Harley-vragen

Onbelast zo stationair laten draaien is geen probleem; ga je met een te laag toerental kracht vragen (iedere lantaarnpaal een klap en dan gas erop), dan kun je zwaaien naar je bigend..🖐
Dat loopt er vroegtijdig uit, maar dan heeft de volgende eigenaar hem al...
 
Laatst bewerkt:
als je echt laag wil moet je toch 1 met verstelbare onsteking aan het stuur / carburateur .
of een 1 cilinder kopen :Y
 
Je bedoelt V-twin..

Harley is niet de uitvinder noch de alleenrechthouder van dat concept...al hebben ze het wel geprobeerd vast te leggen.

Laag stationair laten lopen kan alleen met een gelagerd blok; als de krukas in glijlagers draait en dus afhankelijk is van oliedruk gaat het gegarandeerd vaud..
Een (oude) Harley is vooral afhankelijk van oliestroom, niet van -druk.
 
Je bedoelt V-twin..

Harley is niet de uitvinder noch de alleenrechthouder van dat concept...al hebben ze het wel geprobeerd vast te leggen.

Laag stationair laten lopen kan alleen met een gelagerd blok; als de krukas in glijlagers draait en dus afhankelijk is van oliedruk gaat het gegarandeerd vaud..
Een (oude) Harley is vooral afhankelijk van oliestroom, niet van -druk.

Exact, de Evo blokken zijn als zeer betrouwbaar gebleken, mits goed onderhouden (en niet iedereen, doet dat goed) Olie druk is inderdaad van minder belang, als de druk te laag aan het worden is dan ga je dat vanzelf horen bij de tappets, (die vullen zich met olie en zorgen voor de juiste klepspeling) als je kleppen gaan tikken, dan zit je te laag, maar is er waarschijnlijk meer aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan