Shims tbv kleppenstellen van ali?

Ik laat alleen zien dat er verschillende systemen zijn, ik beweer niet dat de nok er direct oploopt, ik heb notabene dit blok in mijn racer zitten dus weet hoe het werkt.

Ga effe wat nuttigs doen ipv zoeken naar fouten in andermans posts, betweter.
Netjes van je. Je fouten op iemand anders afschuiven -O-
 
Netjes van je, beweren dat ik het fout heb terwijl dat jouw interpretatie is, als ik Rene had gequote had je gelijk gehad. ;)
Hou nu alsjeblieft op dit topic en de rest van Techniek te verneuken met dit soort betweterige posts. :W(zelfs je ondertitel is betweterig)
Als je iets anders bedoelde kan je dat gewoon zeggen. Je hoeft je eigen niet als een kind gaan te gedragen. daar ben je een beetje te oud voor.
 
Als je iets anders bedoelde kan je dat gewoon zeggen. Je hoeft je eigen niet als een kind gaan te gedragen. daar ben je een beetje te oud voor.

Gast...laat het gaan. Zeg gewoon sorry ik heb je post verkeerd geïnterpreteerd, sorry dat ik je liep af te zeiken.;)
Je fouten toegeven is een teken van een goed karakter. Fouten zoeken bij anderen (en dat is je favoriete hobby op M-F als ik je posts terugkijk) zegt ook iets over je karakter.
 
Hoe zit het met shims onder een cup/bucket dan? Mits de tolerantie goed is zou dat wel goed moeten zijn. Plat drukken zal niet zo snel gebeuren toch?

Zal wel te maken hebben met de manier van aandrukken. Onder een cup worden ze alleen maar ingedrukt, maar direct onder een nok ligt dat toch een beetje anders qua beweging/glijden/smeerfilm etc.

Ooit nog wel eens een boek gelezen over smeringsleer, en daar stelde men dat een nokkenas één van de moeilijkste onderdelen is qua smering.
 
Of die shims ter grootte van een CR2032 knoopcel nu boven een bucket zitten maakt voor de slijtage niets uit. Ga er even wel vanuit dat een gezonde fabrikant de shims volgens hetzelfde procede maakt als zijn buckets, als die boven de shims zitten, en de slijtage zal gelijkwaardig zijn. Voordeel van zo'n bovenliggende shim is dat je het slijtende onderdeel vervangt. Heel veel auto's hebben dit systeem, het is zwaarder en daarom minder geschikt voor de Modelbouwnaaimachientjes waar wij op rondrijden.
 
Kan, Rene... Ik weet het helemaal niet, in die naaimachines van mij zitten die klene dingen. ik heb er effe niet op gelet, maar zit er nou bij die Yamaha's ook nog een holte in de klepsteel?
 
Niemand in de kennissen kring met een vlakslijpbank ? Al heel wat jaren geleden heb ik die dingen op maat geslepen in de pauze bij mijn werkgever. Denk niet dat ik die moeite nu nog zou nemen, maar het werkte perfekt, tot op 0,01 nauwkeurig is geen probleem.
 
Niemand in de kennissen kring met een vlakslijpbank ? Al heel wat jaren geleden heb ik die dingen op maat geslepen in de pauze bij mijn werkgever. Denk niet dat ik die moeite nu nog zou nemen, maar het werkte perfekt, tot op 0,01 nauwkeurig is geen probleem.
Dat had ik in het ruiltopic al bedacht, ook om evt zelf een bank te maken

Een Vlakslijpmachine... Laatste keer dat ik daarmee gewerkt heb was op school, maar die zag er betrekkelijk eenvoudiger uit met de slijpsteen ook horizontaal. Maar voor een kleine €20.000,00 kan je ongeveer 1600 vulplaatjes kopen, dus ik spaar nog effe door

Bekijk bijlage 1535797
 
Maar dab nog was dat de vraag niet.
Ik weet ook niet of die vulplaatjes zo hard zijn omdat ze genitreerd zijn, dan heeft slijpen geen nut omdat de genitreerde laag maar microns dik is
 
Terug
Bovenaan Onderaan