hoi,
om mij ook maar even te mengen hier.
nou mooier zou ik niet willen zeggen, je zou maar net op zoek zijn naar een andere brommer, net als deze hier.
word steeds erger, tegenwoordig heb je 3 keuzes om genaaid te worden in motorland.
1. officiele dealer, waar je de hoofdprijs betaald.
2. handelaren, waar je eerst een(voor een simpele particulier) gedegen onderzoek moet starten, met correspondenties tot aan het buitenland toe, om uiteindelijk toch de hoofdprijs te betalen.
3. particulieren, die zo vol zijn van hun motor(van hun kindje), dat ze de hoofdprijs willen.
Zouden dit soort gevallen niet de oorzaak zijn dat dealers er een hogere prijs voor ( moeten ) vragen...
Iedereen die zijn motor inruilt, is nooit boven de 3000 toeren geweest, wheely weten ze niet wat het is, knietje aan de grond doen ze alleen maar in de kerk, en is altijd dealer onderhouden, maar ze zijn het boekje kwijt, en ja heeft echt maar 14000 km gelopen, alleen zondags een rondje rond de kerk...
Dealers vragen de hoofdprijs, en particulieren zijn de meest betrouwbare mensen die er zijn...
Mijn motoren koop ik als volgt..
Zoek een model, en vraag de gegevens op...
Ben ik tevreden, gaat er een mailtje naar de verkoper...
ALS de motor is zoals in de beschrijving, geef ik er XXX voor, verder geen gezeik over de prijs, maar als hij niet voldoet, ga ik weer...
kreeg altijd te horen, zo makkelijk nog nooit een motor verkocht..
Mijn laatste motor voor erbij, een FJ1200, stond te koop bij een dealer...
Doe een bod en vertel dat het voor er bij is, en hij gaat akkoord..
kom daar , motor gestart...ok opladen en betalen..
Hij keek mij aan alsof ik gek was, geen meter op gereden, maar als hij daar staat met een nieuwe ketting, nieuwe banden, nieuwe vorkkeerringen, dan heb ik er wel vertrouwen in , en het blijft een gebruikte fiets
Daarna ook niet meer miepen...maar ik ben technisch genoeg om problemen zelf te verhelpen, dat is dan wel weer een voordeel