Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heel bekend!
Inderdaad, die beunhaas oplossing heb ik genoeg voorbij zien komen, ik ben eigenlijk op zoek naar een nette oplossing. Dus of een mooi T-stuk of het juiste waterpomphuis. Het zit enorm in het zicht namelijk.
Excuses voor het offtopic overigens, ik zoek vrolijk verder :D
PBben je nog steeds op zoek , kan het wel voor je maken van RVS, alleen niet op korte termijn , vertrek vandaag naar frankrijk
Even googelen, dat spul kun je praktisch overal gewoon bestellen.Ik heb een vraagje en er niet of ik in het juiste topic zit, maar ik ben op zoek naar 5 strippen aluminium van 0.5 mm dik, en 35 cm lang, breedte minimaal 3 cm.
Ik heb dit nodig omdat mijn eindkappen van de uitlaat 105 mm OD zijn en de carbonhulzen 106mm ID. De leverancier gaf aan dit verschil wel op te vangen anders kan het carbon kapot gaan.
Even googelen, dat spul kun je praktisch overal gewoon bestellen.
Valt mij eigenlijk nog aardig tegen... Alles is dikker of niet lang genoeg.
Aluminium plaat naturel 0,5 mm 100x50 cm
Dunne plaat van aluminium met gladde strakke afwerking voor allerlei toepassingen. De twee meest bekende voorbeelden: Op een deur bij de grond die vaak met de voet geopend wordt of tegenaan gestoten wordt; de plaat beschermt dan het hout van de deur. Of achter de kookplaat in de keuken omwww.praxis.nl
Dat is een heel exacte gok. En nicasyl erin is duur. Voor de prijs van een laagje nicasyl heb ik nu nieuwe bussen en hele vette Porsche zuigersMijn gok zou zijn dat het uitstekende deel onder uit de cilinder dan te dun zou worden.
db
Nee, net niet. Zoals geschreven is dat alu deel dan te dun. En het blok gaat niet zoveel toeren draaien dat nicasil perse nodig is. En ik vind het ook vet om het zelf gedaan te hebben. Enige dat ik ga laten doen is de bussen op maat van de zuigers laten boren.Had je niet beter de cilinder gewoon op maat kunnen laten boren en vervolgens weer nicasil er in?
Nee, net niet. Zoals geschreven is dat alu deel dan te dun. En het blok gaat niet zoveel toeren draaien dat nicasil perse nodig is. En ik vind het ook vet om het zelf gedaan te hebben. Enige dat ik ga laten doen is de bussen op maat van de zuigers laten boren.
Zorg je wel voor de juiste zuigerveren? Deze zijn anders bij stalen cilinderwanden.
Hoi oké 0.03 mm is niet gek. hoewel voor een instrumentmaker is het soms wel te veel .maar wij gebruiken voor dit doel een zwenktaster of led kantentaster nauwkeurigheid 0.005mmZo!
Even terugkomen op de discussie over kantentasters. Ik had ze uiteindelijk bij HBM vandaan omdat die lekker cheap waren en het toch een beetje een experiment zou worden....
Het uitrichten ging eerlijk gezegd beter dan verwacht, 2x het hele truukje zoals beschreven gedaan om te checken hoe "herhaalbaar" het was, en er zat 0,03mm verschil in
Dikke prima, dus door met het kotteren van de eerste Yamaha BT1100 cilinder.
Kotterkop had ik al een beetje aangepast:
Voor het uitrichten de cilinder alvast zoveel mogelijk voorbewerkt. Dus de onderkant eraf op de draaibank:
Nicasil eruit (niet alles) op de lompe draaibank:
Dan eerste gang kotteren met nog een stukkie nicasil erin (dat was nodig voor het uitrichten). Dat piept een beetje.....
Toerental en voeding een beetje aanpassen en volgende rondes.... tot de laatste. Mooie gladde boring van 105,48mm
Helemaal tevreden! De nieuwe stalen bussen hebben een diameter van 105,55mm en deze ondermaat van 0,07mm was op advies van een revisiebedrijf hier uit de buurt die uiteindelijk ook de bussen gaan boren naar de gewenste 100mm voor de nieuwe zuigers.
onbewerkt en bewerkt:
Cilinderbus die nog op maat moet en dan erin:
En een emmertje spanen na een avondje klussen....
Rest van het verhaal komt nog wel een keer in het topic van de fiets.
Later,
Loek
Hoi oké 0.03 mm is niet gek. hoewel voor een instrumentmaker is het soms wel te veel .maar wij gebruiken voor dit doel een zwenktaster of led kantentaster nauwkeurigheid 0.005mm
Hoi.
Nou ben ik toch benieuwd wat je allemaal aan het bouwen bent. Linkje?
Voor wat betreft die zuigerveren, in (giet)stalen bussen gaan verchroomde veren, in chroomwand cilinders, Nikasil ed, gaan (giet)stalen veren.
Groeten, Paul.
Daar moet ik me nog even in verdiepen.... Ik heb wel al in de gaten dat de meningen over die zuigerveren niet eenduidig zijn De porsche meneer zegt dat voor mijn toepassing (beperkte km's per jaar en geen extreme toerentallen) het niet zoveel uitmaakt. Als het ding 5 dagen per jaar op circuitis is kom ik aan ongeveer 700Km....
En ik heb ook al geluiden gehoord dat het maar een paar KM mee zou gaan.... als ze verkeerd zijn.
Heb jij een idee? Ik ga nu zuigers toepassen (is de planning) uit een turbo motor van een Porsche 964. En dat blok heeft volgens mij geen stalen bussen, maar nicasil in de cilinders, dus daar zijn de zuigerveren ook voor bedoeld.
Maar we dwalen af. Deze vraag komt nog in mn eigen topic aan de orde hoop ik.
Later,
Loek