750, daar zit die emissie shit niet op.
 
Laatst bewerkt:
Mijn 91-er heeft een middenbok, hoe kom je erbij dat dat pas na 93 zo zou zijn?
De mijne is ook een '91-er, maar had af-nieuw geen middenbok...(amerikaans model).
Die heb ik er laatst zelf onder gezet.
Het was (dus) een optie.
 
Laatst bewerkt:
Ben een beetje klaar met de 36-1. Stator uit gefikt, 2e hands nieuwe er in en een mosfet SR. accu vervangen 14+ laadstroom en tijdens een ritje verdorie weer niet starten. Ikke meten nouwelijks laadstroom en slechts 40V wissel op de gele draden
De RC36-1 heeft inderdaad maar iets van 40V wissel, vanaf de -2 is dat 80V...
Dus alleen je Reg/rec vervangen..
Ik ben het ook allemaal tegengekomen;


En nog eentje voor de OP;
 

Bijlagen

  • IMG_20190823_094951967_HDR.jpg.726d4fdc32bca9c5e2f8d46184340f9e.jpg
    IMG_20190823_094951967_HDR.jpg.726d4fdc32bca9c5e2f8d46184340f9e.jpg
    12,9 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Over paar weken de afspraak ingepland voor m'n grote beurt met kleppenspeling en de hele mikmak. Circa 800€ zoals hier al aangegeven was, laat er gelijk andere achterband onder plakken en m'n handvat verwarming opnieuw lijmen. Monteur gaf aan dat die lijm had van Honda, zou daarna nooit meer los komen, moet alleen paar uur drogen. We gaan het meemaken.
 
Laatst bewerkt:
Ja wat een geld he?
Maar er zitten ook veel uren in.

Kleppen dtellen 200-300 euro
Olie+ oliefilter 100 euro
Carbs syncen 100 euro

Dan zit je al aan 500 en heb je de grote beurt nog lang niet compleet.

Wat een geld kun je besparen als je alles zelf doet.
 
Ja wat een geld he?
Maar er zitten ook veel uren in.

Kleppen dtellen 200-300 euro
Olie+ oliefilter 100 euro
Carbs syncen 100 euro

Dan zit je al aan 500 en heb je de grote beurt nog lang niet compleet.

Wat een geld kun je besparen als je alles zelf doet.
Nou! Ik wist dat ik bespaarde door veel zelf te doen... maar zoveel...!
 
Weet je zeker dat je stator kapot is?
Welke weerstand meet je?

Zoals al aangegeven geeft een RC36-1 iets van 42V wissel..
 
Als de wikkelingen donker bruin tov van andere zijn dan zou ik hem niet meer vertrouwen.

Normaliter rond 70-90V wisselspanning op uitgang.... :? Ruim voldoende voor 14,5V gelijkspanning na gelijkrichting.

Gelukkig bijna 2 jaar na montage van een Carmo stator nog steeds werkend en rijdend.... :]
 
Kleur zegt niet zoveel, meten wel.

Die op de foto is donkerder op de plek waarde kabel zit. Logisch dat eea hier donkerder is; dit is "boven" en zit minder in olie die als koeling dient.
 
Als de wikkelingen donker bruin tov van andere zijn dan zou ik hem niet meer vertrouwen.

Normaliter rond 70-90V wisselspanning op uitgang.... :? Ruim voldoende voor 14,5V gelijkspanning na gelijkrichting.

Gelukkig bijna 2 jaar na montage van een Carmo stator nog steeds werkend en rijdend.... :]

Dat geldt voor een RC36-2 en jonger; een RC36-1 levert 42V wissel...echt.
 
Ik was onderweg naar de Eifel, toen mn motor stil viel brandstof pomp was gloeiend heet. Na veel getob weer thuis pomp er af en daar wil ik nieuwe contact puntjes in zetten.
Maar toen viel mn oog op een pijpje dat onder uit de tank komt, hoort daar niet iets van een slangetje aan ? En is dat van de tank ontluchting wat bij de vuldop zit ?20200608_195842.jpg20200608_200017.jpg
 
18D9361A-FD56-442A-B500-A4600B6E1B99.jpeg
4543F694-0E9F-4D00-92A5-DD83C40FE6FA.jpeg

ff bougies vervangen; het blijft een k-klus die voorste twee. De topkuip er af omdat ik nog ff met de koplamp bedrading aan de gang moest, maar het is wel makkelijker.
Voorlopig hoeft het niet meer: iridium ngk-s
 
Dag mede MF'ers,

sinds vorige week trotse eigenaar van een VFR 800 Fi uit 1999. Gekocht in Nederland en nu geïmporteerd naar België. Volgende week naar de DIV om hem in te schrijven en dan is ie er klaar voor.

Fiets met 96k op de teller, Blok gereviseerd en kleppen gedaan op 87k.
4 eigenaars (waarvan 1x garage) Ik ben nu dus de 5e.. De eerste eigenaar heeft hem 18 jaar gehad!
Ook heeft iemand (ik vermoed de 1e eigenaar) er zelf een optie op gezet om de "4 pinkers" op te zetten dmv een schakelaar!

Ik rij ook met een CB1000R uit 2010 en nu heb ik dus deze bijgehaald eigenlijk met de gedachte om er mijn vriendin bij achterop mee te gaan toeren (Ritten van +/- 300km)
Nu na mijn test rit heb ik gevoeld dat wanneer ik een trage bocht neem of bv een rond punt neem, dat hij de neiging heeft om wat naar binnen te vallen, te knikken. Nu weet ik niet of het typisch is aan deze modellen (of ik kan niet rijden). Misschien vergelijk ik het ook wat te hard met mijn CB (wat ik niet mag doen)

Ook zou ik nog een paar modificaties willen doen zoals een bagster zadel, en misschien een andere uitlaatlijn. Deze is een high mount en is vrij kort tegen mijn zadeltassen die van stof zijn, en ik weet niet zeker hoe heet het daar onder zou worden?

grtz

Mack
IMG_7693.jpg
IMG_7582.jpg

IMG_7716.jpg
IMG_7717.jpg
 
Mooi.
Ik kan je twee dingen aanraden die bij mij veel hebben verbeterd.

1. Hyperpro veren voor
2. Pirelli Angel Gt2.

Dan krijg je echt een superstrak sturende motor.
 
Waarom moest het blok eigenlijk al worden gereviseerd bij 87000? Meest moet zo'n blok wel 3 ton mee kunnen zonder reparatie s
 
Terug
Bovenaan Onderaan