XSR900 startmotor kapot.

Rubenflex

MF'er
13 okt 2012
34
4
gouda
Na 4 jaar en 14k is mijn startmotor kapot. Nu is dit iets dat natuurlijk veel gebruikt wordt en slijt. Maar ik vind het snel. Ik ben ooit begonnen als automonteur (23jaar geleden) toen gingen ze wel een paar jaar langer mee. Ik heb Yamaha Nedeland gebeld en toen kreeg ik een of andere druiloor aan de lijn die redelijk ongeïnteresseerd mij verwijst naar de dealer en anders moet ik maar naar een andere dealer als ik het er niet mee eens ben...

Mijn vragen: Is dit snel? (Ik heb tot nu toe alleen oude motoren gehad) Zijn er andere xsr rijders die het al gehad hebben? Zou ik met mijn klacht nog ergens naar toe kunnen bij Yamaha? Ik ken iemand via fb die wil het wel bij Yamaha UK neerleggen (daar zouden ze wel normaal reageren zegt hij) maar dat lijkt mij wat omslachtig.
 
Die “druiloor” heeft anders wel gelijk.
Zou toch een zooitje worden als iedereen de importeur op gaat bellen dat er een onderdeeltje kapot is.
Dat een dealer het afhandelt lijkt mij vrij normaal.

En dingen gaan soms stuk.
 
Een startmotor hoort natuurlijk een extreem lange levensduur te hebben. Maar kapot gaan (niet versleten) kan altijd. Die levensduur is uiteraard niet afhankelijk van het aantal gereden kilometers, maar van het aantal malen starten.
 
Ik denk dat je je heel erg veel moeite, stress, onbegrip, kastje-muur-procedures en ongelofelijk veel vrije tijd kan besparen door er gewoon een nieuwe in te zetten of te reviseren... Ik begrijp ook niet waar je het naïeve idee vandaan haalt om na 4 jaar nog verhaal te kunnen halen. Hou me even ten goede: Dit is positief bedoeld!!!
 
Neem eens contact op met de dealer. Dat is degene met wie jij te maken hebt en ooit de overeenkomst hebt gesloten.

De dealer is degene die de garantie en coulance moet verzorgen. Importeur is hierin geen partij ten opzichte van jou.
 
Na 4 jaar en 14k is mijn startmotor kapot. Nu is dit iets dat natuurlijk veel gebruikt wordt en slijt. Maar ik vind het snel. Ik ben ooit begonnen als automonteur (23jaar geleden) toen gingen ze wel een paar jaar langer mee. Ik heb Yamaha Nedeland gebeld en toen kreeg ik een of andere druiloor aan de lijn die redelijk ongeïnteresseerd mij verwijst naar de dealer en anders moet ik maar naar een andere dealer als ik het er niet mee eens ben...

Mijn vragen: Is dit snel? (Ik heb tot nu toe alleen oude motoren gehad) Zijn er andere xsr rijders die het al gehad hebben? Zou ik met mijn klacht nog ergens naar toe kunnen bij Yamaha? Ik ken iemand via fb die wil het wel bij Yamaha UK neerleggen (daar zouden ze wel normaal reageren zegt hij) maar dat lijkt mij wat omslachtig.
Inderdaad redelijk snel.
Maar kijk ook eens of je strartknop niet af en toe blijft hangen.
 
Neem eens contact op met de dealer. Dat is degene met wie jij te maken hebt en ooit de overeenkomst hebt gesloten.

De dealer is degene die de garantie en coulance moet verzorgen. Importeur is hierin geen partij ten opzichte van jou.
Dat is het allebeste wat je kan doen. Kijk, garantie heb je niet meer maar als je je motor bij een motorzaak hebt gekocht (nieuw? 4 jaar geleden?) heb je kans dat je binnen de coulance voor een gereduceerde prijs en misschien zonder arbeidskosten iets kunt regelen, het kunnen trouwens gewoon de koolborstels zijn, dan kost het helemaal een drol op een plankie om te repareren...
 
Ja, het ging om de vergelijking. Ik denk dat die startmotoren geen doorontwikkeling hebben gehad in de jaren. Je kan een Maandagmotor treffen, dan heb je pech
 
1598081879962.png
 
Zeker vet ding 8-) en idd 3pitter. @Rob ik ben niet Rick hoor ha ha. Hij staat bij Goedhart waar ik hem gekocht heb. Het is zeker ook stress en onbegrip. Hij kost 500+ nog arbeid. Het is voor hun de eerst die ze moeten vervangen en er zijn nog geen revisie motoren beschikbaar.
 
Nr 4 is de koolborstelhouder, die is meestal de hoofdschuldige. Startmotor verwijderen en repareren is betrekkelijk eenvoudig. en het ding kost 60 eyro..

Als inderdaad, wat @Zot zegt je startmotor kapot zou zijn, kijk eerst effe naar de accu, of dat hij start met een Jumpstart

Edit dat gaat niet als hij bij Goedhart staat, en die zijn trouwens wel goed voor rede vatbaar, heb je hem daar nieuw gekocht???
en ik denk als Goedhart zegt dat de startmotor idd kepot is @Zot en ik geen tips hoeven te geven wat het anders kan zijn
 
Die “druiloor” heeft anders wel gelijk.
Zou toch een zooitje worden als iedereen de importeur op gaat bellen dat er een onderdeeltje kapot is.
Dat een dealer het afhandelt lijkt mij vrij normaal.

En dingen gaan soms stuk.
Niet mee eens. Die ‘druiloor’ is nu gespreksonderwerp, de naam en de goede service(?) van het merk aan het ondermijnen. Ik heb iets dergelijks ook meegemaakt, met een ander merk, men heeft bij de importeur te kennen gegeven dat ze contact gingen opnemen met de dealer en mij zo het ‘gevoel’ gegeven. Ik heb natuurlijk wel mijn dealer geïnformeerd dat ik dit ging doen, de situatie en gevolgen van mijn defect geschetst en heel belangrijk: hoffelijk gebleven. Ze hoeven namelijk na 2 jaar niet. Ben ook automonteur geweest, groot merk en daar kwamen dat soort dingen ook voor. Tot slot: 4 jaar is idd kort, bovendien Yamaha en startmotoren....(TDM, Virago, XV, TR🤔.
 
Zeker vet ding 8-) en idd 3pitter. @Rob ik ben niet Rick hoor ha ha. Hij staat bij Goedhart waar ik hem gekocht heb. Het is zeker ook stress en onbegrip. Hij kost 500+ nog arbeid. Het is voor hun de eerst die ze moeten vervangen en er zijn nog geen revisie motoren beschikbaar.
pardon?

Meestal kan een startmotor gerepareerd worden.
 
Ik werk op een commerciële afdeling bij een groothandel voor instalteurs. Wij zijn ook dealer van producten voor de NL markt. Als een eindgebruiker ons belt met een klacht nemen wij die ook serieus en doen niet lullig tegen hem. En gaan we navraag doen bij de fabriek.
 
Niet mee eens. Die ‘druiloor’ is nu gespreksonderwerp, de naam en de goede service(?) van het merk aan het ondermijnen. Ik heb iets dergelijks ook meegemaakt, met een ander merk, men heeft bij de importeur te kennen gegeven dat ze contact gingen opnemen met de dealer en mij zo het ‘gevoel’ gegeven. Ik heb natuurlijk wel mijn dealer geïnformeerd dat ik dit ging doen, de situatie en gevolgen van mijn defect geschetst en heel belangrijk: hoffelijk gebleven. Ze hoeven namelijk na 2 jaar niet. Ben ook automonteur geweest, groot merk en daar kwamen dat soort dingen ook voor. Tot slot: 4 jaar is idd kort, bovendien Yamaha en startmotoren....(TDM, Virago, XV, TR🤔.
Je leest wel eenrichting verkeer.
Misschien was de druiloor wel heel vriendelijk maar kon hij ts niets anders dan verwijzen naar de dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan