Hamamatsu
Die hard MF'er
- 27 dec 2009
- 611
- 363
- Onderwerp starter
- #276
"RG Gamma: wordt daar nog aan gewerkt?"
Jawel, maar vraag me niet wanneer. De kabelboom gemonteerd, het voor- en achterlicht en de stuurschakelaars. Jaartje geleden aangeschafte accu gevuld met zuur en opgeladen. Er ontplofte niets en hij leverde 12.67 volt na het laden.
Het dim-en grootlicht werkte meteen. Zo ook de tellerverlichting en singnaallampje voor groot licht. Achterlicht had een massa probleem. Komt vaker voor, maar dit maal geen roest, maar te nieuwe lak. Heb een massadraadje bijgetrokken. Niet origineel, sorry Michio, maar wel functioneel. Vervolgens slecht een klein pitje aan het branden na het bedienen van de remlicht schakelaar: draadjes gewisseld bij het achterlicht. Nog even de massa checken voor het parkeerlicht vooraan.
Het nieuw verchroomde ketting scherm gemonteerd, daarvoor eerst opnieuw M5 gesneden door het chroom, nikkel en koper, voor het achterste bevestigingsschroefje.
Een NOS 41 achtertandwiel en nieuw 13 tanden voortandwiel gemonteerd (eerste montage is 14 tanden, maar die had Marcel niet). DID 525 - 100 ketting is nu twee schakels te lagen. Voor een paar tientjes de HBM ketting pons aanschaffen denk ik.
Het olie systeem checken en vullen, de puntjes controleren en afstellen. Dan Competition 102 met 2% olie er in. Paar reserve bougietjes aanschaffen.
En dan....
Jawel, maar vraag me niet wanneer. De kabelboom gemonteerd, het voor- en achterlicht en de stuurschakelaars. Jaartje geleden aangeschafte accu gevuld met zuur en opgeladen. Er ontplofte niets en hij leverde 12.67 volt na het laden.
Het dim-en grootlicht werkte meteen. Zo ook de tellerverlichting en singnaallampje voor groot licht. Achterlicht had een massa probleem. Komt vaker voor, maar dit maal geen roest, maar te nieuwe lak. Heb een massadraadje bijgetrokken. Niet origineel, sorry Michio, maar wel functioneel. Vervolgens slecht een klein pitje aan het branden na het bedienen van de remlicht schakelaar: draadjes gewisseld bij het achterlicht. Nog even de massa checken voor het parkeerlicht vooraan.
Het nieuw verchroomde ketting scherm gemonteerd, daarvoor eerst opnieuw M5 gesneden door het chroom, nikkel en koper, voor het achterste bevestigingsschroefje.
Een NOS 41 achtertandwiel en nieuw 13 tanden voortandwiel gemonteerd (eerste montage is 14 tanden, maar die had Marcel niet). DID 525 - 100 ketting is nu twee schakels te lagen. Voor een paar tientjes de HBM ketting pons aanschaffen denk ik.
Het olie systeem checken en vullen, de puntjes controleren en afstellen. Dan Competition 102 met 2% olie er in. Paar reserve bougietjes aanschaffen.
En dan....