Slangetjes aan de carburateur

JanvanDalen

Rookie
17 okt 2020
12
1
Ik ben nieuw hier en heb een vraag.

Ik heb mijn carburators eraf gehad om de pakkingen te vervangen(is al een tijd geleden). De fiets start wel op de choke maar blijft niet draaien nadat de choke hendel terug is gezet. Het gaat om een Suzuki GSX 500F uit 1998

Bij het gas geven slaat hij af, ik denk dat ik de slangetjes onder de tank verkeerd heb gestoken. Ik hoop dat iemand mij dit even uit kan leggen.

Met vriendelijke groet, Jan
 
Laatst bewerkt:
Er gaat een slangetje vanaf het inlaat spruitstuk naar de (achterkant van de) benzinekraan, en een slangetje van de voorzijde (zijkant of onderkant) van de kraan naar de carburateur.
 
Het gaat om een Suzuki GSX 500F uit 1998
Ik doe even de aanname dat je een gs500f bedoelt? Zover ik weet bestaat een gsx500f uit 1998 niet namelijk.

Als hij gewoon blijft lopen lijkt me de slangen onder de tank niet logisch. Om het zeker te weten kun je de brandstofkraan op de stand "pri" zetten. Dan omzeil je het hele vaccuum systeem.
 
Ik doe even de aanname dat je een gs500f bedoelt? Zover ik weet bestaat een gsx500f uit 1998 niet namelijk.

Als hij gewoon blijft lopen lijkt me de slangen onder de tank niet logisch. Om het zeker te weten kun je de brandstofkraan op de stand "pri" zetten. Dan omzeil je het hele vaccuum systeem.
oops 600 bedoelde ik, ga ik eerst proberen
 
Ik ben nieuw hier en heb een vraag.

Ik heb mijn carburators eraf gehad om de pakkingen te vervangen(is al een tijd geleden). De fiets start wel op de choke maar blijft niet draaien nadat de choke hendel terug is gezet. Het gaat om een Suzuki GSX 600F uit 1998

Bij het gas geven slaat hij af, ik denk dat ik de slangetjes onder de tank verkeerd heb gestoken. Ik hoop dat iemand mij dit even uit kan leggen.

Met vriendelijke groet, Jan
 
De fiets start wel op de choke maar blijft niet draaien nadat de choke hendel terug is gezet
Klinkt als een klassiek geval van vieze carburateurs. Je stationair circuit is waarschijnlijk verstopt met meuk. De oplossing: Carburateurs volledig (laten) schoonmaken.

Als het een benzine aanvoer probleem was geweest doet de motor het ook niet op de choke.
 
Goede morgen, helaas de slangetjes zitten gewoon goed. Heb de brandstof vervangen(95). Machine start wel(ook op de oude brandstof) met de choke erop kan ik voorzichtig gas geven tot aan 12.000 toeren, dit gaat moeizaam en gaat gepaard met vlammetjes uit de uitlaat.
 
Dit ga ik op zeker doen ultrasoon laten reinigen, alleen het opnieuw afregelen zal ik iets voor aan moeten schaffen. Heb wel wat gevonden bij hbm rond de zestig euro maar het geen idee of dit wel goed is. Bedankt voor de tip
 
Hai Jan , ik heb hetzelfde probleem gehad. Vlammetjes uit de uitlaat klinkt als brandstof in het systeem. Dit had ik ook en het bleek de kraan te zijn die gereviseerd moest worden. Setje aangeschaft en de kraan gereviseerd. Nu loopt hij weer heel netjes en mooi.
 
Nee omdat hij benzine lekte. Hierna heeft hij goed gelopen, en na stilstand nier meer.
Na stilstand -> dus alles is smerig in je carburateurs. Ultrasoonbadje gaat helpen :Y
Vlammetjes uit uitlaat -> loopt waarschijnlijk arm. Dus alles is smerig in je carburateurs. Ultrasoonbadje gaat helpen :Y

Klinkt als een klassiek geval van vieze carburateurs. Je stationair circuit is waarschijnlijk verstopt met meuk. De oplossing: Carburateurs volledig (laten) schoonmaken.

Als het een benzine aanvoer probleem was geweest doet de motor het ook niet op de choke.
Deze gaat door voor de wasmachine.
 
Na stilstand -> dus alles is smerig in je carburateurs. Ultrasoonbadje gaat helpen :Y
Vlammetjes uit uitlaat -> loopt waarschijnlijk arm. Dus alles is smerig in je carburateurs. Ultrasoonbadje gaat helpen :Y


Deze gaat door voor de wasmachine.
Carburateurs gaan opgestuurd worden om ultrasoon te reinigen, zodra hij weer klaar is zal ik melden of hij weer van zijn plek gaat. Alvast bedankt voor alle tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan