Soms valt motor uit en gaat vervolgens een paar uur niet meer aan

varues

MF'er
31 mrt 2020
41
19
Rotterdam
Helloo,

Heeft iemand tips voor het volgende probleem (alle hulp word level miljoen gewaardeerd):

Heel soms als ik tot stilstand kom en ik zet mijn motor in neutraal, valt mijn motor uit (suzuki freewind xf 650).
Vervolgens is die een paar uur niet meer aan te krijgen.
Ik heb het vorige week ook een keer gehad, maar vandaag weer.
Motor viel rondom 1730 uit, meerdere keren aan geprobeerd te zetten.
Je hoort het opstart geluid als je de startknop in drukt, maar als je de gas hendel beweegt gebeurd er niks.
Om 1930 geprobeerd aan te zetten, nog steeds dit probleem.
Om 2200 weer geprobeerd, kreeg de motor nog steeds niet aan.
Om 2300 weer geprobeerd, motor vliegt gelijk aan zonder problemen.

Heeft iemand tips voor dit probleem?? Ik word er helemaal hopeloos van! 😂
 
Ten eerste sorry voor de late reactie. Vanwege prive omstandigheden was het even chaos de afgelopen tijd.

Ik heb getracht mijn bobine te lokaliseren, maar als ik de bougie kabels volg gaan ze verder onder mijn tank. Ik kan mijn bougie dus niet vinden zonder mijn tank er af te halen :/ ik had in een andere post gelezen dat je eventueel ook je bobine kon doormeten door de pennen in de bougie kabels te stoppen, dit heb ik gedaan. Maar hier kreeg ik 0 ohm, ik weet nou niet ook of ik de motor eerst moet aanzetten of bepaalde stappen moet doorlopen. Met elektriciteit ben ik nog wat voorzichtig, dus tips daarover zijn welkom!

Verder ben ik er achter gekomen tijdens het zoeken naar mijn bobine dat er een slang los zit, bepaalde aansluit punten leeg zijn en een kabel die nergens naar toe lijd. Hiervoor zal ik nog even langs de garage gaan want ik heb geen idee wat waar moet. De garage iz helaas pas vanaf 25 augustus weer open ivm vakantie, hier zal ik dus nog even op moeten wachten.
 
ik dacht dat het opgelost was. sommige slangtjes zijn gewoon overloop slangetjes dus het is niet persee nodig altijd dat ze ergens op aangesloten worden.
Ik weet niet welke slangen dus kan er verder niks over zeggen.
Mischien heb je hier nog wat aan. papa abram legt dat even piekfijn uit.
 
De boosdoener is uit eindelijk gevonden. Mijn accu had blijkbaar kuren, na deze te hebben vervangen gingen startte mijn motor zonder problemen.

Nu is helaas mijn olie gaan lekken tijdens een rit en is mijn motor blok vast gelopen. Volgens de ANWB niet repareerbaar.. ik bedank iedereen voor de moeite en het meedenken. Ik ga de komende twee jaar moeten sparen voor een nieuwe motor.
 
De boosdoener is uit eindelijk gevonden. Mijn accu had blijkbaar kuren, na deze te hebben vervangen gingen startte mijn motor zonder problemen.

Nu is helaas mijn olie gaan lekken tijdens een rit en is mijn motor blok vast gelopen. Volgens de ANWB niet repareerbaar.. ik bedank iedereen voor de moeite en het meedenken. Ik ga de komende twee jaar moeten sparen voor een nieuwe motor.

Accu ( spanningsregelaar )
Komt mijn verhaal toch ff heel dicht in de buurt.

Balen dat hij vast is gelopen.
Sterkte ermee.
 
Accu ( spanningsregelaar )
Komt mijn verhaal toch ff heel dicht in de buurt.

Balen dat hij vast is gelopen.
Sterkte ermee.
Nee, dat is totaal anders.
Sorry, maar jij begrijpt duidelijk niet wat een spanningsregelaar doet, en wat het effect van een defecte spanningsregelaar is op het starten en/of rijden van een motorfiets.
Elke defect aan een spanningsregelaar zorgt er voor dat de accu ofwel (diep) ontladen wordt, ofwel overbeladen wordt en daarmee kapot gaat.
En in beide scenario's krijg je daarna de motor niet meer gestart, ook niet na uren.
Dus als er geschreven wordt dat de motor na een paar uur weer start kan het onmogelijk aan de spanningsregelaar liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan