Lekke vorkkeerring standaard of lowfriction

wes1985

Die hard MF'er
5 okt 2016
314
47
vandaag mijzelf een set progressieve hyperpro veren kado gedaan, nu heb ik bij een vorkpoot een lekke seal deze vervang ik gelijk mee.
Maar het advies van hyperpro was low friction seals te gebruiken voor een nog betere veerweg, ik gaf aan dat dat leuk is voor de racerij wat merk ik er van als hobby rijder.
Iemand ervaring met low friction seals? Kosten standaard 30 euro low friction 70 euro, de kosten zijn het niet.
 
40 euro bij Hyperpro??

"Dag, Bas van Hyperpro, wil je mijn voorvork afstellen???"

Test 1, 2, 3

"Er zitten zeker standaard ringen in, hmmm, Nou ik maak er het beste van"


Even later zaten er Low Friction ringen in, en dat merk je.
 
vandaag mijzelf een set progressieve hyperpro veren kado gedaan, nu heb ik bij een vorkpoot een lekke seal deze vervang ik gelijk mee.
Maar het advies van hyperpro was low friction seals te gebruiken voor een nog betere veerweg, ik gaf aan dat dat leuk is voor de racerij wat merk ik er van als hobby rijder.
Iemand ervaring met low friction seals? Kosten standaard 30 euro low friction 70 euro, de kosten zijn het niet.
Gewoon doen, je merk het wel degelijk bij normaal gebruik.
Voorvork voelt soepeler aan bij licht/traag inveren/uitveren.

Bron: zelf gevoeld na monteren low friction keerringen ook al waren de vorige nog geen 8k kilometers en minder dan 1j oud.
 
De prijs is enkel voor de oliekering en bijhorende stofring 2 zijde, het low friction verhaal klink wel aannemelijk, maar ga je daar wat van merken. Ik denk zelf van niet heb er nu ook geen last mee, enkel dat er een lek is.
 
De prijs is enkel voor de oliekering en bijhorende stofring 2 zijde, het low friction verhaal klink wel aannemelijk, maar ga je daar wat van merken. Ik denk zelf van niet heb er nu ook geen last mee, enkel dat er een lek is.
je weet pas wat je mis, als ze er niet is, als ze er niet ihihis (naar de Dijk)
Vat de Metafoor
 
Ik heb in beide motoren low friction SKF seals. Ik heb zelf geen eerlijk vergelijk kunnen maken, want ze zijn er bij beetje ingekomen bij een voorvorkbeurt incl schoonmaken en nieuwe olie. Verschil in stick slip en demping is overduidelijk na een beurt.
 
Afgezien van het low friction verhaal hebben die dingen nog een voodeel. Ze zijn wat flexibeler en daarmee zouden ze minder snel moeten lekken... hoeveel het scheelt is moeilijk te bepalen denk ik.... net als of je het verschil gaat merken....

Ik heb ze ook in de vork van mn circuitfiets gemaakt, merk ik verschil? JAZEKER. Maar is dat een eerlijk vergelijk? NEE, de oude keerringen waren misschien wel 30 jaar oud, en de hele vork is opnieuw opgebouwd met nieuwe veren, glijbussen, keerringen en olie.... Dus roept u maar.

Ik zou ze wel monteren als ik de kans had.
 
Vorige week progressieve veren incl de low friction seals laten plaatsen. Helaas geen vergelijk met nieuwe "normale" seals, maar bij Hyperpro alphen ad rijn gaven ze aan enkel nog de low friction te installeren tenzij de klant er specifiek om vraagt. Ik moet zeggen dat het complete plaatje nu zo absurd goed werkt, dat ik dit veel eerder had moeten doen ipv wachten tot er een keerring ging lekken. Voor die paar tientjes, en gezien toch alles open ligt, zou ik het wel weten.
 
Afgezien van het low friction verhaal hebben die dingen nog een voodeel. Ze zijn wat flexibeler en daarmee zouden ze minder snel moeten lekken... hoeveel het scheelt is moeilijk te bepalen denk ik.... net als of je het verschil gaat merken....

Ik heb ze ook in de vork van mn circuitfiets gemaakt, merk ik verschil? JAZEKER. Maar is dat een eerlijk vergelijk? NEE, de oude keerringen waren misschien wel 30 jaar oud, en de hele vork is opnieuw opgebouwd met nieuwe veren, glijbussen, keerringen en olie.... Dus roept u maar.

Ik zou ze wel monteren als ik de kans had.
Toen ik mijn vork bij hyperpro bracht 2 jaar terug zeiden ze juist dat die low friction seals wat sneller gaan lekken. Met als argument: die keerringen zijn een compromis tussen zo min mogelijk wrijving, maar zo goed mogelijk afdichten. Hoe minder wrijving hoe sneller ze gaan lekken. En vice versa.
 
Toen ik mijn vork bij hyperpro bracht 2 jaar terug zeiden ze juist dat die low friction seals wat sneller gaan lekken. Met als argument: die keerringen zijn een compromis tussen zo min mogelijk wrijving, maar zo goed mogelijk afdichten. Hoe minder wrijving hoe sneller ze gaan lekken. En vice versa.

Kijk dat is geinig.... Ik had wat info van HK, en die vertelde dat ze soepeler zijn, en daarom beter de "buiging" in je vork volgen, en minder snel lekken _O- Ik kan jouw redenering ook heel goed volgen en zeker niet tegenspreken.... dus nou weet ik het niet meer. Jammerdepammer. Ik vindt de groene wel mooier staan in mn vork O-)
 
Vorige week progressieve veren incl de low friction seals laten plaatsen. Helaas geen vergelijk met nieuwe "normale" seals, maar bij Hyperpro alphen ad rijn gaven ze aan enkel nog de low friction te installeren tenzij de klant er specifiek om vraagt. Ik moet zeggen dat het complete plaatje nu zo absurd goed werkt, dat ik dit veel eerder had moeten doen ipv wachten tot er een keerring ging lekken. Voor die paar tientjes, en gezien toch alles open ligt, zou ik het wel weten.
Voor die paar tientjes hoef ik het niet te laten, en wat betreft het advies bij hyperpro. Ik denk eerlijk gezegd niet dat hun persé die paar euro extra willen verdienen, maar dat ze eerlijk advies geven. Ik was erg benieuwd naar goede of slechte ervaringen, dank daar voor.
 
Kijk dat is geinig.... Ik had wat info van HK, en die vertelde dat ze soepeler zijn, en daarom beter de "buiging" in je vork volgen, en minder snel lekken _O- Ik kan jouw redenering ook heel goed volgen en zeker niet tegenspreken.... dus nou weet ik het niet meer. Jammerdepammer. Ik vindt de groene wel mooier staan in mn vork O-)
Mooi hoe twee bedrijven die allebei dus gezien worden als experts op het gebied van vering en demping, compleet haaks op elkaar staan :+
Ik weet alleen dat mijn vork een stuk prettiger werkte na een servicebeurt incl low friction keerringen.
Of dat door het schoonmaken, de verse olie of de keerringen kwam zal ik nooit weten.
Maar de volgende keer mogen er van mij weer low friction keerringen in. 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan