Gekochte Tracer 900 blijkt schadeverleden te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi,

om mij ook maar even te mengen hier.
nou mooier zou ik niet willen zeggen, je zou maar net op zoek zijn naar een andere brommer, net als deze hier.
word steeds erger, tegenwoordig heb je 3 keuzes om genaaid te worden in motorland.
1. officiele dealer, waar je de hoofdprijs betaald.
2. handelaren, waar je eerst een(voor een simpele particulier) gedegen onderzoek moet starten, met correspondenties tot aan het buitenland toe, om uiteindelijk toch de hoofdprijs te betalen.
3. particulieren, die zo vol zijn van hun motor(van hun kindje), dat ze de hoofdprijs willen.

Zouden dit soort gevallen niet de oorzaak zijn dat dealers er een hogere prijs voor ( moeten ) vragen...
Iedereen die zijn motor inruilt, is nooit boven de 3000 toeren geweest, wheely weten ze niet wat het is, knietje aan de grond doen ze alleen maar in de kerk, en is altijd dealer onderhouden, maar ze zijn het boekje kwijt, en ja heeft echt maar 14000 km gelopen, alleen zondags een rondje rond de kerk...

Dealers vragen de hoofdprijs, en particulieren zijn de meest betrouwbare mensen die er zijn...

Mijn motoren koop ik als volgt..
Zoek een model, en vraag de gegevens op...
Ben ik tevreden, gaat er een mailtje naar de verkoper...
ALS de motor is zoals in de beschrijving, geef ik er XXX voor, verder geen gezeik over de prijs, maar als hij niet voldoet, ga ik weer...
kreeg altijd te horen, zo makkelijk nog nooit een motor verkocht..
Mijn laatste motor voor erbij, een FJ1200, stond te koop bij een dealer...
Doe een bod en vertel dat het voor er bij is, en hij gaat akkoord..
kom daar , motor gestart...ok opladen en betalen..
Hij keek mij aan alsof ik gek was, geen meter op gereden, maar als hij daar staat met een nieuwe ketting, nieuwe banden, nieuwe vorkkeerringen, dan heb ik er wel vertrouwen in , en het blijft een gebruikte fiets
Daarna ook niet meer miepen...maar ik ben technisch genoeg om problemen zelf te verhelpen, dat is dan wel weer een voordeel
 
Man wat een beerput heb je open getrokken, door enkel een quick shiftertje te willen installeren...........................
Ja, en dit is dan nog maar het topje van de ijsberg.
Ik denk dat er nog veel en veel meer kneuzen op de weg zijn.
Puur door toeval komt nu aan het licht dat er iets niet klopt. Als die stekker er wel was geweest had ook TS mss nooit iets gemerkt.
Duidelijk is wel dat met 2e hands motoren (maar dat geldt ook voor auto's) ongelooflijk veel wordt aangeklooid! :X :X
 
Ja, en dit is dan nog maar het topje van de ijsberg.
Ik denk dat er nog veel en veel meer kneuzen op de weg zijn.
Puur door toeval komt nu aan het licht dat er iets niet klopt. Als die stekker er wel was geweest had ook TS mss nooit iets gemerkt.
Duidelijk is wel dat met 2e hands motoren (maar dat geldt ook voor auto's) ongelooflijk veel wordt aangeklooid! :X :X

Sterker nog: wat als de motor was opgeknapt met kuipwerk van het modeljaar ervoor?

Kans is groot dat er dan nooit aan het licht zou komen dan nu het geval is..
 
Maar die gebruiken een ander lettertype dacht ik, dus waarschijnlijk niet het geval hier.

Deze lettertype stamps vindt je op Ebay ook wel voor een paar tientjes.

In oudere auto's zijn de nummers er inderdaad ingeslagen, en de RDW gebruikte daar een cijferhoogte van 7 mm voor, terwijl alle in de handel verkrijgbare slagcijfers 6 of 8 mm zijn. Heb ik met mijn geimporteerde Corvette vroeger nogal wat mee te maken gehad.

Maar tegenwoordig zijn het allemaal die computergestuurde apparaatjes, net een oude matrixprinter maar dan met een stalen punt.

Je kan ieder lettertype maken wat je maar wil. Ook speciale symbolen zijn geen probleem.
 
Precies, en zo'n ding heb ik dus. Alleen niet aan een robotarm maar in een apparaatje op 230V ter grootte van een pakje shag met een display en toetsenbord.
 
Op 4:30 kun je dit proces prachtig zien.


Toch duidelijk zichtbaar ander resultaat dan een slagletter.
uitprinten op een papiertje , en dan met een automatische centerpons er in slaan. duurt ff, maar geen mens ziet het verschil als je het goed doet
 
In oudere auto's zijn de nummers er inderdaad ingeslagen, en de RDW gebruikte daar een cijferhoogte van 7 mm voor, terwijl alle in de handel verkrijgbare slagcijfers 6 of 8 mm zijn. Heb ik met mijn geimporteerde Corvette vroeger nogal wat mee te maken gehad.

Maar tegenwoordig zijn het allemaal die computergestuurde apparaatjes, net een oude matrixprinter maar dan met een stalen punt.

Je kan ieder lettertype maken wat je maar wil. Ook speciale symbolen zijn geen probleem.

Heb wel eens stukken moeten inlassen, ook waar de nummers stonden....gewoon met slagletters gedaan , geen probleem...
RO80, mercedes 124, fiat 131
 
Ik vraag me af hoe een koppelingskabel na 31.000 km "slecht" kan zijn.

Bij mijn MT09 die ik vanaf 0 km heb, was de kabel duidelijk stroef na 26k kilometers.
Die heb ik dan ook laten vervangen.
Ja, dat was ook mijn 1e gedachte.................. :? :? :? :?
Je zou toch zeggen dat zo'n kabel makkelijk 1 ton mee kan.

Zie je wel vaker bij 'te-koop-staande' motoren met weinig km's.
Hoe is het mogelijk dat zo'n onderdeel zo snel vanaf nieuw al stuk is.............................????
Of is dit het resultaat van 'Hobby-Bob' na een avondje flink doorzakken?
Mijn FZ, toch zeker met 35 jaar niet meer de nieuwste, die heeft nog niet van die rare gebreken.

@ Joep...........Sorry
Maar mss zegt het toch iets over de staat van de verkoop-motor???
Kabel moet makkelijk 1 ton meegaan?
Op de snelweg misschien wel maar als je vaak (moet) schakelen kan hij al duidelijk stroef gaan na 25k km...
 
Bij mijn MT09 die ik vanaf 0 km heb, was de kabel duidelijk stroef na 26k kilometers.
Die heb ik dan ook laten vervangen.

Kabel moet makkelijk 1 ton meegaan?
Op de snelweg misschien wel maar als je vaak (moet) schakelen kan hij al duidelijk stroef gaan na 25k km...

BIj mij brak de koppelingskabel na 38.000km (hoop ik).
 
Heren, ik ben langs geweest en zal ergens vandaag proberen het verhaal uit te typen en te reageren op de bult reacties in dit topic...
Klein tipje van de sluier, de soap is nog niet ten einde :P
Alhoewel het wel een positief einde lijkt te gaan hebben.

Ik durf nog geen oordeel te vellen over de verkoper, laten we eerst alles afwachten...
 
Heren, ik ben langs geweest en zal ergens vandaag proberen het verhaal uit te typen en te reageren op de bult reacties in dit topic...
Klein tipje van de sluier, de soap is nog niet ten einde :P
Alhoewel het wel een positief einde lijkt te gaan hebben.

Ik durf nog geen oordeel te vellen over de verkoper, laten we eerst alles afwachten...

Goeie teaser voor het nieuwe seizoen! geheel in Netflix traditie een kleine cliffhanger!
 
In the upcoming season, Gwiedert continues his investigations.
Last season he found out his bike wasn't entirely what they made him believe it to be.
But the more he found out about the bike, the more his explanation didn't meet the expectation.
As we've all seen, the more he knows, the further he's been from the truth. Every step forward was followed by two steps back.

Join Gwiedert and his following in the nerve-wrecking second installment of "Tracer, the Series", where he digs deeper and depper into the double-life his Tracer led before he found out.
"Tracer, the Series" will be premiered at Netflix India, and be broadcasted every monday to friday at 6.oo p.m.
Get your subscription while you can, and make sure to stock up on popcorn and beer!
 
Zo, net het hele topic doorgelezen. Erg interessant en vervelend verhaal en ben benieuwd met wat voor verhaal je straks komt van de motorzaak :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan