Triumph Street Triple topic deel 24

Voor het oliepeilen is een makkelijk trucje: als de motor op de zijstandaard staat houd je hem even een paar seconden overeind. Dan zet je hem weer terug op de zijstandaard. Als je nu de peilstok uit schroeft zal deze het juiste peil aangeven. Je hoeft hem op deze manier ook niet af te vegen.
 
Na al het gekloot met banden van de afgelopen tijd, vorige week zaterdag eindelijk mijn nieuwe band op kunnen halen. Aangekomen bij mijn bandenboer mijn band nog meer lek gereden dan die al was :') +-500 km, 2e lek.

Zo blij dat dit niet gebeurde toen ik wegreed met mijn nieuwe band.

Nu ongeveer 100 km gereden met de nieuwe en nog geen lek. Dus nog minstens 400km voordat ik weer een nieuwe nodig heb:P

Is dat een Pirelli DR3? Daarmee heb ik 3x achter elkaar een lekke (achter)band gehad met oorzaak schroef... Het kan toeval zijn.
 
Ik heb voor de Street alleen maar buikschuivers gehad, heel veel lol mee gehad. Maar op de Street gaat alles comfortabeler, behalve de quickshifter die is op de S1000RR wel veel beter.

Zorg dat er minder speling op het schakelpedaal zit, ik heb nu 2 shims gemonteerd van 0.1 mm en daarmee werkt de quickshifter al beter! Ik heb er nog 3 over.
 
Zojuist een 2018 765RS opgehaald :)

was na de proefrit verkocht. Geeft enorm veel vertrouwen en gaat als een kanon (ook vergeleken met m’n zx6)
Ken het gevoel, kom van een zx10 af en het is echt bizar hoe makkelijk je alles aan de grond rijd met een 765RS. Op Ali express heb je voor weinig prima kneesliders, ik zou er alvast een dozijn bestellen ofzo;). Veel plezier!
 
56E10672-5684-4463-88CE-3D760CFF03CB.jpeg
 
Kleine update van mijn kant voor degene die er in geïnteresseerd zijn.

Zojuist bij de garage (Roké) geweest. We hebben overlegd en zijn tot de conclusie gekomen dat we er een ander blok in gaan leggen. Het blok word aangekocht en geserviced door Roké zelf en hier zal ik garantie op krijgen. De geschatte kosten zullen, afhankelijk van het blok en de benodigde service, tussen de €1500,00 en €3000,00 zijn. De restwaarde van de motor met een goed blok word geschat op €6500,00, dus dan is een dergelijke uitgave het waard.

De andere optie zou het reviseren van het huidige blok zijn. Maar het is op voorhand onmogelijk te zeggen wat er allemaal precies stuk is, en het is dus onmogelijk om de kosten om dit te herstellen te schatten. Ze weten wel dat het dermate ernstig is dat dit hoogstwaarschijnlijk een stuk duurder zal uitvallen dan een nieuw blok. En dat is niet meer rendabel. Dan kan ik beter de motor verkopen in de huidige staat.

Wel zal ik de motor ongeveer 1 maand kwijt zijn, gelet op de drukte en de hoeveelheid arbeid die verricht zal moeten worden. Morgen word ik gebeld en hoor ik meer.

Ondanks dat het een hele zure (en dure) dobber is, gloort er toch nog hoop dat mijn motorseizoen nog niet voorbij is! *D

@Misha P en @steveman: Bedankt voor jullie berichtje!
@VTR Jeroen: Ik heb het nogmaals nagevraagd, maar als je de motor echt volledig leeg laat lopen gaat er 4 liter olie in volgens Roké. Maar internet geeft inderdaad wel 3,2L aan. Bijzonder..
@RoyalClub: Dat weet ik niet eerlijk gezegd. Ik heb niet gekeken na de grote beurt hoe veel olie er in zat. Ik heb er blind op vertrouwd dat het goed was. Stom natuurlijk. Die (hele dure) les heb ik nu wel geleerd!
Allereerst driedubbel kut zeg... ik zou ook hetzelfde gedaan hebben als jij en bij mijn oude speed reed ik ook door als t lampje eventjes brandde. Bij thuiskomst wel altijd wat olie erbij maar verder...

Hopelijk kunnen ze dit alles goed voor je fiksen!
 
Gezellig :)
12 & 19 juli en 23 augustus Lelystad.
Assen 22 juli is trouwens via 2theexperience.
Kies je voor linksom of rechtsom??
En op Assen gevorderd? Reed op de R1en S1000RR wel sneller dan de 2.10 grens zoals aangegeven op de site.
Weet niet hoeveel langzamer de Street is op Assen.....
 
Laatst bewerkt:
Kies je voor linksom of rechtsom??

Rechtsom heb ik geboekt.

Linksom is 's ochtends, en ik ben geen ochtendmens :o
En rechtsom ligt mij veel beter

Ik heb ook wel eens mensen in de groep gehad die beide tijdvakken meededen. Al ben ik na alleen 's middags te hebben gereden ook best wel gaar. Al was het alleen maar van het wachten :/
 
Rechtsom heb ik geboekt.

Linksom is 's ochtends, en ik ben geen ochtendmens :o
En rechtsom ligt mij veel beter

Ik heb ook wel eens mensen in de groep gehad die beide tijdvakken meededen. Al ben ik na alleen 's middags te hebben gereden ook best wel gaar. Al was het alleen maar van het wachten :/
Oké rechtsom.
12 juli is al uitverkocht.
Ff kijken voor andere banden, bij beurtje zei de monteur al dat de rechterkant van de achterband op tegen de slijtblokjes zit.
 
Je hebt toch geen monteur nodig om de staat van je banden te beoordelen?
_O- Nee natuurlijk niet, maar motor kreeg zijn jaarlijkse beurt.
En naast een modificatie was er niets aan de hand alleen een bijna versleten achterband was het eindoordeel van de monteur ;). Ik vond het attent van hem om dat te melden.
 
Tijdje geleden hier gemeld. 765rs gekocht bij triumph motoren groningen. Ik kreeg vrijdag een appje of ik mijn eigen motor wilde uitpakken, duh! Tuurlijk wilde ik dat wel!

bijgaande wat foto’s! Nu nog alle accessoires er op (dat zijn er veel😜) en volgende week rijden!
 

Bijlagen

  • F418102A-4CD3-4837-AA2E-A5D2F45FDC31.jpeg
    F418102A-4CD3-4837-AA2E-A5D2F45FDC31.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 12
  • 057C7B00-F9AC-4630-A570-F99600D1096C.jpeg
    057C7B00-F9AC-4630-A570-F99600D1096C.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 14
  • B9D7B8CB-197C-4425-8BD4-7773CE9AD329.jpeg
    B9D7B8CB-197C-4425-8BD4-7773CE9AD329.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Wegens het na 10 jaar verkopen van de 2008 Street heb ik nog een aantal dingen in de aanbieding. Wie heeft er interesse in:

- Originele shock met Hyperpro veer
- Givi afstandhouders (zie foto's)
- Compleet Ventura Bike Pack System, eventueel met 3 tassen (ook los te koop)
- Bagster Hoes zwart
- Bagster Tanktas.

Ik hoef er allemaal niet de hoofdprijs voor. Stuur bij interesse even een PB.

20170621_123620.jpg
str1.jpg
str2.jpg
 
Hoe en waar monteer je die?
1.schakelarm losmaken van pedaal.
2. 2 boutjes van de schetsplaat losmaken.
3. Je hebt vervolgens de schetsplaat inclusief schakelpedaal in je handen.Maak nu de bout (scharnier punt) waar het schakelpedaal mee vast zit los.
4. Vervolgens de boel goed schoonmaken.
5. Busje pedaal invetten.
6. Aan iedere kant van het pedaal een shim van 0.1mm plaatsen.
7. Boutje pedaal er doorheen steken en weer terug schroeven in de schetsplaat. (Beetje loctite gebruiken voor de schroefdraad)
8. Schetsplaat monteren op de motor en schakel stang aan pedaal vastzetten.

30min werk!
 
He Allemaal! Over 3 maandjes vervalt mijn code 80 en dan zou ik graag een street triple gaan kopen want wou wat een gave machine!

Ik heb nu een paar keer erop gezeten maar nog niet gereden. Nu is het alleen zo dat ik met mijn lengte van 1.68 net met de voeten aan de grond kom (lees: tenen). Heeft iemand van jullie ervaring met het verlagen van de street triple? Zo ja, welke manieren zijn zijn effectief (plus wat kost het ongeveer?)

Alvast bedankt!
 
He Allemaal! Over 3 maandjes vervalt mijn code 80 en dan zou ik graag een street triple gaan kopen want wou wat een gave machine!

Ik heb nu een paar keer erop gezeten maar nog niet gereden. Nu is het alleen zo dat ik met mijn lengte van 1.68 net met de voeten aan de grond kom (lees: tenen). Heeft iemand van jullie ervaring met het verlagen van de street triple? Zo ja, welke manieren zijn zijn effectief (plus wat kost het ongeveer?)

Alvast bedankt!
Ik ben even groot. Verlaag hem niet.
 
Gewoon prima te doen qua rijden? Mijn ervaring is ook echt alleen uit erop zitten. Proefrit maken is lastig gezien je met een code 80 nergens een proefrit mag maken en de a2 versie is bijna nergens verkrijgbaar

Er bestaat van de eerste generatie 675 en de 765 een Low Ride Height versie, die is af-fabriek verlaagd, maar net zoals de A2-versie erg zeldzaam.
Ohja, en je moet niet stilstaan maar rijden he :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan