Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Lekker stukje gereden. Vies warm is het eigenlijk.

Maargoed, gelijk een les geleerd............
Op een drukke weg je gas zo vol open gooien, dat hij uberhaupt niet eens meer verder wil en op den duur 80 rijden waar je 50 mag is.. ehh.. met zijwegen geen goed idee.
Op 't moment dat ik eraan kwam wou er van rechts een auto mijn baan opdraaien, dus ik wijkte al een klein beetje uit. Gelukkig zag hij mij..............

Ik had anders een botsing niet kunnen voorkomen, gas geven en dan ook nog de rem handeling erbij doen, dan was ik geheid op mijn plaat gegaan.
Ik had het ook niet kunnen verhalen trouwens...... het was voor iedereen wel duidelijk dat er op dat moment een mongool reed. :+

Ik had wel mijn hart in mijn keel en ik snap wel dat sommige motorrijders bij een bijna crash aan de kant van de weg gaan staan om bij te komen, begrijp nu hoe dat voelt. :/

Maar, volgende keer mag ik gelukkig weer op de motor stappen en laten we dat maar niet voor een tweede keer herhalen. :P


Bekijk bijlage 1511635

Dat was een leermomentje, zo zie je maar altijd alert zijn op de motor, het liefst ogen voor en achter 😎
 
Lekker stukje gereden. Vies warm is het eigenlijk.

Maargoed, gelijk een les geleerd............
Op een drukke weg je gas zo vol open gooien, dat hij uberhaupt niet eens meer verder wil en op den duur 80 rijden waar je 50 mag is.. ehh.. met zijwegen geen goed idee.
Op 't moment dat ik eraan kwam wou er van rechts een auto mijn baan opdraaien, dus ik wijkte al een klein beetje uit. Gelukkig zag hij mij..............

Ik had anders een botsing niet kunnen voorkomen, gas geven en dan ook nog de rem handeling erbij doen, dan was ik geheid op mijn plaat gegaan.
Ik had het ook niet kunnen verhalen trouwens...... het was voor iedereen wel duidelijk dat er op dat moment een mongool reed. :+

Ik had wel mijn hart in mijn keel en ik snap wel dat sommige motorrijders bij een bijna crash aan de kant van de weg gaan staan om bij te komen, begrijp nu hoe dat voelt. :/

Maar, volgende keer mag ik gelukkig weer op de motor stappen en laten we dat maar niet voor een tweede keer herhalen. :P


Bekijk bijlage 1511635
Fijn dat het goed afgelopen is Malissa, op een gegeven moment ga je steeds meer anticiperen op de motor, ik ga er inmiddels vanuit dat er in iedere auto een blinde dove met zijn telefoon zit te spelen, er gewoon altijd vanuit gaan dat ze je niet zien zolang je niet oogcontact hebt.
Al is dat laatste ook niet altijd heilig, mijn vriendin werd op een rotonde zo van de motor gereden door iemand die haar letterlijk recht aankeek, hij verklaarde haar nooit gezien te hebben.
 
Fijn dat het goed afgelopen is Malissa, op een gegeven moment ga je steeds meer anticiperen op de motor, ik ga er inmiddels vanuit dat er in iedere auto een blinde dove met zijn telefoon zit te spelen, er gewoon altijd vanuit gaan dat ze je niet zien zolang je niet oogcontact hebt.
Al is dat laatste ook niet altijd heilig, mijn vriendin werd op een rotonde zo van de motor gereden door iemand die haar letterlijk recht aankeek, hij verklaarde haar nooit gezien te hebben.
Wtf.. das echt raar. Alsof ze dan inderdaad gewoon blind naar je staren.

In dit geval was ik wel de boosdoener geweest, want ik reed natuurlijk 30 km per uur harder dan toegestaan. Als ik met 50 km per uur gewoon rustig had gereden, was niemand geschrokken en had ik er nog beter op kunnen anticiperen.

Maar, was inderdaad een leer moment en ik ga ook nooit meer vol gas geven op een drukke weg met zijwegen.
 
Wtf.. das echt raar. Alsof ze dan inderdaad gewoon blind naar je staren.

In dit geval was ik wel de boosdoener geweest, want ik reed natuurlijk 30 km per uur harder dan toegestaan. Als ik met 50 km per uur gewoon rustig had gereden, was niemand geschrokken en had ik er nog beter op kunnen anticiperen.

Maar, was inderdaad een leer moment en ik ga ook nooit meer vol gas geven op een drukke weg met zijwegen.
Dat zijn voor motorrijders inderdaad vaak te gevaarlijkste wegen, vooral aan het begin van het seizoen is het voor veel automobilisten weer wennen dat er dingen op 2 wielen zijn die harder dan 50 gaan.
 
Even een vraagje aan de techneuten op uitlaat gebied.
Ik heb een Motad uitlaat onder mijn NTV650 zitten maar ik denk dat ik het aanslagpunt voor de midden standaard kwijt ben.
Op dit moment rust hij tegen de linker schetsplaat (in rijrichting gezien).
Wie kan er een oplossing aangeven waar het aanslagpunt hoort en wie heeft er eentje ter overname.
 
Maar die heeft er origineel wel gezeten die demper. Misschien al geen aanslag sinds de aftermarket demper gemonteerd is? Of iemand heeft iets geknutseld voordat jij de motor kreeg?
 
Maar die heeft er origineel wel gezeten die demper. Misschien al geen aanslag sinds de aftermarket demper gemonteerd is? Of iemand heeft iets geknutseld voordat jij de motor kreeg?
Vandaar ook dat ik schreef dat ik een Motad uitlaat heb en deze kwam met een opvang voor de standaard.
Geen idee waar die gezeten heeft of hoe die eruitziet.
 
Vandaar ook dat ik schreef dat ik een Motad uitlaat heb en deze kwam met een opvang voor de standaard.
Geen idee waar die gezeten heeft of hoe die eruitziet.
Het was meestal een driehoekige beugel met een rubber stop aan de demper die boven de rechterpoot van de middenbok uitkwam. Pas wel op als je zonder rijdt... Als er weinig spanning meer op de veer staat kan die loskomen en dan sleept je middenbok over de straat!
 
Hallo overigens, NTV'ers... Ik ben sinds februari dit jaar de eigenaar van een '93 exemplaar en heb die de afgelopen maanden helemaal opnieuw opgebouwd. Veel te veel geld uitgegeven uiteraard, maar wel happy met het resultaat en zeker happy met de NTV die in de plaats is gekomen van de VFR800 die ik 16 jaar in bezit heb gehad. Onderstaande hoe ie geworden is!

20200601_205602.jpg


Net aangemeld op Motorforum en leuk om hier jullie verhalen te lezen, en weetjes op te halen!
 
Hallo overigens, NTV'ers... Ik ben sinds februari dit jaar de eigenaar van een '93 exemplaar en heb die de afgelopen maanden helemaal opnieuw opgebouwd. Veel te veel geld uitgegeven uiteraard, maar wel happy met het resultaat en zeker happy met de NTV die in de plaats is gekomen van de VFR800 die ik 16 jaar in bezit heb gehad. Onderstaande hoe ie geworden is!

Bekijk bijlage 1513515

Net aangemeld op Motorforum en leuk om hier jullie verhalen te lezen, en weetjes op te halen!

Wow, gaaf! Dat staat hem heel goed.

Heel veel plezier met je NTV :Y
 
Het was meestal een driehoekige beugel met een rubber stop aan de demper die boven de rechterpoot van de middenbok uitkwam. Pas wel op als je zonder rijdt... Als er weinig spanning meer op de veer staat kan die loskomen en dan sleept je middenbok over de straat!
Neem wel een stuk touw mee 😄
 
Hallo overigens, NTV'ers... Ik ben sinds februari dit jaar de eigenaar van een '93 exemplaar en heb die de afgelopen maanden helemaal opnieuw opgebouwd. Veel te veel geld uitgegeven uiteraard, maar wel happy met het resultaat en zeker happy met de NTV die in de plaats is gekomen van de VFR800 die ik 16 jaar in bezit heb gehad. Onderstaande hoe ie geworden is!

Bekijk bijlage 1513515

Net aangemeld op Motorforum en leuk om hier jullie verhalen te lezen, en weetjes op te halen!

Mooi kleur inderdaad !!
 
Wat een rit..

eerst bijna van de motor getakkeld door een roofvogel.
Daarna stilstaan achter een auto die ineens bedenkt laat ik gewoon lekker achteruit in parkeren, had geen idee dat ik daar stond. Gelukkig stond ik al links van hem en kon ik hem een soort van ontwijken.

Daarna, rij ik hoe dom ook op de rotonde over een teerstreep, you know what's gonna happen. :+
En dan gaat er nog een auto vol op de rem op een rotonde om een vrouw met kind voor te laten, terwijl hun moeten wachten. Is heel lief hoor, maar wel fucking irritant.

Maar, heb t weer overleeft, was ondanks dat wel stress verlagend ritje. _O-
 
Hallo overigens, NTV'ers... Ik ben sinds februari dit jaar de eigenaar van een '93 exemplaar en heb die de afgelopen maanden helemaal opnieuw opgebouwd. Veel te veel geld uitgegeven uiteraard, maar wel happy met het resultaat en zeker happy met de NTV die in de plaats is gekomen van de VFR800 die ik 16 jaar in bezit heb gehad. Onderstaande hoe ie geworden is!

Bekijk bijlage 1513515

Net aangemeld op Motorforum en leuk om hier jullie verhalen te lezen, en weetjes op te halen!
Wat een prachtige fiets. Ik kan werkelijk geen enkel plekje vinden waar iets aan gedaan zou moeten worden. De laatste tijd heb ik dagelijks gereden en begin zo langzamerhand ook te dromen over het opnieuw opbouwen van mijn NTV. Er is heel erg veel dat er moet gebeuren (vooral optisch) om de motor weer een beetje in goede staat te krijgen. Het is vooral dat er nu veel roest op begint te komen en dat vind ik best wel eng aangezien dat ook weer allerlei andere onderdelen besmet met roest.

Heb jij een grote werkplaats ofzo waar je de motor hebt kunnen opknappen? Heb mijn NTV tien jaar geleden voor teveel geld gekocht en er bleek zoveel aan versleuteld te zijn dat ik mij soms afvraag of ik hem niet beter gewoon kan verkopen voor een klein bedrag en gewoon een betere basis kan kopen. Maar voordat ik daar aan wil beginnen lijkt het mij wel mooi om toch eerst even te kijken hoeveel opknappen gaat kosten.

Hoe kan het dat alles er zo nieuw uitziet? Heb je ergens nieuwe losse onderdelen kunnen kopen? Je hebt waarschijnlijk ook het hele frame opnieuw laten coaten enzo? Ziet er erg goed uit.
 
Wat een prachtige fiets. Ik kan werkelijk geen enkel plekje vinden waar iets aan gedaan zou moeten worden. De laatste tijd heb ik dagelijks gereden en begin zo langzamerhand ook te dromen over het opnieuw opbouwen van mijn NTV. Er is heel erg veel dat er moet gebeuren (vooral optisch) om de motor weer een beetje in goede staat te krijgen. Het is vooral dat er nu veel roest op begint te komen en dat vind ik best wel eng aangezien dat ook weer allerlei andere onderdelen besmet met roest.

Heb jij een grote werkplaats ofzo waar je de motor hebt kunnen opknappen? Heb mijn NTV tien jaar geleden voor teveel geld gekocht en er bleek zoveel aan versleuteld te zijn dat ik mij soms afvraag of ik hem niet beter gewoon kan verkopen voor een klein bedrag en gewoon een betere basis kan kopen. Maar voordat ik daar aan wil beginnen lijkt het mij wel mooi om toch eerst even te kijken hoeveel opknappen gaat kosten.

Hoe kan het dat alles er zo nieuw uitziet? Heb je ergens nieuwe losse onderdelen kunnen kopen? Je hebt waarschijnlijk ook het hele frame opnieuw laten coaten enzo? Ziet er erg goed uit.

Ik heb jouw motor van dichtbij gezien en kan je adviseren om die niet als basis te gebruiken voor een opknapbeurt. Tenminste niet als je het wilt aanpakken zoals deze. Ik heb maar 1 NTV aangepakt op deze wijze. Ik kan me nog herinneren dat het spuiten van de onderdelen en het coaten van het frame al iets van 600euro koste. En daar hing een blok in dat niet hoefde te worden opgeknapt
 
Heb jij een grote werkplaats ofzo waar je de motor hebt kunnen opknappen? Heb mijn NTV tien jaar geleden voor teveel geld gekocht en er bleek zoveel aan versleuteld te zijn dat ik mij soms afvraag of ik hem niet beter gewoon kan verkopen voor een klein bedrag en gewoon een betere basis kan kopen. Maar voordat ik daar aan wil beginnen lijkt het mij wel mooi om toch eerst even te kijken hoeveel opknappen gaat kosten.

Hoe kan het dat alles er zo nieuw uitziet? Heb je ergens nieuwe losse onderdelen kunnen kopen? Je hebt waarschijnlijk ook het hele frame opnieuw laten coaten enzo? Ziet er erg goed uit.

Nee, helaas! Geen hele grote werkplaats, maar schuur van 3.50 bij 3.50. Ik heb de motor op een motor-mover staan en op die manier kan ik hem makkelijk verplaatsen om er goed omheen te kunnen werken. Bij het laten zaken van het blok heb ik diezelfde motor mover en een houten frame gebruikt zodat ik het blok weer makkelijk uit de weg kon rollen.

Ik heb deze machine in januari gekocht. Heb lang gekeken naar het aanbod want ik wilde er een die origineel was, zonder dat er aan gerommeld was. Ze is inderdaad compleet uit elkaar geweest. Het frame is gezandstraald en daarna van een zwarte en een blanke poedercoating voorzien. Tank, spatbord, kappen en zadel ombouw heb ik laten spuiten.

Het blok heb ik niet uit elkaar gehad. Het liep mooi rond en de compressie was keurig binnen de specificaties. Heb overwogen het blok te spuiten, maar vindt dat eigenlijk zelden mooi worden als je het niet uit elkaar haalt en wilde dat voor een kleurtje niet doen. Wel heb ik de voorwiel, balhoofd, achterbrug lagers en de voorvork bussen vernieuwd. Verder was het vooral een kwestie van alles goed schoonmaken, hergebruiken wat nog goed was of vervangen voor gebruikt of nieuw. Er zitten nog wel wat dingetjes aan hoor... Het stuur en de waterpomp-pijp bijvoorbeeld hebben roestpitten en die zou ik wel willen vervangen. Maar eerst maar eens een poos rijden nu.

Er gaat uiteindelijk toch wel een bedragje inzitten maar niet meer dan 1 of 2 jaar afschrijving op een nieuwe dus dat was dan ook een beetje mijn afweging. Poedercoaten en spuiten heeft bij elkaar overigens ca. 900,- gekost... Dat was voor de 600,- die Defiduc noemde misschien ook gelukt maar ik ben zeg maar voor de VIP treatment gegaan ;-)
 
Hier had ik mazzel mee toen ik met deze motor bezig was. De spuiter die mijn bus had gedaan heeft me hiermee gematst. De wielen waren overigens ook gecoat. En nog wat klein spul zoals de schetsplaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan