Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Mensen ik heb mijn Shiver 750 nu paar maanden en hij is nu op de 10k km en gaat het sleuteltje branden.
Ik heb hem tweedehands gekocht en ziet er nog helemaal top uit.

Maar hoe belagrijk is de 10K beurt of kan je daar nog mee wachten ik zie namelijk geen enkele reden om te moeten Olie nog schoon ketting heel goed.
Enige wat ik wil doen is andere banden.

Weet iemand als het wel een belangrijke beurt is wat er er moet gebeuren en wat de kosten gemiddeld zijn voor zo n beurt zonder extra dingen .
Want stel dat de wielen er namelijk af moeten wil ik mogelijk gelijk mijn banden daar laten doen ipv mijn adres in Berschenhoek.

Tevens is er een code om de sleutel weg te halen als het dingen zijn die je zelf kan doen zoals olie en filters etc.

Dank je

Roy

Volgens de manual is 10k beurt alleen;
  • Bandenspanning controleren
  • Slijtage remblokken controleren
  • Luchtfilter schoonmaken, evt. vervangen
Dat lukt me zelf nog wel. :+ Heb net zelf ook m.b.v. de code (12398) het sleuteltje uit gezet.
Ik kreeg alleen voordat ik hem met de code ging resetten ineens SERVICE onderin beeld (bij 10.750 km rond), kan het zijn dat als je het sleuteltje 750 km lang negeert dat hij er dan SERVICE van maakt? Ik heb in het menu bij diagnose gekeken maar zie geen bijzonderheden. Na 3x starten verdween het ook spontaan weer en het is tot nu toe niet terug gekomen? 8)7
 
Laatst bewerkt:
Volgens de manual is 10k beurt alleen;
  • Bandenspanning controleren
  • Slijtage remblokken controleren
  • Luchtfilter schoonmaken, evt. vervangen
Dat lukt me zelf nog wel. :+ Heb net zelf ook m.b.v. de code (12398) het sleuteltje uit gezet.
Ik kreeg alleen voordat ik hem met de code ging resetten ineens SERVICE onderin beeld (bij 1750 km rond), kan het zijn dat als je het sleuteltje 750 km lang negeert dat hij er dan SERVICE van maakt? Ik heb in het menu bij diagnose gekeken maar zie geen bijzonderheden. Na 3x starten verdween het ook spontaan weer en het is tot nu toe niet terug gekomen? 8)7

Dat heb ik een hele tijd geleden ook gehad
nooit meer terug gekomen dus geen probleem, aangezien ie nog rijdt
 
Tijd voor een plaatje! Show je Shiver. *O*

7245E3E3-76FB-4E49-B9F9-2E4FA6E666AC.jpeg
 
Bizar dat je met type goedkeuring niet overal meer mag komen...

mij heb elke keer Pirelli Angel GT onder de shiver
Bevalt me goed, vorig jaar de nieuwe GT II eronder gedaan.


maar een vraag:
Welke remblokken hebben jullie?
Voor moet vervangen worden...
Zit nogal een prijsverschil in. En de maat is niet heel duidelijk
Woon/werk en flink doorrijden


IK ga morgen de Power 5 eronder laten leggen ,

ben benieuwd
 
Volgens de manual is 10k beurt alleen;
  • Bandenspanning controleren
  • Slijtage remblokken controleren
  • Luchtfilter schoonmaken, evt. vervangen
Dat lukt me zelf nog wel. :+ Heb net zelf ook m.b.v. de code (12398) het sleuteltje uit gezet.
Ik kreeg alleen voordat ik hem met de code ging resetten ineens SERVICE onderin beeld (bij 10.750 km rond), kan het zijn dat als je het sleuteltje 750 km lang negeert dat hij er dan SERVICE van maakt? Ik heb in het menu bij diagnose gekeken maar zie geen bijzonderheden. Na 3x starten verdween het ook spontaan weer en het is tot nu toe niet terug gekomen? 8)7
haha bizar zou dat nou het typische Italiaans zijn.

Morgen PP 5 eronder zetten en de beurt ga ik ook zelfd doen hahah ...
wel Motul 5100 gekocht om mijn olie te gaan doen
 
Vraagje, ik zie akra dempers die naar binnen zijn gericht maar ook soms naar buiten. Kan je dit zelf kiezen of zijn het verschillende type akra dempers?

attachment.php
 
Vraagje, ik zie akra dempers die naar binnen zijn gericht maar ook soms naar buiten. Kan je dit zelf kiezen of zijn het verschillende type akra dempers?

attachment.php

Volgensmij kun je dit zelf bepalen, tenminste tijdens het monteren van mijn Roads Italia dempers wel .... :)
 
haha bizar zou dat nou het typische Italiaans zijn.

Dat zal het zijn! _O- Nou het is tot nu toe nog niet weer in beeld gekomen en hij rijdt als een zonnetje. :9~
Gister avond even het rem sap vervangen en verder even alle vloeistoffen gecontroleerd voor de vakantie. Klaar voor lekker 2 weekjes sturen in de Eifel! *O*
 
shiver-900-gallery-img6.jpg


Ik zag dit op de aprilia website staan, is deze functie al aangezet bij de Shiver 900? (de ingebouwde navi)


IMG_20191025_183048.jpg


Ook kwam ik deze tegen met een ruitje, is dat een officiële accessoire? Ik kan deze namelijk niet terug vinden op de Aprilia site (wat een *** site zeg)
 
Vraagje, ik zie akra dempers die naar binnen zijn gericht maar ook soms naar buiten. Kan je dit zelf kiezen of zijn het verschillende type akra dempers?

attachment.php
Lijkt me dat dit gewoon moet kunnen
Alleen even kijken of het "Haakje" om de pijpjes + demper aan elkaar te houden wel aan beide kanten zit.
1594131022937.png
 
Dat zal het zijn! _O- Nou het is tot nu toe nog niet weer in beeld gekomen en hij rijdt als een zonnetje. :9~
Gister avond even het rem sap vervangen en verder even alle vloeistoffen gecontroleerd voor de vakantie. Klaar voor lekker 2 weekjes sturen in de Eifel! *O*
ENjoy
 
Vraagje, ik zie akra dempers die naar binnen zijn gericht maar ook soms naar buiten. Kan je dit zelf kiezen of zijn het verschillende type akra dempers?

attachment.php
Volgens mij kun je dat niet zelf bepalen. Het is mij opgevallen dat bij de naar binnen gerichte Akra dempers het altijd gaat om de versie met "Aprilia Racing" op de sticker. De exemplaren met met enkel "Akrapovic" op de sticker staan naar buiten gericht. Althans, op de 750. De Akra's op 900 staan altijd naar buiten bericht.
 
Even een shiver vraagje.

Reed vanochtend even op de shiver, schakelde op bij een inhaal actie en merkte dat de koppeling slipte. Vorig jaar ook al een paar keer het idee gehad dat hij niet helemaal slip vrij was bij hard optrekken.

Type:Shiver
Bouwjaar:2010
Km stand: +/- 10.000

Nu lees ik verhalen over ontluchten etc. maar lijkt mij dat dit alleen nodig is als hij juist niet meer goed ontkoppeld. Of bekijk ik het verkeerd om?

Kan het zijn dat de koppeling slipt wanneer de koppelingsolie ontlucht moet worden? (voor mijn idee niet)


Even een update/uitslag:

2 van de 6 veren waren gebroken, en de koppelingsplaten waren bijna ten einde.... Holy fuck, wat een dure koppelingsplaten. Kortom veren en platen worden deze week vervangen, en dan hoop ik dat hij er weer even tegen aan kan!

Achteraf dus te lang mee door gereden. Lesje weer geleerd.
 
Even een update/uitslag:

2 van de 6 veren waren gebroken, en de koppelingsplaten waren bijna ten einde.... Holy fuck, wat een dure koppelingsplaten. Kortom veren en platen worden deze week vervangen, en dan hoop ik dat hij er weer even tegen aan kan!

Achteraf dus te lang mee door gereden. Lesje weer geleerd.
Wooo, 10.000km en nu al stuk

Heb ook een 2010 model, maar dan met 69000km, originele platen nog...
 
Wooo, 10.000km en nu al stuk

Heb ook een 2010 model, maar dan met 69000km, originele platen nog...

Ja flink balen, maar het is veroorzaakt door de veren. Ik meende dat de 2010 al uitgevoerd was met de nieuwe variant. Blijkbaar nog niet, heb jij de veren tussendoor vervangen?

IMG_20200707_170003_resized_20200709_091712723.jpg
 
Ja flink balen, maar het is veroorzaakt door de veren. Ik meende dat de 2010 al uitgevoerd was met de nieuwe variant. Blijkbaar nog niet, heb jij de veren tussendoor vervangen?

Bekijk bijlage 1521101

Nope gelukkig niet!, heb nog helemaal niets hoeven vervangen, behalve: Oil/vloeistoffen, banden, Remmen en de uitlaten :)

Kocht het met 12.000 5 jaar geleden, ga er vanuit dat het daarvoor ook niet vervangen is
 
Nope gelukkig niet!, heb nog helemaal niets hoeven vervangen, behalve: Oil/vloeistoffen, banden, Remmen en de uitlaten :)

Kocht het met 12.000 5 jaar geleden, ga er vanuit dat het daarvoor ook niet vervangen is

Poeh, heb je geluk gehad. Waarschijnlijk zit dan toch het kantelpunt in het 2010 model, heb jij net geluk gehad. En ik pech8)7. Of de eerste eigenaar heeft ze vroegtijdig vervangen.
 
Bij de Shiver van mijn vrouw viel van de week alles uit tijdens haar rit naar het werk op de A50. Ineens werd alles rood op het dashboard en verscheen de melding Urgent Service. Ze heeft hem gelukkig nog naar de vluchtstrook gekregen, maar de motor deed niks meer.
Nadat ze na een half uur naar een veilige plaats is gebracht door de hulpdienst hebben we geprobeerd de motor te starten en dat lukte en verscheen alleen nog de melding SERVICE. Vervolgens de motor weer uitgezet en 5 minuten later weer aangezet en bleef de melding weg en bleef de motor gewoon lopen.
Dus toen maar snel naar huis gereden.... Zaterdag maar naar de garage om hem uit te lezen....
Maar eng was het wel en het vertrouwen in de Shiver is inmiddels wel verdwenen. Ze heeft namelijk al wel wat meer onverklaarbare issues gehad....
 
Bij de Shiver van mijn vrouw viel van de week alles uit tijdens haar rit naar het werk op de A50. Ineens werd alles rood op het dashboard en verscheen de melding Urgent Service. Ze heeft hem gelukkig nog naar de vluchtstrook gekregen, maar de motor deed niks meer.
Nadat ze na een half uur naar een veilige plaats is gebracht door de hulpdienst hebben we geprobeerd de motor te starten en dat lukte en verscheen alleen nog de melding SERVICE. Vervolgens de motor weer uitgezet en 5 minuten later weer aangezet en bleef de melding weg en bleef de motor gewoon lopen.
Dus toen maar snel naar huis gereden.... Zaterdag maar naar de garage om hem uit te lezen....
Maar eng was het wel en het vertrouwen in de Shiver is inmiddels wel verdwenen. Ze heeft namelijk al wel wat meer onverklaarbare issues gehad....

Regende het? Italianen vinden dat niet echt lekker .... Om dat voor mijzelf te voorkomen heb ik alle stekkers en pluggen die er zijn ingesmeerd met zuurvrije vaseline. Dat houdt het water uit je stekkers en zorgt ervoor dat je tijdens een regen of wasbeurt geen raar electronisch gezeur krijgt.

Je kunt zelf tevens vanuit het menu ook al de nodige storingsmeldingen uitlezen. Dat al gedaan? De nummers kun je terug vinden in je manual (die is hier eerder gepost). Hij heeft de huidige errors aan en de "oude" die inmiddels weg zijn.

Hoor het graag als je erachter bent wat het was.
 
Vraagje, ik zie akra dempers die naar binnen zijn gericht maar ook soms naar buiten. Kan je dit zelf kiezen of zijn het verschillende type akra dempers?

attachment.php

Ja kan de dempers monteren zoals je wil, wel zal je dan nieuwe stickers moeten kopen als je de Akra sticker wil blijven behouden.
 
Bekijk bijlage 1520523

Ik zag dit op de aprilia website staan, is deze functie al aangezet bij de Shiver 900? (de ingebouwde navi)


Bekijk bijlage 1520524

Ook kwam ik deze tegen met een ruitje, is dat een officiële accessoire? Ik kan deze namelijk niet terug vinden op de Aprilia site (wat een *** site zeg)
Dis is mijn Shiver😛, en een origineel optioneel ruitje. Je even zoeken maar op de Aprilia website kan je onder downloads dacht ik in pdf de opties zien. Zal als ik op mijn pc zit deze u even doorsturen.
 
Volgens mij kun je dat niet zelf bepalen. Het is mij opgevallen dat bij de naar binnen gerichte Akra dempers het altijd gaat om de versie met "Aprilia Racing" op de sticker. De exemplaren met met enkel "Akrapovic" op de sticker staan naar buiten gericht. Althans, op de 750. De Akra's op 900 staan altijd naar buiten bericht.

Je kan 100% kiezen hoe je de dempers hangt, is enkel de sticker die bepalend is maar die kan je apart bestellen op bolski, enkel de optionele akra dempers zijn voorzien van de aprilia racing stickers, die je trouwens apart kan bestellen op bolski. heb ze ook hangen op gewone Akras.

De optionele akra dempers hebben als extra een carbon bescherm kapje op het Y stuk en dus de andere sticker.
 
Regende het? Italianen vinden dat niet echt lekker .... Om dat voor mijzelf te voorkomen heb ik alle stekkers en pluggen die er zijn ingesmeerd met zuurvrije vaseline. Dat houdt het water uit je stekkers en zorgt ervoor dat je tijdens een regen of wasbeurt geen raar electronisch gezeur krijgt.

Je kunt zelf tevens vanuit het menu ook al de nodige storingsmeldingen uitlezen. Dat al gedaan? De nummers kun je terug vinden in je manual (die is hier eerder gepost). Hij heeft de huidige errors aan en de "oude" die inmiddels weg zijn.

Hoor het graag als je erachter bent wat het was.
Bedankt voor je reactie.

Het was droog... Een maandje terug kwamen terug uit de Eifel en toen regende het behoorlijk en toen deed de Shiver het prima, geen problemen.
Aangezien we nog net in de garantie-periode zitten mag de verkoper hem uitlezen zaterdag ;-)
 
Ik heb ook weleens zoiets gehad (service message) . Toen had ik m'n accupolen niet goed vastgezet... Dat kan je controleren wellicht!
 
Regende het? Italianen vinden dat niet echt lekker .... Om dat voor mijzelf te voorkomen heb ik alle stekkers en pluggen die er zijn ingesmeerd met zuurvrije vaseline. Dat houdt het water uit je stekkers en zorgt ervoor dat je tijdens een regen of wasbeurt geen raar electronisch gezeur krijgt.
Dit doe ik ook altijd bij mijn motoren, ook bij japanners. Kreeg de tip van Arie Molenaars Motors, die doet het ook standaard. Scheelt op den duur een hoop storingen.
Een Thriumpf Speed Tripple van een vriendin had ook een elektrische storing. Nadat we alles hadden in gespoten met WD40 en daarna met vaseline hadden ingesmeerd was het over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan