YAMAHA TRACER 900 DEEL IV

Welke aftermarket uitlaat heb je er onder liggen?

  • Akrapovic

    Stemmen: 51 45,5%
  • Scorpion

    Stemmen: 8 7,1%
  • Mivv

    Stemmen: 4 3,6%
  • Arrow

    Stemmen: 11 9,8%
  • Anders...

    Stemmen: 38 33,9%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus iemand een extra tracer kopen hier? Haha
Thanks voor de hulp. Ben inderdaad bang dat er geen andere mogelijkheid is 😜
De optie van cosmo vind ik nog steeds de mooiste oplossing. Denk dat je met de juiste rammount arm lengte (er zijn verschillende) toch een aardig eind in de buurt moet kunnen komen hoor. Als je de verstelknop niet gebruikt, zou je hem misschien ervoor kunnen plaatsen.
 
Daarnaast zet de vloeistof niet tot nauwelijks uit!
Koelvloeistof bestaat voor de helft uit water en de andere helft uit toevoegingen antivries, smeermiddel enz.
Ervan uitgaande dat er 2,18 ltr in het systeem zit met het expansiereservoir gevuld tot max. en de temperatuur oploopt van 20 naar 110 treedt er een uitzetting op van ongeveer 4,2% (ongeveer 0,1 ltr). Dit bij een vulling met alleen water, de uitzetting van de toevoegingen is echter nog hoger dus de werkelijke uitzetting ligt boven de 0,1 ltr.

Mocht er teveel druk op het systeem staan, dan zit er bij de dop bovenaan de radiator een overdruk ventiel die dan open gaat.
De radiateur dop regelt de onder en overdruk in het koelsysteem en loost juist in het expansiereservoir (vandaar de term gesloten systeem).
Mocht door te hoge druk en teveel expansie het reservoir volledig worden gevuld dan pas treedt verlies op van vloeistof via de 2e slang bovenop dit reservoir.

Boys ik zit met het volgende: afgelopen weekend viel me op dat mijn kvs bijna op min stond.
Vervolgens deze weer afgevuld tot de max zodat ik een meetpunt heb.
Nu heb ik de afgelopen 2 dagen een kleine 2/300km gereden en is de kvs ook 2x 90 graden geweest Ivm stuk achter een trekker aanrijden. Nu heb ik het niveau met warme motor bekeken en zat het boven de max en later met koude motor, nu viel me op dat hij al 2mm onder de max streep zit.

Kortom kan iemand me nu vertellen: zal die het met warme motor boven de max via overloopje laten weglopen, of heb ik toch ergens lekkage of is dit een product eigenschap en hoort dit zo?
Er van uitgaande dat als alles goed werkt er geen verlies van koelvloeistof mag optreden zou ik nu in de gaten gaan houden of het peil gelijk blijft bij koude motor.
Zo niet zaken als radiateurdop (moet bij 1,23 bar open gaan) waterpomp (waaier gecorrodeerd,soepel draaien) thermostaat enz. controleren.
 
Er van uitgaande dat als alles goed werkt er geen verlies van koelvloeistof mag optreden zou ik nu in de gaten gaan houden of het peil gelijk blijft bij koude motor.
Zo niet zaken als radiateurdop (moet bij 1,23 bar open gaan) waterpomp (waaier gecorrodeerd,soepel draaien) thermostaat enz. controleren.

Zojuist de slangen gecontroleerd en blijkt dat ik aan de onderkant bij 2 slangen bloemkooltjes had zitten.
Slangen schoon gemaakt en pijpjes waar die overheen valt lichtjes geschuurd wat hier zat ook een boel prut aan.
Voor zekerheid ook maar direct 2 nieuwe slangen klemmen gemonteerd en blokje compleet voorzien van nieuwe kvs.
Thnx voor het meedenken en hopelijk is het nu klaar.:)
 
Ik heb het zo opgelost door zelf een beugeltje te maken.
IMG_20200521_164034325_HDR.jpgIMG_20200521_163928477_HDR.jpg
 
Zojuist de slangen gecontroleerd en blijkt dat ik aan de onderkant bij 2 slangen bloemkooltjes had zitten.
Slangen schoon gemaakt en pijpjes waar die overheen valt lichtjes geschuurd wat hier zat ook een boel prut aan.
Voor zekerheid ook maar direct 2 nieuwe slangen klemmen gemonteerd en blokje compleet voorzien van nieuwe kvs.
Thnx voor het meedenken en hopelijk is het nu klaar.:)
Slangen die naar je radiator gaan? Heb je je hele systeem vervest?
 
Mensen,
Ik ben al ontzettend lang aan het zoeken naar een manier om mijn telefoon/tomtom boven het instrumenten paneel te hebben. Dan hoef je niet naar beneden te kijken voor directies. Echter kan ik bar weinig vinden. Wat diy dingen en iets voor een tracer 900 uit 2016 - 2017.

kunnen de veteranen hier mij misschien helpen? Ik zoek iets voor een tracer 900 gt uit 2019
Foto als voorbeeld.

Ik heb deze Yamaha Tracer 900 & 900 GT 2018+ Sat Nav High Level Mount Above Clocks Kit | eBay .
Komt uit een 3d printer en monteer je boven het instrumenten paneel.
Gemaakt door een lokale enthousiasteling in het VK.
 
Zal ook weer eens wat laten horen.
Tracer nu een paar weekjes in bezit.
Eerste beurtje heeft ie gehad, paar dingen erop gemonteerd, zoals de originele blok beschermers en radiator afdekking, staat net effe beter.
Alles getweakt zodat alles op de juiste plaats zit zoals handels, rem, schakelpook en bedienings dingen, zodat je niet hoeft te kijken waar nu de richtings aanwijzer zit.
Na 15 jaar niet echt meer gereden te hebben was het best wel weer onwennig, de eerste week serieus spierpijn gehad, moest echt effe wennen aan de power.
Ondertusssen wel even de comfort zadels erop gezet, vond de originele toch best wel hard.
Nu een paar weken verder geniet ik steeds meer, de jaren lange ervaring komt weer boven en heb en echt weer lekker tussen de benen zitten.
Mag nu ook wat (van mezelf dan, ben een zeikerd van een inrijder) wat meer aan het gas hangen en vandaag effe optimaal de quickshift uitgeprobeerd.
Nou daar wordt je toch wel heel erg vrolijk van, zit nog steeds na te denken hoe in het mogelijk is geweest dat die grijns in mn helm paste.

De standaard leverbare hogere ruit heb ik ook getest, maar dat was voor mij geen succes, dus die is vrij snel al weer vervangen door de originele ruit, met mijn lengte komt dan alle wind op mn helm en dat rijd oncomfortabel.

Nu effe een serieuze vraag.
de standaard banden zijn zeker niet slecht, zeker op een dag als vandaag met 29 graden kun je er lekker op sturen, echter wordt het wat kouder, dan vindt ik ze toch even wat minder.
Nu hou ik erg van schotland en ierland, en zogauw de omstandigheden dat toelaten gaat de tracer zeker die kant op groot kans dat ik dan mee ga.
Zoals bekend is het daar vaak wat kouder en zeer regelmatig ook wat natter en nodigen de wegen zeker uit tot lekker sturen (meer als hier)

Voordat ik die kant op ga gaan er dus zeker andere banden op.
Ik hoor goede berichten over michelin, maar heb vanuit het verleden hele goede ervaringen met bridgestone battlax banden.
ik zoek een goede combi tussen toer en sportief acceptable kilometrage en goede grip nat en droog.
Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen.
 
Zal ook weer eens wat laten horen.
Tracer nu een paar weekjes in bezit.
Eerste beurtje heeft ie gehad, paar dingen erop gemonteerd, zoals de originele blok beschermers en radiator afdekking, staat net effe beter.
Alles getweakt zodat alles op de juiste plaats zit zoals handels, rem, schakelpook en bedienings dingen, zodat je niet hoeft te kijken waar nu de richtings aanwijzer zit.
Na 15 jaar niet echt meer gereden te hebben was het best wel weer onwennig, de eerste week serieus spierpijn gehad, moest echt effe wennen aan de power.
Ondertusssen wel even de comfort zadels erop gezet, vond de originele toch best wel hard.
Nu een paar weken verder geniet ik steeds meer, de jaren lange ervaring komt weer boven en heb en echt weer lekker tussen de benen zitten.
Mag nu ook wat (van mezelf dan, ben een zeikerd van een inrijder) wat meer aan het gas hangen en vandaag effe optimaal de quickshift uitgeprobeerd.
Nou daar wordt je toch wel heel erg vrolijk van, zit nog steeds na te denken hoe in het mogelijk is geweest dat die grijns in mn helm paste.

De standaard leverbare hogere ruit heb ik ook getest, maar dat was voor mij geen succes, dus die is vrij snel al weer vervangen door de originele ruit, met mijn lengte komt dan alle wind op mn helm en dat rijd oncomfortabel.

Nu effe een serieuze vraag.
de standaard banden zijn zeker niet slecht, zeker op een dag als vandaag met 29 graden kun je er lekker op sturen, echter wordt het wat kouder, dan vindt ik ze toch even wat minder.
Nu hou ik erg van schotland en ierland, en zogauw de omstandigheden dat toelaten gaat de tracer zeker die kant op groot kans dat ik dan mee ga.
Zoals bekend is het daar vaak wat kouder en zeer regelmatig ook wat natter en nodigen de wegen zeker uit tot lekker sturen (meer als hier)

Voordat ik die kant op ga gaan er dus zeker andere banden op.
Ik hoor goede berichten over michelin, maar heb vanuit het verleden hele goede ervaringen met bridgestone battlax banden.
ik zoek een goede combi tussen toer en sportief acceptable kilometrage en goede grip nat en droog.
Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen.

Ik heb de Pirelli Angel GT eronder. Bevalt uitstekend!
 
Dat ziet er netjes uit zo'n op maat gemaakte oplossing:t, die ga ik onthouden mocht ik ooit nog een nieuw model tracer kopen.
Ben alleen wel benieuwd naar de stevigheid van het kunstof m.b.t. het klapperen op hobbelige wegen.
Ja, het trilt op een hobbelweg. Vond de eerste keer ook wat angstwekkend, maar kwam denk ik vooral omdat je er speciaal op let. Zonder nav gemonteerd klappert het net zo erg. En een hobbelweg is voor mij een klinkerweg, geen grote gaten of kuilen.
Had ergens gelezen dat het pas een probleem wordt met een hele grote ruit en zware navigatie. Dan kan de bevestigingsplaat plaat van de ruit gaan scheuren. Zo zwaar belast ik het niet.
Time will tell.
 
Bezine meter is wat speciaal. Eerste blokje is een halve tank. Dus pas bij half leeg gaat er een blokje af, tot die tijd wijst hij “vol” aan. Volgende blokjes hebben kleinere inhoud, dus gaan ook sneller uit. Werkt dus anders dan je gewend bent, maar als je het weet kan het je niet verrassen.
En ik vul de tank altijd tot aan de ring in de tank, die laatste liter moet er wel met wat beleid ingedruppeld worden...
Misschien een idee :
 

Bijlagen

  • tankloch1-500.jpg
    tankloch1-500.jpg
    25,7 KB · Weergaven: 16
Mmmm..grappige constatering dit.

Ik had eerst belray bluetac chain lube, en uit diverse testen en recensies kwam s100 chainlube 2.0 als beste na een kettingoiler uit de bus, op basis van slijtage smering enz enz.
Dacht eens proberen. Ketting schoongemaakt as usual.

Met de s100 klinkt ie goed als het erop zit, nachtje intrekken en daarna rijden en dan krijg ik een rrrrrrrrrr geluid van de ketting wat ik niet had met de plakkerige bluetac. Beetje s100 erop en is t geluid weer gedempt

Ketting loopt recht...
 
Mmmm..grappige constatering dit.

Ik had eerst belray bluetac chain lube, en uit diverse testen en recensies kwam s100 chainlube 2.0 als beste na een kettingoiler uit de bus, op basis van slijtage smering enz enz.
Dacht eens proberen. Ketting schoongemaakt as usual.

Met de s100 klinkt ie goed als het erop zit, nachtje intrekken en daarna rijden en dan krijg ik een rrrrrrrrrr geluid van de ketting wat ik niet had met de plakkerige bluetac. Beetje s100 erop en is t geluid weer gedempt

Ketting loopt recht...
Ik kreeg bij een onafhankelijke monteur het advies om geen s100 te gebruiken voor mijn ketting. Hij vertelde dat de ketting hierdoor een stuk droger wordt (wat ook het geluid zou kunnen veroorzaken).
Hij raadde aan om kettingspray met PTFE the gebruiken.
Ik gebruik zelf sinds mijn nieuwe kettingset Motul Road+
 
Ik kreeg bij een onafhankelijke monteur het advies om geen s100 te gebruiken voor mijn ketting. Hij vertelde dat de ketting hierdoor een stuk droger wordt (wat ook het geluid zou kunnen veroorzaken).
Hij raadde aan om kettingspray met PTFE the gebruiken.
Ik gebruik zelf sinds mijn nieuwe kettingset Motul Road+

Er zit ptfe in die s100 :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan