Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

ik kies er toch liever voor om iets onder de motor te plaatsen om hem te stabiliseren. Maar zo werkt het ook.
De boutjes zijn sleuteltje 12 origineel. Net als die van de remklauw overigens. :+

@Malissa, de opnemer is onderweg. Nu maar hopen dat het die ook is. Let even op de kunststof nokjes bij het monteren. Die moeten wel in de uitsparingen vallen. Succes!
 
ik kies er toch liever voor om iets onder de motor te plaatsen om hem te stabiliseren. Maar zo werkt het ook.
De boutjes zijn sleuteltje 12 origineel. Net als die van de remklauw overigens. :+

@Malissa, de opnemer is onderweg. Nu maar hopen dat het die ook is. Let even op de kunststof nokjes bij het monteren. Die moeten wel in de uitsparingen vallen. Succes!
Ohja, bij Honda is (bijna) alles sleutel 12, had ik kunnen weten _O-

En iets voor onder het motorblok zetten is de iets nettere manier inderdaad, maar zo ging het ook :-) Vaak ben je te bang :p
 
Motor hoeft nergens op te steunen, gewoon op de middenbok zetten. Alleen eventueel wat gewicht op de buddy zetten zodat de motor achterover leunt op t achterwiel.

Dan je voorwiel de moer rechts los, Moeren voor aan de vorkpoten los (sleutel 13?), en de as er naar links uit schuiven (kan je een kleine schroevendraaier doorheen steken aan de linker kant). Van tevoren even kijken hoe de onderdelen zitten (vulbusjes, wiel en wormwiel) en zelfde volgorde weer terug bouwen. Is in 10min gebeurt, een handje extra is makkelijk, maar mij is t ook al n paar keer alleen prima gelukt.

Mijn vader is een sterke man die wil wel leunen. Hij heeft de volgende keer ook geholpen, om wat wegwijs te worden. Soms lijkt het heel moeilijk, maar is het achteraf toch wel wat makkelijker dan je had verwacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
ik kies er toch liever voor om iets onder de motor te plaatsen om hem te stabiliseren. Maar zo werkt het ook.
De boutjes zijn sleuteltje 12 origineel. Net als die van de remklauw overigens. :+

@Malissa, de opnemer is onderweg. Nu maar hopen dat het die ook is. Let even op de kunststof nokjes bij het monteren. Die moeten wel in de uitsparingen vallen. Succes!

Hij is al onderweg !?? en de verzendskosten dan ?? die ga je toch niet zelf betalen :+
 
Is het heel erg als je zo nu en dan E10 tankt ? Ergens rond augustus ga ik naar mijn vriendin in Limburg en ik wil daar graag een keer met de motor rijden. Nu is het zo dat langs de snelweg altijd duurder is. Maar zo als ik het nu zie kan je bij sommige pompen wel voor 1,50 tanken ( E 10 ) en is vaak E 5 al rond de 1,70.

Word het gelijk een ramp als ik heen en weer ga op E10 ? Of is dat het qua KM bereik weer niet rendabel ?
 
Is het heel erg als je zo nu en dan E10 tankt ? Ergens rond augustus ga ik naar mijn vriendin in Limburg en ik wil daar graag een keer met de motor rijden. Nu is het zo dat langs de snelweg altijd duurder is. Maar zo als ik het nu zie kan je bij sommige pompen wel voor 1,50 tanken ( E 10 ) en is vaak E 5 al rond de 1,70.

Word het gelijk een ramp als ik heen en weer ga op E10 ? Of is dat het qua KM bereik weer niet rendabel ?
Ik heb n half jaar lang 2x per week E10 getankt. Merk er niks van. Loopt net iets mooier op 98, maar zou je er zeker niet druk om maken zo nu en dan als t uit komt er E10 in te gooien.
 
Ik heb n half jaar lang 2x per week E10 getankt. Merk er niks van. Loopt net iets mooier op 98, maar zou je er zeker niet druk om maken zo nu en dan als t uit komt er E10 in te gooien.
Gebeurd dan ook maar 4 tankbeurtjes of zo. thuis weer lekker 98. Weet ook niet of ik de gehele weg via de snelweg ga. :) Lijkt me saai worden op den duur.
 
Ja binnendoor is veel leuker, maar soms schiet t wel ff lekker op
Half, half denk ik dan maar. :) eerste helft snelweg en daarna de N wegen meepakken. Wil het ook weer niet te langzaam maken. Want dan heb ik er al snel met pauzes 6 uur opzitten, das wel genoeg. xD
 
Volgens mij heb je op het traject Groningen/ Limburg mogelijkheden genoeg om even de snelweg te verlaten ter hoogte van een klein dorpje.
En dan zijn er mogelijkheden zat om even goedkoop te tanken.
En als je navigatie aan boord hebt kun je van te voren in plannen wanneer je ongeveer moet tanken.
 
Volgens mij heb je op het traject Groningen/ Limburg mogelijkheden genoeg om even de snelweg te verlaten ter hoogte van een klein dorpje.
En dan zijn er mogelijkheden zat om even goedkoop te tanken.
En als je navigatie aan boord hebt kun je van te voren in plannen wanneer je ongeveer moet tanken.

Ik weet wel wanneer ik moet tanken. En inderdaad, navigatie kan dat wel makkelijk aangeven. Ben nog even aan het nadenken hoe ik het ga doen. En even checken hoe ik mijn bagage het beste kan vast zetten en even stukkie daarmee rijden. Maar heb er wel heel veel zin in.
 
Als je durft op reserve te rijden red je dat idd prima op 1 tank. 1:20 x 19 liter is 380km 8-)

Overkomt mij vaak genoeg dat ik uit t werk de snelweg op draai en dan op reserve moet. 35km verder tanken gaat dan altijd makkelijk goed. En dan kan er meestal meer dan 18.5 liter bij
 
Als je durft op reserve te rijden red je dat idd prima op 1 tank. 1:20 x 19 liter is 380km 8-)

Overkomt mij vaak genoeg dat ik uit t werk de snelweg op draai en dan op reserve moet. 35km verder tanken gaat dan altijd makkelijk goed. En dan kan er meestal meer dan 18.5 liter bij

Dat is wel kiele kiele hoor. De vorige eigenaar kon maar max 350 km redden. :+ Maar, aangezien je vaak op snelweg constante snelheid rijd en jaa jaa 100 km per uur. Zou ik het misschien weleens kunnen redden ja. En daar dan tanken. Weet alleen niet of ik dat '' durf '' waatschijnlijk tank ik alsnog bij de 300 km xD
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Dat is wel kiele kiele hoor. De vorige eigenaar kon maar max 350 km redden. :+ Maar, aangezien je vaak op snelweg constante snelheid rijd en jaa jaa 100 km per uur. Zou ik het misschien weleens kunnen redden ja. En daar dan tanken. Weet alleen niet of ik dat '' durf '' waatschijnlijk tank ik alsnog bij de 300 km xD

Denk dat je daar slim aan doet ;)! Ik moet zelf, afhankelijk van snelheid en route rond de 330km over op reserve. Er zit dan in principe nog 3 liter in de tank en bij dat verbruik zou ik in principe nog 58 km moeten kunnen afleggen. Praktijk voor mij is tot nu toe dat als ik onderweg ben, ik vanaf 300km ga tanken als de gelegenheid zich aanbiedt. Ben ik na 300 km minder dan 50km van huis dan rij ik meestal door en moet dan over op reserve. De volgende rit kan ik dan beginnen met tanken (en een volle tank). Ik hou 350 aan als max. bereik. Dan rij je de tank niet leeg en hou je altijd iets over voor het geval de volgende pomp toch iets verder weg zit.
 
Sinds het er is tank ik E10 en merk nauwelijks verschil.
ook niet in het verbruik.
Het is helemaal niet nodig om altijd 98 te tanken.
Vergeet niet: ook daar zit Ethanol in, maar dan wat minder.
 
Sinds het er is tank ik E10 en merk nauwelijks verschil.
ook niet in het verbruik.
Het is helemaal niet nodig om altijd 98 te tanken.
Vergeet niet: ook daar zit Ethanol in, maar dan wat minder.
Dat is voor de meeste (zoniet alle) tankstations onjuist. 98 wordt geen ethanol aan toegevoegd, kan een heeel klein beetje inzitten als er nog restbenzine in zit maar stelt op een tankwagen met een paar duizend liter natuurlijk niks voor.

Zou overigens op doorreis er sws e10 inmikken, Honda zegt dat het kan en problemen komen vooral voor door stilstand.
 
Dat is voor de meeste (zoniet alle) tankstations onjuist. 98 wordt geen ethanol aan toegevoegd, kan een heeel klein beetje inzitten als er nog restbenzine in zit maar stelt op een tankwagen met een paar duizend liter natuurlijk niks voor.

Zou overigens op doorreis er sws e10 inmikken, Honda zegt dat het kan en problemen komen vooral voor door stilstand.
De 98 die ik tank zit gewoon 5% ethanol in.......
 
Het zijn maximum percentages. Betekent niet per definitie dat het er ook in zit. Wanneer je blijft rijden geeft een hoger ethanol percentage niet zo veel problemen. Ik heb van het voorjaar al 3 motoren carbs gereviseerd door die troep. Kennissen die hem bijna een jaar amper gebruiken. Is duurder dan e5 tanken
 
Dat is voor de meeste (zoniet alle) tankstations onjuist. 98 wordt geen ethanol aan toegevoegd, kan een heeel klein beetje inzitten als er nog restbenzine in zit maar stelt op een tankwagen met een paar duizend liter natuurlijk niks voor.

Zou overigens op doorreis er sws e10 inmikken, Honda zegt dat het kan en problemen komen vooral voor door stilstand.
Klopt, E5 betekend max 5% ethanol. Maar 0 is ook minder dan 5%.
BP en shell doen nog 0%, de andere merken zijn daar niet eenduidig over geloof ik.


E10 is sinds kort wel echt 10% dat is vanuit de overheid (of brussel?) verplicht.
 
Het zijn maximum percentages. Betekent niet per definitie dat het er ook in zit. Wanneer je blijft rijden geeft een hoger ethanol percentage niet zo veel problemen. Ik heb van het voorjaar al 3 motoren carbs gereviseerd door die troep. Kennissen die hem bijna een jaar amper gebruiken. Is duurder dan e5 tanken
Ja dat schijnt vooral funest te zijn, stilstaan met E10 in de tank. Maar als ik in een jaar 15.000km maak, scheelt 98 tov 95 iets 150 euro ofzo. Daarom toch kaar besloten 98 te tanken van de Shell of BP.
 
Terug
Bovenaan Onderaan